Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 29 gru 2024, o 12:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze objawy 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 12 wrz 2016, o 22:57
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k5
Post przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze objawy
Witam,
moja ulubiona czarna sucz - sv650S k5 - droczy się i od razu mówię, że przeczytałem przynajmniej 15-20 tematów o braku iskry, zalewaniu przedniej świecy i przepalonych cewkach - najbardziej 4 podobne nawet obok karty z tym tematem - i żaden nie opisuje tego, co obserwuję ja w moim motocyklu. Na szybko fakty:

1. tamtej zimy jadę w deszczu około godzinę - 0 problemów (wtedy jak i nigdy wcześniej) - odstawiam moto do garażu tak jak go wstawiłem, tylko wyciągam aku. Niestety pozostawiłem tylko około 1/3 baku paliwa
2. około 2 tygodnie później jest myty z soli - bez szlaufa/wysokiego ciśnienia, nie zostaje odpalony
3. parę tygodni temu zaczynam uruchamiać moto, zakładam naładowany aku, odpala bez najmniejszych problemów, rozgrzewam silnik
4. ubieram się, przejeżdżam około 3km i jak później dochodze do wniosku - przestaje chodzić przedni cylinder - dowlekam się z powrotem do garażu. Silnik typowo głośny, 0 mocy i gaśnie na wolnych obrotach. (jak sie rozgrzeje, to daje rady na wolnych, ale nie po szybkim spadku z wysokich - jedynie jak go 'przyzwyczaje'). Przedni cylinder od tej chwili nie załączył się NIGDY, a przejechałem już z 80km - musiałem wrócić do swojego własnego domu i jeździlem do kumpla grzebać.
5. wymieniam świece i przy okazji filtr powietrza + dolewam środek czyszczący wtryski do paliwa - nic nie pomogło. Silnik chodzi tak samo, czy przednia fajka jest na świce, czy odłączona, więc musi to być przedni gar
6. Dowiedziałem się o cewkach (nigdy z elektryką wcześniej wspólnego nic nie miałem)- to tym razem biorę przednią fajkę i podłączam starą świece, żeby nie ruszać tej w cylindrze niepotrzebnie.
Iskra JEST.

Pytania:
a) czy iskra może być 'za słaba'? Tzn. wizualnie jest, ale nie zapala mieszanki.
b) czy możliwe, że przedni wtrysk 'jest zawodniony', jako że miałem 1/3 baku tylko przez zime?
c) czy możliwe, że świeca była zalana, ale nie przez paliwo - jak wymieniałem była trochę ta stara mokra?
d) czy możliwe, że pomimo że całe moto capi paliwem jak je zapalam (wywnioskowałem, że skoro sie nie pali mieszanka w przednim, to wszystko jest wypluwane przez układ wydechowy, dobrze mówie?), to ten wyciek jest gdzie indziej, a nie w cylindrze?
e) czy możliwe, że świeca mi źle uziemia po wkręceniu w cylinder z powodu syfu/korozji od wilgoci przez zime?? Świeca nie uziemia na długości całego gwintu tak jak myśle?
pytania dodatkowe (być może powiązane):
f) co ma do cewek komputer, który jest umiejscowiony koło akumulatora? Nie rozumiem tego tematu czytając forum za bardzo.
g) gdzieś ktoś poradził przepchać moto na biegu, żeby sie pozbyć syfu z przedniego cylindra i/albo wlać przez gniazdo świecy nakrętke paliwa i odpalić. Jaki to ma sens? Nie jest ten cały syf ciągle wydmuchiwany wydechem?
h) czy winowajcą może być sławetna 'zielona kostka' spod airboxa? Mam problemy z wyświetlaczem licznika i wskazówką obrotomierza (licznik chodzi, diody świateł itd. również) i wiem, że to najprawdopodobniej przez przepaloną/poluzowaną zieloną kostkę.

Zalałem trochę pytaniami, ale moja logika już zawodzi. Chyba że jest parę przyczyn, które nie występują jednocześnie i przez zbieg przypadków złe wnioski wysnułem.
Dzięki za wszelkie rady, a jak ktoś widział temat z podobnym przypadkiem (iskra jest - paliwo jest - przedniego cylindra brak), to dajcie linka proszę!!
pozdr


26 lut 2017, o 15:38
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Mozliwe ze brak sprezania na pierwszym cylindrze. Sprawdz sprezanie.

_________________
Nec temere, nec timide.


26 lut 2017, o 23:51
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 12 wrz 2016, o 22:57
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k5
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Jakie mogą być przyczyny zaniku/osłabienia sprężania nagle, o ile to możliwe?


26 lut 2017, o 23:54
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Mozliwe, sprawdz a pozniej bedziemy gdybac.

_________________
Nec temere, nec timide.


27 lut 2017, o 06:59
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Mi w DRce padła kompresja na cylindrze wciągu jednego wyjazdu w teren, bo sie zawór ukruszył, także wszystko jest możliwe ;)

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


27 lut 2017, o 12:23
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 12 wrz 2016, o 22:57
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k5
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Rzeczywiscie myślałem o unieruchomionym zaworze. Ponoć jest jakaś sprężyna na nim, która może się spierniczyć. Może przez zime jej stan sie zbliżył do stanu 'rozkładu' i zawór jest otwarty. Twój pomysł stanowi kolejną opcje!

Kompresje to sprawdza się tylko w warunkach garażowych domyślam sie? (u mechanika)


27 lut 2017, o 12:59
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Zrob to palcem. Wykrec swiece i przyloz palec jezeli nie masz przyzadu. Mam nadzieje ze masz dlugie palce.

_________________
Nec temere, nec timide.


27 lut 2017, o 13:19
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Jake napisał(a):
Rzeczywiscie myślałem o unieruchomionym zaworze. Ponoć jest jakaś sprężyna na nim, która może się spierniczyć. Może przez zime jej stan sie zbliżył do stanu 'rozkładu' i zawór jest otwarty. Twój pomysł stanowi kolejną opcje!

Kompresje to sprawdza się tylko w warunkach garażowych domyślam sie? (u mechanika)


Możesz sam to zmierzyć jeżeli masz manometr z końcówka do wkręcania w miejsce świecy. Procedura jest bardzo prosta, wystarczy wykręcić świece (wszystkie), w miejsce świecy 1szego cylindra wkecasz manometr, a nastepnie kręcisz rozrusznikiem. Przed wykonaniem procedury należałoby też rozgrzać silnik

@edit
@Passionesuzuki
Limit seriwsowy dla naszych Sv to jest 10 bar, jak przyłozy palec to nie odczuje roznicy miedzy 10 a prawidłowym 14 ...

Instrukcja testu kompresji z seriwsówki:
Spoiler:

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


27 lut 2017, o 13:20
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 12 wrz 2016, o 22:57
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k5
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Dzięki Panowie za cenny info.
Przed weekendem nie pogrzebie, więc zamówiłem cewke z kablem i fajnką. Najwyżej na zaś.
Gościu nie wiedział, czy to na przód, czy tył, a one zdaje się są różnej długości (przewód wysokiego napięcia). Mam nadzieje, że nie braknie mi kabla.. ktoś kojarzy, czy są ewentualnie jakieś luzy na przewodzie od cewki w stronę aku?
pozdr


28 lut 2017, o 07:08
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Jake napisał(a):
Dzięki Panowie za cenny info.
Przed weekendem nie pogrzebie, więc zamówiłem cewke z kablem i fajnką. Najwyżej na zaś.
Gościu nie wiedział, czy to na przód, czy tył, a one zdaje się są różnej długości (przewód wysokiego napięcia). Mam nadzieje, że nie braknie mi kabla.. ktoś kojarzy, czy są ewentualnie jakieś luzy na przewodzie od cewki w stronę aku?
pozdr


Mowiles ze iskra jest, sprezania nie sprawdziles... :hmm: :smutas:

_________________
Nec temere, nec timide.


28 lut 2017, o 12:12
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 12 wrz 2016, o 22:57
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k5
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
No niestety, nigdy sie nie zetknąłem z tego typu nagłą usterką cylindrą i drążyłem to, co sie najpierw natknąłęm - popularna przednia świeca i zagadnienie słabej iskry.

Cewka na wymiane w drodze. Czy do czego trzeba wyjmować całego airboxa? Czy sie myle?


1 mar 2017, o 14:37
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Dziaku napisał(a):
Jake napisał(a):
Rzeczywiscie myślałem o unieruchomionym zaworze. Ponoć jest jakaś sprężyna na nim, która może się spierniczyć. Może przez zime jej stan sie zbliżył do stanu 'rozkładu' i zawór jest otwarty. Twój pomysł stanowi kolejną opcje!

Kompresje to sprawdza się tylko w warunkach garażowych domyślam sie? (u mechanika)


Możesz sam to zmierzyć jeżeli masz manometr z końcówka do wkręcania w miejsce świecy. Procedura jest bardzo prosta, wystarczy wykręcić świece (wszystkie), w miejsce świecy 1szego cylindra wkecasz manometr, a nastepnie kręcisz rozrusznikiem. Przed wykonaniem procedury należałoby też rozgrzać silnik

@edit
@Passionesuzuki
Limit seriwsowy dla naszych Sv to jest 10 bar, jak przyłozy palec to nie odczuje roznicy miedzy 10 a prawidłowym 14 ...

Instrukcja testu kompresji z seriwsówki:
Spoiler:


Palcem poczuje czy jest "jakies" sprezanie, jak nie ma przyzadu to jak ma to zrobic?

_________________
Nec temere, nec timide.


9 mar 2017, o 21:48
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 12 wrz 2016, o 22:57
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k5
Post Re: przedni cylinder pada po 15min po zimie - tajemnicze ob
Witam i sorry za opóźnioną odpowiedź.

Problem rozwiązany. Winny był jeden z elementów: cewka - przewód wysokiego napięcia - fajka.
Moto nie jeżdżone jeszcze, ale odpalił na 2 cylindrach bez problemu i od razu, po raz pierwszy od pojawienia się usterki, więc wierze, że to to.

Dla 'potomnych': do przetestowania nie trzeba demontować starej cewki, poprowadźcie przewód od świecy na zewnątrz moto, podłączcie 2 przewody i uziemcie do ramy - jak foto.
Obrazek

Żeby zdemontować cewke natomiast - nie trzeba demontować airboxa, choć może to pomóc, jeżeli klucz jest na tyle duży, że przydałoby sie odkręcić ten biały pojemnik (nadwyżka płynu chlodniczego?). Trzeba wcisnąć łape przez trójkątną przerwe/otwór w ramie i tam się bawić palcami/kluczem płaskim, najlepiej jak sie ma z łożyskiem, to bajka w ogóle. Można też sobie pomóc kręcą samą cewką, żeby odkręcić śrube nr2 - użyj jej jako klucza. Aha, żeby widzieć śruby, połóż sie na ziemi i patrz 'od podwozia'. ;)

pozdr


29 mar 2017, o 14:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL