Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Pobór prądu w samochodzie
Autor |
Wiadomość |
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Pobór prądu w samochodzie
Cześć
Borykam się z problemem uciekającego prądu w aucie - Laguna II 1.8 16v 2002 r., przez co gdy auto stoi dłużej niż dobę (max 2)to aku pada i nie jestem w stanie go odpalić. Auto było już u dwóch elektryków i żaden nie rozwiązał problemu. 1szy stwierdził, że wina leży w akumulatorze (2 miesięczna VARTA 60Ah), lecz sprawdzałem go codziennie mierząc napięcie i po pełnym naładowaniu miał 12,75 V, po tygodniu stania w pomieszczeniu napięcie spadło do 12,60 V więc w normie - akumulator jest ok. Diagnoza elektryka nr. 1 nie sprawdziła się. Drugi elektryk stwierdził pobór prądu przez niepoprawne podpięcie alarmu, co ponoć naprawił i miało być ok. W ramach testu postanowiłem zostawić auto nieodpalane przez 36h, odpalił ale z wielkim bólem. Później odpalałem już go codziennie i rozrusznik kręcił bardzo słabo. Wczoraj zrobiłem 150 km po trasie, aku został doładowany. Po tej trasie (po około 1h) zmierzyłem napięcie, wyszło 12,6 V czyli ok. Po 14h napięcie spadło do 12,25 V. Zamierzam zostawić auto do jutra i sprawdzić jakie napięcie będzie rano - zastanawiam się czy napięcie jeszcze bardziej spadnie, czy już zatrzyma się na tych 12,25 V. Pytanie czy w ogóle powinno do tylu spaść czy może powinno zostać już na tych 12,60 V. Jak myślicie?
Pozdrawiam
|
6 gru 2014, o 11:57 |
|
|
BlackN
motocyklista
Dołączył(a): 27 lut 2010, o 19:31 Posty: 156
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Nie skupiaj się tylko na napięciu. Podjedź do sklepu z akumulatorami, niech zobaczą co dzieje się z akumulatorem, pod obciążeniem np. 300A - jakie wtedy ma napięcie? Jeśli winowajcą może być alarm, trzeba sprawdzić ile pobiera w czasie czuwania. Kiedyś znajomemu padał akumulator, bo przekaźnik grzania tylnej szyby samoczynnie zwierał i rozładowywał aku. Nikt tego nie wykrył, dopiero po topniejącym śniegu na tylnej szybie na postoju, kolega się zorientował.
_________________ Kawasaki Z750S 06' Jedź i daj jechać innym...
|
6 gru 2014, o 12:35 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Generalnie w pracy mam takie urządzenie to mierzenia akumulatorów (taki pistolet z dwoma pokrętłami) które mierzy aku bez i pod obciążeniem i badaliśmy go tak i tak - wyszło, że jest ok. Jutro jeszcze jak go odpalę to sprawdzę jakie jest napięcie już podczas ładowania.
|
6 gru 2014, o 13:06 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Nie masz czasem dodatkowych instalacji? lpg cb i innych? Może gdzieś wiązka przegniła i zwarcie ma
|
6 gru 2014, o 13:57 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Mam instalację LPG - BRC, jak sprawdzić czy nie chodzi przypadkiem o nią?
|
6 gru 2014, o 14:22 |
|
|
coolmen77
rowerzysta
Dołączył(a): 18 lis 2014, o 00:09 Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: Monster 696 ABS
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Najlepiej to odłączać poszczególne urządzenia gdy auto jest uśpione i mierzyć pobór prądu Podobny problem miałem w swoim audi Zabawy było co nie miara bo ciągle włączał się alarm ale w końcu odkryłem, że problemem był wzmak Wcześniej wymieniłem moduł akumulatora, zmieniłem dwa aku, szukałem wody pod dywanikami, ogólnie cyrk przez niemal całą zimę miałem, już nawet auto chciałem sprzedawać
|
6 gru 2014, o 15:18 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Rozumiem, że chodzi o mierzenie poboru i wyciąganie po kolei bezpieczników? Z tego co wyczytałem jak to zrobić zwykłym, uniwersalnym miernikiem (jestem laikiem) wystarczy: - na mierniku ustawić pokrętło na 10A, czerwony kabel podłączyć do gniazda 10A, czarny do gniazda COM - bolec od czerwonego kabla połączyć z plusową (czerwoną) klemą, czarny do plusowego bolca akumulatora (lub odwrotnie?) i dalej sprawdzać po wyciągnięciu którego bezpiecznika pobór się zmiejszy. Dobrze rozumiem?
|
6 gru 2014, o 15:25 |
|
|
coolmen77
rowerzysta
Dołączył(a): 18 lis 2014, o 00:09 Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: Monster 696 ABS
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Ja używałem miernika kleszczowego - nie trzeba się bawić w podłączanie zwykłego miernika
|
6 gru 2014, o 15:34 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Zwykły miernik może nie wykryć nic, jeśli nie będzie wystarczającego połączenia. Na początku sprawdz widoczne wiązki czy nie mają uszkodzeń (zerwana izolacja, przytopienia) A kleszczowe zaciski mogą być znacznie lepsze. TO nie jest fabryczna instalacja, racja? powinna mieć bezpiecznik ggdzieś ukryty i na nim możesz sprawdzić pobór prądu.
|
6 gru 2014, o 19:33 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Oczywiście, że nie jest fabryczna Pewnie skończy się na tym, że i tak oddam do kolejnego elektryka bo mnie to zaczyna przerastać. Jutro rano jeszcze sprawdzę co z tym napięciem i dam znać.
|
6 gru 2014, o 19:54 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
| | | | paras104 napisał(a): Rozumiem, że chodzi o mierzenie poboru i wyciąganie po kolei bezpieczników? Z tego co wyczytałem jak to zrobić zwykłym, uniwersalnym miernikiem (jestem laikiem) wystarczy: - na mierniku ustawić pokrętło na 10A, czerwony kabel podłączyć do gniazda 10A, czarny do gniazda COM - bolec od czerwonego kabla połączyć z plusową (czerwoną) klemą, czarny do plusowego bolca akumulatora (lub odwrotnie?) i dalej sprawdzać po wyciągnięciu którego bezpiecznika pobór się zmiejszy. Dobrze rozumiem? | | | | |
Dobrze rozumiesz Biegunowość podłączenia miernika nie ma znaczenia ale dla odmiany lepiej wpinać się w klemę ujemną na akumulatorze ze względu na mniejsze ryzyko zespawania czegoś przypadkowo Miernik będzie ci pokazywać aktualny pobór w amperach (max 10 standardowo dla wiekszości mierników) bądź w ułamkach ew. jak jest lepsiejszy z domu to przełączy się na stosowny zakres o czym poinformuje. Reszta jak piszesz. Znajdziesz bezpiecznik na którym jest pobór to zawęzisz poszukiwania do małej grupy urządzeń. Potem już musisz wyśledzić indywigualnie które z nich żre Dobrze naładowany akumulator powinien mieć w okolicy 13V napięcia jałowego. 12.5 V to połowa pojemności mniej więcej. Być może u ciebie defektuje ładowanie i akumulator jest chronicznie wycieńczony. Po uruchomieciu silnika na klemach powinno być ze 14-14.5 V
|
6 gru 2014, o 20:46 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Sprawdź przekaźniko-opornik-pierdolnik od sterowania wentylatorem nawiewu.
|
6 gru 2014, o 22:13 |
|
|
paras104
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23 Posty: 717 Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
|
Re: Pobór prądu w samochodzie
Ostatecznie zdecydowałem nic nie kombinować i oddam jeszcze raz auto do elektryka. Jak się wyjaśni (o ile w ogóle ) to dam znać Dzięki.
|
8 gru 2014, o 15:11 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|