Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
DaN
motocyklista
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44 Posty: 236 Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
|
Główka ramy
Witam! Jako że mamy nowe forum, to trzeba od nowa to rozkręcać A więc mam problemik z główką rami w mojej Zuzi, jadąc po wybojach 'coś stuka'. Podejrzewam łożysko główki ramy do wymiany, mam rację?
_________________ SV650N 2000r
|
23 lut 2010, o 10:52 |
|
|
Dzikus
degustator whisky
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:42 Posty: 1305 Lokalizacja: Toronto
|
Re: Główka ramy
A próbowałeś już dokręcać? Może tylko luzu dostało, wystarczy minimalny i juz może stukać.
_________________ BIKEPICS-DZIKUS
|
23 lut 2010, o 10:53 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Główka ramy
Złap za lagi i szarpnij parę razy przód/tył, jeśli łożysko ma luz to wyczujesz to.
|
23 lut 2010, o 10:54 |
|
|
miro_sax
motocyklista
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:10 Posty: 274 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: Honda Hornet '09
|
Re: Główka ramy
Pytanie jest ciekawe bo u mnie przed sezonem było podobnie, na wybojach coś stukało w zawieszeniu. Teraz na zimę rozebrałem całe moto i nie ma luzu na główce ramy więc musiało to być coś innego. Zmieniałem olej w lagach i podkładka była nad tuleją dystansową a nie między tuleją a sprężyną. Poskładałem wszystko jak należy i zobaczę czy teraz coś będzie stukać. Dam znać co i jak.
Pozdro
_________________ Honda CB600F Hornet '09 Jawa 50 Mustang '72
|
23 lut 2010, o 11:11 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Główka ramy
Stukać mogą też zaciski (!) albo tarcze na sworzniach.
|
23 lut 2010, o 11:19 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Główka ramy
Ponoć stukanie z hamulców to normalny objaw w tych sprzętach (i ponoć w wielu suzuki), tarcza łapie lekkie luzy na mocowaniach.
Luzy sprawdza się następująco: przód moto musi być w górze (centralka lub inny sposób uniesienia przodu). Jedna osoba trzyma kierę, druga szarpie u dołu, za koło. Jak są luzy, to powinno się to wyczuć. Również na uniesionym kole lekko obracasz kierownicę z lewej do prawej i z powrotem. Jeśli łożysko wymięka, to wyczujesz/usłyszysz przeskok. Ponoć zwykle dzieje się to przy mijaniu środkowego położenia (jazda na wprost).
Wymiana nie jest trudna, ale u mnie w enduraczku wystarczyło dokręcić (po dokręceniu stuki ustały). W tym celu ściągasz kierę i co tam jeszcze trzeba by dostać się do tych dziwnych nakrętek (w SV są dwie, chyba jedna kontruje drugą). Trzeba je dokręcić. Dobry jest do tego klucz pazurkowy (przypadkiem nawet mam coś takiego), ale ponoć (to nie żart, tak słyszałem) dobrze sprawdza się młotek i jakiś "przecinak" o grubym zakończeniu (by nie uszkodzić śruby).
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
23 lut 2010, o 13:14 |
|
|
Yyveel
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 13:22 Posty: 48
|
Re: Główka ramy
Stukają tez lagi przy mocniejszym ugięciu, taka ich charakterystyka.
_________________ SV650S '99 Candy Jay Blue, Shark Hi-Level exhaust
|
23 lut 2010, o 13:26 |
|
|
DaN
motocyklista
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:44 Posty: 236 Lokalizacja: Sztabin/Białystok
Płeć: mężczyzna
|
Re: Główka ramy
To akurat jest prawda, sam tak nieraz robię jak brakuje odpowiednich narzędzi
_________________ SV650N 2000r
|
23 lut 2010, o 13:30 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Główka ramy
I ja tak miałem robić, ale gdy już dopchałem się do odpowiedniej śruby na moto, to okazało się, że mam też odpowiedni klucz Szukajcie a znajdziecie
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
23 lut 2010, o 13:42 |
|
|
murek
motocyklista
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 18:37 Posty: 185 Lokalizacja: szczecin/kolobrzeg
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 04
|
Główka ramy
Moglibyście opisać ten temat? Kiedy łożysko jest do wymiany, gdzie i za ile szukać nowego, czy da się zrobić to samemu w garażu czy lepiej oddać do serwisu?
_________________ everybody dies but not everybody lives
|
14 mar 2010, o 12:11 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Główka ramy
Wymieniasz kiedy są luzy i stuka, a dokręcenie już nic nie pomaga. Łożysko można kupić prawie wszędzie allegro sklepy i inne to już zależy od Cibie i od ceny jaką sobie zaśpiewają ale średnio jest tak od 80 do 130zł. Sam sobie spokojnie poradzisz tylko wtedy klucz dynamometryczny by się przydał. Tak poza tym na spokojnie żadnej techniki nie ma.
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
14 mar 2010, o 12:16 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Główka ramy
Wymiary łożysk główki w SV650: 47x25x15 55x30x17 (śr. zew. x śr. wew. x wysokość) Sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana, ale trzeba mieć trochę narzędzi. Trzeba rozebrać cały przód. Czyli najpierw unieść przód motocykla, odkręcić zaciski hamulcowe wyjąć koło, wyjąć obie lagi z goleni, odkręcić lampę, kierownicę, zegary itp. Dalej należy zabrać się za nakrętkę trzymającą górną półkę, zdjąć górną półkę, kluczem hakowym odkręcić nakrętkę na sztycy ściskającą łożyska i wyjąć dolną półkę wraz ze sztycą. Wtedy zostaje już tylko wybić zewnętrzne bieżnie łożysk z główki ramy i zbić wewnętrzną bieżnię dolnego łożyska ze sztycy przy dolnej półce. No i montaż w odwrotnej kolejności. Łożyska należy dokręcić do pierwszego oporu, tak by półki ruszały się lekko w ramie. Jeżeli bieżnie nie zostały dobrze wbite w główkę, to po przejechaniu kilkuset kilometrów, gdy ułożą się jak należy, trzeba nieco dokręcić łożyska. Z narzędzi potrzeba: - Młotek - mesel lub mocny i długi śrubokręt płaski - klucz hakowy - zestaw kluczy ampulowych - zestaw kluczy sztorcowych i płaskich (10mm-17mm) - klucz oczkowy 32mm (tej wartości nie jestem 100% pewny, może tam jest 28 albo 30mm) - klucz dynamometryczny - imadło - rurki, tulejki, deseczki i inne rzeczy pomocne przy wbijaniu nowych łożysk w główkę oraz na sztycę - smar I to chyba wszystko
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 mar 2010, o 17:09 |
|
|
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Główka ramy
Lasoochu zapomniałaś o kimś do pomocy bo samemu trochę źle się robi no i o piwku .
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
14 mar 2010, o 17:15 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Główka ramy
Jakoś radzę sobie sam, ale nigdy druga para rąk nie zaszkodzi, np. jeden robi motocykl, a drugi otwiera piwo Tylko z tym piwem lepiej nie przesadzać, bo jeszcze by z tego wyszło zawieszenie USD
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
14 mar 2010, o 17:46 |
|
|
voorek
motocyklista
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 01:50 Posty: 278 Lokalizacja: Śrem
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000s 2006r
|
Re: Główka ramy
No ja dla przykładu właśnie jestem w trakcie rozkładania przodu, w sumie to mam już porozkładane, okazało się że łożyska mam w bardzo dobrym stanie (o dziwo kulkowe z koronkami - myślałem że to jakieś maszynowe czy coś) trochę jest zabawy z rozłożeniem całego przodu jak jest owiewka. Teraz jeszcze lagi do malowania, olej do wymiany w lagach i skręcam bez wymiany łożysk.
_________________
Suzuki SV 650s K5 blue/black >> SV 1000s K6 grey/black
|
15 mar 2010, o 14:29 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Główka ramy
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
15 mar 2010, o 17:52 |
|
|
Opal
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58 Posty: 475 Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
|
Re: Główka ramy
| | | | lasooch napisał(a): Wymiary łożysk główki w SV650: 47x25x15 55x30x17 (śr. zew. x śr. wew. x wysokość) Sama wymiana nie jest jakaś skomplikowana, ale trzeba mieć trochę narzędzi. Trzeba rozebrać cały przód. Czyli najpierw unieść przód motocykla, odkręcić zaciski hamulcowe wyjąć koło, wyjąć obie lagi z goleni, odkręcić lampę, kierownicę, zegary itp. Dalej należy zabrać się za nakrętkę trzymającą górną półkę, zdjąć górną półkę, kluczem hakowym odkręcić nakrętkę na sztycy ściskającą łożyska i wyjąć dolną półkę wraz ze sztycą. Wtedy zostaje już tylko wybić zewnętrzne bieżnie łożysk z główki ramy i zbić wewnętrzną bieżnię dolnego łożyska ze sztycy przy dolnej półce. No i montaż w odwrotnej kolejności. Łożyska należy dokręcić do pierwszego oporu, tak by półki ruszały się lekko w ramie. Jeżeli bieżnie nie zostały dobrze wbite w główkę, to po przejechaniu kilkuset kilometrów, gdy ułożą się jak należy, trzeba nieco dokręcić łożyska. Z narzędzi potrzeba: - Młotek - mesel lub mocny i długi śrubokręt płaski - klucz hakowy - zestaw kluczy ampulowych - zestaw kluczy sztorcowych i płaskich (10mm-17mm) - klucz oczkowy 32mm (tej wartości nie jestem 100% pewny, może tam jest 28 albo 30mm) - klucz dynamometryczny - imadło - rurki, tulejki, deseczki i inne rzeczy pomocne przy wbijaniu nowych łożysk w główkę oraz na sztycę - smar I to chyba wszystko | | | | |
Super opis krok o kroku. Przyda się wszystkim. I tego chyba wszyscy szukamy na tym forum, a nie pustego nabijania postów.
_________________ One love, one passion - only motorcycles!
|
17 mar 2010, o 20:39 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Główka ramy
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
17 mar 2010, o 21:41 |
|
|
Opal
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:58 Posty: 475 Lokalizacja: Skierniewice
Płeć: mężczyzna
Moto: ...
|
Re: Główka ramy
_________________ One love, one passion - only motorcycles!
|
17 mar 2010, o 22:15 |
|
|
szydello
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 08:01 Posty: 712 Lokalizacja: W-wa Imielin, Międzyborów
Płeć: mężczyzna
Moto: 636 '03
|
Re: Główka ramy
Zachwalając merytoryczne posty, robimy je jeszcze bardziej merytorycznymi.
_________________ była n k4
|
21 mar 2010, o 16:31 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|