Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szlifowanie płytek zaworowych
Autor |
Wiadomość |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Jasne, że w ASO czy większym warsztacie nikt się nie bawi w szlifowanie płytek. Kupujesz za 400zł komplet płytek i wymieniasz, a stare płytki wyjęte z motocykla zostawiasz sobie i masz znowu na wymianę i tak w kółko. A nieświadomi klienci płacą po 15zł za każdą płytkę i tak Ale w sytuacji takiej jak ma Dono czy ja - że obaj nie jesteśmy ASO, obaj nie oddajemy motocykli do ASO, tylko robimy naprawy we własnych garażach (i to często lepiej niż specjaliści z ASO), to niestety podszlifowanie płytki bywa wygodniejsze i wcale nie uważam, by w jakikolwiek sposób wpływało to na stan motocykla.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 maja 2010, o 12:43 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
To i ja dorzucę swoje 2 grosze. Nie tylko ASO, ale każdy warsztat motocyklowy powinien mieć zestaw płytek do podmiany i tyle. Nie jest to duży koszt, a służy właśnie temu, żeby od razu wymienić, a nie walić 20 km do sklepu Sam po zaledwie 2-3 regulacjach zaworów w XJ 600 (i dokupieniu kilku płytek) mam ich wciąż małą kolekcję na podmianę, więc nie jest o to trudno, tylko już motocykl zdążyłem zmienić Podobno (ale przecież wszyscy posługujemy się przypuszczeniami i zasłyszanymi opiniami) płytki są utwardzane POWIERZCHNIOWO, więc szlifując płytkę zdzieramy tę twardą warstwę i płytka później sama potrafi zmienić wymiar 13 zł za płytkę, to rzeczywiście nie majątek. Znacznie gorzej jest jednak ze starszymi sprzętami, w tym właśnie wspomniana już XJ 600, gdzie płytki są bardzo duże (średnica 2,5 cm) i kosztują obecnie ponad 30 zł za sztukę. Ja jednak mimo to i tak nie dawałem do szlifowania z powodu, o którym piszę powyżej
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
27 maja 2010, o 13:34 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
A możesz rozwinąć tą informację o powierzchniowym utwardzaniu płytek? Większość takich zabiegów to nakładanie powłok chemicznych. Nie spotkałem się jeszcze z płytkami pokrytymi czymkolwiek, raczej jest to goła stal. Metody utwardzania powierzchniowego stosuje się głównie w sytuacji, gdy chcemy uniknąć ścierania powierzchni. Natomiast płytka musi być twarda i to cała, a nie tylko jej powierzchnia. Najprostszą i najbardziej chyba popularną metodą jest nawęglanie stali (im więcej węgla tym większa twardość) i hartowanie. Tylko, że nawęglanie odbywa się w głąb materiału i przy grubości płytki załóżmy 2mm, będzie ona nawęglona i zahartowana na wylot. To akurat nie jest wiedza wyniesiona z www.ścigacz.pl tylko z wykładów, więc zakładam, że profesorowie głupot mi nie opowiadali Ale chętnie dowiem się czegoś więcej, bo mogę żyć w nieświadomości
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 maja 2010, o 13:45 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Niektóre warsztaty liczą sobie za kontrolę i ew. korektę 240 bez względu na ilość wymienionych płytek
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 maja 2010, o 15:06 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Kolejna opowieść z mchu i paproci... Tyle się słyszy o powierzchniowym utwardzaniu płytek a nikt nie przedstawia na to dowodów.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
27 maja 2010, o 16:10 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Jako humanista mogę się podeprzeć co najwyżej Arystotelesem Nie, nie mam dowodów, tak jak i nie potrafię dowieść całej tej kurde-teorii o przeciwskręcie, w której niby wiem, o co chodzi, niby czytałem kilka wyjaśnień (o żyroskopie czy jakoś tak ), ale ostatecznie wziąłem to (wyjaśnienie) na wiarę. Grunt, że się sprawdza To o powierzchniowym utwardzaniu (jak już pisałem w poprzednim poście) jest zasłyszaną opinią, zasłyszaną od znajomego (poważanego w środowisku warszawskich bikerów) mechanika. A w ramach dygresji --> w pogromcach mitów było o nawęglaniu. Podobno świetnie do tego nadaje się przepracowany olej silnikowy. Wkłada się do niego rozgrzany metal, który schładzając się "bierze" w siebie węgiel. Czy jakoś tak
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
27 maja 2010, o 16:25 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
To chyba chodzi o oxydowanie - kąpiel stali we wrzącym oleju, dzięki czemu metal pokrywa się cienką wastwą ochronną i nie rdzewieje.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
27 maja 2010, o 16:34 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Też to widziałem, wkładali rozgrzane młotki do oleju żeby je utwardzić
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 maja 2010, o 16:38 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Skąd powiedz mi lasooch masz informację jak się wykonuje płytkę zaworową!? 9.48mm. Dokładnie skąd wiesz jak się to robi? Masz na wykładach na temat płytek zaworowych w suzuki? Zwracam honor jeśli tak A o co chodzi : szlifowanie płytki jest chyba synonimem oszczędzania. Jak wiesz lasooch nic do Cia nie mam, i wiem że sprzęta masz w największym porządku - ale wiesz, że 90% z tych co szlifują płytki, to sobie wpaja do głowy oszczędności, gdzie ich być nie powinno "bo to nic nie zmienia". Zmienia : z technologicznego punktu widzenia nikt z nas nie wie nic dokładnie na temat produkcji płytek. Z punktu widzenia "ordnung must sein" nie uprawia się takiej kombinatoryki - przeradza się to kowalstwo. PS. Dono raczej tego nie robił, bo 8 płytek chciał szlifować, więc trochę poleciałeś
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
27 maja 2010, o 17:05 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Czy Tobie naprawdę tak trudno zrozumieć, że chodzi głównie o oszczędność czasu? Napisałem to już wcześniej, lasooch też napisał ale najwyraźniej masz kłopoty z czytaniem. Fajnie, że masz wiedzę teoretyczną od znajomych z ASO i kupę szmalu, ciekaw jestem co byś zrobił jakbyś miał samemu zmienić płytki. Pewnie kupiłbyś nowe moto. Dobra to może inaczej. lpt podaj przykład sprzęta, w którym przesz szlifowanie płytek wynikły jakieś awarie. Fajnie naczytać się i nasłuchać teorii, ale czasem trzeba też logicznie pomyśleć. PS. lpt raczej tego nie robił, bo myśli że płytki zaworowe są do kupienia w pierwszym lepszym sklepie od ręki
|
27 maja 2010, o 18:54 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Dono, znowu ktoś kto wydaje więcej na serwis to dla Ciebie "kupa szmalu" i "nowe moto". To nie konkurs na dłuższego siusiaka, nie spinaj się bez potrzeby. Takie szlifowanie to rzeźba. Może i działa, ale ja jednak poczekam na nowe płytki. A olej wymieniasz co te 6kkm? Czy może co 15 bo ciągle "dobrze jedzie"? To twój sprzęt i twoje podejście do niego. Wolał bym jednak wiedzieć o takich rzeczach kiedy pojadę po kolejną "igiełkę z allegro". PS. Żaby nie było, wczoraj sam "porządkowałem" nadmiar kabli trytkami
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 maja 2010, o 19:22 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Chodź, to Ci pokaże jak się to robi w 650tce i jak się to robi w litrze - jeszcze łatwiej. Ciekawe czy zgadniesz dlaczego wiem jak się to robi w obu SV. Osoba dzwonka, złotego, slayera i paru innych może Ci podpowie ( Zadanie za 2 pkt. ) I pomyśl, gdzie kupiłem płytki zaworowe ( w 15tyś mieście... ) - a to Ci zadanie ( za dobrze rozwiązaną łamigłówkę możesz sobie przyznać 1 pkt. ) I przeczytaj jeszcze raz co napisałem ( kilka postów aż. ). Przepisz na kartkę. Przeczytaj co napisałeś. Tam znajdziesz odpowiedzi na zadane przez siebie pytania ( za każdą odnalezioną poprawnie odpowiedź, przyznaj sobie po punkcie ) To że nie biję milion postów, chyba nie znaczy że nie miałem rozkręconej SV w łapach. Nie muszę też powtarzać tez jakiegoś Pana Józka, co jest mechanikiem motocyklowym, ale nie ma płytek zaworowych - z tego też względu świata poza szlifierką nie widzi. Jak ktoś nasra chodnik to też nic się nie stanie... nadążasz? ( za zrozumienie toku rozumowania przyznaj sobie punkt ) Punktacja : 0-2 - "aleoooszooochoooosiiii" 2-3 - "I co z tego że miałeś oba sprzęty, skoro na pewno nie wiesz gdzie jest schowek na narzędzia, a to w internecie nie piszą. Czy Ty dalej nie rozumiesz ble ble ble" ale i tak jesteś na etapie szlifowania 8/8 płytek 3-4 - "Lasooch też szlifuje i mówi o utwardzeniach powierzchniowych i kilka innych wyrazów" Ta. Tylko lasooch nie wymienia 8/8 płytek - tak poza tym to się zna. 5-6 - Tak. Miałem oba sprzęty i wszystko w nich robiłem, co w serwisówce jest zawarte, a do tego jeszcze parę innych pierdół ( jak mi się nudzi to sam se opony zmieniam ale to już musi być przed sesją, jak nie ma co robić żeby czas zabić - uprzedzając - nie mam wyważarki, więc jadę z tym do wyważenia, albo tak jak polecają, wyważam statycznie, chociaż to nie za wiele jest warte...) Nie wiem ile tam punktów można zdobyć, ale system motywacji przedszkolnej-szkolnej musi działać
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
27 maja 2010, o 19:40 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
kacperski, chyba nie bardzo rozumiesz o co chodzi, jeśli wyskakujesz tutaj z olejem. lpt, dorośnij, bo Twoje posty są na poziomie gimnazjalisty. Naprawdę brak Ci już konkretów? Chyba Ty musisz przepisać co nieco na kartkę, skoro widzisz jakieś pytania których nie zadawałem Tak, lasooch się zna. Ja też co nieco wiem. Twoja wiedza jak widać jest skromna i niepełna, ogranicza się do zaprowadzenia motocykla do ASO (hura, znam drogę do ASO, jestem prawie mechanikiem).
|
27 maja 2010, o 20:11 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
No skoro tak twierdzisz to z pewnością musi tak być. Nie przyjmujesz do wiadomości, że ktoś kto ma inne zdanie niż Ty, zna się na czymś - więc zarzucasz niewiedzę. Nie przyjmujesz do wiadomości że ktoś potrafi coś przy motocyklu zrobić np. zawory, I NIE JESTEŚ TO WŁAŚNIE TY Tylko człowiek co nie serwisuje w ASO, a tępi kowalstwo, i co umie, to zrobi - np. zabawa z zaworami ( no masakra straszna, trzeba... 16 śrub odkręcić żeby wałek ściągnąć - jak źle policzyłem to niech ktoś mnie poprawi... ) Jeszcze raz przeczytaj mój post - piszę do Ciebie jak do gimnazjalisty - tam dopiero czytanie ze zrozumieniem nadejdzie. Widzę że 2-3 pkt zdobyłeś PS "?" - to jest znak zapytania - możemy go postawić w salonie, w garażu, w mauzoleum, oraz na końcu zdania. W ostatnim przypadku, powstaje pytanie. PPS Ponoć można "?" trzymać pod chmurką, ale zdania są podzielone w tej sprawie.
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
27 maja 2010, o 20:34 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
No właśnie Ty nie potrafisz zrozumieć, że ktoś ma inne zdanie. Ja nie twierdzę, że nie należy zakładać nowych płytek, tylko że szlifowanie płytek w niczym nie przeszkadza! Piszesz, żeby zakładać nowe płytki - z tym się zgadzam. Piszesz, że nie wolno szlifować płytek - z tym się nie zgadzam. Naprawdę tak trudno to zrozumieć? Twoje "umiejętności" to narazie tylko Twoje przechwałki, póki co nie zauważyłem, żebyś komuś w czymś pomógł lub żeby ktoś potwierdził Twoją wiedzę A tak poza tym to zabawny nawet jesteś
|
27 maja 2010, o 20:43 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Mimo większych swobód tego forum (cześć Kerm ), nie mam zamiaru się obrzucać błotem, . "Nie stać mnie żeby tanio kupować", dlatego pewne rzeczy chcę żeby było zrobione dobrze. Lubisz bawić się w sztukowanie, dorabianie i ogólną manufakturę? Fajnie, uszanuj tych którzy radzą sobie przy użyciu pieniędzy i zaleceń producenta. PS. Śniadania jadam, bo lubię. Tyle jeśli chodzi o olej
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 maja 2010, o 20:46 |
|
|
lpt
mundrek
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50 Posty: 1758 Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Faktycznie - nie umiem, tylko się przechwalam. I jeszcze zwołam komisję ds. potwierdzania wiedzy. Jak masz manię wszechwiedzy to pech - może zacznę robić zdjęcia rozebranemu sprzętowi (mech-porn) i poobklejam se nimi pokój gdzie w rogu stać będzie zakurzona gitara w istnie szatańskich kształtach. Może jeszcze mam Ci skanować dowód rej. że 3 sezon sv1000s jeżdżę? A wcześniej sv650s? Szanowna komisja niech potwierdzi, bo mam do czynienia z "Tomaszem". Jeszcze mi te 8/8 szlifowanych płytek wytłumacz - rad będę. Kacperski : A frytki to w 10w50 czy 10w40 ? A co na ścianach pokoju wisi?
_________________ I wy, o których zapomniałem, Lub pominąłem was przez litość, Albo dlatego, że się bałem, Albo, że taka was obfitość...
|
27 maja 2010, o 21:02 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
Kacperski, trochę pomieszałeś. Uważasz mnie za jakiegoś pseudo-mechanika który odwala fuszerę. A tak nie jest, możesz zajrzeć w moją galerię i zobacz czy są tam jakieś wiejskie patenty: http://www.polskajazda.pl/Profil,WFM,M0 ... duro/10187 ew. na jakimś zlociku sprawdzisz, czy moim silnikom coś dolega. Pewne rzeczy da się wykonać samemu mając odpowiednie zaplecze i nie będzie to gorsze od nowych części. Nie jestem przeciwnikiem zakładania nowych części, po prostu płytki można przeszlifować i nie ma w tym nic złego. lpt, Ty chyba jesteś jakiś cofnięty w rozwoju naprawdę, nigdzie nie napisałem że wymieniałem 8 płytek na raz a tobie coś się uroiło w główce. Człowieku zachowujesz się jak dziecko, nie masz żadnych argumentów to wmawiasz mi, że ja napisałem jakąś bzdurę.
|
27 maja 2010, o 21:12 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
lpt: gdzieś w podobne dyskusji przy okazji "biblii serwisówki" ktoś rzucił coś o nie jedzeniu przed jazdą. Wydawało mi się że to tutaj i że to Dono. Tego drugiego wciąż jestem prawie pewien Wszystko jest połączone ze wszystkim i w końcu pochromoliwszy mi się że to tutaj
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
27 maja 2010, o 21:13 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Szlifowanie płytek zaworowych
No to coś ci się gościu pomyliło, taką bzdurę to mógł tylko lpt napisać.
|
27 maja 2010, o 21:16 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|