Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 27 paź 2024, o 21:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:10
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław / Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k6 YHH
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
longer200 napisał(a):
Czy do wyważenia i montażu opon na felgach muszą być zamontowane tarcze (przód) i tarcz, zębatka (tył)?


Nie

_________________
Obrazek
Obrazek

Loud Pipes Save Lives


12 sty 2015, o 00:19
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Znalazł ktoś, kiedyś dane odnośnie maksymalnego ciśnienia w komorze spalania?


13 sty 2015, o 19:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Spore jest :obity: I wykazuje różnice pomiędzy silnikami wynikające z ich budowy.
W przeciętniaku benzynowym wygląda mniej więcej tak :

Obrazek

W naszych SV będzie podobnie. Zamiast tego posiada dobrą komorę spalania która nieco rozciaga pik ciśnienia w czasie dzięki czemu średnie ciśnienie użyteczne stoi na wysokim poziomie, co czujesz jako duży moment obrotowy który pojawia się już na małych obrotach. Pomaga w tym również stosunkowo duża pojemność cylindra. W opozycji jest wiekszość silników rzędowych z ich małymi tłoczkami i małymi pojemnościami na sztukę. Komora spalania mała i przez to pik ciśnienia wysoki ale bardzo krótki. Silnik taki pracuje z dużą stratą mechaniczną na małych prędkościach obrotowych. Duży moment obrotowy pojawi się przy duzych obrotach a za to mogą szybciej sie kręcić dzięki mniejszej wadze poszczególnych elementów będących w ruchu i osiągac dzięki temu dużą moc.
Paradoksalnie takie silniczki ciśnięte mocniej potrafią spalić mniej niż gdy pojedziesz jak emeryt.
Z drugiej strony są silniki okrętowe których konstrukcje komór spalania i aparatury wtryskowej wykluczają wysokie ciśnienia w piku, ale umozliwiają za to osiagnięcie bardzo wysokich wartości średniego ciśnienia użytecznego. Zużywaja przez to zdecydowanie mniej paliwa na jednostke mocy. Rekordziści ekonomii

Ed:
Zapomniałem przez to o pytaniu
Ile zębów standardowo mają koła SV-s na napędzie ?


15 sty 2015, o 01:04
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19
Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No i to się nazywa odpowiedź!

Wielkie dzięki :spoko:


15 sty 2015, o 14:26
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:54
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K4
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
tommas_81 napisał(a):
kacperski napisał(a):
M10 to m10, jak nie ma innego oznaczenia to masz skok 1,5.


No właśnie, tylko czy na pewno, bo nie chciałbym sobie zepsuć gwintu. Na alledrogo są lusterka z opisem, że mają pasować do SV i są ze zwykłym M10, a inne opisane jako drobnozwojne M10/1,25



No i okazuje się, że jednak jest 10x1,25 - sprawdzone grzebieniem.

_________________
FZS600>SV650N K4


15 sty 2015, o 14:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Rozkosmany napisał(a):
Ed:
Zapomniałem przez to o pytaniu
Ile zębów standardowo mają koła SV-s na napędzie ?


44/15

Rozkosmany napisał(a):
Potem wystarczy przetrzeć rowki i cylinderki fizeliną do szlifowania.
Wszystko umyc na błysk i zmontować najlepiej na wazelinę specjalna do tłoczków. Od bidy nadaje się normalna kosmetyczna, albo też sam płyn hamulcowy.
... Powodzenia :)


Spoiler:


Takie coś da rade czy to raczej do prowadnic niż tłoczków?

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


15 sty 2015, o 16:18
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Da radę.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


15 sty 2015, o 16:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Okazało się że papierem 1500 za cholerę nie zrobię tych tłoczków, mają za dużo rys albo za za bardzo zabrudzone. Pytanie czy próbować to zeszlifować papierem np. 1000 czy 800 czy dać sobie spokoj i szykować się mentalnie na zakup zestawu naprawczego/nowego zacisku ?

Dwa skrajne tłoczki są przejechane 1500, środkowe są wyczyszczone płynem hamulcowym tylko.
Obrazek
O ile te dwa po prawej chyba nie są takie złe o tyle te po lewej są w kiepskim stanie ogólnie. Co radzicie drodzy forumowicze ?

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


15 sty 2015, o 19:14
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A głębokie te wżery masz Dziaku? Pamiętaj, że tłoczki są pokrywane i nie można ich szlifować w nieskończoność.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


15 sty 2015, o 19:33
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 3 sie 2014, o 22:21
Posty: 57
Lokalizacja: Wyszków
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 SK3
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
jeśli część tłoczka która porusza się po uszczelniaczu nie jest uszkodzona to myślę, że nie ma czym się martwić ;)


15 sty 2015, o 19:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Eeetam, Dziaku. Może nie są idealne ale wcale nie są takie złe. Złap jaką śrubę w wiertarkę, omotaj szmatą, nadziej na to tłoczka i chwilę pokręć na mokro papierem z 1500-potem 2000 na koniec fizelinkę i nie polerować przypadkiem. Jeżeli wżer jaki jest który przeżarł warstwę chromu to wtedy tłoczek raczej do wymiany. I oczywiście tak jak Janek napisał, za długo nie walcz tylko na minimum socjalne. Jeżeli będzie miał jakie przebarwienia ale będzie gładki to może tak zostać.

ED: drobne nierówności, zafalowania nie zawadzą, a już szczególnie te które wypadną za uszczelką główną.


15 sty 2015, o 19:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
kamilfrost napisał(a):
jeśli część tłoczka która porusza się po uszczelniaczu nie jest uszkodzona to myślę, że nie ma czym się martwić ;)
Po zmianie na nowe klocki problem bardzo szybko wróci :>

_________________
SV650 => X11 :kerm:


15 sty 2015, o 20:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
http://italyracing.ceti.pl/powiazanie.php?p=kMTk0NTI=M

Co myślicie o zakupie zacisku np. z Bandita i podmienieniu tłoczków ?

@edit
Udało mi sie to jakos wszystko wyszlifować, poskładam wszystko do kupy - będzie hamować ekstra, nie będzie - trochę szybciej wymienię zaciski na 4 tłoczkowe ;)

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


15 sty 2015, o 21:19
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2014, o 20:55
Posty: 359
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
czy przednia lampa od sv wtryskowej pasuje do sv gażnikowej? (wersja N oczywiście)


15 sty 2015, o 22:55
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:54
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K4
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wczoraj przepalałem Suzi w garażu, myślę sobie - włączą się wentylatory, to go zaraz zgaszę, a tu nagle przed załączeniem wiatraków, w okolicy 97°C zaczyna wybijać płyn przez korek chłodnicy.
Dlaczego nie poszedł nadmiar do zbiorniczka? Dlaczego w ogóle zaczął się gotować przed osiągnięciem 100°C?
O co tu chodzi?

_________________
FZS600>SV650N K4


16 sty 2015, o 12:49
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28
Posty: 1963
Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A skąd wiesz ze zaczal się gotować?może masz uklad zapowietrzony i dlatego gulgotalo

_________________
Obrazek

SV650S k3
bikepics.com


16 sty 2015, o 15:57
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
tommas_81 napisał(a):
Wczoraj przepalałem Suzi w garażu, myślę sobie - włączą się wentylatory, to go zaraz zgaszę, a tu nagle przed załączeniem wiatraków, w okolicy 97°C zaczyna wybijać płyn przez korek chłodnicy.
Dlaczego nie poszedł nadmiar do zbiorniczka? Dlaczego w ogóle zaczął się gotować przed osiągnięciem 100°C?
O co tu chodzi?


Sprawdź drożność przewodu łączącego chłodnicę ze zbiorniczkiem. Może zatkał się jakąś mieszaniną kamienia i innego syfu. Co do temperatury to pamiętaj, że dokładność pomiaru nie jest zbyt wysoka. To nie laboratorium i błędy rzędu kilku stopni Celsjusza to nic strasznego. Kolejna sprawa tak jak acinr_PL napisał, sprawdź układ chłodzenia pod względem zapowietrzenia. Scenariusz raczej mało prawdopodobny, bo układ chłodzenia w SVce nie należy do zbyt skomplikowanych i zapowietrzenia zdarzają się rzadko, ale warto na to zerknąć.

Napisz też na jakiej podstawie stwierdziłeś, że płyn zaczął się gotować? To, że zaczął wyciekać przez korek wcale nie oznacza, że zaczął się gotować. Płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Może zalany jest pod korek, przewód odprowadzający nadmiar do zbiorniczka jest przytkany i dlatego leci korkiem.

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


16 sty 2015, o 18:01
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:54
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K4
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Miles napisał(a):
tommas_81 napisał(a):
Wczoraj przepalałem Suzi w garażu, myślę sobie - włączą się wentylatory, to go zaraz zgaszę, a tu nagle przed załączeniem wiatraków, w okolicy 97°C zaczyna wybijać płyn przez korek chłodnicy.
Dlaczego nie poszedł nadmiar do zbiorniczka? Dlaczego w ogóle zaczął się gotować przed osiągnięciem 100°C?
O co tu chodzi?


Sprawdź drożność przewodu łączącego chłodnicę ze zbiorniczkiem. Może zatkał się jakąś mieszaniną kamienia i innego syfu. Co do temperatury to pamiętaj, że dokładność pomiaru nie jest zbyt wysoka. To nie laboratorium i błędy rzędu kilku stopni Celsjusza to nic strasznego. Kolejna sprawa tak jak acinr_PL napisał, sprawdź układ chłodzenia pod względem zapowietrzenia. Scenariusz raczej mało prawdopodobny, bo układ chłodzenia w SVce nie należy do zbyt skomplikowanych i zapowietrzenia zdarzają się rzadko, ale warto na to zerknąć.

Napisz też na jakiej podstawie stwierdziłeś, że płyn zaczął się gotować? To, że zaczął wyciekać przez korek wcale nie oznacza, że zaczął się gotować. Płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Może zalany jest pod korek, przewód odprowadzający nadmiar do zbiorniczka jest przytkany i dlatego leci korkiem.


Nie twierdzę, że płyn został doprowadzony do wrzenia, lecz dosyć intensywnie, w towarzystwie pary (choć nie zbyt wielkich ilości) wylewał się przez korek.
Zapowietrzyć się nie powinien, bo w układzie chłodzenia nie było po sezonie nic grzebane, będę musiał sprawdzić wężyk do zbiorniczka.
W jakiej temperaturze powinny włączać się wentylatory?

_________________
FZS600>SV650N K4


16 sty 2015, o 19:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46
Posty: 1729
Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie powiem Ci dokładnie w jakiej temperaturze, bo nie pamiętam. Ale masz to opisane w serwisówce, w dziale o układzie chłodzenia (tam gdzie opisywane jest jak sprawdzić czujnik wentylatora).

_________________
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.


16 sty 2015, o 19:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2014, o 19:31
Posty: 677
Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K6
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak dobrze pamiętam to 105-106 stopni.

_________________
Obrazek


16 sty 2015, o 19:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL