Autor |
Wiadomość |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Przyciemnione lampy
Są prostsze metody, na lampie masz oznaczenie homologacyjne. Dla zwykłych żarówek halogenowych jest HC/HR, a dla xenonu DC/DR. Jak jest niewłaściwa to leci dowód rejestracyjny. Jest też metoda na włączenie i wyłączenie świateł jak już pisał Łasuch. Niektórzy gliniarze przymykają oko, ale np. w Warszawie się mocno tego czepiają. W DE znajomy odjechał na lawecie jak mu znaleźli że ma xenon bez homologacji... Pisałem już że BMW we współpracy z Hellą projektują takie lampy ;-)
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
19 paź 2014, o 10:51 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
Prawdę mówiąc to w niemczech biorąc pod uwagę przewidywalność kształtu asfaltu i powszechność użycia farb odblaskowych na obmalowanie drogi. Nigdy nie miałem problemu ze światłami. Pewno nawet gdyby mi się zarowka zjarała to nie zauważyłbym takiego drobiazgu.
|
19 paź 2014, o 11:24 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Przyciemnione lampy
Powiem wam, że kiepskie seryjne oświetlenie ma jedna poważną zaletę. Skłania do jazdy z mniejszą predkością. Oczywiście większą niz dopuszczalna, ale jednak wolniej. Inaczej mówiąc: jeżdżę dość spokojnie i światło jest wystarczające.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
19 paź 2014, o 11:45 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
No to ja widać jestem przyślep patentowany. Cebrą śmigalem i mnie cud angielskiej motoryzacji o wdziecznym nazwaniu Robin wyprzedził. To juz wolniej chyba nie da rady jechać Chyba że rowerem
|
19 paź 2014, o 11:51 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Przyciemnione lampy
Rozkosmany, zaakceptuj to co skwaro pisze bo ma 100% racji. Xenon w moto wali po oczach wszystkich z przeciwka. Jak ostatnio podjechał do mnie do pracy koleś z takim oświetleniem to stojąc od niego max 10m wypalał mi oczy. W dzień. Jak miałem Preludę, gdzie siedzi się bardzo nisko oślepiała mnie tak na oko połowa pojazdów. Kiedy w nocy poza zabudowanym trafiał się domorosły tuner z Xenonami musiałem odwracać wzrok od drogi do czasu aż go minąłem. Bezpiecznie, prawda?
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
19 paź 2014, o 18:54 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Przyciemnione lampy
dobrze że to co miałem do napisania w tym temacie to już napisałem..... znowu w skrajności wpadamy bezsensownie. uważam że ten cały spór jest bez sensu. pozdrawiam
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
19 paź 2014, o 19:51 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
Ja to wszystko rozumiem co piszecie z domorosłymi tunerami itd... Jestem jednak z typu tych którzy nie posiadają samochodu i śmigam motocyklem non-stop color. Teraz jest 20;07 na moim zegarze a za oknem czarno jak w d.... u murzyna. Rano bede jechać do pracy i też będzie czarno. Zapewne jeszcze będzie sobie kropic mily kapuśniaczek. Jeżeli nie będe miał hid-ów w moto to jak bede odwracac wzrok praktycznie czały czas. Bezpieczne to raczej również nie będzie. Bo pewnie wiekszośc z was zauważyła że motocyklem w ślepo jechac jest jednak troche trudniej niż samochodem. Już nawet teraz nie mówię o sobie, ale po prostu o groźbie jakiegoś zdarzenie które zasili statystykę. Napisze też coś co nie zgadza się z waszym rozumieniem tego problemu. Mijam się po drodze z masą pojazdów. Tak lekko licząc ze 30% z nich ma żle ustawione światła. Oślepiają i to wcale niekoniecznie te z ksenonami. Mijam tez się ze spora ilością motocykli i one nie wyróżniają się specjalnie od reszy. Równiez jakaś część z nich oslepia. Biorac pod uwagę to że wiekszość tutejszej braci motocyklowej posiada ksenony. Wcale tak źle nie wypadają na tle innych. Inaczej mówiąc mnie nie oślepia każdy motocykl z xsenonami tylko ten z chu... ustawionymi światłami. I stwierdzenie : Motocykl z ksenonami oślepia I przyjęcie tego jako pewnik nie zgadza się po prostu z tym co obserwuję na drodze. To jest moje stanowisko w tej sprawie Znaczy popieram luxusera bezpieczeństwo motocyklistów tak jak każdego innego na drodze, propaguję niezdrowe żarcie i ciągoty do łamania przepisów drogowych. Al Capone kurna ps. Zgodziłbym się na rezygnację z HID i powrót do zwyklej żarowki pod jednym warunkiem. Wszystkie inne pojazdy również są wyposażone w tą sama lampę. Żadnych innych bez wyjątku. Po prostu jeden jedyny powszechny standard i brak mozliwości zakupu jakiegokolwiek innego. Chyba że słabszego
|
19 paź 2014, o 21:23 |
|
|
Alex
motocyklista
Dołączył(a): 7 paź 2014, o 12:22 Posty: 182
Płeć: mężczyzna
Moto: TLS i TLR
|
Re: Przyciemnione lampy
Masz na myśli lampę naftową albo świeczkę?
|
19 paź 2014, o 22:31 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
Nie chcę już trolować za bardzo, wypada jednak wspomnieć o historii. Dajmy na to cebra z 1987 roku, akurat mam taki pod ręką. Wyposażona jest w lampę dostosowaną do żarówki H-4 55/60 W Pytanie brzmi: Jakie żarówki mozna było założyć do samochodu w 1987 roku? Jeżeli nie H-4 to dajmy na to H-7 czy H-5 Akurat w tych oznaczeniach za mocny nie jestem niemniej zdaje mi się że to wtedy i tak bylo topowe. Nic lepszego ponad halogen po prostu nie było. Zatem w 1987 roku motocykl wyposażony w żarówę taka samą jak w samochodzie nikomu nie przeszkadzał. A teraz nagle wielkie poruszenie bo samochód może mieć nawet 4 hid-y po 50-60 W Zmuszając oczy do akomodacji jakbyśmy byli na plaży. A motocykl z jednym światełkiem jest już dla takiego bee. A przecież żarówka H-4 wcale nie zrobiła się gorsza. Wystarczy czasami trafić w nocy na kawałek drogi gdzie jedziemy sami i okazuje się że ona dalej zajebiście świeci. Będziemy mijać się z samochodem wyposażonym w takie same żarówki i też będzie ok. No i tak już poza nawiasem i nikogo nie chcę dotknąc przypadkiem. Ale znam pacjenta który ma xsenony w reflektorach głównych, ksenony w przeciwmgielnych Wiecie jak one muszą nap... po oczach? A płacze że go wszystko inne oślepia. Ale jeździ z tymi lampkami ciągle odpalonymi i byle odrobinka czegoś w powietrzu robi już mu bialą ścianę przed nosem od tych zaj..... przeciwmgielnych świateł. I co mu zrobicie? (ed. to z dzisiaj bo to kolega z pracy a że jestem w temacie to wspomniałem Jego zasrane paski świetlne do jazdy w dzień chyba mocniej nap.. niż standardowa H-4 )
Ostatnio edytowano 20 paź 2014, o 18:55 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz
|
20 paź 2014, o 18:49 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Przyciemnione lampy
Ja bym mu dowód zayebal oczywiście z odpowiednio wysokim kwotowo pouczeniem
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
20 paź 2014, o 18:53 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
luxuser. My to jesteśmy w świetle prawa jak i obyczajności, zwykłymi drogowymi bandytami. To już lepiej nic mu nie zabierajmy
|
20 paź 2014, o 18:57 |
|
|
kisiel_krzychu
SV Rider
Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43 Posty: 1795 Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
|
Re: Przyciemnione lampy
| | | | Rozkosmany napisał(a): Ja to wszystko rozumiem co piszecie z domorosłymi tunerami itd... Jestem jednak z typu tych którzy nie posiadają samochodu i śmigam motocyklem non-stop color. Teraz jest 20;07 na moim zegarze a za oknem czarno jak w d.... u murzyna. Rano bede jechać do pracy i też będzie czarno. Zapewne jeszcze będzie sobie kropic mily kapuśniaczek. Jeżeli nie będe miał hid-ów w moto to jak bede odwracac wzrok praktycznie czały czas. Bezpieczne to raczej również nie będzie. Bo pewnie wiekszośc z was zauważyła że motocyklem w ślepo jechac jest jednak troche trudniej niż samochodem. Już nawet teraz nie mówię o sobie, ale po prostu o groźbie jakiegoś zdarzenie które zasili statystykę. Napisze też coś co nie zgadza się z waszym rozumieniem tego problemu. Mijam się po drodze z masą pojazdów. Tak lekko licząc ze 30% z nich ma żle ustawione światła. Oślepiają i to wcale niekoniecznie te z ksenonami. Mijam tez się ze spora ilością motocykli i one nie wyróżniają się specjalnie od reszy. Równiez jakaś część z nich oslepia. Biorac pod uwagę to że wiekszość tutejszej braci motocyklowej posiada ksenony. Wcale tak źle nie wypadają na tle innych. Inaczej mówiąc mnie nie oślepia każdy motocykl z xsenonami tylko ten z chu... ustawionymi światłami. I stwierdzenie : Motocykl z ksenonami oślepia I przyjęcie tego jako pewnik nie zgadza się po prostu z tym co obserwuję na drodze. To jest moje stanowisko w tej sprawie Znaczy popieram luxusera bezpieczeństwo motocyklistów tak jak każdego innego na drodze, propaguję niezdrowe żarcie i ciągoty do łamania przepisów drogowych. Al Capone kurna ps. Zgodziłbym się na rezygnację z HID i powrót do zwyklej żarowki pod jednym warunkiem. Wszystkie inne pojazdy również są wyposażone w tą sama lampę. Żadnych innych bez wyjątku. Po prostu jeden jedyny powszechny standard i brak mozliwości zakupu jakiegokolwiek innego. Chyba że słabszego | | | | |
_________________ SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]
|
20 paź 2014, o 20:47 |
|
|
luxuser
SV Rider
Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03 Posty: 923 Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
|
Re: Przyciemnione lampy
No tak, zgadza się Wystarczy popatrzeć jak jeździmy, a jeśli nawet ktoś będzie widział że jeździmy spokojnie albo w granicach jak to nazwałeś obyczajności to i tak wisimy w jednym worku z innymi motocyklistami postrzeganymi jako "dawcy". To tak z offu. Co do "tematu" bo widzę że się urwał wątek to tak czy siak xenon poprawia bezpieczeństwo motocyklisty, oczywiście bez świni na zadupku żeby Koroviovowi nie oślepiało peace
_________________ Zamojska Grupa Motocyklowa http://www.moto-zamosc.pl
Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM
|
20 paź 2014, o 20:50 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przyciemnione lampy
Taka drobna ciekawostka - w okolicach 2010r. BMW wstawiło xenonowe oświetlenie do modelu K1600GT
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 paź 2014, o 21:17 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
A tak z ciekawości. Ten ksenon w BMW to robi jakieś wygibasy przeciwne do reszty coby na droge świecić? Czy poszli na taką samą łatwizne jak ja?
|
20 paź 2014, o 21:26 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Przyciemnione lampy
Nie mam bladego pojęcia, nie spotkałem się nigdy z informacją, by ta lampa miała jakiś mechanizm żyroskopowy czy chociażby automatyczne poziomowanie w zależności od obciążenia motocykla...
Ciekawostka druga - firma hella również od paru lat sprzedaje xenonowe reflektory przeciwmgielne, montowane jako akcesoryjne do motocykli typu BMW GS1200 ADV i pokrewnych. Sprzedawane oczywiście legalnie, na rynku niemieckim, więc zakładam, że mają homologację. Pewnie więcej szczegółów można znaleźć u touratecha.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 paź 2014, o 21:44 |
|
|
kozik
SV Rider
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52 Posty: 5631 Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
|
Re: Przyciemnione lampy
w którymś "świecie motocykli" opisana była ta lampa jako najnowocześniejsza na świecie montowana w motocyklu.
_________________ SV 650 S '99/GSX-R 750 K1
www.logo-ratio.pl
|
20 paź 2014, o 22:03 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Przyciemnione lampy
Najlepsze jest to, że od wielu lat w motocyklach dostępny jest ABS, kontrola trakcji, jakieś kombinowane układy hamulcowe i wiele wiele innych dobrodziejstw, które poziomem zaawansowania przewyższają jakieś tam banalne lampy na żyroskopach, a dalej jeździmy na zwykłych lampach i przestarzałych już jakby nie patrzeć żarówkach. Może nie ma na to zapotrzebowania? Albo im się kuerwa nie chce Widać liczy się rozgłos. Jak już lasooch pisał, od 2010r montują takie lampy w BMW, a gazety okrzyknęły to cudem techniki. Też mi cholera cud.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
20 paź 2014, o 22:29 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Przyciemnione lampy
Skończ ta magisterkę i zbuduj jaki komputerek do sterowania serwomechanizmu poziomowania ksenonów (albo do przekrecania szybra w soczewkowych chociaż). Dajmy na to z wykorzystaniem jakiego czujnika odległości.przyczepionego gdzies pod moto. Nawet zdaje się w jakims katalogu w robocie takie cudo widziałem (bylo rozmiarów ciut wiekszych jak dioda led ). Miało 3 wiązki jakiej podczerwieni (czy czegoś tam ) stozkowo promieniujące. Chyba wystarczyłoby do obczajenia w jakiej pozycji moto w stosunku do drogi aktualnie się znajduje. I zadnych zyroskopów nie trzeba jak na moje. Ale ja tam się nie znam ps. a nie chce im się k..... Bo nie ma nacisków. Zaczeliby marudzić jeden z drugim i z miejsca by cos zrobili. (poza tym jak tu mieć motywację skoro chińczyki zestawy HID opylają po kilka dolcow. Już nikomu kitu się nie wcisnie jak kiedyś że to takie drogie. Cos tam mi sie przypomina że pierwsze ksenony to padaly jak żaróweczki od oświetlenia choinki na świeta a za wymiane 1500 ojro z niemców ciagneli )
Ostatnio edytowano 20 paź 2014, o 23:21 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz
|
20 paź 2014, o 23:05 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Przyciemnione lampy
A po cholerę zaprzęgać jakieś tam komputerki... do owiewki przyklejamy kurę jak z filmiku, do głowy jakiś tam szperacz i naturalne poziomowanie i w dodatku stabilizacja na najwyższym poziomie. https://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
20 paź 2014, o 23:17 |
|
|