Mi chodziło o zmierzenie napięć w liczniku, bez podłączania czujnika. Wtedy też byś się dowiedział.
Sposób, który wymyśliłeś wydaje mi się, że nie wypadli. Zauważ, że rezystor podciągający jak i ten od dzielnika podłączone są jedną nóżką do przewodu sygnałowego czujnika halla. Jak go odepniesz, to w dalszym ciągu nie uda Ci się uzyskać odpowiedzi, czy dane rezystory siedzą w elektronice licznika, bo nóżka sygnałowa czujnika halla będzie odpięta i rezystory nie będą wykonywać swojej pracy. Ale spróbuj pomierzyć na podłączonym czujniku, czy masz przynajmniej te 4,8 V.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Może źle się wyraziłem, bo tyle razy rozbierałem SVkę, a nigdy nie zwróciłem uwagi, gdzie czujnik jest podłączony. Zszedłem do garażu i dopiero spojrzałem, że pod bakiem. Pomiary spróbuj zrobić właśnie tam pod bakiem, gdzie wtykasz przewód od czujnika. Odłącz całkowicie czujnik i zmierz napięcie pomiędzy bolcem masy a sygnałowym (musi to być sygnałowy, żebyś nie pomylił z zasilającym bo to nie o ten pomiar chodzi). To powinno dać jakiś obraz. Jak nie, to będziemy kombinowali dalej.
Kurde... nie sądziłem, że kitajce potrafią tak namieszać. Sądziłem, że to plug & play będzie Albo w drugą stronę... może my zbytnio kombinujemy i wystarczy sam czujnik halla wrzucić bez rezystorów. W każdym razie nie ma nigdzie o tym informacji, więc trzeba przyjąć każdą możliwość i ostrożnie z tym postępować.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Niewiem czy widziales ten filmik... gosc w sumie nic nie pokazuje ale gosc ma na wyjsciu 4.8v z tym ze podpiety czujnik pod licznik.... na biurku czujnik predkosci sie zachowuje inaczej ale do tego dojde po dzisiejszych pomiarach
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
Oki jestem w garazu... mierze kostke z licznika miedzy masa a zasilaniem jest 11.54v... miedzy masa a wejsciem z czujnika jest rowne 6v .... podpinam stary oryginalny czujnik i mierze dalej... No i jak mam go zasilany tym napieciem co zmierzylem a wyjscie z czujnika wisi w powietrzu to mam albo jakies smieci typu 0.176v albo rowne 0v jak wysteruje magnesem... jak podlacze wyjscie z czujnika do kostki z licznika to mam smieci a po wysterowaniu te 6v co zmierzylem na samej kostce... Czyli chyba jest tak ze podciaganie i dzielnik sa w liczniku i wystarczy podpiac czujnik jaki kupilem i bedzie dzialac.... Co do pierscienia magnetycznego to sensor halla oryginalny jest bistabilny. Wczesniej badalem ilosc pol magnetycznych na pierscieniu i wyszlo mi 8 ale teraz z podlaczonym miernikiem widze ze czujnik sie ladnie przelacza z 0 na 6v i na jeden obrot pierscienia przypadaja cztery stany w ktorych pojawia sie 0v i cztery kiedy jest 6v... czujnik jaki ja zakupilem jest monostabilny wiec zastosuje 4 magnesy na tarczy... akurat mam 12 nitow wiec sie ladnie podzieli
Jeszcze mi jedna sprawa do glowy przyszla.... teraz jest tak ze dlugosc impulsu 0 i 6v jest mniejwiecej tej samej dlugosci... jak ja dam 4 magnesy to bede mial dlugie 6v impulsow i szybkie impulsy 0v jak liczy tylko impulsy to spoko ale jak uwzglednia czas trwania to bexzie lipton ale bez testow drogowych sie tego niedowiem wiec skladam na 4 magnesach a potem zobaczymy...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
Juz podlaczylem czujnik bez rezystorow itd... i dziala identycznie jak oryginal z tym ze bez podtrzymania... czyli bez magnesu jest na wyjsciu 6v a jak dam magnes przed czujnik jest 0.1..v W poniedzialek przyjda mi magnesy ktore zamowilem wkleje w tarcze... i doprojektuje jakis uchwyt do czujnika... No ale testy na wiosne bo zawieszenie w rozsypce jeszcze... mam nadzieje ze szybko przelatujacy magnes wysteruje czujnik ale jak oryginal zdazylo dwa razy wysterowywac biegunami N.S to tu powinno tez dac rade...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
Na wiertarce dzis jechalem 80km/h... wiec wydaje sie ze wszystko dziala dobrze mialem jeden magnes i licznik ladnie reagowal na zmiane obrotow wiertarki...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
No to sprawa chyba rozwiązana Zastanawiam się jak to jest w liczniku od gsxr k1-k3... chyba tak samo. Wiem, że te motocykle miały 8 pól magnetycznych. Szkoda, że tarcza w SVce ma tylko 6 nitów, bo obyłoby się bez rzeźby.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Magnesy kupione ... ferrytowe wymiar fi8x5... magnesy.pl ... Jako ze nity maja srednice wewnetrzna okolo 11.15 to wytoczylem pierscionki z nierdzewki o wymiarze fi11/fi8/x3 Tulejki ladnie wycentrowaly magnes w nicie... specjalnie dlugosc 3mm zeby magnes wystawal i zeby klej go zlapal od tylu... No i wlasnie niewiem czym tyl zalac zeby to pewnie trzymalo i bylo w miare tanie... Ponizej fotki co i jak .
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
Bez kleju to ja bym się bał. Jak u siebie montowałem licznik rowerowy do przeglądu, to dorwałem magnes podobny do Twojego. Podobny bo od dupy strony miał gwint M3. Wystarczyło znaleźć śrubę o odpowiedniej długości i dużą podkładkę. Magnes włożyłem w nit tarczy i z drugiej strony dokręciłem śrubą z klejem do gwintów. Magnes był delikatnie stożkowy, więc się ładnie zaklinował i póki śruba siedzi na swoim miejscu, to nie ma mowy o zgubieniu.
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
Tez myslalem o takim uchwycie magnetycznym srednica fi13 musial bym go jakos przetoczyc na 11... niema za bardzo jak zlapac z tylu byl gwint M4 wewnetrzny i wtedy na klej wkrecic wkret z lbem powiekszonym ktory ma srednice fi12 i by bylo jak oryginal...
Ale postanowilem pojsc inna droga i teraz musze czyms tyl zalac... a niebede kupowal puszki zywicy zeby odlac pare kropel... moze poxipol?? silikon?? widzialem zywica byla by najlepsza bo sie ladnie leje...
_________________ Sprzedam czesci sv99-03, polka gorna, dolna, clipony - kierownice, przedni blotnik , tylna felga, zaciski hamulcowe przednie w razie czego prv... http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1193766
ostatecznie wygląda na to, że wszystko jest super, wystarczy tylko zamontować czujnik i podpiąć... tak ??
ja właśnie wrzuciłem do mojej cały przód z hayabusy, która ma akurat czujnik w silniku, więc muszę przerabiać
8 magnesów w tarczę i uchwyt na czujnik a czy wziął ktoś pod uwagę odległości między magnesami w nitach i czy nie ma żadnych przekłamań w prędkości ?
30 gru 2015, o 21:14
foras1
SV Rider
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 22:05 Posty: 800 Lokalizacja: Kraków - Nowa Huta
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '00/01
Re: czujnik prędkości
Dobra Panowie jest zagadka pt: "Co robię źle" ? Na oryginalnym czujniku licznik działa a na czujniku zewntętrznym już nie. Pomiary wyglądają tak (czujniki podłączone do licznika): _________________________________________ ORYGINAŁ-Bez magnesu CZ/B -- POM/CZE = 11,1V CZ/B -- RÓŻ = 5,9V POM/CZE -- RÓŻ = 5,1V
Odgrzeję trochę starego kotleta założyłem sobie reanimację licznika po swapie na usd. magnesy i czujnik są. były testy i niestety lipa. najprawdopodobniej kwestia tego, że w ori miałem 4 magnesy (sv 2004r) a nitów w tarczy 10 wiec nijak nie idzie ich ulozyc w rownych odstepach. ma ktos moze jakis patent na to? da sie to jakos obejsc czy trzeba kombinowac z innym mocowaniem magnesow tzn nie w nitach tarczy?
_________________ Potrzebujesz opon do swojego motocykla? Nie wiesz które wybrać? Zapraszam do Moto-Tires! Doradzimy, poszukamy i na pewno się dogadamy!