Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 gru 2024, o 11:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Pobór prądu w samochodzie 
Autor Wiadomość
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Pobór prądu w samochodzie
Cześć

Borykam się z problemem uciekającego prądu w aucie - Laguna II 1.8 16v 2002 r., przez co gdy auto stoi dłużej niż dobę (max 2)to aku pada i nie jestem w stanie go odpalić. Auto było już u dwóch elektryków i żaden nie rozwiązał problemu. 1szy stwierdził, że wina leży w akumulatorze (2 miesięczna VARTA 60Ah), lecz sprawdzałem go codziennie mierząc napięcie i po pełnym naładowaniu miał 12,75 V, po tygodniu stania w pomieszczeniu napięcie spadło do 12,60 V więc w normie - akumulator jest ok. Diagnoza elektryka nr. 1 nie sprawdziła się. Drugi elektryk stwierdził pobór prądu przez niepoprawne podpięcie alarmu, co ponoć naprawił i miało być ok. W ramach testu postanowiłem zostawić auto nieodpalane przez 36h, odpalił ale z wielkim bólem. Później odpalałem już go codziennie i rozrusznik kręcił bardzo słabo. Wczoraj zrobiłem 150 km po trasie, aku został doładowany. Po tej trasie (po około 1h) zmierzyłem napięcie, wyszło 12,6 V czyli ok. Po 14h napięcie spadło do 12,25 V. Zamierzam zostawić auto do jutra i sprawdzić jakie napięcie będzie rano - zastanawiam się czy napięcie jeszcze bardziej spadnie, czy już zatrzyma się na tych 12,25 V. Pytanie czy w ogóle powinno do tylu spaść czy może powinno zostać już na tych 12,60 V. Jak myślicie?

Pozdrawiam


6 gru 2014, o 11:57
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 19:31
Posty: 156
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Nie skupiaj się tylko na napięciu. Podjedź do sklepu z akumulatorami, niech zobaczą co dzieje się z akumulatorem, pod obciążeniem np. 300A - jakie wtedy ma napięcie? Jeśli winowajcą może być alarm, trzeba sprawdzić ile pobiera w czasie czuwania. Kiedyś znajomemu padał akumulator, bo przekaźnik grzania tylnej szyby samoczynnie zwierał i rozładowywał aku. Nikt tego nie wykrył, dopiero po topniejącym śniegu na tylnej szybie na postoju, kolega się zorientował.

_________________
Kawasaki Z750S 06' Jedź i daj jechać innym...


6 gru 2014, o 12:35
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Generalnie w pracy mam takie urządzenie to mierzenia akumulatorów (taki pistolet z dwoma pokrętłami) które mierzy aku bez i pod obciążeniem i badaliśmy go tak i tak - wyszło, że jest ok. Jutro jeszcze jak go odpalę to sprawdzę jakie jest napięcie już podczas ładowania.


6 gru 2014, o 13:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Nie masz czasem dodatkowych instalacji? lpg cb i innych?
Może gdzieś wiązka przegniła i zwarcie ma


6 gru 2014, o 13:57
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Mam instalację LPG - BRC, jak sprawdzić czy nie chodzi przypadkiem o nią?


6 gru 2014, o 14:22
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 18 lis 2014, o 00:09
Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: Monster 696 ABS
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Najlepiej to odłączać poszczególne urządzenia gdy auto jest uśpione i mierzyć pobór prądu
Podobny problem miałem w swoim audi
Zabawy było co nie miara bo ciągle włączał się alarm :) ale w końcu odkryłem, że problemem był wzmak
Wcześniej wymieniłem moduł akumulatora, zmieniłem dwa aku, szukałem wody pod dywanikami, ogólnie cyrk przez niemal całą zimę miałem, już nawet auto chciałem sprzedawać :)


6 gru 2014, o 15:18
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Rozumiem, że chodzi o mierzenie poboru i wyciąganie po kolei bezpieczników?
Z tego co wyczytałem jak to zrobić zwykłym, uniwersalnym miernikiem (jestem laikiem) wystarczy:
- na mierniku ustawić pokrętło na 10A, czerwony kabel podłączyć do gniazda 10A, czarny do gniazda COM
- bolec od czerwonego kabla połączyć z plusową (czerwoną) klemą, czarny do plusowego bolca akumulatora (lub odwrotnie?)
i dalej sprawdzać po wyciągnięciu którego bezpiecznika pobór się zmiejszy.

Dobrze rozumiem? :)


6 gru 2014, o 15:25
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 18 lis 2014, o 00:09
Posty: 18
Płeć: mężczyzna
Moto: Monster 696 ABS
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Ja używałem miernika kleszczowego - nie trzeba się bawić w podłączanie zwykłego miernika


6 gru 2014, o 15:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Zwykły miernik może nie wykryć nic, jeśli nie będzie wystarczającego połączenia.
Na początku sprawdz widoczne wiązki czy nie mają uszkodzeń (zerwana izolacja, przytopienia)
A kleszczowe zaciski mogą być znacznie lepsze.
TO nie jest fabryczna instalacja, racja?
powinna mieć bezpiecznik ggdzieś ukryty i na nim możesz sprawdzić pobór prądu.


6 gru 2014, o 19:33
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Oczywiście, że nie jest fabryczna :) Pewnie skończy się na tym, że i tak oddam do kolejnego elektryka bo mnie to zaczyna przerastać. Jutro rano jeszcze sprawdzę co z tym napięciem i dam znać.


6 gru 2014, o 19:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
paras104 napisał(a):
Rozumiem, że chodzi o mierzenie poboru i wyciąganie po kolei bezpieczników?
Z tego co wyczytałem jak to zrobić zwykłym, uniwersalnym miernikiem (jestem laikiem) wystarczy:
- na mierniku ustawić pokrętło na 10A, czerwony kabel podłączyć do gniazda 10A, czarny do gniazda COM
- bolec od czerwonego kabla połączyć z plusową (czerwoną) klemą, czarny do plusowego bolca akumulatora (lub odwrotnie?)
i dalej sprawdzać po wyciągnięciu którego bezpiecznika pobór się zmiejszy.

Dobrze rozumiem? :)


Dobrze rozumiesz :) Biegunowość podłączenia miernika nie ma znaczenia ale dla odmiany lepiej wpinać się w klemę ujemną na akumulatorze ze względu na mniejsze ryzyko zespawania czegoś przypadkowo :obity: Miernik będzie ci pokazywać aktualny pobór w amperach (max 10 standardowo dla wiekszości mierników) bądź w ułamkach ew. jak jest lepsiejszy z domu to przełączy się na stosowny zakres o czym poinformuje. Reszta jak piszesz. Znajdziesz bezpiecznik na którym jest pobór to zawęzisz poszukiwania do małej grupy urządzeń. Potem już musisz wyśledzić indywigualnie które z nich żre

Dobrze naładowany akumulator powinien mieć w okolicy 13V napięcia jałowego. 12.5 V to połowa pojemności mniej więcej.
Być może u ciebie defektuje ładowanie i akumulator jest chronicznie wycieńczony. Po uruchomieciu silnika na klemach powinno być ze 14-14.5 V


6 gru 2014, o 20:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Sprawdź przekaźniko-opornik-pierdolnik od sterowania wentylatorem nawiewu.


6 gru 2014, o 22:13
Zobacz profil WWW
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 10:23
Posty: 717
Lokalizacja: Radomsko/Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2007
Post Re: Pobór prądu w samochodzie
Ostatecznie zdecydowałem nic nie kombinować i oddam jeszcze raz auto do elektryka. Jak się wyjaśni (o ile w ogóle :D) to dam znać ;) Dzięki.


8 gru 2014, o 15:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL