Autor |
Wiadomość |
klosek
motocyklista
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 21:19 Posty: 276 Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Sprawa wygląda dość nie ciekawo jeżeli chodzi o przeglądy motocykli. Powinno się przeprowadzać badanie na urządzeniach zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury. Sek w tym ze nie każdy diagnosta jest motocyklistą, a część osób z branży boi się takich sprzętów, a kierowca motocykla nie może przeprowadzać badania (co często jest łamane) U mnie na stacji bada się motocykle na dwa sposoby (zależy kto jest). 1. Wjechanie na rolki do hamulców, szarpak, światła i pieczątka, 2. Próba drogowa z hamowania szarpak i światła i pieczątka Co do badania na rolkach bo widzę, że jest problem. Do badania używa się specjalnej nakładki na urządzenie bez tego nie wolno badać moto. Rzeczywiście wyrzucenie z rolek jest bardzo nieprzyjemne i ryzykowne ale trudno jak trzeba to trzeba (poleciały głowy diagnostów za nie badanie motocykli na urządzeniach).Co do max siły hamowania jest określone ze siła ta musi być większa niż chyba 50 % (nie pamiętam dokładnie już ) współczynnika hamowania. A tak naprawdę patrzy się tylko czy moto shamuje rolki wiec jest dobrze.
_________________ Suzuki SV650S- 2000- uśmiercona w kwietniu
|
27 maja 2010, o 20:20 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przegląd rejestracyjny
A w jaki sposób motocykl jest badany na szarpaku, bo tego to już całkiem sobie nie wyobrażam
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
28 maja 2010, o 00:45 |
|
|
klosek
motocyklista
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 21:19 Posty: 276 Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Najeżdża się przednim kołem na jedną z płyt szarpaka trzyma się oba hamulce i rusza szarpakiem wprzód i tył. W ten sposób można wykryć luz na główce ramy lub na wahaczu jeżeli występuje.
_________________ Suzuki SV650S- 2000- uśmiercona w kwietniu
|
28 maja 2010, o 22:01 |
|
|
hans
motocyklista
Dołączył(a): 12 mar 2010, o 19:45 Posty: 144 Lokalizacja: Koło :P
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '06
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Ja ostatnio robiłem na Górczewskiej naprzeciwko Tesco.
Gościu odkręcił manetkę do 10k RPM i posłuchał czy nie za głośno (tłumik fabryczny), poczem przytachał maszynę do sprawdzania świateł i zaprosił do kasy.
_________________ Jeździć nie umiem, ale lubię!
Fast Only Rolling Downhill
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam - Cato Maior
|
28 maja 2010, o 23:47 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Testy głośności prowadzi się chyba przy 4,5krpm? Znaczy takie oficjalne
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 maja 2010, o 08:31 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Oficjalnie bada się chyba przy 5 tys. obr/min (dla motocykli, w których max. moc wypada powyżej 10 tys. obr/min.) W motocyklach, gdzie max. moc jest poniżej tej wartości, pomiar robi się przy połowie obrotów mocy maksymalnej. Więc jeśli u nas moc jest przy 9tys., to pomiar głośności powinno się robić przy 4,5.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 maja 2010, o 09:30 |
|
|
VjankuV
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21 Posty: 783 Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
|
Re: Przegląd rejestracyjny
A ja coś sobie musiałem podświadomie ubzdurać gdyż nie mam przeglądu od września. Jeździłem ciągle z przekonaniem, że przegląd zrobiłem(nie wiem czemu), a patrzę ostatnio w dowód i psikus
_________________ Suzuki SV 650 N 2000r. Janku bikes
|
1 cze 2010, o 01:36 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Wczoraj pojechałem kumpla cb500 na przegląd do stacji diagnostycznej przy Tesco w Piastowie. Światła, klakson i zapraszamy do kasy
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
1 cze 2010, o 10:04 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Tak szczerze, czemu cb się przegląd nie należał
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 11:03 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Gdyby się uparł to mógłby przyczepić się do ubytku plastiku w jednym kierunku i za cienkich tarczy hamulcowych
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
1 cze 2010, o 11:06 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Aua, tym drugim wypadało by się mimo wszystko zająć.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 11:22 |
|
|
sad
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26 Posty: 683 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
|
Re: Przegląd rejestracyjny
No my bike not my problem Znajomka ostrzegłem jak sprawa wygląda.
_________________ Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.
|
1 cze 2010, o 11:25 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Przegląd rejestracyjny
Tam jest jedna tarcza? W owiewkach mają (chyba) dobre tarcze za 375 do sv, do cb droższe raczej nie będą
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 11:44 |
|
|