Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 22 paź 2024, o 05:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 714  Następna strona
Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Ideolo by było, gdyby było 14V, ale to co opisujesz jest mniej więcej w normie, może po prostu ten typ tak ma i już.
W DLu na biegu jałowym mam ~13V, a przy normalnych obrotach użytkowych napięcie utrzymuje się w zakresie 13,9-14,1V więc praktycznie książkowo.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 lip 2010, o 19:21
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
keen2005 napisał(a):
Dzięki za info. Jak często sprawdzacie stan oleju??

Im częściej tym lepiej. Ja sprawdzam po każdym tankowaniu razem z ciśnieniem w oponach, poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i poziomem płynu hamulcowego. Zajmuje niewiele czasu, a ma się pewność że wszystko gra. :)

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


1 lip 2010, o 19:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
lasooch napisał(a):
Ideolo by było, gdyby było 14V, ale to co opisujesz jest mniej więcej w normie, może po prostu ten typ tak ma i już.
W DLu na biegu jałowym mam ~13V, a przy normalnych obrotach użytkowych napięcie utrzymuje się w zakresie 13,9-14,1V więc praktycznie książkowo.
Może to tylko zaśniedziałe styki, bo one chyba też mogą dać mniejszy prąd ładowania, no nie? A jak za niski, to AQ w końcu padnie. Wartość przy przygazówce jest moim zdaniem niepokojąca. To, czy "ten typ tak ma" należałoby skonfrontować z serwisówką, stosownym forum lub inną CeBRą.
VjankuV napisał(a):
Tak więc na chwilę obecną jeden głos za i jeden przeciw :D
Podoba mi się pomysł, by ten problem rozwiązać demokratycznie :) Oczywiście dla CeBRy lepiej, żeby wszystko było OK, więc zachęcam do głosowania, że jest git :D

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


1 lip 2010, o 20:14
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pm2z napisał(a):
[ Podoba mi się pomysł, by ten problem rozwiązać demokratycznie :)

Teraz to Ci się demokracja podoba a jak ludzie przegłosowali blokowanie postów w giełdzie to nie byłeś zadowolony :P

_________________
SV liter z owiewkom:)


2 lip 2010, o 08:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
slayer napisał(a):
pm2z napisał(a):
[ Podoba mi się pomysł, by ten problem rozwiązać demokratycznie :)

Teraz to Ci się demokracja podoba a jak ludzie przegłosowali blokowanie postów w giełdzie to nie byłeś zadowolony :P
Posty postami, forum to forum, ale sam powiedz - co taniej koledze wyjdzie: dobry mechanik, czy "porządne" głosowanie nad prawidłowym prądem ładowania? :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 lip 2010, o 09:14
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
W tym wypadku wiadomo że głosowanie :)

_________________
SV liter z owiewkom:)


2 lip 2010, o 09:17
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Poszukaj sobie VjankuV w necie na forum cbr lub z innych źródeł.
To nie wybory, że będziecie głosować czy dobre jest ładowanie czy nie. Wystarczy sprawdzić w odpowiednich źródłach, a nie pierdzielić trzy po trzy.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


2 lip 2010, o 09:27
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Bartosz napisał(a):
Poszukaj sobie VjankuV w necie na forum cbr lub z innych źródeł.
To nie wybory, że będziecie głosować czy dobre jest ładowanie czy nie. Wystarczy sprawdzić w odpowiednich źródłach, a nie pierdzielić trzy po trzy.
Taka rada już padła kilka postów wyżej, więc twój post też nic nie wnosi :)
A pożartować zawsze warto, nawet trzeba - stare forum nie spamowało i serwer im padł :)
Luz, blues i marihuana :)

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 lip 2010, o 10:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
pm2z napisał(a):
Bartosz napisał(a):
Poszukaj sobie VjankuV w necie na forum cbr lub z innych źródeł.
To nie wybory, że będziecie głosować czy dobre jest ładowanie czy nie. Wystarczy sprawdzić w odpowiednich źródłach, a nie pierdzielić trzy po trzy.
Taka rada już padła kilka postów wyżej, więc twój post też nic nie wnosi :)
A pożartować zawsze warto, nawet trzeba - stare forum nie spamowało i serwer im padł :)
Luz, blues i marihuana :)



W takim razie przepraszam jeśli kogoś uraziłem :] :hahaha: :hahaha:
;)

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


2 lip 2010, o 10:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Wracając do tematu, to ładowanie w CBR wydaje się być dobre. W nowszych pojazdach chyba zwiększyli napięcie ładowania do ok. 14V, w starszych to było 13,2V czy 13,4V. Krótko mówiąc mieści się w normie, możesz śmigać VjankuV.

Racja, napięcie ładowania to nie wybory, albo jest dobre albo jest złe. Do żartów przeznaczony jest odpowiedni dział i tego się trzymajmy.

EDIT: gdybym był modem to wywalił bym pół postów w dziale technicznym, wszystkie te które nie wnoszą nic do tematu :hmm: Żeby znaleźć konkretną informację, trzeba przekopać kilka stron durnych "żartów".


2 lip 2010, o 11:20
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21
Posty: 783
Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Zgodzę się Dono z Tobą. Jeżeli chodzi o dział techniczny to można jakoś ograniczać OT :hmm:

A szukałem trochę na forach hondy i w jednym poście napisał gość, że ma 14,5V. Więc więcej o jeden volt. Czyli najlepiej byłoby coś poszperać i naprawić. Ale pytanie czy przy parametrach o których napisałem jest to bardzo konieczne- skoro już druga osoba uważa, że mogę śmigać i moje pierwsze odczucie też takie było więc tak zostawię :D :D

_________________
Suzuki SV 650 N 2000r.
Janku bikes


2 lip 2010, o 12:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
+1 za tym żebyś spokojnie jeździł.

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


2 lip 2010, o 12:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Jeśli nie będzie problemów z akumulatorem, to śmigaj tak jak jest, moim zdaniem jest ok. Chyba, że nie będzie Ci doładowywać aku, to się będziesz martwić. Rozumiem, że narazie żadnych problemów nie ma?.


2 lip 2010, o 12:30
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
selisek napisał(a):
+1 za tym żebyś spokojnie jeździł.

Zrobisz jak uznasz, ale może się to skończyć martwym AQ :( Ja bym posprawdzał, przynajmniej podstawowe rzeczy. Porządne AQ to jakieś 2-3 stówki :(

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


2 lip 2010, o 12:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:21
Posty: 783
Lokalizacja: Siecieborowice/Oława/Wrocław
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Aku jest nowiutkie wczoraj kupione. Bosch YTX-9BS za 187zł. Tak więc kiepski nie jest. Wczoraj i dziś dziewucha jeździła i wszystko jest w porządku. Będę musiał kontrolować od czasu do czasu :D No i muszę jakiś prostownik kupić na mniejsze prądy. Może polecacie coś z allegro albo coś w tym stylu?? Ja mam najmniejszy prąd 2A a to troszkę chyba za dużo na przeładowywanie AQ po dłuższej przerwie. Wiem, że powinno ładować się 1/10 z pojemności akumulatora. Czyli w naszym przypadku niecały 1A.

_________________
Suzuki SV 650 N 2000r.
Janku bikes


2 lip 2010, o 13:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06
Posty: 673
Lokalizacja: Kraków/Kęty
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Swoją drogą co to jest z tymi dziewuchami - mojej też podoba się CBR - najlepiej cala czarna z małymi białymi dodatkami - co za silnik ma i jak jeździ..... nieważne - ma się podobać :P jak ja to kocham.

Całkiem przypadkiem CBRa bardzo dobry i udany motocykl Hondy :) Więc nie protestuję.

_________________
Suzuki SV 650 99' - niebieska


2 lip 2010, o 13:25
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Do szybszego podładowania akumulatora te 2A mogą być. Np na moim piszą, że ładowanie normalne 1,2A x 10h ładowanie szybkie - aż 5A x 1h. Po prostu nie możesz zostawić go na długo pod tymi 2A, żeby nie przegrzać.


2 lip 2010, o 13:29
Zobacz profil WWW
motocyklista

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27
Posty: 282
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Większość ładowarek do aku, zwłaszcza tych 'elektronicznych' sama obniża prąd ładowania w trakcie procesu. Na początek daje mocniej a z upływem czasu ładowania mniej.
Trzeba zwrócić uwagę czy ładowarka dedykowana jest do aku żelowych. Nie wiem jakie to ma znaczenie, ale wiem, że niektóre ładowarki mają taką informację (nie wiem czy to marketing czy jakieś elektrotechniczne czary).

_________________
Chi va piano, va lontano...


2 lip 2010, o 23:02
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
Akumulatory żelowe można ładować jedynie impulsowo, zwykłe kwasowe - prądem ciągłym. Jak żelowy załadujemy prądem ciągłym, to nam go rozsadzi, co swego czasu przetestowałem ;)

Mam taką ładowarkę impulsową:

Obrazek

Do kupienia na allegro za 60-70zł, bywa też czasem w lidlu, można ją też kupić jako oryginalną hondy. Prąd ładowania zdaje się, że od 0,8 do 3,8A, ma kilka trybów - do motocykli, samochodów, zimowy (czyli ładuje do wyższego napięcia), oprócz tego można zostawić ją podpiętą do motocykla na całą zimę, bo ładowarka sama się połapie kiedy akumulator jest naładowany do końca i będzie tylko podtrzymywać go w tym stanie. Jest też funkcja "reanimowania" starych kompletnie rozładowanych akumulatorów.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


3 lip 2010, o 09:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:59
Posty: 1840
Lokalizacja: skądinąd
Płeć: mężczyzna
Moto: PW50, CBR600, CR125
Post Re: Szybkie pytania i szybkie odpowiedzi
A impulsowa nada się do kwasowych AQ?
AQ wziąłem w sklepie z buteleczkami do zalania. Nawet go miałem nie ładować, tylko zalać, zamknąć i odczekać, a potem przejechać się dla doładowania. Dalej już chyba bezobsługowy ("do not open" na wieczku). To jest kwasowy, prawda?
No i jaki prostownik byście polecili? Interesuje mnie dolna półka cenowa.

_________________
Lepiej mieć kamyk w bucie niż ziarnko piasku w prezerwatywie ;P


3 lip 2010, o 09:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 714  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL