Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 10:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Przyciemnione lampy 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Przyciemnione lampy
Rozkosmany napisał(a):
skwaro napisał(a):
Zwykłe żarówki nie oślepiają w takim stopniu i dla nich ten system nie jest wymagany. Dlatego piszę że jeszcze żadna firma nie wymyśliła reflektorów motocyklowych, które tak by zmieniały położenie żeby linia odcięcia światła była poniżej linii wzroku.




Rozumiem zatem że np. podczas kontroli policyjnej dajmy na to w Polsce. Miły pan policjant sprawdza w kazdym samochodzie czy ma ksenony. Jezeli tak to sprawdza czy w samochodzie jest urządzenie poziomujące. Jezeli jest to :spoko: i kierownik sobie jedzie dalej.
Natomiast w przypadku motocykla to sprawa jasna. Tak?

Bez urazy stary. Nie uwierze że takie postępowanie jest standardowe.

Są prostsze metody, na lampie masz oznaczenie homologacyjne. Dla zwykłych żarówek halogenowych jest HC/HR, a dla xenonu DC/DR. Jak jest niewłaściwa to leci dowód rejestracyjny. Jest też metoda na włączenie i wyłączenie świateł jak już pisał Łasuch. Niektórzy gliniarze przymykają oko, ale np. w Warszawie się mocno tego czepiają. W DE znajomy odjechał na lawecie jak mu znaleźli że ma xenon bez homologacji...

Rozkosmany napisał(a):
Kwestia konstrukcji lamp w motocyklach. Mam uwierzyć że dajmy na to w takiej Hondzie czy innym Suzuki to takie cioły są że nie potrafią nastawnej lampy zrobic?
A może to jest po prostu tak że nie ma takiej potrzeby?
Taki zdrowy okoń im się załączył :obity:
No ale niemcy zapewne stana na wysokości zadania i jakieś epokowe odkrycie w tym temacie poczynią :spoko:
Zbuduja anlagę z miliona rybików, sprężynek, procesorów, radarów z GPS i będzie syr.
Po czym japończy zrobia to samo z kawałka drutu i spręzynki albo plastikowej rurki :hahaha:

Pisałem już że BMW we współpracy z Hellą projektują takie lampy ;-)

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


19 paź 2014, o 10:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
Prawdę mówiąc to w niemczech biorąc pod uwagę przewidywalność kształtu asfaltu i powszechność użycia farb odblaskowych na obmalowanie drogi. Nigdy nie miałem problemu ze światłami. Pewno nawet gdyby mi się zarowka zjarała to nie zauważyłbym takiego drobiazgu.


19 paź 2014, o 11:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Przyciemnione lampy
Powiem wam, że kiepskie seryjne oświetlenie ma jedna poważną zaletę. Skłania do jazdy z mniejszą predkością. Oczywiście większą niz dopuszczalna, ale jednak wolniej.
Inaczej mówiąc: jeżdżę dość spokojnie i światło jest wystarczające.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


19 paź 2014, o 11:45
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
No to ja widać jestem przyślep patentowany. Cebrą śmigalem i mnie cud angielskiej motoryzacji o wdziecznym nazwaniu Robin :obity: wyprzedził. To juz wolniej chyba nie da rady jechać :hahaha: Chyba że rowerem :hmm:


19 paź 2014, o 11:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Przyciemnione lampy
Rozkosmany, zaakceptuj to co skwaro pisze bo ma 100% racji. Xenon w moto wali po oczach wszystkich z przeciwka. Jak ostatnio podjechał do mnie do pracy koleś z takim oświetleniem to stojąc od niego max 10m wypalał mi oczy. W dzień.
Jak miałem Preludę, gdzie siedzi się bardzo nisko oślepiała mnie tak na oko połowa pojazdów. Kiedy w nocy poza zabudowanym trafiał się domorosły tuner z Xenonami musiałem odwracać wzrok od drogi do czasu aż go minąłem. Bezpiecznie, prawda? :)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


19 paź 2014, o 18:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Przyciemnione lampy
dobrze że to co miałem do napisania w tym temacie to już napisałem..... znowu w skrajności wpadamy bezsensownie.
uważam że ten cały spór jest bez sensu. pozdrawiam

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


19 paź 2014, o 19:51
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
Ja to wszystko rozumiem co piszecie z domorosłymi tunerami itd...
Jestem jednak z typu tych którzy nie posiadają samochodu i śmigam motocyklem non-stop color.
Teraz jest 20;07 na moim zegarze a za oknem czarno jak w d.... u murzyna. Rano bede jechać do pracy i też będzie czarno. Zapewne jeszcze będzie sobie kropic mily kapuśniaczek. Jeżeli nie będe miał hid-ów w moto to jak bede odwracac wzrok praktycznie czały czas. Bezpieczne to raczej również nie będzie. Bo pewnie wiekszośc z was zauważyła że motocyklem w ślepo jechac jest jednak troche trudniej niż samochodem. Już nawet teraz nie mówię o sobie, ale po prostu o groźbie jakiegoś zdarzenie które zasili statystykę.
Napisze też coś co nie zgadza się z waszym rozumieniem tego problemu.
Mijam się po drodze z masą pojazdów. Tak lekko licząc ze 30% z nich ma żle ustawione światła. Oślepiają i to wcale niekoniecznie te z ksenonami. Mijam tez się ze spora ilością motocykli i one nie wyróżniają się specjalnie od reszy. Równiez jakaś część z nich oslepia. Biorac pod uwagę to że wiekszość tutejszej braci motocyklowej posiada ksenony.
Wcale tak źle nie wypadają na tle innych.
Inaczej mówiąc mnie nie oślepia każdy motocykl z xsenonami tylko ten z chu... ustawionymi światłami.
I stwierdzenie : Motocykl z ksenonami oślepia
I przyjęcie tego jako pewnik nie zgadza się po prostu z tym co obserwuję na drodze.
To jest moje stanowisko w tej sprawie


Znaczy popieram luxusera :spoko: bezpieczeństwo motocyklistów tak jak każdego innego na drodze, propaguję niezdrowe żarcie i ciągoty do łamania przepisów drogowych.
:hahaha:
Al Capone kurna :obity:

ps. Zgodziłbym się na rezygnację z HID i powrót do zwyklej żarowki pod jednym warunkiem.
Wszystkie inne pojazdy również są wyposażone w tą sama lampę. Żadnych innych bez wyjątku.
Po prostu jeden jedyny powszechny standard i brak mozliwości zakupu jakiegokolwiek innego. Chyba że słabszego :obity:


19 paź 2014, o 21:23
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 7 paź 2014, o 12:22
Posty: 182
Płeć: mężczyzna
Moto: TLS i TLR
Post Re: Przyciemnione lampy
Rozkosmany napisał(a):
Chyba że słabszego :obity:

Masz na myśli lampę naftową albo świeczkę? :obity:


19 paź 2014, o 22:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
Nie chcę już trolować za bardzo, wypada jednak wspomnieć o historii. Dajmy na to cebra z 1987 roku, akurat mam taki pod ręką. Wyposażona jest w lampę dostosowaną do żarówki H-4 55/60 W
Pytanie brzmi: Jakie żarówki mozna było założyć do samochodu w 1987 roku? Jeżeli nie H-4 to dajmy na to H-7 czy H-5
Akurat w tych oznaczeniach za mocny nie jestem niemniej zdaje mi się że to wtedy i tak bylo topowe. Nic lepszego ponad halogen po prostu nie było. Zatem w 1987 roku motocykl wyposażony w żarówę taka samą jak w samochodzie nikomu nie przeszkadzał. A teraz nagle wielkie poruszenie bo samochód może mieć nawet 4 hid-y po 50-60 W Zmuszając oczy do akomodacji jakbyśmy byli na plaży. A motocykl z jednym światełkiem jest już dla takiego bee.
A przecież żarówka H-4 wcale nie zrobiła się gorsza. Wystarczy czasami trafić w nocy na kawałek drogi gdzie jedziemy sami i okazuje się że ona dalej zajebiście świeci. Będziemy mijać się z samochodem wyposażonym w takie same żarówki i też będzie ok. No i tak już poza nawiasem i nikogo nie chcę dotknąc przypadkiem. Ale znam pacjenta który ma xsenony w reflektorach głównych, ksenony w przeciwmgielnych :taak: Wiecie jak one muszą nap... po oczach? A płacze że go wszystko inne oślepia. Ale jeździ z tymi lampkami ciągle odpalonymi i byle odrobinka czegoś w powietrzu robi już mu bialą ścianę przed nosem od tych zaj..... przeciwmgielnych świateł. I co mu zrobicie?
(ed. to z dzisiaj bo to kolega z pracy a że jestem w temacie to wspomniałem :) Jego zasrane paski świetlne do jazdy w dzień chyba mocniej nap.. niż standardowa H-4 )


Ostatnio edytowano 20 paź 2014, o 18:55 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz



20 paź 2014, o 18:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Przyciemnione lampy
Ja bym mu dowód zayebal :P oczywiście z odpowiednio wysokim kwotowo pouczeniem :D

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


20 paź 2014, o 18:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
luxuser. My to jesteśmy w świetle prawa jak i obyczajności, zwykłymi drogowymi bandytami. To już lepiej nic mu nie zabierajmy :hahaha:


20 paź 2014, o 18:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 20:43
Posty: 1795
Lokalizacja: kościerzyna
Płeć: mężczyzna
Moto: sv100s 2003
Post Re: Przyciemnione lampy
Rozkosmany napisał(a):
Ja to wszystko rozumiem co piszecie z domorosłymi tunerami itd...
Jestem jednak z typu tych którzy nie posiadają samochodu i śmigam motocyklem non-stop color.
Teraz jest 20;07 na moim zegarze a za oknem czarno jak w d.... u murzyna. Rano bede jechać do pracy i też będzie czarno. Zapewne jeszcze będzie sobie kropic mily kapuśniaczek. Jeżeli nie będe miał hid-ów w moto to jak bede odwracac wzrok praktycznie czały czas. Bezpieczne to raczej również nie będzie. Bo pewnie wiekszośc z was zauważyła że motocyklem w ślepo jechac jest jednak troche trudniej niż samochodem. Już nawet teraz nie mówię o sobie, ale po prostu o groźbie jakiegoś zdarzenie które zasili statystykę.
Napisze też coś co nie zgadza się z waszym rozumieniem tego problemu.
Mijam się po drodze z masą pojazdów. Tak lekko licząc ze 30% z nich ma żle ustawione światła. Oślepiają i to wcale niekoniecznie te z ksenonami. Mijam tez się ze spora ilością motocykli i one nie wyróżniają się specjalnie od reszy. Równiez jakaś część z nich oslepia. Biorac pod uwagę to że wiekszość tutejszej braci motocyklowej posiada ksenony.
Wcale tak źle nie wypadają na tle innych.
Inaczej mówiąc mnie nie oślepia każdy motocykl z xsenonami tylko ten z chu... ustawionymi światłami.
I stwierdzenie : Motocykl z ksenonami oślepia
I przyjęcie tego jako pewnik nie zgadza się po prostu z tym co obserwuję na drodze.
To jest moje stanowisko w tej sprawie


Znaczy popieram luxusera :spoko: bezpieczeństwo motocyklistów tak jak każdego innego na drodze, propaguję niezdrowe żarcie i ciągoty do łamania przepisów drogowych.
:hahaha:
Al Capone kurna :obity:

ps. Zgodziłbym się na rezygnację z HID i powrót do zwyklej żarowki pod jednym warunkiem.
Wszystkie inne pojazdy również są wyposażone w tą sama lampę. Żadnych innych bez wyjątku.
Po prostu jeden jedyny powszechny standard i brak mozliwości zakupu jakiegokolwiek innego. Chyba że słabszego :obity:


:spoko: :spoko: :spoko:

_________________
SPRZEDAM MOJĄ SV1000s http://olx.pl/oferta/suzuki-sv-1000-s-d ... d198d58589[/color]


20 paź 2014, o 20:47
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2012, o 01:03
Posty: 923
Lokalizacja: Roztocze
Płeć: mężczyzna
Moto: Kawasaki KLX300R
Post Re: Przyciemnione lampy
No tak, zgadza się :P Wystarczy popatrzeć jak jeździmy, a jeśli nawet ktoś będzie widział że jeździmy spokojnie albo w granicach jak to nazwałeś obyczajności to i tak wisimy w jednym worku z innymi motocyklistami postrzeganymi jako "dawcy". :D To tak z offu. Co do "tematu" bo widzę że się urwał wątek to tak czy siak xenon poprawia bezpieczeństwo motocyklisty, oczywiście bez świni na zadupku żeby Koroviovowi nie oślepiało :obity:
peace

_________________
Zamojska Grupa Motocyklowa
http://www.moto-zamosc.pl

Biało-czarno-pomarańczowa pomarańcza - KTM


20 paź 2014, o 20:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przyciemnione lampy
skwaro napisał(a):
(...)No właśnie, to jest powód dlaczego jeszcze żaden seryjny motocykl nie dostał homologacji na xenon. BMW co prawda pracuje nad soczewkami na żyroskopach, które będą świecić zawsze poziomo ale to pieśń przyszłości.(...)

Taka drobna ciekawostka - w okolicach 2010r. BMW wstawiło xenonowe oświetlenie do modelu K1600GT :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


20 paź 2014, o 21:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
A tak z ciekawości. Ten ksenon w BMW to robi jakieś wygibasy przeciwne do reszty coby na droge świecić? Czy poszli na taką samą łatwizne jak ja?


20 paź 2014, o 21:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Przyciemnione lampy
Nie mam bladego pojęcia, nie spotkałem się nigdy z informacją, by ta lampa miała jakiś mechanizm żyroskopowy czy chociażby automatyczne poziomowanie w zależności od obciążenia motocykla...

Ciekawostka druga - firma hella również od paru lat sprzedaje xenonowe reflektory przeciwmgielne, montowane jako akcesoryjne do motocykli typu BMW GS1200 ADV i pokrewnych. Sprzedawane oczywiście legalnie, na rynku niemieckim, więc zakładam, że mają homologację. Pewnie więcej szczegółów można znaleźć u touratecha.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


20 paź 2014, o 21:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2011, o 14:52
Posty: 5631
Lokalizacja: Dęblin-Piaseczno
Płeć: mężczyzna
Moto: suzuki sv 650S 99r.
Post Re: Przyciemnione lampy
lasooch napisał(a):
skwaro napisał(a):
(...)No właśnie, to jest powód dlaczego jeszcze żaden seryjny motocykl nie dostał homologacji na xenon. BMW co prawda pracuje nad soczewkami na żyroskopach, które będą świecić zawsze poziomo ale to pieśń przyszłości.(...)

Taka drobna ciekawostka - w okolicach 2010r. BMW wstawiło xenonowe oświetlenie do modelu K1600GT :)


w którymś "świecie motocykli" opisana była ta lampa jako najnowocześniejsza na świecie montowana w motocyklu.

_________________
SV 650 S '99/GSX-R 750 K1

www.logo-ratio.pl


20 paź 2014, o 22:03
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Przyciemnione lampy
Najlepsze jest to, że od wielu lat w motocyklach dostępny jest ABS, kontrola trakcji, jakieś kombinowane układy hamulcowe i wiele wiele innych dobrodziejstw, które poziomem zaawansowania przewyższają jakieś tam banalne lampy na żyroskopach, a dalej jeździmy na zwykłych lampach i przestarzałych już jakby nie patrzeć żarówkach. Może nie ma na to zapotrzebowania? Albo im się kuerwa nie chce :obity:

Widać liczy się rozgłos. Jak już lasooch pisał, od 2010r montują takie lampy w BMW, a gazety okrzyknęły to cudem techniki. Też mi cholera cud.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


20 paź 2014, o 22:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Przyciemnione lampy
Skończ ta magisterkę i zbuduj jaki komputerek do sterowania serwomechanizmu poziomowania ksenonów (albo do przekrecania szybra w soczewkowych chociaż). Dajmy na to z wykorzystaniem jakiego czujnika odległości.przyczepionego gdzies pod moto. Nawet zdaje się w jakims katalogu w robocie takie cudo widziałem (bylo rozmiarów ciut wiekszych jak dioda led :obity: ). Miało 3 wiązki jakiej podczerwieni (czy czegoś tam :hmm: ) stozkowo promieniujące. Chyba wystarczyłoby do obczajenia w jakiej pozycji moto w stosunku do drogi aktualnie się znajduje. I zadnych zyroskopów nie trzeba jak na moje.
Ale ja tam się nie znam

ps. a nie chce im się k..... Bo nie ma nacisków. Zaczeliby marudzić jeden z drugim i z miejsca by cos zrobili.
(poza tym jak tu mieć motywację skoro chińczyki zestawy HID opylają po kilka dolcow. Już nikomu kitu się nie wcisnie jak kiedyś że to takie drogie. Cos tam mi sie przypomina że pierwsze ksenony to padaly jak żaróweczki od oświetlenia choinki na świeta a za wymiane 1500 ojro z niemców ciagneli :hahaha: )


Ostatnio edytowano 20 paź 2014, o 23:21 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz



20 paź 2014, o 23:05
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Przyciemnione lampy
A po cholerę zaprzęgać jakieś tam komputerki... do owiewki przyklejamy kurę jak z filmiku, do głowy jakiś tam szperacz i naturalne poziomowanie i w dodatku stabilizacja na najwyższym poziomie.
https://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


20 paź 2014, o 23:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL