Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
mickonr
SV Rider
Dołączył(a): 6 sie 2013, o 09:23 Posty: 397
Płeć: mężczyzna
Moto: VFR 1200 F
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A jednam możliwe jest tyle nakręcić
_________________ Bez litra nie ma zabawy...
Czyta się: Mickon®
|
21 wrz 2014, o 13:53 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W szkole kiedys tam dawno temu. Uczyli mnie że najwieksze zuzycie silnika to rozruch. Gdzies potem wyczytałem że na podstawie jakichś tam badań okazało sie to prawdą. Podawali tam liczbę od 500 do 1000 kilometrów w zuzyciu silnika. Chodzi caly czas o przeliczenie w stosunku do rozruchu. Zakladając wiec że bedziemy jechac na bardzoooo długą wycieczkę i odpalac silnik bedziemy raz na ruski miesiąc to kto wie czy jakis gramotny motocyklowy silnik nie nawinąłby miliona. Na youtubie kiedyś jakis filmik oglądałem o jakiejś hondzinie która pykneła 300 tys mil i kondycyjnie smigała dalej jakby nigdy nic. Zmieniany miała tylko łońcuszek rozrzadu. No i oczywiście części okresowo podlegające wymianie typu łańcuch napedowy, koła zębate, klocki hamulcowe, opony itd.. Ale waliła cały czas długie trasy typu California-Alaska albo do Meksyku przez Canadę A przecie 300 tys mil to prawie pół miliona kilometrów
|
21 wrz 2014, o 14:25 |
|
|
mickonr
SV Rider
Dołączył(a): 6 sie 2013, o 09:23 Posty: 397
Płeć: mężczyzna
Moto: VFR 1200 F
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie wiem jak w innych krajach, ale w Polsce jest nakaz gaszenia silników podczas tankowania
_________________ Bez litra nie ma zabawy...
Czyta się: Mickon®
|
21 wrz 2014, o 16:22 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No widzisz, przez to zdarłem silnika w ostatnim tygodniu na jakie 10 tys licząc samą Polskę . Myslę że powinno się dokrecać licznik co np. 10 tankowań o jakie 5-7 tys to wtedy sie wyrówna
|
21 wrz 2014, o 17:47 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wiecie co. Jestem troche wk...... bo przy remoncie niedawnym Sabriny i przegonieniu jej do PL i nazat wyszła sprawa następująca: zaczęła brać olej w drodze powrotnej. Po oględzinach, obmacaniu, obwąchaniu itd. dochodze do wniosku że zaczęła ciągnąć przez zawory wydechowe. Uszczelniacze które założyłem są cholera wie jakiej firmy. Pewno chińskiej bo nie były jakoś szczególnie drogie. Takie po prostu pierwsze z brzegu na ebayu. Widac musiało im się zesztywnieć od odrobiny żaru po drodze. Pytanie: Jakiej firmy polecacie powyźsze gumeczki. Chodzi głównie o to że skoro już przyjdzie mi się je wymienić to wolałbym żeby jakością przystawały do reszty motocykla i nie zdechły po 5 tys mil. (pewno lepiej było zostawić te 20-paro letnie fabryczne. A teraz będe mial wk....a okrutnego ze spręzynami)
|
22 wrz 2014, o 20:07 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
12208-413-003, ARAI po 41 zyla. Albo ATHENA po 10...
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
22 wrz 2014, o 20:54 |
|
|
SHVAYA
motocyklista
Dołączył(a): 4 cze 2010, o 14:19 Posty: 198 Lokalizacja: Piła/Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K9
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Możesz powiedzieć, po czym poznałeś, że ciągnie przez zawory i to akurat wydechowe? Zastanawiam, się czy moja SV też nie za dużo oleju bierze
_________________ SV650S K9
|
22 wrz 2014, o 21:00 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Najpierw to jest tylko przypuszczenie że uszczelniacze na wydechowych padna szybciej bo maja gorsze warunki pracy. Wlotowy zawór jest zimny, wylotowy gorący. Zacznę po kolei Jezeli silnik dymi ci na niebiesko non-stop to domniemywac mozna że puszczają pierścienie. Jeżeli moc silnika ani sposób jego rozruchu nie budzi wątpliwości a zuzycie oleju jest bardzo duże typu litr lub wiecej na 1000 km i pojawiło sie nagle to znaczy że uszczelniacze szlag trafil dosyć skutecznie Jeżeli dymi na niebiesko ale np. mocniej w chwili hamowania silnikiem i tuż po nim po zwiekszeniu obciązenia a przy wiekszych obciążeniach znika to łapie olej przez uszczelniacze na zaworach dolotowych (pewnie na wylotowych w tym samym czasie również bo to lubi chodzic parami) Jeżeli dymiena nie obserwujesz, lub bardzo minimalne w chwil dodania gazu ale przypominajace bardziej parę jak w chłodne dni , siwy dymek To puszczac zaczęły uszczelniacze na zaworach wylotowych (po jakimś czasie dołączą wlotowe) Towarzyszyc temu może zapach przypominający smażalnię frytek lub kiepskiego kebaba. Zapach ten (bez widoczności dymu może wyczuć kolega jadący kawałek za tobą) Dodatkowo pojawia się na końcówce wydechu fajna, mażąca się w palcach sadza. Pewności możesz nabrać wykręcając świecę i świecąc lampką na denko tłoka. Jeżeli zobaczysz że jest mokre na oko to już w zasadzie masz 100% pewności. Jeżeli odkręcisz na dokladke kolektor wydechowy to zobaczyc można że tam tez bedzie mokre od oleju Minimalne zuzycie oleju typu 100-300 ml na 1000 km nie świadczy o jakiejkolwiek niesprawności(część może też nam wykapać gdzieś, albo robić za smarownicę łańcucha, wypluć się odmą itp.). Zupełnie fizjologiczna sprawa. Gorzej jeżeli oleju nie ubywa wogóle a nie jestesmy zadowoleni w pełni z osiagów motocykla. Oznaczac to bedzie słabe honowanie cylindrów (zbyt mała gradacją i zbyt delikatne. Ostatnimi czasami z eco-materialistycznych powodów dosyć powszechna praktyka u wytwórców). W bruzdach honowniczych będzie zbyt mało oleju który zapewnia wysoką szczelność, małe przecieki gazów a zatem wysokie ciśnienia tak spręzania jak i użyteczne. Nie ma oleju w honach to nie bedzie sie spalał ale tez moto i nie pojedzie tak jak potrafi >najbardziej ed. czasami nie biora wogóle oleju silniki zbyt delikatnie traktowane>coby sie nie zmęczyły< Wtedy zamulaja się, honowanie ulega zaglazowaniu przez upieczony olej i silnik traci kondychę. Ratunkiem dla takiego pieca to pogonić go konkretnie ze 100 kilometrów i się odsyfi Jeżeli to juz jest jak miażdżyca zaawansowana to bez ingerencji medycznej i samymi ćwiczeniami fizycznymi nic nie zdziałasz. Ten cholesterol już sie utrwalił i kaplica. Z tym to jak z kobietami, treba czasami dać po zaworach i pojechac po czerwonym polu bo inaczaj poszuka se innego
|
22 wrz 2014, o 21:52 |
|
|
SHVAYA
motocyklista
Dołączył(a): 4 cze 2010, o 14:19 Posty: 198 Lokalizacja: Piła/Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K9
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Twoje wywody zawsze się dobrze czyta Z tego by wynikało, że moja SV jest zdrowiuśka, bo oleju weźmie może 200ml na 1000km, może mniej, a staram się jej nie oszczędzać Dzięki za wykład
_________________ SV650S K9
|
23 wrz 2014, o 11:40 |
|
|
SVRider
motocyklista
Dołączył(a): 18 lut 2014, o 12:23 Posty: 257 Lokalizacja: Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: Różne, co popadnie
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Strona wcześniej wrzuciłem ten film to CBR'ka
|
24 wrz 2014, o 07:39 |
|
|
michalecek777
SV Rider
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 22:58 Posty: 310 Lokalizacja: mazowieckie WLI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ma ktoś z forumowiczów pozytywne lub nie doświadczenie z łańcuchami jt roku, rozważam założenie do sv 1000 w inter cars kosztuje ok 300zl czy to dobry wybór zamiast dida czy dać spokój? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ncuch.htmlŁańcuch jak wyżej z katalogu
|
24 wrz 2014, o 12:42 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ma ktoś pod ręką górną półkę od gaźnikowca w owiewkach? Jaka jest jej grubość w miejscu, gdzie wierci się otwory pod risery?
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
24 wrz 2014, o 12:59 |
|
|
tyax
motorowerzysta
Dołączył(a): 15 cze 2014, o 14:31 Posty: 73
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2001, TL1000R
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Na 99% jest 6mm bo półke mam na moto i ciężko suwmiarką dojść.
|
24 wrz 2014, o 13:35 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki za odpowiedź!
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
24 wrz 2014, o 14:46 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Kolega niedawno założył taki do EXC 450. Już mu się kończy naciąg.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
24 wrz 2014, o 18:54 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No to ta moja Sabrina, znaczy CBR 1000f to podobno z lepszych czasów niż ta z filmu. Ciekawe kiedy ją spiłuję (pomiry ciśnienia zrobilem bedąc w PL bo sam nie mialem czym. Wszystkie gary identycznie tak samo jakby jeden i ten sam mierzył. Warośc 11.8 atm ) Pewno wnuki beda musiały sie jeszcze mordować z nią Jezeli jeszcze wtedy będzie benzyna oczywiście ed. a swoja droga jak oni to robią że te wszystkie cbr-y bziuczą do złudzenia tak samo
|
25 wrz 2014, o 19:54 |
|
|
Dzemowy
rowerzysta
Dołączył(a): 15 sie 2014, o 11:18 Posty: 13 Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K9
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Witam, czy do wtryskowej SV w pełnych owiewkach trzeba robić w nich otwory żeby założyć crash pady? Jakiej firmy warto wybrać jeżeli można je zamontować bez ingerencji w kształt owiewki?
Pzdr.
|
25 wrz 2014, o 21:26 |
|
|
Rene
SV Rider
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 22:56 Posty: 1186 Lokalizacja: Kraków/Wielka Wieś
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650s k3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
R&G albo forumowe
_________________ 650S k3 by Rene >> viewtopic.php?f=9&t=8742&start=20
|
25 wrz 2014, o 21:34 |
|
|
Dzemowy
rowerzysta
Dołączył(a): 15 sie 2014, o 11:18 Posty: 13 Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K9
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Dzięki za pomoc
|
25 wrz 2014, o 21:40 |
|
|
beliar_wm
rowerzysta
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 00:44 Posty: 29 Lokalizacja: Toruń/Stargard Szczeciński
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2008
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Potwierdzam, a przynajmniej w przypadku mojej SV-ki z 2008r. się sprawdziło. Zakupiłem dźwignię z tej aukcji: http://allegro.pl/dzwignia-zmiany-biego ... 63742.htmlZastosowanie ma do: Hayabusa '99-'07 25600-24F00 Nr katalogowy: 10306ASSC09 Długość dźwigni ok 13cm, średnica otworu na trzpień 12mm. Stara dźwignia (po ślizgu) Nowa
|
26 wrz 2014, o 21:04 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|