Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 08:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Oleje
Nie można winy za zatarty silnik zrzucić na "zły olej". Olej to olej i czy to jest castrol czy motul czy shell czy inny olej z wyższej półki to nie zatrzesz silnika "bo latałem na castrolu, a nie na motulu". "Mechanik" powinien raczej gdzie indziej szukać przyczyny. Skutki stosowania różnych olejów można zaobserwować po dłuższym czasie i napewno nie będzie tak drastycznych różnic (na castrolu się zatarł a na motulu nie).


27 maja 2010, o 20:50
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Oleje
Ja jeżdżę na motulu i ciężko jest mi porównywać z innymi olejami bo zalewałem moto dopiero raz, właśnie tym motulem.
Skutków ubocznych nie zauważyłem, nic mi się nie zatarło, biegi wchodzą normalnie bez oporów... ;)
Jestem tego zdania jak slayer, że krzywda moto się nie stanie jednak następna w moim przypadku wymiana będzie na Castrola i wtedy stwierdzę czy będą plusy, minusy czy bez zmian :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


27 maja 2010, o 21:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Na każdym oleju oprócz po-frytkowego będzie dobrze. Tylko na niektórych będzie lepiej ;P A jeśli motocykl jest świeży, może jeździć na oleju syntetycznym, to zalewanie go półsyntetykiem jest dla mnie bez sensu :P
Kronos dowiódł nam już dawno, że castrol technologicznie bije motula na głowę. Wielu z nas spróbowało, chyba nikt się nie zawiódł. Ja na pewno będę dalej zalewał castrolem.

A co do zatarcia się silnika... Najczęściej jest to efekt błędów konstrukcyjnych lub złej eksploatacji. Jeśli 5 motocykli z 7 padło, to zastanawiałbym się nad kiepskim systemem smarowania. Albo jeszcze inaczej. Częstą przyczyną zatarcia jest źle ustawiony wtrysk paliwa, tzn. zbyt bogata mieszanka. Paliwo po wtrysku nie zdąży całkiem odparować i spalić się, lecz jego część skrapla się na ściankach cylindra, przez co przedostaje się do oleju. Olej zostaje rozcieńczony i za chwilę mamy zatarty silnik. Więc jakiego oleju byśmy nie nalali, efekt byłby ten sam :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 maja 2010, o 01:02
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Castrol na pewno nie jest złym olejem. Ale akurat motule z założenia są lepszymi olejami technologicznie(w każdym razie 300V) gdyż Castrole (nie wiem czy są wyjątki) mają bazy z hydrokrakowanych olejów mineralnych które mogą być nazywane syntetykami (tzw. IIIgrupa) natomiast Motul jest na bazie Estrów (które mają dodatkowo cechę przywierania do metalu).

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


28 maja 2010, o 01:51
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Domel napisał(a):
Castrol na pewno nie jest złym olejem. Ale akurat motule z założenia są lepszymi olejami technologicznie(w każdym razie 300V) gdyż Castrole (nie wiem czy są wyjątki) mają bazy z hydrokrakowanych olejów mineralnych które mogą być nazywane syntetykami (tzw. IIIgrupa) natomiast Motul jest na bazie Estrów (które mają dodatkowo cechę przywierania do metalu).


Nie wiem jaki Castrol masz na myśli bo na pewno Twoje stwierdzenie nie dotyczy Power 1

Ten Castrol jest olejem technologicznie nowocześniejszym, niż będący już ładnych kilka lat na rynku Motul 300V, którego uzywałem. Zrobiłęm na nim niecałe 4 kkm z (z teg co pamiętam) i wylałem to "coś". Na starym forum podałem całe porównanie obu:

Kronos stare forum SV napisał(a):
Motul 300V 10w-40 vs Castrol Power 1 Racing 10w-50

Zmieniłem olej z Castrol na Motul (j.w.)

Po kilku jazdach na nowej oliwie podsumowanie jest następujące:

* Skrzynia biegów na motulu działa o wiele bardziej chamsko, jedynka wchodzi z dużym stukiem, czego na Castrolu nigdy nie było. (zwycięzca zdecydowany Castrol)

* Słyszalność skrzyni na biegu jałowym jest identyczna w obu przypadkach

* Praca silnik na biegu jałowym - identyczna

* Zużycie paliwa - identyczne

* Klasa jakości motula to SG a Castrola SJ (zwycięża Castrol)

* Klasa lepkościowa Motula 10w-40 a Castrola 10w-50 (zwycięzca - Castrol)

* Cena Motula 55 zł /l, Castrol 45 zł/l (zwycięzca Castrol)

* Motul technologicznie pochodzi z 2003 roku Castrol z 2006 roku (zwyciężył Castrol)

Podsumowanie to druzgoczące zwycięstwo Castrola, i z całą pewnością Motulowi powiem PA PA przy następnej wymianie.


To Castrol jako pierwszy wprowadził na rynek olej Magantec z molekułami klejącymi się do metalu, to Castrol wprowadził Edge, który jest niedoścignionym pod względem czystości i zawartości popiołu, wreszcie technologia Trizone jest tym co Castrol wprowadził jako pierwszy do olei motocyklowych.

Każyd ma wybór, każdy nie próbuje może znajdzie to czego szuka. Ja nie jestem fachowcem, ale umiem czytać, wyciągać wnioski i obserwować to jak zachowuje się mechanika mojego silniki i skrzyni na oleju "a" i na "b".
Najzabawniejsze jest dla mnie argumentowanie brakiem argumentów. "Nie ten olej no bo nie" :D

Castrol - z wiadomych przyczyn
Shell - z uwagi na niskie zawartości chlorków w składzie, i ciągłe prace nad doskonaleniem produktów, uznanie wśród zespołów wyścigowych.

i dalej, dalej długo nic.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


28 maja 2010, o 09:21
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 15:22
Posty: 707
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 N 2005
Post Re: Oleje
A ja do swojego litra kupiłem Motul 5100 10W-40.
"Źle" zrobiłem czy dobrze?

_________________
Pozdrawiam
Pink
SV 1000 N, 2005 r. srebrna, szybka GIVI, kufer GIVI


28 maja 2010, o 11:07
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
To nie działa na zasadzie, że kupiłeś coś innego i źle zrobiłeś. Kupiłeś więc śmigaj na nim. Ja nie mam zamiaru nikomu udowadniać wyższości jednej oliwy nad inną. Rzecz w tym, że jak ktoś jest przed wymianą oleju i nie za bardzo może się zdecydować, to może ten temat mu w tym pomoże.

Dobrze było by aby wypowiedzi argumentować w oparciu o własne doświadczenia a nie powoływać się na niesprawdzone osób trzecich. Ja już wielokrotnie się przekonałem, o znajomości tego tematu przez mechaników motocyklowych i samochodowych. proszę mi wierzyć że 80% z nich pojęcia nie ma w tej materii, i często się śmieje pod nosem z ich wywodów.

Olej jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym. Nie oszczędzaj na nim.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


Ostatnio edytowano 28 maja 2010, o 11:47 przez Kronos, łącznie edytowano 1 raz



28 maja 2010, o 11:29
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Oleje
Ja miałem motula 5100 a teraz mam castrol power1 i skrzynia chodzi milion razy lepiej - fakt - silnik bardziej słychać bo przeszedłem z poł na full syntetyk - ale nie żałuje - ewentualnie przy następnej zmianie będzie castrol GPS - ale zobaczę za rok :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


28 maja 2010, o 11:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Kronos napisał(a):
Domel napisał(a):
Castrol na pewno nie jest złym olejem. Ale akurat motule z założenia są lepszymi olejami technologicznie(w każdym razie 300V) gdyż Castrole (nie wiem czy są wyjątki) mają bazy z hydrokrakowanych olejów mineralnych które mogą być nazywane syntetykami (tzw. IIIgrupa) natomiast Motul jest na bazie Estrów (które mają dodatkowo cechę przywierania do metalu).


Nie wiem jaki Castrol masz na myśli bo na pewno Twoje stwierdzenie nie dotyczy Power 1

Ten Castrol jest olejem technologicznie nowocześniejszym, niż będący już ładnych kilka lat na rynku Motul 300V, którego uzywałem. Zrobiłęm na nim niecałe 4 kkm z (z teg co pamiętam) i wylałem to "coś". Na starym forum podałem całe porównanie obu:

Kronos stare forum SV napisał(a):
Motul 300V 10w-40 vs Castrol Power 1 Racing 10w-50

Zmieniłem olej z Castrol na Motul (j.w.)

Po kilku jazdach na nowej oliwie podsumowanie jest następujące:

* Skrzynia biegów na motulu działa o wiele bardziej chamsko, jedynka wchodzi z dużym stukiem, czego na Castrolu nigdy nie było. (zwycięzca zdecydowany Castrol)

* Słyszalność skrzyni na biegu jałowym jest identyczna w obu przypadkach

* Praca silnik na biegu jałowym - identyczna

* Zużycie paliwa - identyczne

* Klasa jakości motula to SG a Castrola SJ (zwycięża Castrol)

* Klasa lepkościowa Motula 10w-40 a Castrola 10w-50 (zwycięzca - Castrol)

* Cena Motula 55 zł /l, Castrol 45 zł/l (zwycięzca Castrol)

* Motul technologicznie pochodzi z 2003 roku Castrol z 2006 roku (zwyciężył Castrol)

Podsumowanie to druzgoczące zwycięstwo Castrola, i z całą pewnością Motulowi powiem PA PA przy następnej wymianie.


To Castrol jako pierwszy wprowadził na rynek olej Magantec z molekułami klejącymi się do metalu, to Castrol wprowadził Edge, który jest niedoścignionym pod względem czystości i zawartości popiołu, wreszcie technologia Trizone jest tym co Castrol wprowadził jako pierwszy do olei motocyklowych.

Każdy ma wybór, każdy nie próbuje może znajdzie to czego szuka. Ja nie jestem fachowcem, ale umiem czytać, wyciągać wnioski i obserwować to jak zachowuje się mechanika mojego silniki i skrzyni na oleju "a" i na "b".
Najzabawniejsze jest dla mnie argumentowanie brakiem argumentów. "Nie ten olej no bo nie" :D

Castrol - z wiadomych przyczyn
Shell - z uwagi na niskie zawartości chlorków w składzie, i ciągłe prace nad doskonaleniem produktów, uznanie wśród zespołów wyścigowych.

i dalej, dalej długo nic.
No 300V jest parę lat na rynku ale power1 racing to też zmieniony r4 racing(parametry bardzo zbliżone). Co do klas jakości SG i SJ.... tak się składa że dla motocykli nawet lepiej jak ma SG. Wyższe klasy może i mają lepszą odporność na utlenianie(co w motocyklu jak zmieniasz olej co roku lub co 6tyś km nie ma aż takiego znaczenia, mniej trują katalizator...hmmm moje Scorpiony go nie mają) ale zarazem mają mniej związków cynku które odpowiadają za właściwości przeciwzużyciowe(choć olej może mieć właściwości innej klasy tylko nie były przeprowadzane kosztowne badania). Co do magnateca to wydaje mi się że nie był pierwszy tylko pierwszy zaczął to tak reklamować. Nie oznacza że uważam że Castrol jest złym olejem ale wiem że jest hydrokrakowany(czyli tańszy) a nie PAO i Estry jak prawdziwe syntetyki a te wszystkie Trizone, Magnatec itp to w dużej mierze marketing, nie oznacza że nie ma dobrych właściwości ale inne oleje mogą mieć to samo tylko nie nazywają tego tak pięknie ;) Co do porównania Motul Castrol - Motul miał już jakiś przebieg Castrola masz świeżo zalanego a to czasem robi sporą różnicę co do pracy skrzyni. PS. ja mam moto zalane Repsolem Racing 10W50.

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


28 maja 2010, o 17:07
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Castrol był spracowany a Motul był świeży.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


28 maja 2010, o 17:35
Zobacz profil WWW
pieszy

Dołączył(a): 20 maja 2010, o 21:34
Posty: 6
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Widzę chłopaki dyskusja wrze, ja mogę tylko powiedzieć że mimo że starszy WMMP jeżdżą głównie na 300V tym najdroższym, nie pamiętam już dokładnie oznaczeń.

Takie pytanie: "przelewam" z Motula na Power 1 GPS, i mam pytanie co do filtra: Hiflo patrzyłem, a prawie 2x tyle kosztuje K&N....Warto dopłacić? Zauważyłem że K&N dokręca się zwykłym nasadowym, ale czy dużo lepiej zbierze syf? Bo w to że podnosi osiągi wg. sprzedawcy nie chce mi się wierzyć....


28 maja 2010, o 17:42
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Oleje
Nie warto. Filtr dokręcisz sobie z reki.

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


28 maja 2010, o 18:34
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 20 maja 2010, o 21:34
Posty: 6
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
A jak z jakością, ten K&N jest jakoś specjalnie lepszy? Jakiej firmy jest oryginał w SV?


29 maja 2010, o 22:32
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Słuchaj, producent każe wymieniać filtr co 2 zmiany oleju, czyli co 12 tys. Szczerze - ja (i wielu innych na tym forum pewnie też) bym się bał wymieniać co 2 zmiany. Filtr wymieniam co 6 tys i za każdym razem używam Hilfo - nigdy się nie zapchał. Hilfo jest dobrą firmą tak samo jak K&N, tyle że ta jest droższa :)

_________________
SVNERWUS


30 maja 2010, o 00:38
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Kiedyś gdzieś czytałem (choć nie wiem czy to prawda) że filtry oleju dla K&N są produkowane przez Hiflo. Chociażby tu: http://motorcycleinfo.calsci.com/FilterStudy.html

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


30 maja 2010, o 09:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Kronos, czy mógłbyś porównać i ocenić te parametry:
1.
LEPKOŚĆ 40C [mm2/s]: 90,25
LEPKOŚĆ 100C [mm2/s]: 13,48
WSK. LEPKOŚCI: 151
TEMPERATURA ZAPŁONU [0C]: 228
TEMPERA. PŁYNIĘCIA[0C]: -36
GĘSTOŚĆ 20C [KG/M]: 861

2.
LEPKOŚĆ 40C [mm2/s]: 82,0
LEPKOŚĆ 100C [mm2/s]: 14,3
WSK. LEPKOŚCI: 186
TEMPERATURA ZAPŁONU [0C]: 202
TEMPERA. PŁYNIĘCIA[0C]: -30
GĘSTOŚĆ 15C [KG/M]: 851

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


3 cze 2010, o 11:06
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Tomek napisał(a):
Kronos, czy mógłbyś porównać i ocenić te parametry:
1.
LEPKOŚĆ 40C [mm2/s]: 90,25
LEPKOŚĆ 100C [mm2/s]: 13,48
WSK. LEPKOŚCI: 151
TEMPERATURA ZAPŁONU [0C]: 228
TEMPERA. PŁYNIĘCIA[0C]: -36
GĘSTOŚĆ 20C [KG/M]: 861

2.
LEPKOŚĆ 40C [mm2/s]: 82,0
LEPKOŚĆ 100C [mm2/s]: 14,3
WSK. LEPKOŚCI: 186
TEMPERATURA ZAPŁONU [0C]: 202
TEMPERA. PŁYNIĘCIA[0C]: -30
GĘSTOŚĆ 15C [KG/M]: 851


Parametry są dość dziwne. Pierwszy z olei ma szerszy zakres temperatury, ale ....
No właśnie ten drugi zachowuje znacznie lepszą gęstość w temperaturze 100 st C, co ma szczególne znaczenie w ochronie rozgrzanego silnika. Gdybyś jeszcze podał lepkość w 150 st (bo tka temperatura występuje bezpośrednio na styku tłok cylinder) i wykazał, że ma on większą lepkość w tej temperaturze, to moim zdaniem, pomimo tego, że zakres temperatury oleju 1 jest szerszy, to zastosował bym olej nr 2.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


3 cze 2010, o 15:00
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Nie mogę niestety znaleźć parametru lepkości dla 150 stopni. Pierwszy olej to Motul 7100 4t 10w40, drugi Shell Advance Ultra 10W40 4T. Rozmawiałem z mechanikiem do którego mam pełne zaufanie i on poleca trzy oleje: Agip Racing 4T 10w60 (tego sam używa), Castrol Power 1 Racing 10w50 i Shell Advance Ultra 10W40 4T - ponoć co bym nie wybrał z tej trójki to będe zadowolony a tak naprawdę to nie odczuję żadnej różnicy, no chyba że nastąpi efekt placebo.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


3 cze 2010, o 18:19
Zobacz profil
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Widzę, że preferencje tego mechanika w 100% pokrywają się moimi. Zdecydowanie polecam te 3 marki o czym już wielokrotnie pisałem. Z tych 2 przykładowych zdecydowanie Shell.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


3 cze 2010, o 18:56
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
No to właśnie moja SVka przed zalaniem castrolem power 1 racing jeździła dokładnie na tym shellu. Po przejściu z shella na castrola była poprawa w precyzji skrzyni biegów, ale cholera wie czy to kwestia wymiany starego oleju na nowy, czy faktycznie castrol lepszy ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


3 cze 2010, o 23:48
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL