Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 10 sty 2025, o 22:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Turbo do sv 650 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2808
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Turbo do sv 650
Turbo też zabiera troche energii, prawa fizyki się kłaniają. ;)


3 lis 2014, o 18:52
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 10 paź 2014, o 17:15
Posty: 12
Lokalizacja: Przeworsk
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Turbo do sv 650
Jak możesz to rozwiń myśl, turbo ogólnie napędzają spaliny które są już nie potrzebne silnikowi :). Jeśli patrząc na prawa fizyki to silnik spalinowy jest ogólnie poroniony bo jego sprawność jest max na poziomie 42% i to dla diesla bo benzynowe max 39 :)

_________________
A tu mój drugi sprzęcik Lancia Kappa 5.20 2.0turbo http://www.forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=24&t=49874
Jeśli ktoś będzie miał potrzebę, to chętnie pospawam aluminium, nierdzewkę czy czarnucha wszystko TIGiem.


3 lis 2014, o 20:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Turbo do sv 650
jaycobe napisał(a):
Jak możesz to rozwiń myśl, turbo ogólnie napędzają spaliny które są już nie potrzebne silnikowi :)


Owszem, są niepotrzebne, ale turbina stawia pewien opór. Przelot gazów wylotowych nie jest tak swobodny. Co nie zmienia faktu, że przyrost mocy i tak wychodzi na plus.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


3 lis 2014, o 21:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Turbo do sv 650
jaycobe napisał(a):
Są w ogóle jakieś motocykle seryjnie produkowane z kompresorem ?


Raczej były :) Przy odrobinie zachodu można kupic jeszcze żyjące egzemplarze. Honda CX 500.. No ale tam to było klasyczne turbo a nie to co najczęściej rozumiane jest pod pojeciem >kompresor
Wszystko pieknie ladnie, ale jednak pomysł nie przyjął się i Honda zaniechała rozwoju . Wychodzi z tego że jednak jest to z rozmaitych powodów nie najlepszym wyjściem. Uwzgledniam to że kolesie z Hondy znają się i bez powodu nie zaniechali.
Dla mnie najbardziej elegancka metodą odzysku energii spalin jest system doładowania nazywany powszechnie Comprex.
Było kilka dosyć udanych adaptacji tego systemu i sporo nieudanych. Dlaczego nie zdobył popularności? W zasadzie trudno odpowiedzieć
Nie mniej jakas plota chodzi od jakiegoś czasu że goście w Triumphie zawzięli się na tego Comprex-a. Jeżeli to prawda to powinni cos fajnego wystrugać :spoko:
Trudny system, bo masa zjawisk falowych do uwzgędnienia ale chyba dobry dla takich kombinatorów jak angole.
Oni mniej liczą (nie wnikam dlaczego :obity: ) ale więcej budują , zmieniają i patrzą co się stanie :obity:


3 lis 2014, o 22:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 19:31
Posty: 156
Post Re: Turbo do sv 650
Rozkosmany napisał(a):
Dla mnie najbardziej elegancka metodą odzysku energii spalin jest system doładowania nazywany powszechnie Comprex.
Było kilka dosyć udanych adaptacji tego systemu i sporo nieudanych. Dlaczego nie zdobył popularności? W zasadzie trudno odpowiedzieć


Comprex wyszedł w Mazdzie i w Oplu.
Zalety - brak turbodziury (tłoczy z samego dołu) i "taniość". Jeden perforowany wzdłuż wałek ze śrubowymi otworami, między wydechem a dolotem.
Wady - przedostawanie się części spalin do dolotu. Przy luźnych łożyskach, wałek trze o obudowę, do silnika lecą opiłki i załatwiają silnik (trzeba czuwać). Przy wysokich obrotach, mniejsza wydajność od tradycyjnych sprężarek.

Jeżdżą jeszcze te auta i są serwisy, które się wyspecjalizowały od dawna w reanimacji.

_________________
Kawasaki Z750S 06' Jedź i daj jechać innym...


3 lis 2014, o 22:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Turbo do sv 650
jaycobe napisał(a):
A jakie wady posiada taki kompresor bo chyba nie jest to urządzenie bez wad ? Wydaję mi się że nie dmuchnie tyle ile turbo i jednak zabiera trochę mocy silnika gdyż jest połączone z wałem poprzez pasek ? Jak to dokładnie jest napisz coś o tym jak w tym siedzisz :>

tak jak turbina wymaga chłodzenia olejowego, tylko do tego potrzebny jest oddzielny układ z chłodnicą oleju i dedykowanym olejem przekładniowym. Dmuchnie dokładnie tyle samo co turbo bo zimna część jest taka sama, a zamiast gorącej ma przekładnię planetarną ze sprzęgłem olejowym. Poza tym dzięki przekładni ma większą prędkość i sprawność niż turbina. Mocy zabiera trochę więcej niż turbina ale rekompensuje to mniejszym nagrzewaniem powietrza (brak strony gorącej), przez to masz zimniejsze powietrze czyli więcej powietrza. Tu masz technikalia:
http://www.rotrex.com/Home/Technology/P ... nical_Data

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


3 lis 2014, o 23:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Turbo do sv 650
Jeszcze zdaje się italiańcy gdzieś wsadzili Comprexa :hmm: Zabij ale nie pamietam czy to Alfa była czy jakie inne Ferrari :obity: Gdzieś czytałem o tym i wychodziło że zgrabnie im to wyszło. Przede wszystkim dlatego ze tak jak zauważyłeś łożyska muszą dobrze trzymac a lekko tam z tym dziurawym wirnikiem nie ma. Im lepiej spasowany tym lepiej comprex działa. Italiańcy wykombinowali tak że wirnik w zasadzie na łozyskach opierał się tylko gdy się nie kręcił. A podczas pracy we właściwej pozycji utrzymywany był na poduchach gazowych wytworzonych od samego faktu że sie już kręci :obity:
Namotałem trochę. Ale takie coś jakby analogiczne do filmu olejowego w łożyskach ślizgowych.
Ponadto tunele w wirniku zrobili drobne ale w dużej ilości i znacznie ograniczyli przenikanie spalin do części dolotowej silnika.
Pewno jednak wszystko zebrane do kupy już nie było takie tanie. Bo osobiście nie za bardzo obczajam jaki kształt nadali w niektórych miejscach wirnika żeby >luzy < kasował pneumatycznie
:hmm:


3 lis 2014, o 23:56
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 3 sty 2014, o 00:25
Posty: 6
Płeć: kobieta
Moto: SV 650S 2003
Post Re: Turbo do sv 650
dzieki za pomoc w temacie, pare rad było trafnych i z nich skorzystam :)
reszcie za zbędne komentarze tez dzieki
pozdro


11 lis 2014, o 01:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL