Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Autor |
Wiadomość |
don kowal
pieszy
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 22:29 Posty: 9 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Widzę, że nie tylko ja tak mam... Nawet zastanawiałem się czy większą frajdę sprawia mi samo posiadanie i dłubanie przy moto czy jazda na... Więc zrobię tak, że zamontuję te dysze 155 i dam podkładkę żeby iglica była na 2,5 rowka od góry. Poskładam to z seryjnym K&N i sprawdzę- jeżeli będzie za bogato zrobię desnorkel mod aby zubożyć mieszankę. Co do spawania kolektora to dużo nad tym myślałem, ale to kupa zachodu... Kwasówkę trzebaby spawać TIGiem, zwykłe rury do wydechów będą brzydkie, ale w sumie możnaby owinąć termobandażem... A co sądzicie na temat rury interferencyjnej łączącej oba kolektory przed trójnikiem? Czy po modzie wałkowym spaliny mogą się cofnąć? Dedykowany Yoshimura RS-3 Full Exhaust System za 500$ podobnie jak nasz fabryczny też takową posiada: A tu jak widać wyspawany z kwasiaka i obchodzi się bez takiego rozwiązania: A jak jest w przypadku TL1000R?
Ostatnio edytowano 14 lis 2014, o 21:55 przez don kowal, łącznie edytowano 2 razy
|
14 lis 2014, o 21:43 |
|
|
gonzo911
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 11:35 Posty: 512 Lokalizacja: Kalisz Pom
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s'00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ten drugi to właśnie robota Zorana i ja taki chcę zrobić.
_________________ Oddam za PLN-y https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=22945
|
14 lis 2014, o 21:52 |
|
|
Alex
motocyklista
Dołączył(a): 7 paź 2014, o 12:22 Posty: 182
Płeć: mężczyzna
Moto: TLS i TLR
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Zdziwisz się ... ja kupiłem całe za 150zł z przesyłką. Fakt że polowałem na nie prawie rok ale akurat się trafiły. W anglii jedną część wylicytowałem za 0,99 funta, droższa była przesyłka. Tak to wygląda: On jest skręcany na środku. Ale trochę chcę to przerobić bo rura do przedniego gara jest za długa. No i będę chyba na jedną puchę to przerabiał.
|
14 lis 2014, o 22:29 |
|
|
gonzo911
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 11:35 Posty: 512 Lokalizacja: Kalisz Pom
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s'00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No ale jaka średnica wew?
_________________ Oddam za PLN-y https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=22945
|
14 lis 2014, o 22:39 |
|
|
Alex
motocyklista
Dołączył(a): 7 paź 2014, o 12:22 Posty: 182
Płeć: mężczyzna
Moto: TLS i TLR
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
40mm, już pisałem Od TLSa też powinny pasować a one są częściej spotykane i bez problemów można je dostać, często za śmieszne pieniądze jak ktoś na części rozkłada całe moto.
|
14 lis 2014, o 22:42 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A czego sie spodziewac mozna po tych kolektorach 40mm?? Nie straci sie na niskim i srednim zakresie ?? Bo czasami tuningujemy cos czego potem nie wykozystujemy np ja zaluje ze rozwiercilem moj filtr powietrza bo wydaje mi sie ze zyskalem troche w gornym ale dol i sredni poszedl sie kochac... a wlasnie najczesciej wykozystuje ten zakres obrotow...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
14 lis 2014, o 22:55 |
|
|
don kowal
pieszy
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 22:29 Posty: 9 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No no, od TLS są na allegro. Można trafić w dobrej cenie. A jak jest ze srednicą? TLS też 40mm? Czyli to nie jest 2w2 tylko łączą się właśnie rurką interferencyjną?
|
14 lis 2014, o 23:11 |
|
|
Alex
motocyklista
Dołączył(a): 7 paź 2014, o 12:22 Posty: 182
Płeć: mężczyzna
Moto: TLS i TLR
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Średnicy w TLSie nie znam ale można napisać do kogoś z alledrogo kto je sprzedaje i się upewnić przed ewentualnym kupnem.Wydaje mi się że jest taka sama. Tak, łączą się tą rurką. W ogóle miałem głupi pomysł żeby wsadzić silnik od TLRa do svki małej ale mi przeszło bo byłby problem z chłodnicami
|
14 lis 2014, o 23:35 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ten kolektor od Zorana jest trochę dziwny, bo rura przedniego cylindra jest bardzo krótka, a drugiego cylindra bardzo długa... W programie Engine Analyzer wychodziło mi, że im krótsze rury (od głowic do łączenie w jedną) tym osiągana moc maksymalna jest wyższa. T samo tyczy się rury już po złączeniu. Spadki momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie jakieś tam były, ale na tyle małe, że odpowiednia długość kanałów dolotowych redukowała straty.
|
15 lis 2014, o 17:22 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Sloniu a liczyles dla wew Fi40 ??
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
15 lis 2014, o 17:28 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Nie ma znaczenia średnica rur. Średnicę rur dobiera się do możliwości przepływu głowic. Do tego dochodzi działanie dynamiczne układu - mniejsza średnica będzie wspomagała napełnianie cylindrów w niższych obrotach, większa średnica będzie wspomagała wyższe obroty. Na sam koniec dochodzą działania falowe - wyższa matematyka. Polecam to olać, bo komplikuje budowę układu, a utratę korzyści z tego da się przeboleć.
|
15 lis 2014, o 17:54 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Czy w seryjnej wogóle rury kolektorów wydechowych i dolotu mają taką samą długość ?
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
15 lis 2014, o 20:47 |
|
|
gonzo911
SV Rider
Dołączył(a): 28 lut 2010, o 11:35 Posty: 512 Lokalizacja: Kalisz Pom
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s'00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ogólnie dostępna rura i kolanka jakie znalazłem to 42.4 ścinka 1,5 czyli wew średnica 39,6 i na ta tym chyba będę budować kolektor. Rury na każdy cylinder oczywiście takiej samej długości. Kształt jak Zorana. Słoniu nie pisz że średnica nie ma znaczenia, jeżeli tak by było to standard był by ok o przecież po modzie blokuje moc i moment.
_________________ Oddam za PLN-y https://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=27&t=22945
|
15 lis 2014, o 22:28 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Chyba źle zrozumiałeś to co Słoniu chciał przekazać. Chodziło mu o to, że średnica rur nie ma większego znaczenia jeżeli możliwości przepływowe głowic dyktują pewne ograniczenia.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
15 lis 2014, o 23:53 |
|
|
don kowal
pieszy
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 22:29 Posty: 9 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
No właśnie jak to jest? Ile ma fabryczny kolektor? Ze 36mm wewnątrz? Czy powiększenie o te kilka milimetrów kolektorów, kiedy kanały w głowicach i wyjścia z nich zostaną fabryczne, da wymierne efekty? Myślę tu o odczuwalnej poprawie osiągów, a nie o kilku koniach mocy maksymalnej przed samym red line. Przecież fabrycznego układu, o ile jest z przelotowym tłumikiem, nie można nazwać bardzo restrykcyjnym- ani katalizatora, ani w sumie nic... A jeżeli chodzi o budowę home made kolektora to podstawą będzie wymierzenie równej długości rur, bo inny niż równoodległościowy nie ma sensu. Zastanawiałbym się tylko nad tym łączeniem zwanym rurą interwencyjną, bo skoro nawet Yoshi takową posada...
Ostatnio edytowano 16 lis 2014, o 22:05 przez don kowal, łącznie edytowano 1 raz
|
16 lis 2014, o 00:03 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Pisząc, że średnica nie ma żadnego znaczenia to chodziło mi o to, że zmiana średnicy nie wpływa na zmianę tej zasady. Oczywiście średnicę dobiera się do możliwości głowic (w tym i szczeliny zaworowej).
|
16 lis 2014, o 01:19 |
|
|
don kowal
pieszy
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 22:29 Posty: 9 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Słoniu, bo rozumiem, że Ty masz zrobiony stroker kit na 800ccm, ale powiedz czy Twoim zdaniem przy seryjnej pojemności uspawanie kolektora 40mm w domowych warunkach da wymierne, odczuwalne efekty? A z innej beczki, powiedzcie mi panowie w jaką tą podkładkę na iglicę mam się zaopatrzyć? Bo, że 0,25mm grubości to już wiem, ale średnica czy coś tam jeszcze? Będę wdzięczny za poradę. Wałeczki przełożone, nowe płytki zaworowe hot cams - luzy ustawione. Filtr K&N czeka w pudełeczku razem z nowymi świecami irydowymi NGK, a przed chwilą odebrałem dysze Solex Mikuni 155.
|
17 lis 2014, o 15:17 |
|
|
vioox
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 11:09 Posty: 1396 Lokalizacja: Pyskowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s '00
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Wydaje mi sie ze powinienes miec ta podkladke na iglicy... tylko ja przelozyc... A jak nie to wydaje mi sie ze podkladka fi3 ma byc grubosc 0.5mm bo miedzy rowkami jest 1mm i zeby zrobic pol skoku to 0.5mm... Podkladka pod srube fi3 wlasnie tyle ma okolo...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
|
17 lis 2014, o 16:12 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
Ja przestawiłem o cały jeden rowek. Baz żadnych podkładek. Z osiągów jestem zadowolony ze spalania nie.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
17 lis 2014, o 18:39 |
|
|
don kowal
pieszy
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 22:29 Posty: 9 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K1
|
Re: SV 650S gaźnikowa - radykalna poprawa osiągów za grosze
A to mi się pokręciło, bo podkładka 0,25mm to "zestaw naprawczy" pompy paliwa w dieslu Renault. Czyli ma być to podkładka 0,5mm na śrubę fi 3mm. Taka malutka. Oczywiście chcę zrobić pół ząbka. A jakie koledzy mają filtry i dysze? Nie ma żadnych dziur w obrotach? Bardzo wzrosło spalanie?
|
17 lis 2014, o 19:45 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|