Autor |
Wiadomość |
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Witam, Jest nowy problem a mianowicie coś chyba mi zżera prąd. Wczoraj suzi zdechła jak zatrzymałem się na światłach. Trzy dni wcześniej założony nowy akumulator i ani razu nie było problemu z odpaleniem. Wczoraj trochę moto zmokło pod pracą ale też bez problemu odpaliło. Jedyne co było dziwne to nie działający obrotomierz, prędkościomierz, kontrolka rezerwy i klakson. Po kilku minutach jazdy to co nie działało zaczęło wariować aby po chwili się ustabilizować i wrócić do prawidłowej pracy (oprócz klaksonu). W czasie jazdy wszystko już normalnie pracowało aż przed domem (całe szczęście że tak blisko) na światłach po zatrzymaniu się silnik zgasł i nie chciał więcej zagadać (aku już nie miał siły). Był spacerek z kochanką i z żoną niosącą oba kaski :roll: Może macie jakiś pomysł gdzie szukać. Nie znam się na elektryce ale może samemu coś się uda znaleźć. Z góry dzięki za pomoc
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
27 mar 2015, o 12:22 |
|
|
Falcorn
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31 Posty: 127 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Ja zaczął bym od sprawdzenia klem na akumulatorze, a następnie porozpinanie i za psikaniem WD-40 wszystkich kostek elektrycznych... Może wilgoć robi zwarcie lub zaśniedziałe styki.
|
27 mar 2015, o 19:58 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Weekend zaczynam od doładowania aku. Dzięki za sugestie z wd40 i kostkami.
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
27 mar 2015, o 20:09 |
|
|
Falcorn
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31 Posty: 127 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Sprawdź jeszcze ładowanie akumulatora.
|
27 mar 2015, o 20:10 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Właśnie czekam na sprzęt do pomiarów. Jak aku będzie naładowane to wtedy sprawdzę
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
27 mar 2015, o 20:40 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
No i coś jest z ładowaniem. Na wolnych obrotach pokazuje 13.2 po włączeniu świateł spada do 12.6 i nie wzrasta nawet jak wkrece na 5tys. A potrafi jeszcze spaść. Może ktoś miał coś podobnego i wie czy to regulator czy alternator.
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
30 mar 2015, o 20:19 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Może ma ktoś pożyczyć na chwilę regulator aby sprawdzić czy to może on nawalił. Nie chce wydać kasy i zobaczyć że to co innego.
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
30 mar 2015, o 22:12 |
|
|
Falcorn
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2014, o 11:31 Posty: 127 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Jak byś był z Krk to nie ma problemu Ale jak nikogo nie znajdziesz a masz miernik to przeczytaj ten dział tam jest wszystko napisane jak co zmierzyć aby wykluczyć jedno albo drugie. http://www.suzukisv.com.pl/viewtopic.ph ... 4&p=228108
|
30 mar 2015, o 23:26 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Problem w tym że takiego miernika nie mam. Mam tylko taki aby sprawdzić ładowanie na aku.
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
31 mar 2015, o 09:24 |
|
|
maxpsl
SV Rider
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 20:04 Posty: 337 Lokalizacja: Wielkopolskie (PSL)
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s 2000/ VFR 800
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
U mnie zaczęło się podobnie-wirujące obroty na liczniku, później coś strzeliło a końcowy efekt to spalony moduł zapłonowy, prędkościomierz, licznik kilometrów, diody od podświetlenia i światła A i jeszcze akumulator do wymiany Regulator napięcia był uszkodzony podawał złe napięcie i usmażył mi pół elektryki
_________________ Think before you drive-Bernie Ecclestone
|
3 kwi 2015, o 12:45 |
|
|
quaraluch
pieszy
Dołączył(a): 24 mar 2015, o 21:58 Posty: 6 Lokalizacja: W-wa Śródmieście
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
bubu potrzebujesz jeszcze pomocy? Ja temat uszkodzonego regulatora przerabiałem 2 tygodnie temu. Zdążyłem się już w temacie doktoryzować
|
6 kwi 2015, o 23:28 |
|
|
Marpol
SV Rider
Dołączył(a): 15 maja 2013, o 23:26 Posty: 1272
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR 1000 RR
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Sprawdź klemy i kostkę cewki wysokiego napięcia z prawej strony obok akumulatora za czarna osłoną zadupka od strony gazu ( ma przeważnie zieloną osłonkę od wody ) tam jak tylko troszke nie styka to prąd bedzie znikał jesli masz biały smar ( który jest pochodnym wazeliny technicznej i dobrze przewodzi ) to psiknij w kostkę tzn w każdy styk osobno i powinno pomóc
_________________ Hard Work Beats Talent.
|
7 kwi 2015, o 07:54 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Kombinowalem sam w różnych kombinacjach i niestety nic. Quaraluch jeśli możesz pomóc to będę wdzięczny. Zrobisz profesure na moim sprzęcie
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
12 kwi 2015, o 19:38 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Chodzi Ci o tą trójkątną osłonę którą trzeba odkręcić przed odkręceniem siedziska pasażera?
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
12 kwi 2015, o 19:45 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Marpol znalazłem tą kostkę i zrobiłem jak żeś powiedział ale to nic nie zmieniło. Przynajmniej wiadomo że to nie to.
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
12 kwi 2015, o 21:54 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Znalazłem taki regulator: http://allegro.pl/regulator-napiecia-su ... 24610.htmlCena jest kusząca ale czy ktoś miał z tym do czynienia?
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
15 kwi 2015, o 13:45 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Wygląda jak chińska lipa
_________________ SV650 => X11
|
15 kwi 2015, o 13:51 |
|
|
bubu
motocyklista
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 09:46 Posty: 198 Lokalizacja: W-wa Mokotów
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Tak myślę że chinszczyzna ale od nich rzeczy czasami też dobrze działają. Może ktoś to używa/używał i wyjawi swoją opinię
_________________ bubu SV650S 2000r. gg: 46409715
|
15 kwi 2015, o 14:16 |
|
|
quaraluch
pieszy
Dołączył(a): 24 mar 2015, o 21:58 Posty: 6 Lokalizacja: W-wa Śródmieście
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Mam nadzieję że dzisiaj definitywnie zakończyłem walkę z problemami z ładowaniem. Przytoczę PM wysłany do bubu może komuś się przyda: "Problemy z ładowaniem mogą wynikać z kilku rzeczy: 1) niesprawny alternator - żeby wykluczyć odepnij od regulatora napięcia wtyczkę z trzema żółtymi przewodami i przy ustawieniu na testowanie diód lub na omomierz z najmniejszym zakresem zmierz rezystancję pomiędzy każdą z trzech par przewodów. Wszędzie powinno być przejście. Jeżeli nie ma przejścia może się okazać że spalone jest któreś z uzwojeń alternatora. Dodatkowo przynajmniej u mnie na przewodzie z 3 żółtymi kablami jest taka krótka przedłużka (15-20cm) - może zaśniedziałe styki lub coś się wypięło. 2) niesprawny alternator - zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie z alternatora. Żeby sprawdzić ustaw miernik na pomiar napięcia zmiennego w zakresie do 200V i przy wypiętej z regulatora kostce z żółtymi przewodami zmierz na pracującym silniku przy około 5000rpm napięcie miedzy 3 parami przewodów - powinno być >70V. 3) uszkodzony regulator napięcia. Ustaw miernik na pomiar diód. Odepnij od regulatora oba przewody a następnie zmierz: - czarny przewód do czerwonego w regulatorze - czerwony po kolei do każdego z pozostałych - powinno być 400-700 - czarny z miernika do żółtego w regulatorze - czerwony do pozostałych żółtych oraz czerwonego - powinno być 1200-1500. Czerwony do czarnego z białym paskiem - powinno być 400-700. Pomiar powtarzamy dla czarnego na pozostałych 2 żółtych przewodach. - czarny do czarnego z białym paskiem w regulatorze - do każdego z pozostałych przewodów powinno być 1200-1500. Jeżeli którykolwiek z pomiarów jest inny to uszkodzona jest najprawdopodobniej któraś z diód w prostowniku trójfazowym regulatora lub w rzadszym przypadku triak w układzie stabilizatora napięcia. W związku z tym że regulator jest nierozbieralny potrzebna będzie wymiana całego modułu. Regulatory napięcia nie są elementami specjalnie "pasowanymi" do danego typu czy modelu motocykla. Można go wymienić na dowolny inny z 5 przewodami (najczęściej 3 zółte z alternatora oraz czerwony i czarny lub zielony do akumulatora).
Jakby co po moim powrocie możemy przełożyć mój regulator do Twojego motocykla i sprawdzić.
Dodatkowo możesz też sprawdzić czy coś nie zżera prądu przy wyłączonej stacyjce. Żeby to zrobić ustaw miernik na pomiar prądu, przy wyłączonej stacyjce odepnij klemę "-" z akumulatora a następnie przyłóż czarny przewód z miernika do "-" na akumulatorze a czerwony do przewodu "-" w motocyklu - powinno być mniej niż 1mA. Jeżeli jest więcej to znaczy że albo jest jakiś dodatkowy odbiornik (np. alarm) albo jest coś nie tak z instalacją (np. zawilgocona wiązka przewodów). "Sam niestety zapomniałem o sprawdzeniu przebicia między uzwojeniami alternatora i masą. Błąd ten kosztował mnie usmażenie nowego regulatora napięcia (zamiennik z allegro). Mimo tego że na wszystkich fazach było stabilne 70vac przy 5000rpm to uzwojenie alternatora wyglądało tak: Poza wymianą uzwojenia alternatora zakasałem rękawy i popełniłem jeszcze coś takiego - regulator napięcia a'la Adam Słodowy : I takiego - akumulator LiFePo4 - ponad 2kg lżejszy od oryginalnego : Właśnie wróciłem z około 200km przejażdżki po okolicach Warszawy. Zero problemów, banan na mordzie i ogromna satysfakcja
Ostatnio edytowano 30 kwi 2015, o 19:24 przez quaraluch, łącznie edytowano 1 raz
|
29 kwi 2015, o 22:36 |
|
|
Inkling
SV Rider
Dołączył(a): 18 lip 2010, o 11:47 Posty: 2539 Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N AD2000
|
Re: Wariacje na temat prądu sv650s gaźnik
Napisz coś więcej o akumulatorze
|
30 kwi 2015, o 08:30 |
|
|