Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 paź 2024, o 05:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Matke oszukasz, ojca oszukasz ale
Miles napisał(a):
fizyki nie oszukasz.
:mrgreen:

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


15 paź 2014, o 14:24
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31
Posty: 127
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miles napisał(a):
jacek sv1000 napisał(a):
koroviov napisał(a):
ciekawa koncepcja. Mnie się wydawało, że pod obciążeniem grzeje się szybciej. Ale ja się nie znam.

Akurat w tej kwestii nie miales racji.
kiedy silnik grzeje sie najbardziej? W korkach-kiedy pracuje na biegu jalowym..Czyli jak stoi a nie kiedy jedzie.:-)


Niestety, ale ponownie muszę się nie zgodzić. Jeszcze raz powtarzam. Wszystko potwierdzone jest rzeczywistymi pomiarami płynu w obiegu małym i dużym. Zresztą... do tego nie potrzeba żadnych pomiarów. Jeździcie samochodami? Nigdy nie zauważyliście jak zachowuje się wskazówka od temperatury medium chłodzącego jak skrobiecie zimą szyby przy uruchomionym silniku? 10 minut skrobania, wsiadasz do auta, a wskazówka ledwo drgnie. Z kolei podczas jazdy po 10 minutach jest praktycznie na środku skali.
Tu nie ma mocnych... fizyki nie oszukasz.


Oczywiście ,że nie oszukasz. Sytuacje którą opisałeś tyczy się tego, że silnik pracuje no wolnych obrotach. Jak jedziesz masz większe obroty. Dla tego pisałem ,żeby go potrzymał na 3tyś obr. Na wolnych to oczywiście że będzie dużo dłużej trwało nagrzanie się silnika. Tarcie... dzięki niemu wyzwala się energia w postaci ciepła.
Miles w sumie to o co my się sprzeczamy. Chodzi o rozwiązanie problemu kolegi. Efekt będzie taki sam a nie musi wyjeżdżać z garażu. Zaproponowałem najprostsze rozwiązanie bez kosztów i ryzyka.

Miles napisał(a):
Falcorn napisał(a):
Szybciej zagrzeje motor na postoju trzymając go na 3 tyś obr w niskiej temperaturze niż jeżdżąc jak kołek w ten i nazad dodatkowo schładzając silnik chłodnym powietrzem... Nie jest to ważne w sumie.


Bzdura. Polecam poprzeć teorię jakąś praktyką. I nie chodzi mi o dotknięcie dłonią chłodnicy i stwierdzenie na czuja "nagrzał się". Aktualnie mam na SVce zainstalowane dwa czujniki do pomiaru temperatury medium, więc coś o tym wiem :)


A kto kazał mu dotykać chłodnicy ?? Ma wskaźnik temp. to niech obserwuje jaka jest. Podłącz kiedyś komputer do samochodu, wejdź w wartości rzeczywiste => temperatura cieczy chłodzącej, trzymaj na wyższych obrotach i obserwuj jak szybciutko rośnie temp.


15 paź 2014, o 16:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Falcorn napisał(a):
Tarcie... dzięki niemu wyzwala się energia w postaci ciepła.


Najwięcej energii w postaci ciepła dostarcza spalanie mieszanki. Nie wiem czy kiedyś monitorowałeś dokładnym termometrem temperaturę silnika. Przy hamowaniu silnikiem, kiedy teoretycznie spalanie mieszanki nie następuje, temperatura silnika spada :)
Tarcie akurat silnika tak szybko nie rozgrzeje :) Ale w sumie mniejsza o to. Zboczyliśmy z tematu.

Falcorn napisał(a):
Podłącz kiedyś komputer do samochodu, wejdź w wartości rzeczywiste => temperatura cieczy chłodzącej, trzymaj na wyższych obrotach i obserwuj jak szybciutko rośnie temp.


W sumie to nie muszę, bo nie raz mierzyłem ;) Mi chodziło tylko o to, że jeżdżąc szybciej rozgrzeje piec. Ilość wydzielonej energii w trakcie spalania mieszanki jest znacznie większa gdy przyłożysz do wału jakiś moment hamujący (obciążenie).

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


15 paź 2014, o 17:38
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31
Posty: 127
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Temat rzeka... urywam, nie zgadzając się z Tobą w kilku rzeczach gdyż nie wziąłeś pod uwagę kilku moich kwestii i czynników zewn. :)


15 paź 2014, o 18:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miles napisał(a):
Ilość wydzielonej energii w trakcie spalania mieszanki jest znacznie większa gdy przyłożysz do wału jakiś moment hamujący (obciążenie).


Ilość energii wydzielanej w przemianie chemicznej jest zawsze stała :) Może być spalana większa część mieszanki (spalanie bardziej dokładne). Wybacz, że to napisałem ale Pani od chemii nie spodobało by się gdybym milczał. Nie po to mnie 3 lata męczyła :)


Nie mniej jednak czy ktoś jest w stanie opisać to w sposób naukowy czemu zostaje spalona większa część mieszanki, gdy silnik jest obciążony?

Pytam z naukowej ciekawości :)


15 paź 2014, o 20:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
ciastek329 napisał(a):
Ilość energii wydzielanej w przemianie chemicznej jest zawsze stała :) Może być spalana większa część mieszanki (spalanie bardziej dokładne)



No nie wmówisz mi, że ilość wydzielanej w silniku spalinowym energii w postaci ciepła jest stała :D Chyba nie dokładnie zrozumiałeś panią od Chemii :)

Albo ja niedokładnie zrozumiałem Ciebie :P

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


15 paź 2014, o 20:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nikt nie ma racji, a nawet wszyscy ją mają.
1. Oczywiście pod obciążeniem grzeje się szybciej.
2. Ilość energii wydzielanej w przemianie chemicznej jest zawsze stała - chyba. Pani od chemii nie moze sie mylić. A propos pani. Fajna? Jest chemia?
3. Prędkość obrotowa ma wpływ na tempo grzania - tu się zgadzamy.
A tak w ogóle to kluczową sprawą jest ilość spalanej mieszanki. 3 tys. rpm bez obciążenia to nie to samo co 3 tys. rpm jadąc pod górę z owcą na baku i koszykiem oscypków na tylnej kanapie. Taka sytuacja.
Ale skupmy się może na pani od chemii.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


15 paź 2014, o 22:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
koroviov napisał(a):
Ale skupmy się może na pani od chemii.


I to jest myśl :piwo: :piwo:

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


15 paź 2014, o 22:27
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Cos mi nie pasuje. Gdyby słuchał pani od chemii to zależność energii od ilości spalonej mieszanki byłaby oczywista. Tym bardziej że stałość ilościowa w przemianie temu dopomaga.
Pani przy takim założeniu musiała byc zwykła panią od chemii
:hmm:
Z drugiej strony, wspominajac moja panią od chemii ( która została naszą wychowawczynią) to wiem że ilość energii wzrastała i rozsadzała nawet gdy ona nic nie mówiła :obity:
Ale nasza pani była taką szmulą że na chemę nawet najwieksze wagarowicze przyłazili. Taki Pyter jeden na ten przykład, wzór atomu wodoru to dla niego czarna magia była :hahaha:
Nasza pani Jola była dopiero co po studiach, pierwsza jej praca i masz ci los. Nadziała się na klasę samych lewusów i podpadziochów a dyrektorka budy widac bardzo jej nie lubiła. Powody zmilcze :obity:
A Jola zrobiła z nas najlepszą klasą w szkole i na wszystkie olimpiady jeździliśmy.
Taaa, czego to człowiek nie zrobi dla takiej fajnej pani :serduszka:

ps. Pozdrawiam przy okazji pania Jolę
i Pytera też
(pamięta mnie do dzisiaj. Gdy pierwszy raz mnie wyrwała do odpowiedzi a ja zakrecony i oderwany myslami od tematu nie za bardzo mogłem udzielic odpowiedzi jak to jest z wyższymi kwasami tłuszczowymi i zmydlaniem, gdy tak naciskała żebym wytłumaczył dlaczego nie uważałem to odpowiedziałem : Pani jest taka ładna że nie zwróciłem uwagi na tą sól sodową wyższych kwasów tłuszczowych o której pani mówiła :serduszka:
-- rudzielec w zielonej sukience. Czaicie?


15 paź 2014, o 22:41
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rozkosmany napisał(a):
-- rudzielec w zielonej sukience. Czaicie?

Widzę że mam do czynienia z koneserem :D

Temat się od razu przyjemniejszy zrobił :mrgreen:

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


16 paź 2014, o 08:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2014, o 20:55
Posty: 359
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
nie dołożę nic do temat energii (chociaż im większa prędkość tym lepsze chłodzenie o ile się nie mylę ;) )

chciałem tylko dodać że zazdroszczę Wam Pań od chemii, moja miała ksywkę "kobyła" co chyba wszystko wyjaśnia :)


16 paź 2014, o 18:05
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2014, o 16:27
Posty: 111
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Koledzy szybkie pytanie na temat czujnika temperatury chlodnicy. Gfzie moge go podlaczyc,oprocz licznika,aby pokaxywalo mi ze silnik jest przegrzany. Moze jakas zaroweczka lub cos?


16 paź 2014, o 18:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Cisu napisał(a):
chciałem tylko dodać że zazdroszczę Wam Pań od chemii, moja miała ksywkę "kobyła" co chyba wszystko wyjaśnia :)


Życie nie je bajka. Bo śliczna pani od chemii miała koleżanki w pracy.
Jedna miała ksywe Ryba. Ale chyba popełnię felieton zeby naświetlić dokładnie :)


Jak zwykle mój majster z warsztatów był z nas niezadowolony.
.... Jerunie , ila razy mom godać ! Zaś was tam na tej teorii gupot nagodoli i teraz trza prostować!
--- ale majster, żadne głupoty tylko w książce tak było!
Jo jo jo, w książce godosz? Jo żech widzioł te wasze książki. Jerunie, jedno to pewno od tego jak wyglądo hamer.
Co za gorole to piszom, jakby nikaj z doma nie wyłozili.
A ty co żeś taki markotny? (mnie pyta)
Eeeee, nic takiego.
Godoj
eeeee drobnostka
Joo, peno żeś Helce pedzioł że wyglado jak ryba. Co?
No powiedziałem
No i co ona?
A pełę na półrocze mi chce wstawić
Godosz :razz2: Tak sie pogniewała?
Nooo
No ale o co? Przeca podobno jest do ryby :obity: Jo wiem co godom. Kiedys maiałech w doma ryby i jedno taka była całkiem do Heli podobno. Czekej czekej, :hmm: wiem. Teleskop sie to ryba nazywała
I co z ta rybą?
A jerunie , Kudlek.... Kudlek ty pierone. Ja pamientom ! (kolega z kalasy) Pała dostaniesz za to walenie, zoboczysz !!
Kudlek zrobił grzałka automatyczno coby ryby miały cały czas ta sama temperatura. I pieronie, kiedys wracom doma, patrza :bojesie: A ryby brzuchami do góry pływajom. Kudlek tak to zrobił że ona sie włąnnnczyła i grzała i zupa z ryb zrobiło :smutas:

ps. w zyciu róznie bywa. Moja pani od chemii jest teraz dyrektorem tej szkoły :mrgreen: Byłem dwa lata temu na wakacjach i mnie naszło żeby odwiedzic budę. Wszedłem, patrzę na gabloty na dole w szkole z pracami końcowymi. I w jednej z nich znajduję swoją :mrgreen: Walę do góry z zamiarem że wejdę do sekretariatu a po drodze drzwi dyrektora.
Gdy przeczytałem tabliczkę to w tył na lewo, do kwiaciarni , potem czekoladki ..
Powiem wam szczerze. Tyle lat mineło a Jola w zasadzie dalej taka sama jak była kiedyś :spoko:
I dała się zaprosić na kawę :serduszka:


Ostatnio edytowano 16 paź 2014, o 21:03 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz



16 paź 2014, o 20:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
.


16 paź 2014, o 20:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
symix224 napisał(a):
Koledzy szybkie pytanie na temat czujnika temperatury chlodnicy. Gfzie moge go podlaczyc,oprocz licznika,aby pokaxywalo mi ze silnik jest przegrzany. Moze jakas zaroweczka lub cos?


W gaźnikowej SVce są dwa czujniki. Oba są dwustanowe (tzn. albo przewodzą prąd, albo nie):

1. Czujnik przy termostacie - zaczyna przewodzić prąd przy temperaturze 115 stopni Celsjusza. To właśnie ten czujnik odpowiada za załączanie kontrolki w liczniku.
2. Czujnik w chłodnicy - zaczyna przewodzić prąd przy temperaturze 96 stopni Celsjusza. Odpowiada za załączanie wentylatora.

Nie polecam używania tego drugiego czujnika jako informacji o zbyt wysokiej temperaturze medium. Załóżmy przypadek, że na skutek zużycia/zasyfienia blokuje się termostat w pozycji zamkniętej. Woda w małym obiegu zaczyna rozgrzewać się do krytycznych wartości, a w chłodnicy wciąż jest zimna (kontrola nie świeci się, a już dawno powinna). Pomijam już fakt, że wykorzystując ten czujnik, kontrolka będzie się świeciła za każdym razem, gdy załączy się wentylator, a przecież to nie jest jeszcze temperatura zagrażająca silnikowi. Do sygnalizacji użyj czujnika zainstalowanego przy termostacie. Użyj do tego jakiejś diody z rezystorem ok. 600 ohm. Jedną nóżkę diody podłącz pod +12, drugą pod wyprowadzenie na czujniku. Jak chcesz, to mogę Ci to rozrysować.

We wtryskowej SVce jest bardzo podobnie. Z tą różnicą, że czujnik przy termostacie nie jest dwustanowy. Jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury medium, co pozwala na dokładny pomiar temperatury i wyświetlanie jej na liczniku. Różnią się też niestety ich gwinty, także nie można ich podmienić i w prosty sposób dorobić termometr. Trzeba trochę pokombinować ;) Niedługo będę próbował przełożyć taki czujnik z hondy civic. Gwinty są bodajże takie same.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


Ostatnio edytowano 16 paź 2014, o 23:51 przez Miles, łącznie edytowano 1 raz



16 paź 2014, o 22:12
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2014, o 16:27
Posty: 111
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miles, jeżeli możesz to mógłbyś mi to rozrysować :). A gdzie znajduje sie termostat w naszej Sv'ce?


16 paź 2014, o 22:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Termostat znajduje się pod bakiem, pomiędzy cylindrami:
Obrazek

Czujnik znajduje się tutaj:
Obrazek

A schemat podłączenia wygląda następująco:
Obrazek

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


16 paź 2014, o 23:50
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2014, o 16:27
Posty: 111
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Mmasz u mnie mistrza. Wielkie dzięki


17 paź 2014, o 00:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miles, daj znać, czy gwinty są jednakowe i czy czujnik od civica będzie pracował z wyświetlaczem temperatury w liczniku wtryskowym.


17 paź 2014, o 09:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
I tak trzeba zbudować układ, który zastąpi ECM (jeżeli mówimy o swapie licznika z wtryskowej do gaźnikowej) więc rodzaj czujnika nie gra roli (kwestia napisania odpowiedniego programu na mikrokontroler). Także wystarczy dopasować tylko gwint :) Do 31 października muszę oddać magisterkę, której tematem jest właśnie projekt układu mierzącego temperaturę i ciśnienie medium chłodzącego. Czasu zostało niewiele, więc siedzę nocami. Oddam magisterkę, to wezmę się za moto :D

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


17 paź 2014, o 11:12
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL