Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 06:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
GTwice napisał(a):
Tylko jak to się w ogóle mogło stać?!
Hmm :obity: długo masz ten motocykl?
Kupuj 2 nowe sprężyny. Oryginał ASO czy też inne zamienniki ale 2 nowe.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


14 mar 2017, o 17:32
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2016, o 14:20
Posty: 78
Lokalizacja: Łódź
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K9
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Janek87 napisał(a):
GTwice napisał(a):
Tylko jak to się w ogóle mogło stać?!
Hmm :obity: długo masz ten motocykl?

Tak, wiem, mógł być jakiś dzwon - ale jakim cudem tylko jedna sprężyna, a lagi proste i nie wyglądają na prostowane?

EDIT: Jak bardzo i czym wyczyścić/zmyć resztki starego oleju? Użycie wody jest mocno niewskazane?


14 mar 2017, o 17:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
GTwice napisał(a):
Janek87 napisał(a):
GTwice napisał(a):
Tylko jak to się w ogóle mogło stać?!
Hmm :obity: długo masz ten motocykl?

Tak, wiem, mógł być jakiś dzwon - ale jakim cudem tylko jedna sprężyna, a lagi proste i nie wyglądają na prostowane?

EDIT: Jak bardzo i czym wyczyścić/zmyć resztki starego oleju? Użycie wody jest mocno niewskazane?
Benzyną ekstrakcyjną. Może być wstępnie naftą świetlną a potem przepłukać benzyną ekstrakcyjną.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


14 mar 2017, o 18:40
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
http://www.griba.pl/vx/manuale/amortyzator/budowa.jpg

Mam pytanie, dlaczego w sv i chyba wszystkich motocyklach, element 2 jest obrotowy nie zakotwiczony o żaden punkt. Chodzi mi o to, że nie można odkręcić zwykłym kluczem, tylko kluczem pneumatycznym imbusa i laga musi być ściśnięta. Zastanawia mnie czy ktoś wie dlaczego, w taki sposób te zawieszenia są projektowane?


14 mar 2017, o 23:15
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Wydaje mi się, że ściskana śruba działa pewnym momentem obrotowym na tłumik i z tego względu jest to obrotowy element. Ale inżynierem z zawiasów akurat nei jestem.


14 mar 2017, o 23:28
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Gdzieś słyszałem o jakichś kluczach co się wkłada przez całą lagę, ale nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Jeśli serwisówka podaje 30Nm w SV to dam radę dokręcić czy bedzie się obracało?


16 mar 2017, o 16:54
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41
Posty: 857
Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Nie jest latwo ale da rade.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka


16 mar 2017, o 17:00
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58
Posty: 3738
Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Sprychu98 napisał(a):
Gdzieś słyszałem o jakichś kluczach co się wkłada przez całą lagę, ale nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Jeśli serwisówka podaje 30Nm w SV to dam radę dokręcić czy bedzie się obracało?

Janek87 napisał(a):
rooland pierwsze wylewasz cały olej, wyciągasz uszczelnienia, potem rozkręcasz. Ja do zablokowania tego "tłumika" z dolną śrubą użyłem kija od miotły z jednym końcem zeszlifowanym w stożek. Takie coś wbijasz młotkiem z wyczuciem w ten "tłumik". Jedna osoba trzyma kij a druga napiera kluczem na śrubę od spodu. Jeśli kij się kręci to wbij mocniej albo przepłucz lagę benzyną ekstrakcyjną, wtedy wypłucze stary olej i będzie większe tarcie dla kija. Może trochę chałupnicze ale działa. Inaczej to już oryginalny klucz serwisowy w jakimś warsztacie albo wspomniany pneumat.

_________________
SV650 => X11 :kerm:


16 mar 2017, o 17:44
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 17:41
Posty: 263
Lokalizacja: UK - Hemel Hempstead
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K5
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Nie wiem jak w Svce ale do gs500 ten klucz to był zwykły pręt z przyspawana nakrętka na koncu.

Sent from my HTC One M8s using Tapatalk


16 mar 2017, o 23:28
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41
Posty: 857
Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
KrzysPL napisał(a):
Nie wiem jak w Svce ale do gs500 ten klucz to był zwykły pręt z przyspawana nakrętka na koncu.

Sent from my HTC One M8s using Tapatalk

W sv nie ma takiego gniazda.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka


17 mar 2017, o 07:37
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
A zagłębiając sie jeszcze bardziej w temat wyczytałem że fachowo powinno się wymieniać przy każdym rozpoławianiu lag panewki ślizgowe. To prawda?


17 mar 2017, o 23:43
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Sprychu98 napisał(a):
A zagłębiając sie jeszcze bardziej w temat wyczytałem że fachowo powinno się wymieniać przy każdym rozpoławianiu lag panewki ślizgowe. To prawda?

Pierwsze slysze, znowu jakis manual ktos przegladal?

_________________
Nec temere, nec timide.


18 mar 2017, o 00:11
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
W jakimś motocyklu tak pisze ponoć w manualu, Tak piszą na innych forach. Oczywiście wiem, trzeba ocenić stan. A czy mogą się one uszkodzić przy rozpoławianiu lag? A to rozpoławianie to należy dość się przełożyć czy raczej delikatnie postukiwać. Nie chodzi mi przy SV tylko tak bardziej o inne.


18 mar 2017, o 00:28
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05
Posty: 1242
Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Panewki sa delikatne i mozna latwo je uszkodzic, w niektorych motocyklach zaczynaly sie luzy juz po kilku tysiacach km patrz Zx 10 R, w Sv sa nie do zajechania jezeli serwisowane u mechanika. By sprawdzic luzy unosisz przednie kolo i ciagniesz je do przodu i do tylu, luzy na lagach to panewki do wymiany.

_________________
Nec temere, nec timide.


18 mar 2017, o 00:42
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Bardziej mi chodzi o to, że przy rozłączaniu lagi zewnętrzna panewka wypycha wewnętrzną, przez co może ulec uszkodzeniu i przy rozłączaniu laga się zacina (panewki na siebie nachodzą klinując i niszcząc teflon na nich) i tu pytanie czy można zapobiec takiemu uszkodzeniu?


18 mar 2017, o 17:19
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2017, o 23:01
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650 k4
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Hehe o panie, ladnie wygieta ;)
Pytanie o klocki po silnik. Nie patrze teraz na Suze ale z tego co pamietam to nalezaloby klocka dac na wydech. Nie odegnie sie tutaj rura? Pacnijcie mnie jesli popadam w paranoje. Taka jest ladna, żółciutka ;)

Wysłane z mojego SM-N900V przy użyciu Tapatalka

_________________
...jechałem szybko, gdyż lubię zapierdalać! :D


18 mar 2017, o 18:57
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2017, o 23:01
Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650 k4
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Sprychu98 napisał(a):
W jakimś motocyklu tak pisze ponoć w manualu, Tak piszą na innych forach. Oczywiście wiem, trzeba ocenić stan. A czy mogą się one uszkodzić przy rozpoławianiu lag? A to rozpoławianie to należy dość się przełożyć czy raczej delikatnie postukiwać. Nie chodzi mi przy SV tylko tak bardziej o inne.

W service manualu do k4 pisza, zeby przy rozbieraniu lagow wymieniac od razu uszczelniacze oleju i pylow oraz panewki. Z palca to nie wyssane. Z reszta kilka postow wyzej pytal o to, czy faktycznie jest sens wymieniac caly set jesli nie jest wyraznie zuzyty. Rozumiem, ze sugerowalbys wymienic w przypadku widocznego zajechania tylko? ;)

Wysłane z mojego SM-N900V przy użyciu Tapatalka

_________________
...jechałem szybko, gdyż lubię zapierdalać! :D


18 mar 2017, o 19:02
Zobacz profil
motorowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32
Posty: 65
Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
W SV nie trzeba dawać klocka pod kolektor wydechowy, ba nawet nie ma takiej możliwości. Ustawiasz moto z tyłu na podstawce, a pod silnik tylko klocki. Całość jest stabilna. Według mnie nie ma sensu zmieniać, jeśli w bdb stanie, chyba że ktoś chce i jest pedantyczny :)

EDIT

Teraz popatrzyłem i faktycznie pytałeś o to stronę wcześniejszej.


18 mar 2017, o 20:30
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2014, o 17:41
Posty: 263
Lokalizacja: UK - Hemel Hempstead
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K5
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Wymieniłem ostatnio olej w lagach I uszczelniacze w małej wtryskowej. Lagi rozebralem I wyczyściłem, uszczelniacze nabilem przez stare, oleju nalalem 94mm. Po jakis 40km zaczęły ciec obie lagi. Wydaje mi się że założyłem uszczelniacze do góry nogami. Jak powinny być założone uszczelniacze?
Chyba że macie jakieś inne pomysły?
Stare uszczelniacze nie ciekły, ale wymieniłem łożysko główki ramy a moto ma już 70k km to stwierdziłem że wymienię uszczelniacze przy okazji.


11 cze 2018, o 09:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42
Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
Post Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
pokarało Cię za naprawianie dobrego. Możliwości są dwie: uszkodziłeś przy zakładaniu i bardziej prawdopodobna - do góry nogami. W obu przypadkach trzeba to rozebrać ponownie. Jest jeszcze trzecia możliwość. Stuknąłeś gdzieś młotkiem w lagę, uszkodziłeś ją i uszczelniacz nie przylega dobrze. Ale to mało prawdopodobne. Nie jesteś partaczem z tego co czytam.

_________________
Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.


11 cze 2018, o 10:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 742 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL