Autor |
Wiadomość |
Kalten
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 15:57 Posty: 52 Lokalizacja: Gliwice/Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '02
|
Swap licznika na chińszczyzne :)
Witam, Robie swap licznika na chiński zakupiony na aliexpress. Nie znalazłem wątku opisującego taką zamianę a mam kilka trudności technicznych. W zasadzie można też opisać najważniejsze rzeczy bo może komuś się to przydać. Ja kupiłem coś takiego: A w zasadzie bardzo podobnego bo mój ma obrotomierz do 13k Po pierwsze to co nie działa: - obrotomierz - znalazłem w jednym wątku prowadzonym przez Miles'a, że sygnał w K2 jest prosto z cewki i trzeba zrobić jakiś układ filtrujący (przeczytałem to 5 minut temu więc jeszcze nie wdrożone ale póki co obrotomierz nie pokazuje NIC) zastanawiam się też czy licznik powinien pracować na 5V czy na 12V jeśli chodzi o sygnał z impulsów obrotów? - czujnik poziomu paliwa - ładny 6-cio segmentowy - jak wiadomo w SVce jest czujnik rezerwy na termistorach - niestety nie bardzo pasują one licznika z chin. - odczyt poziomu w chinolu odbywa się za pomocą pomiaru rezystancji i tak dla wartości ok 6 Ohm powinien pokazać 6 kresek tak dla 98 Ohm powinien pokazać 0 kresek. (W większości chinoli jest to samo) - zastanawiam się tutaj nad skontruowaniem pływaka który by pracował w danym zakresie rezystancji. - brak kontrolki temperatury płynu chłodzącego - zamierzam dorobić osobno - brak kontrolki ciśnienia oleju - zamierzam dorobić osobno Po drugie to co działa: - wyświetlacz biegów - miałem już przerobiony czujnik co w SVce jest bajecznie proste i wystarczy tylko odpowiednio podłączyć przewody i wszystko działa jak należy. Minus jest taki, że chinole z reguły pokazują biegi od 1-5. W sumie 6 bieg nie jest mi potrzebny do wyświetlania więc przeżyje. - wszelakie kontrolki świateł - nic dodać nic ująć po prostu działają. - prędkościomierz - jeszcze nie jeździłem po wymianie licznika ale kręcąc przednim kołem zmienia się wartość na liczniku więc działa. Plus jest taki, że w chinolu moge precyzyjnie ustawić rozmiar koła dzięki czemu wyeliminuje przekłamania licznika - ZEGAREK - dla mnie super funkcja!!! Jeśli ktoś przerabiał już licznik to proszę o wszelkie informację, które pomogą rozwiązać niedziałające do tej pory rzeczy. Przeglądając chińskie liczniki wszystkie oferują podobne funkcje więc jak zbierzemy to do kupy w jednym miejscu może się jeszcze komuś przydać.
_________________ "My own, my precious..."
|
11 mar 2017, o 18:21 |
|
|
paciek
motocyklista
Dołączył(a): 21 cze 2016, o 00:56 Posty: 151 Lokalizacja: Wrocław
Płeć: mężczyzna
Moto: Suzuki SV650 1999
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Propsuje zrobienie poradnika. Sam będę za niedługo coś dłubał przy liczniku więc życzę powodzenia [SMILING FACE WITH SMILING EYES].
_________________ paciek -->> Suzuki SV 650
|
12 mar 2017, o 11:40 |
|
|
Kalten
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 15:57 Posty: 52 Lokalizacja: Gliwice/Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '02
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Pozwoliłem sobie wkleić tutaj wypowiedź "twistyddd" z innego wątku: | | | | Cytuj: twistyddd napisał(a): U mnie tez nie pokazywal. Mam na to lekarstwo: A mianowicie: Kod: http://starrymoto.pl/index.php/postepy/6-sygnal-rpm Tylko, że: -Wymien opornik na 100 Ohm -Kondensator założ 4,7 uF (przynajmniej u mnie tak działa) Ewentualnie podlacz kabel bezposrednio to cewki lub owin kabel RPM na kabel WN. Ja sie na tym nasiedzialem, ze hej Ale działa. BTW mam taki sam zegar jak z linku. Wracając do tematu nie ma w tym zegarze kontrolki rezerwy tylko poziomu paliwa. Tutaj znalazlem jakis schemat jak podlaczyc alternatywnie: Kod: http://forums.sv650.org/archive/index.php/t-187457.html | | | | |
_________________ "My own, my precious..."
|
12 mar 2017, o 15:18 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Jaki schemat zastosowac zeby swiecila sie kontrolka rezerwy? Dotyczy takiego licznika. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
12 mar 2017, o 22:02 |
|
|
twistyddd
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 paź 2016, o 14:23 Posty: 77
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Baranek -Masz jakis schemat do tego licznika?
|
13 mar 2017, o 12:24 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
|
13 mar 2017, o 12:40 |
|
|
twistyddd
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 paź 2016, o 14:23 Posty: 77
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Podobny przypadek co w moim chinskim zegarku. Najlatwiej jest zrobic taka kontrolke i umiescic ja gdzies przy zegarach. W swoim zegarku masz czujnik poziomu paliwa i kontrolke rezerwy paliwa ktora zapala sie zapewne razem z poziomem minimalnym. Uziem na poczatek kabelek YELLOW/WHITE Opornikiem 90 Ohm i zobacz czy pokaze Ci minimalny poziom paliwa i czy kontrolka rezerwy sie zapali. A jak chcesz poporstu zeby wskaznik paliwa Ci nie migal to go uziem razem z opornikiem np. 10 Ohm i zawsze bedziesz mial pelny bak 3-cia opcja jest taka zeby dobrac czujnik paliwa z innego moto.
|
13 mar 2017, o 12:58 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Nie interwsuje mnie poziom paliwa tylko sama kontrolka rezerwy. Myslalem zeby rozebrac licznik i wpiac sie w kontrolke rezerwy tylko nie wiem jakich opornikow uzyc. Jestem ciemny z elektroniki Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
13 mar 2017, o 13:02 |
|
|
twistyddd
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 paź 2016, o 14:23 Posty: 77
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
A tu poczytaj , może coś Cie naprowadzi na trop. Jak zrobic kontrolke rezerwy.
|
13 mar 2017, o 13:33 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Znalazlem cos takiego ale nie wiem co z tym zrobic Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
13 mar 2017, o 13:54 |
|
|
twistyddd
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 paź 2016, o 14:23 Posty: 77
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Tez nad tym myslalem ale narazie nie mam czasu na podlaczanie. Tymczasem jak juz robimy "encyklopedie" chinskich licznikow to wrzucam znalezione w internecie zdjecia, instrukcje, opis i fiszki do mojego. Linki itd nie sa moje a sluza tylko w celu poprawnej instalacji licznika. Istnieją DWA modele tego zegara. Podlaczenie RPM: Menu i instrukcja: V1 V2 Opis, podlaczenie i wiele wiecej:
|
13 mar 2017, o 17:21 |
|
|
Kalten
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 15:57 Posty: 52 Lokalizacja: Gliwice/Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '02
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Dzisiaj udało mi się ogarnąć obrotomierz. Znalazłem na forum taki układ: Wykonałem go dokładnie na podanych elementach ale niestety nie działa on z chińskimi licznikami. (A przynajmniej na moim nie działał). Spróbowałem więc sposobu z podanego wideo: Licznik ładnie zaczął pokazywać obroty. Koszt wykonania jest śmieszny bo za kondensator + rezystor zapłaciłem niecałą złotówkę!!!! Teraz został jeszcze układ do rezerwy. Na razie wykonuję go na przykładzie powyższego schematu jednak rozbudowuje go do dwóch przekaźników aby pokazywał obie rezerwy. Zobaczymy co z tego wyjdzie
_________________ "My own, my precious..."
|
15 mar 2017, o 21:26 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Dzieki za info.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
15 mar 2017, o 21:55 |
|
|
Miles
SV Rider
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 18:46 Posty: 1729 Lokalizacja: 3-miasto
Płeć: mężczyzna
Moto: Versys; SV650N
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Ten pierwszy uklad zadziałałby gdybys odpisal na wiadomosc Jest przystosowany do innego rodzaju licznika. Wystarczy wyjscie z tranzystora podlaczyc bezposrednio do licznika, bez rezystora podciagajacego do 12V. I zaleta tego ukladu jest to, ze niweluje wszystkie grozne przepiecia, ktore powstaja w obwodzie cewki. Ten drugi nie do konca. No ale tez powinien dzialac:)
_________________ Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia.
|
15 mar 2017, o 23:13 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Kalten Czyli rezystor łącze z kondensatorem i do licznika? bo licznik ma tylko jedno wyjscie na obroty. Na liczniku jaka wartosc ustawic 1-12? Masa musi byc z silnka czy moze byc zapozyczona z czego kolwiek?
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 16 mar 2017, o 09:09 przez Baranek, łącznie edytowano 1 raz
|
16 mar 2017, o 09:01 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Krju Jaka wartosc wpisac w liczniku (konkretnie) przy oryginalnym slimaku? Licznik ma zakres 1000-2999
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
16 mar 2017, o 09:08 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Czy podlaczaliscie juz czujnik temp cieczy? Zadziala ten oryginalny ? Chodzi oczywiscie tylko o sygnal kontrolki ze zawysoka temperatura. Bo jak nie trzeba kupic Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
16 mar 2017, o 09:12 |
|
|
twistyddd
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 paź 2016, o 14:23 Posty: 77
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Oryginal powinien dzialac, chodzi tu tylko o wartosc rezysctancji jaka "uruchamia" kontrolke
|
16 mar 2017, o 21:50 |
|
|
twistyddd
motorowerzysta
Dołączył(a): 6 paź 2016, o 14:23 Posty: 77
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '99
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Zycze powodzenia koloego i daj znac co i jak.
|
16 mar 2017, o 22:11 |
|
|
Kalten
motorowerzysta
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 15:57 Posty: 52 Lokalizacja: Gliwice/Częstochowa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N '02
|
Re: Swap licznika na chińszczyzne :)
Czas dorzucić trochę informacji. Dzisiaj posiedziałem na podłączeniem licznika i w zasadzie mam 90% ogarnięte. O obrotach już pisałem, więc skupię się na wskaźniku poziomu paliwa. Zbudowałem układ na dwóch przekaźnikach według przerobionego przeze mnie schematu: Posiłkując się serwisóką w której opisany jest test żarówki czujnika rezerwy ustaliłem, że kiedy z termistora czujnika opadnie paliwo przełączy on cewkę przekaźnika w powyższym układzie. Chińskie liczniki reagują na zmiane paliwa w zakresie 10-98 Ohm a więc: Kiedy bak jest pełen - obra termistory zalane - przekaźniki są w stanie spoczynku - to "droga" zamknię się poprzez styki NC (normaly closed) obydwu przekaźników - a więc na wyjściu 10 Ohm - 6 kresek Kiedy paliwo zejdzie z pierwszego termistora - T1 (termistor 1) pusty T2 (Termistor 2) zalany - przekaźnik od T1 przełączy się - na wyjściu 50 Ohm - 3 kreski na wyświetlaczu Kiedy paliwo zejdzie z obydwu termistorów - T1 i T2 pusty - obydwa przekaźniki przełączą się - na wyjściu 80 Ohm - 1 kreska na wyświetlaczu 0 kresek na wyświetlaczu (mrugający wskaźnik poziomu paliwa) będzie sugerował przerwe w układzie - (uszkodzony przewód) O ile testowałem wyświetlanie poziomów a tyle nie miałem możliwości wyciągnięcia czujnika poziomu rezerwy i przetestowanie czy przekaźniki przełączają się bo mam pełny bak w moto a nie uśmiechało mi się spuszczać paliwa. Układ mam zamontowany w moto więc jak pojeźdżę trochę to zobacze czy działa i dam znać. W każdym razie wygląda obiecująco
_________________ "My own, my precious..."
|
17 mar 2017, o 20:24 |
|
|