Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU
Autor |
Wiadomość |
Owca007
spamOWCA
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:38 Posty: 7686 Lokalizacja: Wrocław i Tłustomosty (granica opolskiego i ślaskiego)
Płeć: mężczyzna
Moto: BMW + szpera :)
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W fiszkach (serwisówce) masz opisane jak należy zmierzyć sprężynę i sprawdzić czy nadaje się dalej do użytku. Co do oleju to zasady nie ma wymieniasz przeważnie jak wszyscy na twardszy i to jak najszybciej .
_________________ Jak czegoś dusz pragnie to gg 1487770
|
1 cze 2010, o 08:59 |
|
|
selisek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06 Posty: 673 Lokalizacja: Kraków/Kęty
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Generalnie jak płyn hamulcowy - co 2 lata.
_________________ Suzuki SV 650 99' - niebieska
|
1 cze 2010, o 09:38 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Niektórzy twierdzą że jak nie cieknie to nie ma co robić. Taki brunatny cienkusz się potem z tego zlewa
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 10:19 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ty teraz żartowałeś czy piszesz serio?
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
1 cze 2010, o 16:46 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Żartowałem, ale niektórzy tak do tego podchodzą. "Jak nie cieknie i nie wpada to jest git"
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 16:52 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Spoko Wierzyłem do końca, że żartowałeś
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
1 cze 2010, o 16:53 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No dobra, to ja teraz zupełnie na serio - czemu akurat co 2 lata powinno się wymieniać olej w zawieszeniu? W serwisówce niestety nie ma żadnej wzmianki na ten temat. Nie spotkałem się też nigdy z konkretnymi zaleceniami dot. czasu/przebiegu do wymiany w jakimkolwiek sprzęcie. Oczywiście pominąwszy "wiedzę ludową" niczym nie popartą Znam takich, co rocznie nawijają po 40 tysięcy km, a są też tacy, co w ciągu roku tysiąca nie przejadą. Więc czemu akurat takie kryterium przyjęliście?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2010, o 17:01 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Hmm, to może z drugiej strony. Mój olej spędził w lagach ponad 55k, duużo za dużo, chociaż myślałem że będzie gorzej. Teraz drogą eliminacji szukamy przebiegu gdzie faktycznie "płyn" w lagach traci swoje właściwości.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 17:08 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie wiem na ile zmieniają się właściwości, ale jak wylejesz z amortyzatora olej po przejechaniu dosłownie kilkuset kilometrów, to wizualnie już będzie tragedia - kolor szaro brunatny... W sumie to nigdy nie kierowałem się przy wymianie latami czy jakimś przebiegiem, tylko raczej robiłem to przy okazji. Jeśli np. zmieniałem uszczelniacze, to obowiązkowo nowy olej. No chyba, że z motocyklem jest coś nie tak, źle się prowadzi, nurkuje itp, to wtedy też wymiana oleju jest wskazana.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2010, o 17:25 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Uszczelniacze mogą długo pożyć, ale przy następnym sprzęcie (na pewno nie nowym ) olej w lagach dopiszę do obowiązkowych rzeczy do zrobienia.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 17:29 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak kontrolować poziom oleju w lagach? Jak odkręcę dekielki, a moto podparte centralnie na silniku to i tak całe lagi będą pod kątem i jak wtedy mierzyć, poziom lustra oleju ? Czy dobrze pamiętam, że w Sce np k6 właściwy poziom to 94 mm? PS: Mamy już temat co do lag i oleju ...i może się tam przeniesiemy z dyskusją / robota dla moda aby coś poprzenosić tu http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=73
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
1 cze 2010, o 17:58 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Gdzieś tu w tym temacie powinien być podany odpowiedni poziom dla gaźnikowych i wtryskowych S i N, ale te 94mm to bardzo prawdopodobna liczba Bez wyjęcia lag z półek raczej wiele nie zmierzysz, bo do tego trzeba jeszcze wyjąć sprężyny i wcisnąć do końca lagi w golenie.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2010, o 18:05 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Ech, z tym mierzeniem poziomu, to jestem zdania, że jest to czynność w zasadzie zbędna. Dlaczego? Bo jak nie cieknie, to powinno być oleju dokładnie tyle, ile było zalane. A jak cieknie, to i tak uszczelniacze są do wymiany, więc i olej pewnie będzie się zmieniało Z drugiej strony jak zmieniałem olej w SV na gęstszy, to zeszło go jakoś dziwnie mało, choć nie było wycieku. Czy było go zalane nie tyle, co potrzeba, czy spłynąć jakoś nie chciał? I był to olej zalany jeszcze chyba fabrycznie, bo był różowy / czerwony, a ten, co się kupuje jest zwykle... no, jak olej
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
Ostatnio edytowano 1 cze 2010, o 18:27 przez pm2z, łącznie edytowano 1 raz
|
1 cze 2010, o 18:25 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Właśnie tego się obawiam, żeby tylko sprawdzić właściwy poziom, cały demontaż jak do wymiany. Chyba ...że jakiś kolega/dzy odkręcą kapsle' w Skach i zmierzą np poziom.w najwyższym miejscu Hmm ...wyniki mogą być różne, ale jak je uśrednimy, to wielu osobom odpadnie kupa roboty
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
1 cze 2010, o 18:27 |
|
|
pm2z
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59 Posty: 1840 Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Podstawowy problem z mierzeniem poziomu oleju, gdy lagi są w półkach jest taki, że zawieszenie jest już ugięte. Musiałbyś jeszcze podnieść przód motocykla. Może dałoby się natomiast, gdyby już podnieść przód, tak, żeby koło wisiało swobodnie, odkręcić kapsle, wyjąć sprężyny i podciągnąć koło maksymalnie do góry. Wtedy to bardzo lekko chodzi, więc nie powinno być tak źle Tylko będzie potrzebna druga osoba do zmierzenia poziomu oleju, no i laga jest w pochyleniu, więc trzeba i na to wziąć poprawkę.
_________________ Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie
|
1 cze 2010, o 18:30 |
|
|
selisek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06 Posty: 673 Lokalizacja: Kraków/Kęty
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Aj nie wiem skąd mi się wzięło to 2 lata. Chyba mi kumpel powiedział co pomaga mi przy SV. A ja mam do niego całkowite zaufanie
_________________ Suzuki SV 650 99' - niebieska
|
1 cze 2010, o 18:49 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana oleju w lagach
IMO rozkręcanie tego żeby tylko zajrzeć mija się z celem Nie swędzi? Nie drap bo popsujesz
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 19:20 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Kontrola tego co możesz... i to za darmo , jest jak najbardziej uzasadniona, możesz zauważyć za niski poziom lub różnicę między lagami / co gorsze sam nie wiem ?/ A już wiem... chwilowe i ostanie zdziwienie przed czołówkom z TiRem jak nas wyniosło na zewnątrz. Trochę drażni mnie olewanie tematów technicznych przy dwóch kółkach .
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
1 cze 2010, o 19:37 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Nie przeinaczaj, daleko mi do czegoś takiego
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
1 cze 2010, o 19:55 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana oleju w lagach
Daj sobie spokój z mierzeniem poziomu oleju bez rozbiórki zawieszenia. Skończy się tak, że upieprzysz pół motocykla w oleju wyjmując sprężyny A dokładnie i tak nie zmierzysz, bo będzie kiepski dostęp i do tego rury pochylone... Ile to roboty, żeby wyciągnąć zawieszenie? Wyjąć koło, potem 6 śrub na półkach i całość wyjeżdża w dół. No i tu się nie zgodzę Była już u mnie kiedyś SVka, z której zupełnie nic nie ciekło, a po rozbiórce okazało się, że oleju było sporo za mało, a do tego jeszcze poziom w obu lagach nierówny
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
1 cze 2010, o 21:17 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|