Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 19 kwi 2025, o 17:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Refleksje po 3 latach współżycia...SV 
Autor Wiadomość
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Marudzisz mirek, masz na pociechę:
https://www.youtube.com/watch?v=MqpDP7HQMtg

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


9 sty 2015, o 11:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
kacperski napisał(a):

:rzyg: :rzyg: :rzyg:
Dobrze że ta marka robi jeszcze sprzęty dla facetów. :D
https://www.youtube.com/watch?v=ZN-QT-kTyJk

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


11 sty 2015, o 14:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06
Posty: 2164
Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
:hmm:
Właściwie to w SV przydałby się wsteczny. Do tego genialnego wniosku doszedłem gdy w piatek zaj.... w krzakory i miałem kłopota wydobyć sprzęta :obity:


11 sty 2015, o 22:08
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Zamontuj wyciągarkę. To załatwi sprawę .

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


12 sty 2015, o 12:04
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2014, o 02:32
Posty: 138
Lokalizacja: Police/Szczecin/Szwecja
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S '03
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
koroviov napisał(a):
Zamontuj wyciągarkę. To załatwi sprawę .


Dodaj koła od crosa i będzie w teren jak ta lala. hahaha

_________________
Pierwszy motocykl nigdy nie powinien mieć więcej KM niż Ty Kg.
http://www.27Zaku.pl - mój blog o motocyklach, zdrowym trybie życia, przemyśleniach i lifestyle'u.
Suzuki SV 650 S '03 i CBR 600 F4 '99 przerobiona na tor.


18 sty 2015, o 03:30
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 13:52
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Moto: szukam :(
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
kacperski napisał(a):
No niestety, gaźnik jest po prostu lepszy :->


cześć koledzy i koleżanki.

Tak mnie zastanawia w czym jest lepszy?

Właśnie rozglądam się za nowym moto i zbieram sie myślami właśnie do SVki 650.

Przeglądnąłem już tak z pół tego forum i nie znalazłem jakiś konkretnych opinii - możesz mnie kolego poprowadzić do jakiegoś postu (linkiem) gdzie są opisane wady, zalety wersji przed i po 2004 ? Ewentualnie rozpisać się nad różnicami?


pzdr


18 sty 2015, o 14:03
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 30 sty 2013, o 19:16
Posty: 59
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX-R 600k7+750L1
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Pisać o tym czy lepszy jest gaźnik czy wtrysk to tak jak sprzeczać się czy pierwsze było jajko czy kura.


18 sty 2015, o 14:29
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Już raz było viewtopic.php?f=19&t=13580

_________________
SV650 => X11 :kerm:


18 sty 2015, o 14:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06
Posty: 227
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Cichy_BOB napisał(a):
kacperski napisał(a):
No niestety, gaźnik jest po prostu lepszy :->


cześć koledzy i koleżanki.

Tak mnie zastanawia w czym jest lepszy?

Lepszy bo jak koledzy twierdzą więcej da się z niego wyciągnąć.
Jest też łatwiejszy w naprawach, jest tańszy w zakupie, eksploatacji i naprawach.

Niestety kupując gaźnik te naprawy trzeba już wliczać w koszty od początku
Kupując dobry egzemplarz na wtrysku możesz trafić że np przy silniku (poza olejem i filtrem), lagach i paru innych rzeczach przez najbliższe dwa lata nic nie będziesz musiał robić ;)
( nie znam się za bardzo na silniku i pewnie nie miał bym gdzie go robić więc mam na wtrysku ;) jakbym miał jakiś dobry garaż to pewnie bym sobie gaźnik kupił bo lubię grzebać się w maszynach )


18 sty 2015, o 14:33
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 13:52
Posty: 4
Płeć: mężczyzna
Moto: szukam :(
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Janek87 napisał(a):



tercero napisał(a):
Cichy_BOB napisał(a):
kacperski napisał(a):
No niestety, gaźnik jest po prostu lepszy :->



Lepszy bo jak koledzy twierdzą więcej da się z niego wyciągnąć.
Jest też łatwiejszy w naprawach, jest tańszy w zakupie, eksploatacji i naprawach.

