Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 20:17



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000 
Autor Wiadomość
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post SV650K1 lasoocha
lasooch napisał(a):
Ale tak dla ścisłości, to w DLu bije serducho od TLa, z resztą w SV też, a to serducho miało fabrycznie 130KM, więc jest o co powalczyć ;)


Wiem, że silnik SV jest trochę zmienionym silnikiem od TLa, ale może wiesz co można w nim zmienić, by też osiągał te 130 km bez pałerkomandera? :> Może chodzi tutaj też o średnice przepustnic? Moduł zapłonowy?

_________________
SVNERWUS


23 cze 2010, o 11:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Stłuczka
Jeszcze nie wiem, ale zgłębię temat na 100% :>

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


23 cze 2010, o 17:46
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Stłuczka
Razor napisał(a):
lasooch napisał(a):
Ale tak dla ścisłości, to w DLu bije serducho od TLa, z resztą w SV też, a to serducho miało fabrycznie 130KM, więc jest o co powalczyć ;)


Wiem, że silnik SV jest trochę zmienionym silnikiem od TLa, ale może wiesz co można w nim zmienić, by też osiągał te 130 km bez pałerkomandera? :> Może chodzi tutaj też o średnice przepustnic? Moduł zapłonowy?


Będziesz tego żałował Razor :D Jak ci zacznie palić 14 litrów :D ;P

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


23 cze 2010, o 18:47
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Stłuczka
Wiem, że TL palił więcej niż SV, ale głównie przez brak jakiegoś trójnika w układzie paliwowym :hmm: lecz nie pamiętam, który to trójnik ale wiem, że SV go posiada. Poza tym jakiś sporych zmian nie ma pomiędzy obydwoma silnikami.

_________________
SVNERWUS


23 cze 2010, o 18:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Stłuczka
Razor - TL miał jeszcze przy lampie wloty powietrza bezpośrednio do airboxa. Coś na kształt systemu srad z gsxr'a. Takie dynamiczne doładowanie w sportowych litrach dodaje kilkanaście koników, może stąd różnica między TL i dużą SV?

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


24 cze 2010, o 13:22
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Stłuczka
Szczerze, to przyjrzałem się temu i dziwnie to wygląda. Tu masz rury doprowadzające powietrze do airboxa:

Obrazek

A tu całą skrzynkę airboxa:

Obrazek

Wygląda to tak, że powietrze nie wchodzi centralnie na filtr tylko od spodu całej puszki. Na dobrą sprawę można by było porzeźbić takie wloty do airboxa SV - Wystawić 2 kanały przez kratownice przy baku które by wpadały w górną pokrywę airboxa... tylko czy jest sens?

Ja bym sobie takie 2 rurki wyprowadził i schował w osłonach chłodnicy, wyciął 2 dziury nad chłodnicą i wkleił jakąś kratkę co by większy syf nie wpadał... w Skach taki patent byłby nieużyteczny ze względu na przednią czachę i osłonę przed wiatrem. Ciekaw jestem czy rzeczywiście dostałbym te kilkanaście KM i miał najmocniejszą SVłę na forum ;P Raczej w to nie wierzę - może co najwyżej kilka KM :)

A takie pytanko - weszła pamiętam jubileuszowa wersja SV 1000 w malowaniu biało niebieskim Suzuki. Jej oznaczenie było chyba SV 1000 SZ? Wiem, że była to najmocniejsza wersja 127KM, czym ona się różniła od reszty?

_________________
SVNERWUS


24 cze 2010, o 15:24
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58
Posty: 1492
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
Post Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
Trza by zrobić jakieś porównanie z dużą SV, bo silniki ponoć takie same, ale jednak inne. Chyba coś tam z mapami zapłonu się różni i wałki rozrządu chyba też inne. Ale pewności nie mam, muszę się douczyć.

_________________
Były posiadacz SV1000N
Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200


25 cze 2010, o 08:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV650K1 lasoocha
Sam się muszę douczyć co tam dokładnie pozmieniali. W małym v-stromie względem małej sv na pewno zmienili wałki rozrządu, w dużej wersji - nie wiem.

Wczoraj aż sobie porównywałem przebieg wykresu mocy/momentu DLa do SV1000 i tu DL wypada biednie. Moc do 7tys. nie różni się nic, później SV wygrywa o te dodatkowe 20KM. Ale o dziwo problem jest z momentem, teoretycznie DL ma fatalny przebieg krzywej. Dziwi mnie to, bo skoro zdławili silnik, to sądziłem, że właśnie w celu uzyskania bardziej płaskiej charakterystyki, co by miało nawet sens w przypadku turystycznego enduro.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 cze 2010, o 09:13
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: SV650K1 lasoocha
Może jakaś wytrzymałość silnikowa wchodzi w grę?

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


25 cze 2010, o 10:03
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: SV650K1 lasoocha
Dobra, głupoty wcześniej pisałem o wykresach. Trzeba było jeszcze dopasować skale i teraz dopiero widać co i jak ;)
Poniżej wykresy dla obu modeli na seryjnych układach wydechowych:

Obrazek


A poniżej jeszcze wykresy po zmianie kominów na przelotowe. Szczególnie podoba mi się przyrost momentu w DL w średnim zakresie obrotów :D


SV1000:
Obrazek

DL1000:
Obrazek

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 cze 2010, o 11:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42
Posty: 306
Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
Ta dziura w momencie przy 5500 jest w jakikolwiek sposób odczuwalna podczas jazdy czy to tak tylko na wykresie wygląda?

Coś mi się przypomina że Tl miał bardziej wydajny system chłodzenia, przez co przy zwykłej jeździe jego silnik był niedogrzany a mieszanka bogatsza i trochę więcej palił. Możliwe że było to na starym forum, albo na Bractwie Suzuki. Jakby co to poszukam.


25 cze 2010, o 11:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
To są jaja :D Razor nie baw się w moda :P Chyba posklejałeś rózne tematy ;)

EDIT ;) Te same jednak,ale jakoś dziwnie :)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 cze 2010, o 11:52
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
To ja akurat wyłuskałem z kilku tematów posty, nie Razor ;)
Gadanie o silnikach w wątku o stłuczce nie bardzo miało sens :P

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 cze 2010, o 11:55
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
Właśnie ;P

A Ty lasooch widzę, że już wiesz na co będziesz zbierał kasę :D

_________________
SVNERWUS


25 cze 2010, o 11:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
Edit.

Wymazuje co napisałem bo źle czytałem wykresy ...

Odczytywałem wartości momentu po lewej a nie po prawej :/

Ale jednak jakieś cząstkę prawdy miałem.

Pozdro :)

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


Ostatnio edytowano 25 cze 2010, o 19:43 przez selisek, łącznie edytowano 1 raz



25 cze 2010, o 12:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
Masz rację Selisek, robiłem na szybko i coś pokręciłem przy skalowaniu. Teraz jest już poprawiona wersja ;)

Niestety Was rozczaruję, na razie nie planuję zmieniać kominów :P Po 2 latach ryczącej wściekle SVki nawet podoba mi się dźwięk seryjnych kominów :P Na wakacje na 100% jadę z takimi, może dopiero na przyszły sezon coś będę kombinował...

Żeby było śmiesznie, to wyczytałem na forum V-stroma, że wsadzenie przelotowych kominów Leo Vince oraz Power Commandera, zmniejszyło apetyt na paliwo :>

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 cze 2010, o 18:56
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
lasooch napisał(a):

Niestety Was rozczaruję, na razie nie planuję zmieniać kominów :P

Żeby było śmiesznie, to wyczytałem na forum V-stroma, że wsadzenie przelotowych kominów Leo Vince oraz Power Commandera, zmniejszyło apetyt na paliwo :>


To jak zainwestujesz to ci się zwróci po 3 latach na paliwie ;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


25 cze 2010, o 22:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11
Posty: 1192
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
To i ile więcej będzie palił DL1000 od SV650? 1L?

_________________
SV650S K6 YDV -> WR 450F
http://bikepics.com/members/tomkdgun


26 cze 2010, o 12:44
Zobacz profil
mundrek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:50
Posty: 1758
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: mężczyzna
Moto: sv1k/ 748SP
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
Mniej o litr.

Dziura w obrotach jest lekka, ale nic strasznego. Przy 3 zaczyna wyrywać ręce, potem masz trochę spokoju, a przy 6-8 nie wiesz co się dzieje.

_________________
I wy, o których zapomniałem,
Lub pominąłem was przez litość,
Albo dlatego, że się bałem,
Albo, że taka was obfitość...


29 cze 2010, o 00:04
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58
Posty: 1492
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
Post Re: Silnik SV1000 / TL1000 / DL1000
W zasadzie nie jest odczuwalne to załamanie momentu i fakt, powyżej 6 tys. zaczyna się piekło.

_________________
Były posiadacz SV1000N
Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200


29 cze 2010, o 00:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL