Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
jurasq
SV Rider
Dołączył(a): 8 mar 2013, o 09:10 Posty: 347 Lokalizacja: Wrocław / Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k6 YHH
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
_________________
Loud Pipes Save Lives
|
12 sty 2015, o 00:19 |
|
|
ciastek329
SV Rider
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19 Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Znalazł ktoś, kiedyś dane odnośnie maksymalnego ciśnienia w komorze spalania?
|
13 sty 2015, o 19:29 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Spore jest I wykazuje różnice pomiędzy silnikami wynikające z ich budowy. W przeciętniaku benzynowym wygląda mniej więcej tak : W naszych SV będzie podobnie. Zamiast tego posiada dobrą komorę spalania która nieco rozciaga pik ciśnienia w czasie dzięki czemu średnie ciśnienie użyteczne stoi na wysokim poziomie, co czujesz jako duży moment obrotowy który pojawia się już na małych obrotach. Pomaga w tym również stosunkowo duża pojemność cylindra. W opozycji jest wiekszość silników rzędowych z ich małymi tłoczkami i małymi pojemnościami na sztukę. Komora spalania mała i przez to pik ciśnienia wysoki ale bardzo krótki. Silnik taki pracuje z dużą stratą mechaniczną na małych prędkościach obrotowych. Duży moment obrotowy pojawi się przy duzych obrotach a za to mogą szybciej sie kręcić dzięki mniejszej wadze poszczególnych elementów będących w ruchu i osiągac dzięki temu dużą moc. Paradoksalnie takie silniczki ciśnięte mocniej potrafią spalić mniej niż gdy pojedziesz jak emeryt. Z drugiej strony są silniki okrętowe których konstrukcje komór spalania i aparatury wtryskowej wykluczają wysokie ciśnienia w piku, ale umozliwiają za to osiagnięcie bardzo wysokich wartości średniego ciśnienia użytecznego. Zużywaja przez to zdecydowanie mniej paliwa na jednostke mocy. Rekordziści ekonomii Ed: Zapomniałem przez to o pytaniu Ile zębów standardowo mają koła SV-s na napędzie ?
|
15 sty 2015, o 01:04 |
|
|
ciastek329
SV Rider
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 23:19 Posty: 319
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2001
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No i to się nazywa odpowiedź! Wielkie dzięki
|
15 sty 2015, o 14:26 |
|
|
tommas_81
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:54 Posty: 64 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
No i okazuje się, że jednak jest 10x1,25 - sprawdzone grzebieniem.
_________________ FZS600>SV650N K4
|
15 sty 2015, o 14:40 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
44/15 Takie coś da rade czy to raczej do prowadnic niż tłoczków?
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
15 sty 2015, o 16:18 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Da radę.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
15 sty 2015, o 16:24 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Okazało się że papierem 1500 za cholerę nie zrobię tych tłoczków, mają za dużo rys albo za za bardzo zabrudzone. Pytanie czy próbować to zeszlifować papierem np. 1000 czy 800 czy dać sobie spokoj i szykować się mentalnie na zakup zestawu naprawczego/nowego zacisku ? Dwa skrajne tłoczki są przejechane 1500, środkowe są wyczyszczone płynem hamulcowym tylko. O ile te dwa po prawej chyba nie są takie złe o tyle te po lewej są w kiepskim stanie ogólnie. Co radzicie drodzy forumowicze ?
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
15 sty 2015, o 19:14 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A głębokie te wżery masz Dziaku? Pamiętaj, że tłoczki są pokrywane i nie można ich szlifować w nieskończoność.
_________________ SV650 => X11
|
15 sty 2015, o 19:33 |
|
|
kamilfrost
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 sie 2014, o 22:21 Posty: 57 Lokalizacja: Wyszków
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1000 SK3
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
jeśli część tłoczka która porusza się po uszczelniaczu nie jest uszkodzona to myślę, że nie ma czym się martwić
|
15 sty 2015, o 19:46 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Eeetam, Dziaku. Może nie są idealne ale wcale nie są takie złe. Złap jaką śrubę w wiertarkę, omotaj szmatą, nadziej na to tłoczka i chwilę pokręć na mokro papierem z 1500-potem 2000 na koniec fizelinkę i nie polerować przypadkiem. Jeżeli wżer jaki jest który przeżarł warstwę chromu to wtedy tłoczek raczej do wymiany. I oczywiście tak jak Janek napisał, za długo nie walcz tylko na minimum socjalne. Jeżeli będzie miał jakie przebarwienia ale będzie gładki to może tak zostać.
ED: drobne nierówności, zafalowania nie zawadzą, a już szczególnie te które wypadną za uszczelką główną.
|
15 sty 2015, o 19:48 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Po zmianie na nowe klocki problem bardzo szybko wróci
_________________ SV650 => X11
|
15 sty 2015, o 20:03 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
http://italyracing.ceti.pl/powiazanie.php?p=kMTk0NTI=MCo myślicie o zakupie zacisku np. z Bandita i podmienieniu tłoczków ? @edit Udało mi sie to jakos wszystko wyszlifować, poskładam wszystko do kupy - będzie hamować ekstra, nie będzie - trochę szybciej wymienię zaciski na 4 tłoczkowe
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
15 sty 2015, o 21:19 |
|
|
Cisu
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2014, o 20:55 Posty: 359
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
czy przednia lampa od sv wtryskowej pasuje do sv gażnikowej? (wersja N oczywiście)
|
15 sty 2015, o 22:55 |
|
|
tommas_81
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:54 Posty: 64 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wczoraj przepalałem Suzi w garażu, myślę sobie - włączą się wentylatory, to go zaraz zgaszę, a tu nagle przed załączeniem wiatraków, w okolicy 97°C zaczyna wybijać płyn przez korek chłodnicy. Dlaczego nie poszedł nadmiar do zbiorniczka? Dlaczego w ogóle zaczął się gotować przed osiągnięciem 100°C? O co tu chodzi?
_________________ FZS600>SV650N K4
|
16 sty 2015, o 12:49 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A skąd wiesz ze zaczal się gotować?może masz uklad zapowietrzony i dlatego gulgotalo
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
16 sty 2015, o 15:57 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Sprawdź drożność przewodu łączącego chłodnicę ze zbiorniczkiem. Może zatkał się jakąś mieszaniną kamienia i innego syfu. Co do temperatury to pamiętaj, że dokładność pomiaru nie jest zbyt wysoka. To nie laboratorium i błędy rzędu kilku stopni Celsjusza to nic strasznego. Kolejna sprawa tak jak acinr_PL napisał, sprawdź układ chłodzenia pod względem zapowietrzenia. Scenariusz raczej mało prawdopodobny, bo układ chłodzenia w SVce nie należy do zbyt skomplikowanych i zapowietrzenia zdarzają się rzadko, ale warto na to zerknąć. Napisz też na jakiej podstawie stwierdziłeś, że płyn zaczął się gotować? To, że zaczął wyciekać przez korek wcale nie oznacza, że zaczął się gotować. Płyn pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Może zalany jest pod korek, przewód odprowadzający nadmiar do zbiorniczka jest przytkany i dlatego leci korkiem.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
16 sty 2015, o 18:01 |
|
|
tommas_81
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 10:54 Posty: 64 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie twierdzę, że płyn został doprowadzony do wrzenia, lecz dosyć intensywnie, w towarzystwie pary (choć nie zbyt wielkich ilości) wylewał się przez korek. Zapowietrzyć się nie powinien, bo w układzie chłodzenia nie było po sezonie nic grzebane, będę musiał sprawdzić wężyk do zbiorniczka. W jakiej temperaturze powinny włączać się wentylatory?
_________________ FZS600>SV650N K4
|
16 sty 2015, o 19:08 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie powiem Ci dokładnie w jakiej temperaturze, bo nie pamiętam. Ale masz to opisane w serwisówce, w dziale o układzie chłodzenia (tam gdzie opisywane jest jak sprawdzić czujnik wentylatora).
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
16 sty 2015, o 19:16 |
|
|
longer200
SV Rider
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 19:31 Posty: 677 Lokalizacja: Poznań
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S K6
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak dobrze pamiętam to 105-106 stopni.
_________________
|
16 sty 2015, o 19:19 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|