Niestety kupując gaźnik te naprawy trzeba już wliczać w koszty od początku
Kupując dobry egzemplarz na wtrysku możesz trafić że np przy silniku (poza olejem i filtrem), lagach i paru innych rzeczach przez najbliższe dwa lata nic nie będziesz musiał robić ;)
( nie znam się za bardzo na silniku i pewnie nie miał bym gdzie go robić więc mam na wtrysku ;) jakbym miał jakiś dobry garaż to pewnie bym sobie gaźnik kupił bo lubię grzebać się w maszynach )


podziękował :)


18 sty 2015, o 14:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
tercero napisał(a):
Niestety kupując gaźnik te naprawy trzeba już wliczać w koszty od początku
Kupując dobry egzemplarz na wtrysku możesz trafić że np przy silniku (poza olejem i filtrem), lagach i paru innych rzeczach przez najbliższe dwa lata nic nie będziesz musiał robić ;)
( nie znam się za bardzo na silniku i pewnie nie miał bym gdzie go robić więc mam na wtrysku ;) jakbym miał jakiś dobry garaż to pewnie bym sobie gaźnik kupił bo lubię grzebać się w maszynach )


To nie jest prawda. Ja na swoim gaźnikowcu będę pomykał już czwarty sezon i - póki co - żadnych poważnych napraw nie miałem. Regularny serwis według harmonogramu + liczne mody. Poza tym nic.


18 sty 2015, o 14:49
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06
Posty: 227
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Inkling napisał(a):
To nie jest prawda. Ja na swoim gaźnikowcu będę pomykał już czwarty sezon i - póki co - żadnych poważnych napraw nie miałem. Regularny serwis według harmonogramu + liczne mody. Poza tym nic.


Masz zadbaną sztukę oraz o nią dbasz, a masz jak dbasz ;)
kupując motor używany trzeba brać pod uwagę że ma jakąś historię, gaźniki mają o wiele dłuższą historię i mniej więcej o to mi chodzi, młody wtrysk bez modów trochę pochodzi i raczej nie musisz trzymać zapasu kasy na remont silnika ;)


18 sty 2015, o 14:54
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Cichy_BOB napisał(a):
Janek87 napisał(a):



tercero napisał(a):
Cichy_BOB napisał(a):
kacperski napisał(a):
No niestety, gaźnik jest po prostu lepszy :->



Lepszy bo jak koledzy twierdzą więcej da się z niego wyciągnąć.
Jest też łatwiejszy w naprawach, jest tańszy w zakupie, eksploatacji i naprawach.

Niestety kupując gaźnik te naprawy trzeba już wliczać w koszty od początku
Kupując dobry egzemplarz na wtrysku możesz trafić że np przy silniku (poza olejem i filtrem), lagach i paru innych rzeczach przez najbliższe dwa lata nic nie będziesz musiał robić ;)
( nie znam się za bardzo na silniku i pewnie nie miał bym gdzie go robić więc mam na wtrysku ;) jakbym miał jakiś dobry garaż to pewnie bym sobie gaźnik kupił bo lubię grzebać się w maszynach )


podziękował :)
Słoniu w swoim wątku opisywał parę razy różnice konstrukcyjne w gaźnikowcu i wtryskowej. W dużym skrócie, gaźnikowiec to jeszcze stara szkoła inżynierii ze sporymi zapasami a wtryskową już projektowali księgowi.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 sty 2015, o 15:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Tylko, że to w gaźnikowcach zaoszczędzili choćby na chłodnicy oleju czy regulacji zawieszenia.
Gaźnikowe są "lepsze", bo są tańsze.

Słoniu napisał(a):
Bo produkowali go w czasach, kiedy to inżynier-projektant mówił do księgowego "zamknij mordę" przy planowaniu nowego modelu. Przy poliftowej SVce role się odwróciły :obity:


Ta.... na zagranicznym forum tak pisali?


18 sty 2015, o 15:56
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Jak bardzo faktycznie jest ta chłodnica potrzebna? Można by dyskutować, a regulacja zawieszenia pojawiła się jeszcze przed wprowadzeniem wtrysku. Zresztą, korki można sobie względnie niewielkim wysiłkiem przełożyć, z drugiej strony wahacza z gaźnika zbyt łatwo nie założysz.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 sty 2015, o 16:06
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Jak dobrze pamiętam, to dość często zacierają się w gaźnikowej SV panewki wału. Wtryskowa nie ma tego problemu. Często montują silnik z wtryskowej w miejsce zarżniętego gaźnikowca. Zatem poprawione smarowanie + chłodnica chyba SV-ce nie wyszły na złe.
Fakt, korki można przełożyć. Wszystko można przełożyć lub dorobić, nawet trzeci cylinder, ale chyba nie o to chodzi prawda? Idąc tym tropem powiem "SV 2005 ma lepsze hamulce od R6 2005, bo można założyć hamulce z GSX-R 1000 2014". Argument do dupy.
Jeśli chodzi o wahacz, to nie mam pojęcia co autor miał na myśli :hmm:


18 sty 2015, o 16:28
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47
Posty: 2539
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Mylisz się, Dono. Z naszej forumowej statystyki wynika, że panewki zacierają się w obu modelach podobnie często - albo nawet częściej w przypadku modeli wtryskowych. Chłodnica oleju na pewno nie szkodzi, a ja osobiście wolalbym ją mieć niż nie mieć. Regulacja zawieszenia (tzn. samego SAGu, nic więcej w 650 się nie pojawiło) została wprowadzona już w ostatnim roczniku gaźnikowca, więc nie należy przypisywać zasługi projektantom wersji wtryskowej.

Natomiast z zalet/przewagi wersji gaźnikowej wymieniłbym na pewno spawaną, rurową ramę i agresywność silnika.


18 sty 2015, o 16:38
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Możliwe, choć raczej kojarzę problemy z zacieraniem się właśnie gaźnikowców. Zresztą, zatrzeć można każdy silnik. Kwestia tego, czy jest to wina użytkownika czy wad konstrukcyjnych. Żółtki nie są nie omylne, naprawdę.
W każdym razie bzdurą jest stwierdzanie, że wtryskowa jest gorsza, bo robili ją księgowi itp. itd. i w ogóle zrobiona jest z papieru. Optymalizacja kosztów produkcji to normalna sprawa, która znana jest od dawna i zmienia się wraz z rozwojem technologii. I nie zajmują się tym z całą pewnością księgowi, a projektanci. A bajeczki jakoby księgowi i inżynierowie prowadzili dyskusję na poziomie "zamknij mordę" są dobre dla.... no nie wiem? Bo dla dzieci też chyba nie bardzo. I dobrym przykładem było tu wprowadzenie chłodnicy oleju, nie rozważając już czy jest ona zbędna czy nie (w gladiusie znów z niej zrezygnowano). Regulacja też pojawiła się dopiero z czasem, zatem pierwsza wersja bez regulacji nie była chyba aż tak dopracowana.

Czy rurowa rama jest lepsza? Nie wiem. Jak dla mnie nie koniecznie, na pewno obie są wystarczające. Na pewno nowa rama jest tańsza i łatwiejsza w produkcji, co jest akurat dobrym przykładem optymalizacji kosztów. Optymalizacja, to nie robienie czegoś byle jak, aby tanio - co niektórym tak się wydaje, jak widzę.


18 sty 2015, o 16:55
Zobacz profil WWW
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
Dono, reductio ad absurdum? Jeszcze nie zaczęliśmy dyskusji a ty już się poddajesz?

Wracając do tematu. Zatarte silniki zdarzają się i tu i tu, gaźnikowce może faktycznie częściej na to cierpią, ale zrzucał bym to raczej na ich wiek i przebieg. "Zamknij mordę" też nie było nie na miejscu, kiedy powstawało sv, świat otwarcie odwracał się od silników v2 na rzecz łagodzenia bloków z motocykli sportowych. Żaden rozsądny analityk nie polecił by w takich warunkach rynkowych budowy "cudaka" jakim jest sv. Odświeżenie modelu odbywało się w zgoła innych warunkach i nie wprowadziło nowej jakości, głównie przystosowało konstrukcję do tańszej produkcji i uwspółcześniło wygląd.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 sty 2015, o 17:17
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2014, o 14:06
Posty: 227
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2008
Post Re: Refleksje po 3 latach współżycia...SV
kacperski napisał(a):
...gaźnikowce może faktycznie częściej na to cierpią, ale zrzucał bym to raczej na ich wiek i przebieg. ...


No i właśnie o tym pisałem jak wspominałem że trzeba mieć backup na naprawy i właśnie dla tego wziąłem w miarę młody wtrysk ;)
po prostu biedak jestem i nie stać mnie na wtrysk i gaźnik, puki co oczywiście ;)

Według mnie obie są super ale trzeba ekonomicznie myśleć :)


18 sty 2015, o 17:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL