Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
rafput
motocyklista
Dołączył(a): 23 kwi 2016, o 16:53 Posty: 182 Lokalizacja: ERA
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX1250 2015
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Owszem, pod warunkiem, że rozmawiamy o temacie w sposób abstrakcyjny. Ale tu mamy przykład, że jeden z członków forum bezpośrednio styka się z procederem oszustwa i nawet szczyci się tym publicznie.... 
|
13 mar 2017, o 16:02 |
|
 |
JustJulek
motocyklista
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59 Posty: 269 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Chyba nie oczekujesz, że ktoś będzie kablował na swoich znajomych. Tutaj na forum niech się dzieli doświadczeniami, które mogą pomóc i nieco uświadomić. Jesteśmy w miarę anonimowi, a nikomu nie będzie się chciało dochodzić kogoś prawdziwej tożsamości, bo ktoś napisał "moi kumple sprzedali Hondę XX której przebieg skurczył się po przekroczeniu Odry o 80 tys km (miała 130 tyś)". No daj spokój 
|
13 mar 2017, o 16:26 |
|
 |
rafput
motocyklista
Dołączył(a): 23 kwi 2016, o 16:53 Posty: 182 Lokalizacja: ERA
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX1250 2015
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Zwróć uwagę, że wręcz przeciwnie - pogratulowałem takich znajomych 
|
13 mar 2017, o 17:19 |
|
 |
JustJulek
motocyklista
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59 Posty: 269 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Odebrałem to jako ironię i myślę, że w takim kontekście to napisałeś  No ale nie drążmy tematu, bo pewnie się nie dogadamy  Pozdrawiam.
|
13 mar 2017, o 17:28 |
|
 |
insane.as
rowerzysta
Dołączył(a): 27 lip 2015, o 11:54 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650SA 2007
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Drodzy Koledzy i Koleżanki.
Nie wytrzymałem, wyrwałem się godzinę wcześniej z pracy i zrobiłem pierwsze 15km nowym Ducatem:) Wyjazd raczej spokojny do 100 kmh (temperatura ok, ale mnóstwo piachu i syfu po zimie); Moje krótkie wrażenia z jazdy:
ZAWIESZENIE - chociaż zawieszenie Showa ustawione jest raczej pod tor, bardzo przyjemnie jechało mi się po mieście. W zakrętach po prostu mistrzostwo, drogę czuć idealnie. W dużym skrócie to zawieszenie jest po prostu sztos, motocykl leci, a nie jedzie, nie mogę się doczekać jak będę mógł nim głębsze złożenia poćwiczyć. Przy ostrym hamowaniu przód praktycznie w ogóle nie idzie w dół, co mnie strasznie denerwowało w SVce.
HEBLE - tutaj muszę się mocno przestawić po ABSowej SVce, ponieważ po lekkim muśnięciu klamki Ducat staje praktycznie dęba. Monoblok Brembo to jest po prostu mistrzostwo, w połączeniu z Pirelli Diablo Supercorsa nawet na zimnej oponie ciężko było mi zblokować koło. Niemniej kwestia dozowalności klamki jest to poćwiczenia, bo hamulce są naprawdę jak brzytwy:)
ERGONOMIA I POZYCJA - nie wiem czy w SVce też tak mieliście, ale nigdy nie mogłem się dobrze usadowić, ciągle jeździłem tyłkiem po kanapie w przód i tył, poprawiałem się co chwila, etc. Po wejściu na Ducata poczułem się jakbym się na nim urodził. Kanapa jest dużo wygodniejsza, trzymanie baku nieporównanie łatwiejsze, sety też jakby lepiej pod moją stopę ułożone. Pozycja jest dosyć sportowa, ale nie odbiega tutaj jakoś diametralnie od SVki. Jedynie mocne skręty kierownicy wymagają przyzwyczajenia, ponieważ dotykam wtedy ręką czachy co jest dla mnie nowością. Wyświetlacz jest bardzo czytelny, dodatkowo posiada komputer do analizy pracy motocykla, etc. Mało wygodny jest natomiast przycisk od kierunkowskazów, który chodzi dosyć ciężko.
SILNIK - różnicę w mocy czuć od razu (140KM vs 71KM); w SVce przy 100kmh jechałbym już na szóstce, w Ducati na trójce są tak niskie obroty, że szkoda zrzucać. Do 15-20kmh ciągnie na łańcuchu, więc trzeba się przyzwyczaić. W obroty wkręca się dużo chętniej, niż SVka (zawsze miałem wrażenie w SVce, że powyżej 7000 obrotów motocykl wręcz mnie błaga, żebym wrzucił wyższy bieg); do 5000 obrotów przyspieszenie jest całkiem podobne, powyżej 5000 włączają się rakiety i motocykl wręcz odlatuje do przodu jednocześnie próbując stanąć na kole. Przepaść pomiędzy tymi obydwoma silnikami jest tak ogromna, że nie ma jak ich porównać. Dźwięk silnika też niby V-ka, natomiast w Ducacie jest jakby bardziej agresywny i wręcz podniecający:D No i te wibracje w trakcie jazdy - mam wrażenie jakbym jechał na wulkanie, który tylko ja powstrzymuję przed wybuchem.
SKRZYNIA - Jedynka wchodzi mniej płynnie, niż w SVce, natomiast już w trakcie jazdy biegi wchodzą bardzo przyjemnie i bez pomyłek.
PROWADZENIE - przy tak małych prędkościach mogę tylko na razie powiedzieć, że pomimo sporo większego silnika, Ducati waży 5kg mniej, niż SVka i prowadzi się conajmniej tak samo dobrze. Myślę, że dopiero przy wyższych prędkościach lub torze wyjdą większe różnice.
Ducati daje przeogromną radość z jazdy, już po tych 15km, które przejechałem w ślimaczym tempie mam banana na gębie. Nie mówiąc już o tym, że praktycznie każdy przechodzień i kierowca w samochodach się oglądają:) Mógłbym się rozpływać na Ducati jeszcze całymi godzinami, więc krótko podsumowując motocykl jest kompletnie inny, niż SVka, pod każdym kątem dużo lepszy (od dużo lepszego, przez przepaść, aż po lata świetlne). Uważam zakup za udany i czekam z wytęsknieniem na cieplejsze i suchsze dni, z umytymi po zimie ulicami!
|
13 mar 2017, o 19:01 |
|
 |
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Szczyci ...? wiesz co ... napisałem, że mi to wisi a nie że to pochwalam. Moim celem jest otwarcie oczu na perły z NIEMIEC, FRANCJI. Co kupiłeś taką perłę, że Cię krew zalewa ? A tak na marginesie to w tym kraju proceder cofania jest nie do udowodnienia bez konkretów i złapania za rękę.Co Ty myślisz, że mi podają po co jada, gdzie cofają i kto im kwity robi ? Pojęcia o tym nie mam, a mam tylko zarys tego jak się to odbywa. Zawsze można powiedzieć, to nie ja, ja taki kupiłem/ Obudź się. A nawet jak bym miał pewność to co ? Ty byś powiadomił ? Nie znasz nikogo o kim wiesz że przed sprzedażą cofał licznik ? Bije o zakład, że znasz. I co z tym zrobiłeś ? BTW Ile razy na przeglądzie diagnosta starannie spisywał stan Twojego licznika ? To miało wały ukrócić i nie ukróciło. Skoro ktoś robi rocznie po 40 tyś km to zawsze tuż przed planowanym przeglądem rejestracyjnym jedzie do firmy X aby skorygować wskazania licznika. Dodaje do poprzedniego wpisu ze stacji 10kkm i już ma zalegalizowany wałek. Z cwaniakami nie wygramy a walczyć z nimi możemy tylko poprzez świadomość. I właśnie jej budowania mam na celu. I nie obrażaj mnie tym, że to pochwalam. Jedyne co mogę zrobić i co robię to uczciwie mowię "odpuść sobie" jak dzwoni do mnie ktoś znajomy z pytaniem o perłę z portalu. I tu jest sedno. Takie wały szczególnie uderzają w uczciwych sprzedających głównie indywidualnych, którzy mają naprawdę świetne motocykle, które muszą zestawiać cenowo z takimi importowanymi śmieciami, bo ten kraj jest pełen "okazji". Zaczęła się dyskusja więc cel osiągnięty. Rozwagi i zdrowego rozsądku życzę kończąc ten wątek. Enjoy ...
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
13 mar 2017, o 19:12 |
|
 |
JustJulek
motocyklista
Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59 Posty: 269 Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
 |  |  |  | insane.as napisał(a): Drodzy Koledzy i Koleżanki.
Nie wytrzymałem, wyrwałem się godzinę wcześniej z pracy i zrobiłem pierwsze 15km nowym Ducatem:) Wyjazd raczej spokojny do 100 kmh (temperatura ok, ale mnóstwo piachu i syfu po zimie); Moje krótkie wrażenia z jazdy:
ZAWIESZENIE - chociaż zawieszenie Showa ustawione jest raczej pod tor, bardzo przyjemnie jechało mi się po mieście. W zakrętach po prostu mistrzostwo, drogę czuć idealnie. W dużym skrócie to zawieszenie jest po prostu sztos, motocykl leci, a nie jedzie, nie mogę się doczekać jak będę mógł nim głębsze złożenia poćwiczyć. Przy ostrym hamowaniu przód praktycznie w ogóle nie idzie w dół, co mnie strasznie denerwowało w SVce.
HEBLE - tutaj muszę się mocno przestawić po ABSowej SVce, ponieważ po lekkim muśnięciu klamki Ducat staje praktycznie dęba. Monoblok Brembo to jest po prostu mistrzostwo, w połączeniu z Pirelli Diablo Supercorsa nawet na zimnej oponie ciężko było mi zblokować koło. Niemniej kwestia dozowalności klamki jest to poćwiczenia, bo hamulce są naprawdę jak brzytwy:)
ERGONOMIA I POZYCJA - nie wiem czy w SVce też tak mieliście, ale nigdy nie mogłem się dobrze usadowić, ciągle jeździłem tyłkiem po kanapie w przód i tył, poprawiałem się co chwila, etc. Po wejściu na Ducata poczułem się jakbym się na nim urodził. Kanapa jest dużo wygodniejsza, trzymanie baku nieporównanie łatwiejsze, sety też jakby lepiej pod moją stopę ułożone. Pozycja jest dosyć sportowa, ale nie odbiega tutaj jakoś diametralnie od SVki. Jedynie mocne skręty kierownicy wymagają przyzwyczajenia, ponieważ dotykam wtedy ręką czachy co jest dla mnie nowością. Wyświetlacz jest bardzo czytelny, dodatkowo posiada komputer do analizy pracy motocykla, etc. Mało wygodny jest natomiast przycisk od kierunkowskazów, który chodzi dosyć ciężko.
SILNIK - różnicę w mocy czuć od razu (140KM vs 71KM); w SVce przy 100kmh jechałbym już na szóstce, w Ducati na trójce są tak niskie obroty, że szkoda zrzucać. Do 15-20kmh ciągnie na łańcuchu, więc trzeba się przyzwyczaić. W obroty wkręca się dużo chętniej, niż SVka (zawsze miałem wrażenie w SVce, że powyżej 7000 obrotów motocykl wręcz mnie błaga, żebym wrzucił wyższy bieg); do 5000 obrotów przyspieszenie jest całkiem podobne, powyżej 5000 włączają się rakiety i motocykl wręcz odlatuje do przodu jednocześnie próbując stanąć na kole. Przepaść pomiędzy tymi obydwoma silnikami jest tak ogromna, że nie ma jak ich porównać. Dźwięk silnika też niby V-ka, natomiast w Ducacie jest jakby bardziej agresywny i wręcz podniecający:D No i te wibracje w trakcie jazdy - mam wrażenie jakbym jechał na wulkanie, który tylko ja powstrzymuję przed wybuchem.
SKRZYNIA - Jedynka wchodzi mniej płynnie, niż w SVce, natomiast już w trakcie jazdy biegi wchodzą bardzo przyjemnie i bez pomyłek.
PROWADZENIE - przy tak małych prędkościach mogę tylko na razie powiedzieć, że pomimo sporo większego silnika, Ducati waży 5kg mniej, niż SVka i prowadzi się conajmniej tak samo dobrze. Myślę, że dopiero przy wyższych prędkościach lub torze wyjdą większe różnice.
Ducati daje przeogromną radość z jazdy, już po tych 15km, które przejechałem w ślimaczym tempie mam banana na gębie. Nie mówiąc już o tym, że praktycznie każdy przechodzień i kierowca w samochodach się oglądają:) Mógłbym się rozpływać na Ducati jeszcze całymi godzinami, więc krótko podsumowując motocykl jest kompletnie inny, niż SVka, pod każdym kątem dużo lepszy (od dużo lepszego, przez przepaść, aż po lata świetlne). Uważam zakup za udany i czekam z wytęsknieniem na cieplejsze i suchsze dni, z umytymi po zimie ulicami! |  |  |  |  |
Na pewno Ducati jest zbudowane z lepszych podzespołów, ale to dwa kompletnie różne motocykle z innym przeznaczeniem, więc z porównaniem lepszy/gorszy bym się wstrzymał  Nie mnie jednak szczerze zazdroszczę maszynki. Marzenie 
|
13 mar 2017, o 20:24 |
|
 |
rafput
motocyklista
Dołączył(a): 23 kwi 2016, o 16:53 Posty: 182 Lokalizacja: ERA
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX1250 2015
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
1. Przegrałeś zakład, 2. Nie miałem okazji, 3. Zawsze.
|
14 mar 2017, o 15:26 |
|
 |
Passionesuzuki
SV Rider
Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05 Posty: 1242 Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
_________________ Nec temere, nec timide.
|
14 mar 2017, o 23:30 |
|
 |
rafput
motocyklista
Dołączył(a): 23 kwi 2016, o 16:53 Posty: 182 Lokalizacja: ERA
Płeć: mężczyzna
Moto: GSX1250 2015
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Ducat piękny, to prawda  Mnie po głowie chodzi zmiana SVki na Moto Guzzi Griso, MV Aguste Brutale 800 albo właśnie jakiegoś Ducata. Niech się psuje jeśli musi, ale te linie, ta dusza... 
|
15 mar 2017, o 09:44 |
|
 |
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Można by porównać do monstera (któregokolwiek) i werdykt byłby ten sam 
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
15 mar 2017, o 18:37 |
|
 |
Passionesuzuki
SV Rider
Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05 Posty: 1242 Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Monster to stara generacja Ducati a w nowych wiele się zmieniło, tych informacji niestety nie znajdziesz w manualach więc mogę Ci w tym pomóc. Pisz na PM
_________________ Nec temere, nec timide.
|
15 mar 2017, o 20:35 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Każdy lubi coś innego, wiadomo, że w prawie nowym motorze rozwiązania są inne. Działanie podzespołów też. Jeśli chodzi o Monstera to zdecydowałem się właśnie dlatego , że jest surowy , klasyczny i piękny mimo że początki produkcji sięgają 1994 roku a linia niewiele się zmieniła od tamtego czasu... o czymś to świadczy. Wystarczy spojrzeć jak wygląda większość maszyn z tamtych lat... A porównywanie motocykli ma sens tylko wtedy jeśli są to motocykle tej samej klasy. Więc na próżno szukać u supersportowego Ducati nawiązań i podobieństw z SV.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
15 mar 2017, o 21:38 |
|
 |
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
I przepraszam bardzo co to ma do mojego postu ? Pomocy to chyba ty potrzebujesz
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
15 mar 2017, o 21:40 |
|
 |
insane.as
rowerzysta
Dołączył(a): 27 lip 2015, o 11:54 Posty: 40
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650SA 2007
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Motocykle porównuje, ponieważ przesiadłem się z SV na 848, więc ciężko, żebym nie porównywał. Co nie zmienia faktu, że są to oczywiście sprzęty całkowicie innej klasy i porównanie 1:1 nie jest możliwe. Ważne jest jednak, że to cechy szczególne SVki skierowały mnie w stronę 848 (czyli właśnie paradoksalnie te podobieństwa), czyli Vka, dosyć sportowa pozycja, etc, więc takie porównanie może być pomocne dla innych osób, które zdecydują się na zmianę SVki.
|
15 mar 2017, o 23:18 |
|
 |
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
GS500 1979-2016 Suzuki katana 1981-2006 O czym to niby świadczy? 
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
17 mar 2017, o 10:33 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Świadczy o tym, że w mojej opinii Katana i GS zawsze wyglądała jak kupa. A monster się nie zestarzał a jego linia mimo, że ma 24 lata jest świeższa niż niektórych nowych moto.
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
17 mar 2017, o 15:28 |
|
 |
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Mistrz ciętej riposty. Ale za opinię o GS500 jesteś moim wrogiem.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
18 mar 2017, o 14:35 |
|
 |
jacaaaa
SV Rider
Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14 Posty: 1101 Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Wiesz trochę beka. Sam jeździłem na GS przez moment. Solidna konstrukcja , od której wielu zaczynało przygodę z moto. Co nie zmienia faktu, że ciężko mówić, że GS 500 był czy też jest ładny i atrakcyjny wizualnie. Ale to tylko moje zdanie 
_________________ www.zielonapracownia.eu
|
18 mar 2017, o 14:45 |
|
 |
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
 Re: Jaki motocykl po SV?
Pitolicie, monster się nie zestarzał bo od początku miał tyle charakteru co rozgotowana klucha. Ciekawe jak za 20 lat będziecie oceniać współczesne desperackie stylizacje bolończyków 
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
20 mar 2017, o 13:56 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|