Autor |
Wiadomość |
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
1300 +/-100 Serwisówka 2-15 ~Dziaku
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
22 lip 2015, o 12:47 |
|
|
jurekkiller
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17 Posty: 50 Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Mam pytanie do użytkowników sv po 2003. Czy też w macie gorącą ramę (z prawej strony bardziej) do tego stopnia że w tak upalny dzień jak dziś praktycznie nie można jej dotknąć bo aż parzy? Moto stoi w garażu zarówno przed pracą jak i w pracy, więc nie nagrzewa się od stania. Czy to jest normalne że rama tej się grzeje od silnika? A może to jest blokada przed jazdą na dresa w krótkich spodenkach?
|
22 lip 2015, o 15:40 |
|
|
Arek1
SV Rider
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41 Posty: 2924 Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak dobrze pamiętam to z prawej strony do ramy jest zamocowany regulator napięcia. Może to jest powód. Z lewej rama jest dużo chłodniejsza?
_________________ www.poomoc.pl
|
22 lip 2015, o 16:01 |
|
|
jurekkiller
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17 Posty: 50 Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Trochę chłodniejsza, ale też parzy. Tak myślałem że może od regulatora bo on to już w ogóle masakrycznie jest gorący ale, rama jest tak samo gorącą na całej długości od tego spawu przy główce aż do końca w dół do podnozka. Silnik natomiast ma normalna temp, w korku max 95, w trakcie jazdy normalnie poniżej 90.
|
22 lip 2015, o 16:14 |
|
|
drk
SV Rider
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03 Posty: 830 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Aluminium to doskonały przewodnik prądu i ciepła. Nie jeździłem jeszcze "na zdrapkę" więc nie zauważyłem jak jest u mnie. Myślę że nie ma czym się fascynować. Trzeba śmigać jak temp. na blacie jest ok
_________________ Imperare sibi maximum imperium est
|
22 lip 2015, o 16:24 |
|
|
jurekkiller
motorowerzysta
Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 16:17 Posty: 50 Lokalizacja: warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ja też jeżdżę tylko w spodniach moto, ale któregoś dnia poczułem że jest mi bardzo ciepło w nogę i wtedy po jeździe dotknalem dłonią ramę i było czuć że jest mega gorąca. No ok może taki urok grubej alu ramy.
|
22 lip 2015, o 17:28 |
|
|
Arek1
SV Rider
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41 Posty: 2924 Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Najprościej będzie pomierzyć termometrem bezdotykowym. Znajdziesz źródło ciepła i sprawa się rozwiąże. Porównasz też różnice temperatur poszczególnych elementów. Ja nadal stawiałbym na regulator.
_________________ www.poomoc.pl
|
22 lip 2015, o 18:06 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ktoś wydłubywał widać silnik z ramy i olał założenie cienkich podkładek z czegoś w rodzaju preszpanu. Powinny być wetkniete oczywiście pomiędzy ramę a silnik i zdaje się dodatkowo śruby pod łby i nakrętki też maja takowe. Moge sie oczywiście mylić bo moja wiedza w tym temacie dotyczy sposobu mocowania maszynowni w ramie modelu 2000. Myśle jednak że normalnie to nie ma logicznego uzasadnienia że w nowszych modelach brak tychże podkładek ed. ew. mu się rozwaliły i to olał. Przypomniało mi się jeszcze że termicznie izolacyjne podkładki są też na śrubach mocujących tarcze hamulcowe. ---- w łatwy (no tak sobie Podpowiem że pruć moto nie musisz i można na raty wepchać ) sposób możesz gorącość ramy ostudzić, jeżeli oczywiście powodowana jest silnikiem. Wiesz już dlaczego. W sklepie raczej nie pytaj się o podkładki termicznie izolujące bo raczej będa patrzec na ciebie jak na niespotykane zjawisko. Wal do sklepu elektrycznego i zakup odpowiednie preszpanowe-igielitowe czy tam azbestowe Będą w kategorii izolatorów, ale to się nada z powodzeniem. Ponadto wisisz mi browara bo zdradziłem ci sekret z wyższego poziomu mechaniki
|
22 lip 2015, o 23:28 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
sv po 2003 nie ma żadnych izolatorów (podkładek) w miejscach mocowania silnika z ramą ani też na śrubach mocujących tarcze. Moja rama też się nagrzewa ale nie do takiego stopnia, że nie idzie jej dotknąć. Najszybciej sprawdź tak jak Arek1 radzi regulator on potrafi nagrzewać się bardzo jest po prawej stronie motocykla przymocowany do ramy od jej wewnętrznej strony najlepiej podnieś bak swojej nagrzanej sv i sprawdzaj z którego miejsca najbardziej się nagrzewa czy może od tylnego gara czy od regulatora itp. Może być jeszcze jedna opcja, że miałeś wcześniej wyjęty silnik z ramy i ktoś nieumiejętnie go przymocował chodzi mi o te śruby regulujące nr 9, 10, 11 silnik na tych śrubach można delikatnie ustawiać bliżej prawej prawej bądź lewej strony ramy.
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
23 lip 2015, o 10:31 |
|
|
Memory
motocyklista
Dołączył(a): 16 maja 2013, o 20:47 Posty: 251
Płeć: mężczyzna
Moto: RSV1000 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
acnir_PL - raczej wątpię, żeby te kilka mm miały aż taki wpływ na temperaturę Niedawno wróciłem z czarnogóry. Bywało tak gorąco, że moto podczas jazdy ze stałą prędkością łapało po 98 stopni, ale rama w moim subiektywnym odczuciu byla tak samo gorąca jak przy znacznie niższych temperaturach (idzie/ nie idzie dotknąć to słabe kryterium - jeden dotknie, drugi nie ). Jak dla mnie cała sytuacja jest normalna. Mam tak od początku i nic złego się nie dzieje. Po prostu jazda na SV bez ciuchów jest dla twardzieli. No i do tego wentylator jest po prawej stronie. Jak mi sie kilka razy w korku włączył to myślałem, że mi zrobi z prawej nogi szaszłyka
_________________ Moja (R)SV -> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=15673&view=unread#unread
|
23 lip 2015, o 13:45 |
|
|
Arek1
SV Rider
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 00:41 Posty: 2924 Lokalizacja: Bezrzecze/Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: Bawaria...
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
"Polecam" przejażdżkę MV Agustą Brutale 800 w korkach... jeździłem przy jakichś 20 st temp. powietrza i na światłach musiałem się podnosić z siedzenia... Inaczej szaszłyk plus jaja na twardo.
_________________ www.poomoc.pl
|
23 lip 2015, o 15:34 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Azbestowe gacie potrzebne.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
23 lip 2015, o 19:05 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A gdybyś był motocyklistką to co by było? Tak wiesz, z ciekawości pytam
|
23 lip 2015, o 23:44 |
|
|
kristofch
SV Rider
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 11:15 Posty: 805 Lokalizacja: BIA
Płeć: mężczyzna
Moto: <SV650N>
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pieczona małża
_________________ ...najlepsze co można robić w ubraniach? szybko zaraża i wciąga ? ...
|
24 lip 2015, o 00:10 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Poboczna funkcja ramy - wymiennik ciepła a tak serio - sracie ludzie ostatnio niesamowicie bez jakiegokolwiek zastanowienia się. Rama się grzeje, o zgrozo! Utrzymuje ostro grzejący się silnik poprzez kilka śrub, jak to ma się w końcu nie zagrzać? spało się na fizyce w szkole
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
24 lip 2015, o 05:29 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Nie. Jeździło się komarkiem jak inni chodzili na lekcje
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
24 lip 2015, o 07:33 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak ktoś jeździ w motocyklowych spodniach (skóra, tekstyl) to się nie oparzy o ramę lub silnik, a w spodenkach ktoś się przejechał, sparzył się trochę i szuka usterki
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
24 lip 2015, o 13:42 |
|
|
needtofly
rowerzysta
Dołączył(a): 5 lip 2015, o 22:09 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Witam, mam problem, po wypadku motocykl (sv650n 1999r.) stał ok. miesiąc (naprawiałem go po wypadku, wszystko gotowe ale teraz przestał palić) stał na wyjętym aku, przed i po wypadku palił bez zarzutu, teraz wymieniłem akumulator i kręci jak szalony bez zarzutu na ssaniu i bez ssania ale nie odpala, nawet się nie zakrztusi żeby odpalić, czy winą może być świeca w takim stanie? kompletnie się na tym nie znam a chciałbym sam się z tym uporać, oczywiście świeca nie wygląda dobrze, ale czy jest to stan agonalny? proszę o info, czy jak zmienie świece powinno być już wszystko ok? tak jak mówię, zarówno przed wypadkiem jak i po wypadku odpalał bez problemu na strzała, potem osłabł aku, trochę go zalałem ssaniem i dopiero jak kupiłem nowy aku to próbuję odpalić, poniżej fotki świecy NGK R CR8E http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf2 ... 02f76.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d9 ... 50256.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f2b ... 445ec.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/770 ... a3404.html
|
24 lip 2015, o 19:17 |
|
|
drk
SV Rider
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03 Posty: 830 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ocenianie stanu świecy po postoju moto lub po próbach odpalenia nie ma sensu. Moto najlepiej przegonić w trasie i wtedy patrzeć na stan świec. Można stwierdzić czy zalewa świece czy nie. Wyczyść świece, sprawdź przerwe i iskrę to na początek.
_________________ Imperare sibi maximum imperium est
|
24 lip 2015, o 19:54 |
|
|
needtofly
rowerzysta
Dołączył(a): 5 lip 2015, o 22:09 Posty: 11
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650n 1999
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ok, a z tą przerwą to co masz na myśli :-)
|
24 lip 2015, o 20:07 |
|
|