Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Oleje
Nie można winy za zatarty silnik zrzucić na "zły olej". Olej to olej i czy to jest castrol czy motul czy shell czy inny olej z wyższej półki to nie zatrzesz silnika "bo latałem na castrolu, a nie na motulu". "Mechanik" powinien raczej gdzie indziej szukać przyczyny. Skutki stosowania różnych olejów można zaobserwować po dłuższym czasie i napewno nie będzie tak drastycznych różnic (na castrolu się zatarł a na motulu nie).
|
27 maja 2010, o 20:50 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Ja jeżdżę na motulu i ciężko jest mi porównywać z innymi olejami bo zalewałem moto dopiero raz, właśnie tym motulem. Skutków ubocznych nie zauważyłem, nic mi się nie zatarło, biegi wchodzą normalnie bez oporów... Jestem tego zdania jak slayer, że krzywda moto się nie stanie jednak następna w moim przypadku wymiana będzie na Castrola i wtedy stwierdzę czy będą plusy, minusy czy bez zmian
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
27 maja 2010, o 21:24 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Na każdym oleju oprócz po-frytkowego będzie dobrze. Tylko na niektórych będzie lepiej A jeśli motocykl jest świeży, może jeździć na oleju syntetycznym, to zalewanie go półsyntetykiem jest dla mnie bez sensu Kronos dowiódł nam już dawno, że castrol technologicznie bije motula na głowę. Wielu z nas spróbowało, chyba nikt się nie zawiódł. Ja na pewno będę dalej zalewał castrolem. A co do zatarcia się silnika... Najczęściej jest to efekt błędów konstrukcyjnych lub złej eksploatacji. Jeśli 5 motocykli z 7 padło, to zastanawiałbym się nad kiepskim systemem smarowania. Albo jeszcze inaczej. Częstą przyczyną zatarcia jest źle ustawiony wtrysk paliwa, tzn. zbyt bogata mieszanka. Paliwo po wtrysku nie zdąży całkiem odparować i spalić się, lecz jego część skrapla się na ściankach cylindra, przez co przedostaje się do oleju. Olej zostaje rozcieńczony i za chwilę mamy zatarty silnik. Więc jakiego oleju byśmy nie nalali, efekt byłby ten sam
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 maja 2010, o 01:02 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Castrol na pewno nie jest złym olejem. Ale akurat motule z założenia są lepszymi olejami technologicznie(w każdym razie 300V) gdyż Castrole (nie wiem czy są wyjątki) mają bazy z hydrokrakowanych olejów mineralnych które mogą być nazywane syntetykami (tzw. IIIgrupa) natomiast Motul jest na bazie Estrów (które mają dodatkowo cechę przywierania do metalu).
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
28 maja 2010, o 01:51 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Nie wiem jaki Castrol masz na myśli bo na pewno Twoje stwierdzenie nie dotyczy Power 1 Ten Castrol jest olejem technologicznie nowocześniejszym, niż będący już ładnych kilka lat na rynku Motul 300V, którego uzywałem. Zrobiłęm na nim niecałe 4 kkm z (z teg co pamiętam) i wylałem to "coś". Na starym forum podałem całe porównanie obu: To Castrol jako pierwszy wprowadził na rynek olej Magantec z molekułami klejącymi się do metalu, to Castrol wprowadził Edge, który jest niedoścignionym pod względem czystości i zawartości popiołu, wreszcie technologia Trizone jest tym co Castrol wprowadził jako pierwszy do olei motocyklowych. Każyd ma wybór, każdy nie próbuje może znajdzie to czego szuka. Ja nie jestem fachowcem, ale umiem czytać, wyciągać wnioski i obserwować to jak zachowuje się mechanika mojego silniki i skrzyni na oleju "a" i na "b". Najzabawniejsze jest dla mnie argumentowanie brakiem argumentów. "Nie ten olej no bo nie" Castrol - z wiadomych przyczyn Shell - z uwagi na niskie zawartości chlorków w składzie, i ciągłe prace nad doskonaleniem produktów, uznanie wśród zespołów wyścigowych. i dalej, dalej długo nic.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
28 maja 2010, o 09:21 |
|
|
pink25
SV Rider
Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 15:22 Posty: 707 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N 2005
|
Re: Oleje
A ja do swojego litra kupiłem Motul 5100 10W-40. "Źle" zrobiłem czy dobrze?
_________________ Pozdrawiam Pink SV 1000 N, 2005 r. srebrna, szybka GIVI, kufer GIVI
|
28 maja 2010, o 11:07 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
To nie działa na zasadzie, że kupiłeś coś innego i źle zrobiłeś. Kupiłeś więc śmigaj na nim. Ja nie mam zamiaru nikomu udowadniać wyższości jednej oliwy nad inną. Rzecz w tym, że jak ktoś jest przed wymianą oleju i nie za bardzo może się zdecydować, to może ten temat mu w tym pomoże.
Dobrze było by aby wypowiedzi argumentować w oparciu o własne doświadczenia a nie powoływać się na niesprawdzone osób trzecich. Ja już wielokrotnie się przekonałem, o znajomości tego tematu przez mechaników motocyklowych i samochodowych. proszę mi wierzyć że 80% z nich pojęcia nie ma w tej materii, i często się śmieje pod nosem z ich wywodów.
Olej jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym. Nie oszczędzaj na nim.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, o 11:47 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz
|
28 maja 2010, o 11:29 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Oleje
Ja miałem motula 5100 a teraz mam castrol power1 i skrzynia chodzi milion razy lepiej - fakt - silnik bardziej słychać bo przeszedłem z poł na full syntetyk - ale nie żałuje - ewentualnie przy następnej zmianie będzie castrol GPS - ale zobaczę za rok
_________________
SV650S K1
|
28 maja 2010, o 11:44 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
| | | | Kronos napisał(a): Nie wiem jaki Castrol masz na myśli bo na pewno Twoje stwierdzenie nie dotyczy Power 1 Ten Castrol jest olejem technologicznie nowocześniejszym, niż będący już ładnych kilka lat na rynku Motul 300V, którego uzywałem. Zrobiłęm na nim niecałe 4 kkm z (z teg co pamiętam) i wylałem to "coś". Na starym forum podałem całe porównanie obu: To Castrol jako pierwszy wprowadził na rynek olej Magantec z molekułami klejącymi się do metalu, to Castrol wprowadził Edge, który jest niedoścignionym pod względem czystości i zawartości popiołu, wreszcie technologia Trizone jest tym co Castrol wprowadził jako pierwszy do olei motocyklowych. Każdy ma wybór, każdy nie próbuje może znajdzie to czego szuka. Ja nie jestem fachowcem, ale umiem czytać, wyciągać wnioski i obserwować to jak zachowuje się mechanika mojego silniki i skrzyni na oleju "a" i na "b". Najzabawniejsze jest dla mnie argumentowanie brakiem argumentów. "Nie ten olej no bo nie" Castrol - z wiadomych przyczyn Shell - z uwagi na niskie zawartości chlorków w składzie, i ciągłe prace nad doskonaleniem produktów, uznanie wśród zespołów wyścigowych. i dalej, dalej długo nic. | | | | |
No 300V jest parę lat na rynku ale power1 racing to też zmieniony r4 racing(parametry bardzo zbliżone). Co do klas jakości SG i SJ.... tak się składa że dla motocykli nawet lepiej jak ma SG. Wyższe klasy może i mają lepszą odporność na utlenianie(co w motocyklu jak zmieniasz olej co roku lub co 6tyś km nie ma aż takiego znaczenia, mniej trują katalizator...hmmm moje Scorpiony go nie mają) ale zarazem mają mniej związków cynku które odpowiadają za właściwości przeciwzużyciowe(choć olej może mieć właściwości innej klasy tylko nie były przeprowadzane kosztowne badania). Co do magnateca to wydaje mi się że nie był pierwszy tylko pierwszy zaczął to tak reklamować. Nie oznacza że uważam że Castrol jest złym olejem ale wiem że jest hydrokrakowany(czyli tańszy) a nie PAO i Estry jak prawdziwe syntetyki a te wszystkie Trizone, Magnatec itp to w dużej mierze marketing, nie oznacza że nie ma dobrych właściwości ale inne oleje mogą mieć to samo tylko nie nazywają tego tak pięknie Co do porównania Motul Castrol - Motul miał już jakiś przebieg Castrola masz świeżo zalanego a to czasem robi sporą różnicę co do pracy skrzyni. PS. ja mam moto zalane Repsolem Racing 10W50.
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
28 maja 2010, o 17:07 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Castrol był spracowany a Motul był świeży.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
28 maja 2010, o 17:35 |
|
|
Arek
pieszy
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 21:34 Posty: 6
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Widzę chłopaki dyskusja wrze, ja mogę tylko powiedzieć że mimo że starszy WMMP jeżdżą głównie na 300V tym najdroższym, nie pamiętam już dokładnie oznaczeń.
Takie pytanie: "przelewam" z Motula na Power 1 GPS, i mam pytanie co do filtra: Hiflo patrzyłem, a prawie 2x tyle kosztuje K&N....Warto dopłacić? Zauważyłem że K&N dokręca się zwykłym nasadowym, ale czy dużo lepiej zbierze syf? Bo w to że podnosi osiągi wg. sprzedawcy nie chce mi się wierzyć....
|
28 maja 2010, o 17:42 |
|
|
selisek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06 Posty: 673 Lokalizacja: Kraków/Kęty
|
Re: Oleje
Nie warto. Filtr dokręcisz sobie z reki.
_________________ Suzuki SV 650 99' - niebieska
|
28 maja 2010, o 18:34 |
|
|
Arek
pieszy
Dołączył(a): 20 maja 2010, o 21:34 Posty: 6
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
A jak z jakością, ten K&N jest jakoś specjalnie lepszy? Jakiej firmy jest oryginał w SV?
|
29 maja 2010, o 22:32 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Oleje
Słuchaj, producent każe wymieniać filtr co 2 zmiany oleju, czyli co 12 tys. Szczerze - ja (i wielu innych na tym forum pewnie też) bym się bał wymieniać co 2 zmiany. Filtr wymieniam co 6 tys i za każdym razem używam Hilfo - nigdy się nie zapchał. Hilfo jest dobrą firmą tak samo jak K&N, tyle że ta jest droższa
_________________ SVNERWUS
|
30 maja 2010, o 00:38 |
|
|
Domel
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16 Posty: 297 Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Kiedyś gdzieś czytałem (choć nie wiem czy to prawda) że filtry oleju dla K&N są produkowane przez Hiflo. Chociażby tu: http://motorcycleinfo.calsci.com/FilterStudy.html
_________________ Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S
|
30 maja 2010, o 09:18 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Kronos, czy mógłbyś porównać i ocenić te parametry: 1. LEPKOŚĆ 40C [mm2/s]: 90,25 LEPKOŚĆ 100C [mm2/s]: 13,48 WSK. LEPKOŚCI: 151 TEMPERATURA ZAPŁONU [0C]: 228 TEMPERA. PŁYNIĘCIA[0C]: -36 GĘSTOŚĆ 20C [KG/M]: 861
2. LEPKOŚĆ 40C [mm2/s]: 82,0 LEPKOŚĆ 100C [mm2/s]: 14,3 WSK. LEPKOŚCI: 186 TEMPERATURA ZAPŁONU [0C]: 202 TEMPERA. PŁYNIĘCIA[0C]: -30 GĘSTOŚĆ 15C [KG/M]: 851
_________________ Pozdrawiam!
|
3 cze 2010, o 11:06 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Parametry są dość dziwne. Pierwszy z olei ma szerszy zakres temperatury, ale .... No właśnie ten drugi zachowuje znacznie lepszą gęstość w temperaturze 100 st C, co ma szczególne znaczenie w ochronie rozgrzanego silnika. Gdybyś jeszcze podał lepkość w 150 st (bo tka temperatura występuje bezpośrednio na styku tłok cylinder) i wykazał, że ma on większą lepkość w tej temperaturze, to moim zdaniem, pomimo tego, że zakres temperatury oleju 1 jest szerszy, to zastosował bym olej nr 2.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
3 cze 2010, o 15:00 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Oleje
Nie mogę niestety znaleźć parametru lepkości dla 150 stopni. Pierwszy olej to Motul 7100 4t 10w40, drugi Shell Advance Ultra 10W40 4T. Rozmawiałem z mechanikiem do którego mam pełne zaufanie i on poleca trzy oleje: Agip Racing 4T 10w60 (tego sam używa), Castrol Power 1 Racing 10w50 i Shell Advance Ultra 10W40 4T - ponoć co bym nie wybrał z tej trójki to będe zadowolony a tak naprawdę to nie odczuję żadnej różnicy, no chyba że nastąpi efekt placebo.
_________________ Pozdrawiam!
|
3 cze 2010, o 18:19 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Widzę, że preferencje tego mechanika w 100% pokrywają się moimi. Zdecydowanie polecam te 3 marki o czym już wielokrotnie pisałem. Z tych 2 przykładowych zdecydowanie Shell.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
3 cze 2010, o 18:56 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
No to właśnie moja SVka przed zalaniem castrolem power 1 racing jeździła dokładnie na tym shellu. Po przejściu z shella na castrola była poprawa w precyzji skrzyni biegów, ale cholera wie czy to kwestia wymiany starego oleju na nowy, czy faktycznie castrol lepszy
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
3 cze 2010, o 23:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|