Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
swayzee
motocyklista
Dołączył(a): 24 mar 2014, o 12:43 Posty: 165 Lokalizacja: Wawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2003
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
| | | | karuk napisał(a): Swayzee,
Rozumiem, że masz ustalone przez policję, że koleś był sprawcą, więc wszytko idzie z jego OC, twoje NNW więc nie ma tutaj znaczenia. Musisz złożyć wniosek u ubezpieczyciela i oni przyślą Ci swojego rzeczoznawcę, niestety tak to działa, plus warto wiedzieć jaką ustalą Ci wartość moto (dla mojej 5 letniej Svki z ABSem było to ok 10 tys, może nawet mniej, już nie pamiętam). Rzeczoznawca przyda się ew. przy kwestionowaniu ich decyzji, ale za niego raczej też zapłacisz. Odnośnie odszkodowania, zdecydowanie zatrudnij firmę, bo mi właśnie przyznali ponad 2000 (w tym prowizja) na podstawie ugody. Jak PZU przegrywa większość spraw w sądzie z daną firmą, to boją się walczyć i idą na ugodę. Co do sprawy sądowej w moim przypadku raczej mi odradzali, ze względu na niskie szanse wywalczenia czegoś więcej i w sumie mieli rację, bo mnie nic się nie stało. Dostałem ponad 1,5k a tak nie miałbym nic, musiałbym iść do sądu, więc raczej się to nie opłaca. Jak pisałem wolę mieć 70% od 2000 niż 100% z zera.
A i na koniec, po pierwsze, jak przyznają Ci decyzję, to się odwołuj dla zasady i walcz, bo mnie chcieli zrobić w ch... ale na szczęście nie straciłem na całej aferze (no może poza czasem).
Jedynym wyjątkiem od odwołania, jest sytuacja, jeżeli koszt naprawy jest nieznacznie niższy od ustalonej przez nich wartości, bo wtedy po odwołaniu prawdopodobnie dostaniesz szkodę całkowitą i wtedy w ogóle jesteś ugotowany.
Niestety ustawodawca pozwala ubezpieczycielom na likwidację sprzętu, jeżeli koszt naprawy przekracza jego wartość, a wartości są ustalane śmiesznie nisko, więc w teorii ty decydujesz jak rozwiązać sprawę jeżeli nie byłeś sprawcą a w praktyce jest ciut inaczej. | | | | |
Tak, była policja i on jest sprawcą. Przeprowadzili cały raport ze zdarzenia bo początkowo myśleli że to będzie wypadek a nie kolizja. Mam krzywe lagi, przednią owiewkę do malowania, klamka sprzęgła złamana, ciężarek kierownicy, chłodnica się rozszczelniła, urwana dźwignia zmiany biegów, zjechana trochę przednia felga, przetarty tylny wachacz. To chyba tyle o ile rama prosta ale raczej tak. nie obstawiam szkody całkowitej. Więc chyba sam złożę wniosek i jeśli będą problemy to wtedy może się zgłoszę do jakiejś firmy. Na razie dzięki, zobaczymy jak sprawa się potoczy
_________________ Yamaha XJ600S 93 > Suzuki SV650S 03 Mój wątek KLIK
|
8 paź 2015, o 17:22 |
|
|
wer1207
SV Rider
Dołączył(a): 9 wrz 2015, o 11:07 Posty: 373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Co do uszczelki. o to chodzi?
_________________ Wojtek Z.
|
8 paź 2015, o 22:18 |
|
|
Niepozorny
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2015, o 18:08 Posty: 461 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K4
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Czy pełny bak można odkręcić i podnieść bez obaw o rozlanie się benzyny?
_________________ Dawniej Pierwsze kilometry.
|
8 paź 2015, o 22:42 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Znajomy ma problem z Honda CRF450R 2005r. a jako że mamy tu sporo speców, postanowiłem zapytać. Po rozgrzaniu oleju w skrzyni, klamka sprzęgła opada (zwiększa się luz na niej, bardzo mocno), sprzęgło ciągnie jak cholera (nie da się wrzucić luzu, czasami nawet utrzymać motocykla nogami!). Na zimnym oleju wszystko w porządku. Olej Motul 7100, zmieniany 2 mth temu, tarcze sprzęgła EBC nawiercane zmienione 2 wymiany oleju temu (jakieś 8-10 mth). Ktoś coś ? Jakieś pomysły?
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
8 paź 2015, o 23:37 |
|
|
tomurbanowicz
motocyklista
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49 Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Proszę mi wybaczyć, że o takie rzeczy pytam, ale potrzebuję szybkiej odpowiedzi (Suzuki SV650S/99) 1. Gdzie znajduje się wskaźnik poziomu płynu hamulcowego tylnego hamulca? 2. Gdzie znajduje się wskaźnik płynu chłodzącego?
_________________ MOTO, FOTO
|
9 paź 2015, o 07:20 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
1. Z prawej strony nad setem 2. Z lewej strony pod bakiem, poziom widać przez ramę, korek jest pod bakiem
~Dziaku
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
9 paź 2015, o 08:12 |
|
|
kamil1711
motorowerzysta
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 14:54 Posty: 89 Lokalizacja: Łukowo/Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
1. W gaźnikowym to po prawej stronie pod osłoną zadupka. Jak zdejmiesz siedzenie pasażera to bedziesz miał. 2. A tutaj wydaje mi się że jednak po prawej stronie, ale nie mam pewności
|
9 paź 2015, o 11:01 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A kurde nie doczytałem ze gaźnik. To co ja podałem to dla wtrysku. Sorry
~Dziaku
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
9 paź 2015, o 11:17 |
|
|
tomurbanowicz
motocyklista
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49 Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Płyn hamulcowy znalazłem, gorzej z płynem chłodzącym.
_________________ MOTO, FOTO
|
9 paź 2015, o 11:22 |
|
|
MacioGodfather
SV Rider
Dołączył(a): 27 mar 2015, o 21:48 Posty: 302 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Stan płynu chłodzącego masz po prawej stronie przy ramie jest taki mały przeźroczysty kwadracik w leju z zbiorniczka wyrównawczego.
_________________ Do celu na moto jadę zawsze okrężną drogą... choć lubię też jeździć bez celu... ale zawsze z zamiarem powrotu w jednym kawałku.
|
9 paź 2015, o 12:16 |
|
|
wer1207
SV Rider
Dołączył(a): 9 wrz 2015, o 11:07 Posty: 373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
płyn chłodz. - jak się kończy prawa owiewka , przez ramę musisz spojrzeć, biały (przynajmniej u mnie) zbiorniczek. płyn hamulec tył - sprawdzisz pod siedzeniem pasażera na prawej(chyba) ściance nisko. znajdziesz?
_________________ Wojtek Z.
|
9 paź 2015, o 16:37 |
|
|
tomurbanowicz
motocyklista
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49 Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Klamka sprzęgła - jak Wam chodzi? Z moją wydaje się, że muszę sie trochę siłować - nie chodzi tak lekko jak np. w Varadero, które dzisiaj dosiadałem. Da się jakoś to wyregulować?
_________________ MOTO, FOTO
|
11 paź 2015, o 19:32 |
|
|
Memory
motocyklista
Dołączył(a): 16 maja 2013, o 20:47 Posty: 251
Płeć: mężczyzna
Moto: RSV1000 Factory
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W mojej chodzi "na dwa palce". Przeczyścić, przesmarować, obejrzeć linkę czy nie ma zadziorów
_________________ Moja (R)SV -> http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=15673&view=unread#unread
|
11 paź 2015, o 19:50 |
|
|
tomurbanowicz
motocyklista
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 06:49 Posty: 160
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Co dokładnie przesmarować (i czym?) i przeczyścić? Linkę?
_________________ MOTO, FOTO
|
11 paź 2015, o 19:53 |
|
|
drk
SV Rider
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 21:03 Posty: 830 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: under construction
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Strzykawka z benzyną i wstrzykujesz za pancerz. Pompujesz klamką, znowu wstrzykujesz i tak w koło póki nie wypłukasz syfu. Potem strzykawka z olejem np. silnikowym i wstrzykujesz za pancerz, pompujesz klamką aż się rozejdzie
_________________ Imperare sibi maximum imperium est
|
11 paź 2015, o 20:01 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Olej można też z benzyną wymieszać, szybciej się rozprowadza a benzyna sobie odparuje.
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
11 paź 2015, o 20:36 |
|
|
Bremic
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 18:24 Posty: 90
Płeć: mężczyzna
Moto: szejset pisiont eS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jak wyjąć dolną półkę? Półki nie są równe względem siebie. Zauważyłem to próbując włożyć lagę. Wygląda to tak, jakby jedna z półek była obrócona w bok trochę bo z obu stron jest taka sama sytuacja z lagą.
_________________
|
11 paź 2015, o 21:06 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Trzeba odkręcić nakrętkę na samym wierzchu, potem zdjąć górną półkę Potem zaś odkręcić nakrętkę (i zdaje sie przeciwnakrętkę) od łozyska. Reszta samo spadnie na glebę. Półki mogą być skręcone względem siebie bo ich >ustalaczem< właściwego położenia są lagi i jest to zależne wyłącznie od ciebie. Gdy masz poluzowaną zewnętrzną nakrętkę to półka powinna kręciś się na osi. Ew. lekkie puknięcie >Gumowym < młotkiem odlepi ją. Potem regulujesz jak w ruskim rowerze i umiejetnie skręcasz tak żeby już jej nie przestawić. Nawet nie dasz wiary ile razy widziałem jak trudna to czynność dla niektórych specjalistów Tak na moje pryszczate oko to na 10 dokręceń górnej nakrętki --9 kończyło się przekręceniem tak jak to masz. Jak mi nie wierzysz to jedź do autoryzowanego serwisu i masz 90% szans że im się nie uda tego skręcić tak jak należy. Nie ma takiej opcji normalnie. Znajdź lepiej jakiego dziadka gdzie w garażach który chodził z 50 lat temu do prawdziwej zawodówki i zrobi ci to bez problemu
Ostatnio edytowano 11 paź 2015, o 21:23 przez Rozkosmany, łącznie edytowano 1 raz
|
11 paź 2015, o 21:18 |
|
|
Bremic
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 wrz 2013, o 18:24 Posty: 90
Płeć: mężczyzna
Moto: szejset pisiont eS
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jaką siłą dokręca się tą górną nakrętkę? Tu raczej z ciekawości pytam bo już próbowałem ją odkręcić i ani drgnie.
_________________
|
11 paź 2015, o 21:23 |
|
|
Rozkosmany
SV Rider
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 21:06 Posty: 2164 Lokalizacja: Crewkerne
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S
|
Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Siła dokręcania jest wprost proporcjonalna do głupoty serwisanta który to robił. Widać ten twój był naturalnym kretynem. Właściwą wartość znajdziesz w serwisówce bo ja nie pamiętam. Ktoś pewno zaraz skrobie jak mu się przypomni. ( ew. ty jesteś słaba kobietą która na dodatek nie wie w którą stroną się za i odkręca srubke. Gwint prawy tam jest. Gdyby tak było to napiszę: nie pekaj mała, zakręć w drugą stronę tera i dasz radę Znaczy masz 10 % szans że się uda bo 90% serwisantów to I jak dojebał to piździec)
|
11 paź 2015, o 21:25 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|