Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KROKU
Autor |
Wiadomość |
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Hmm długo masz ten motocykl? Kupuj 2 nowe sprężyny. Oryginał ASO czy też inne zamienniki ale 2 nowe.
_________________ SV650 => X11
|
14 mar 2017, o 17:32 |
|
|
GTwice
motorowerzysta
Dołączył(a): 8 sty 2016, o 14:20 Posty: 78 Lokalizacja: Łódź
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K9
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Tak, wiem, mógł być jakiś dzwon - ale jakim cudem tylko jedna sprężyna, a lagi proste i nie wyglądają na prostowane? EDIT: Jak bardzo i czym wyczyścić/zmyć resztki starego oleju? Użycie wody jest mocno niewskazane?
|
14 mar 2017, o 17:44 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Benzyną ekstrakcyjną. Może być wstępnie naftą świetlną a potem przepłukać benzyną ekstrakcyjną.
_________________ SV650 => X11
|
14 mar 2017, o 18:40 |
|
|
Sprychu98
motorowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32 Posty: 65 Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
http://www.griba.pl/vx/manuale/amortyzator/budowa.jpgMam pytanie, dlaczego w sv i chyba wszystkich motocyklach, element 2 jest obrotowy nie zakotwiczony o żaden punkt. Chodzi mi o to, że nie można odkręcić zwykłym kluczem, tylko kluczem pneumatycznym imbusa i laga musi być ściśnięta. Zastanawia mnie czy ktoś wie dlaczego, w taki sposób te zawieszenia są projektowane?
|
14 mar 2017, o 23:15 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Wydaje mi się, że ściskana śruba działa pewnym momentem obrotowym na tłumik i z tego względu jest to obrotowy element. Ale inżynierem z zawiasów akurat nei jestem.
|
14 mar 2017, o 23:28 |
|
|
Sprychu98
motorowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32 Posty: 65 Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Gdzieś słyszałem o jakichś kluczach co się wkłada przez całą lagę, ale nigdzie nie mogę takiego znaleźć. Jeśli serwisówka podaje 30Nm w SV to dam radę dokręcić czy bedzie się obracało?
|
16 mar 2017, o 16:54 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Nie jest latwo ale da rade.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
16 mar 2017, o 17:00 |
|
|
Janek87
SV Rider
Dołączył(a): 19 sty 2013, o 13:58 Posty: 3738 Lokalizacja: Petrisvilla
Płeć: mężczyzna
Moto: X11
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
_________________ SV650 => X11
|
16 mar 2017, o 17:44 |
|
|
KrzysPL
motocyklista
Dołączył(a): 9 lut 2014, o 17:41 Posty: 263 Lokalizacja: UK - Hemel Hempstead
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K5
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Nie wiem jak w Svce ale do gs500 ten klucz to był zwykły pręt z przyspawana nakrętka na koncu.
Sent from my HTC One M8s using Tapatalk
|
16 mar 2017, o 23:28 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
W sv nie ma takiego gniazda. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
17 mar 2017, o 07:37 |
|
|
Sprychu98
motorowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32 Posty: 65 Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
A zagłębiając sie jeszcze bardziej w temat wyczytałem że fachowo powinno się wymieniać przy każdym rozpoławianiu lag panewki ślizgowe. To prawda?
|
17 mar 2017, o 23:43 |
|
|
Passionesuzuki
SV Rider
Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05 Posty: 1242 Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Pierwsze slysze, znowu jakis manual ktos przegladal?
_________________ Nec temere, nec timide.
|
18 mar 2017, o 00:11 |
|
|
Sprychu98
motorowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32 Posty: 65 Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
W jakimś motocyklu tak pisze ponoć w manualu, Tak piszą na innych forach. Oczywiście wiem, trzeba ocenić stan. A czy mogą się one uszkodzić przy rozpoławianiu lag? A to rozpoławianie to należy dość się przełożyć czy raczej delikatnie postukiwać. Nie chodzi mi przy SV tylko tak bardziej o inne.
|
18 mar 2017, o 00:28 |
|
|
Passionesuzuki
SV Rider
Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:05 Posty: 1242 Lokalizacja: Roma
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650 K8 Traveller
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Panewki sa delikatne i mozna latwo je uszkodzic, w niektorych motocyklach zaczynaly sie luzy juz po kilku tysiacach km patrz Zx 10 R, w Sv sa nie do zajechania jezeli serwisowane u mechanika. By sprawdzic luzy unosisz przednie kolo i ciagniesz je do przodu i do tylu, luzy na lagach to panewki do wymiany.
_________________ Nec temere, nec timide.
|
18 mar 2017, o 00:42 |
|
|
Sprychu98
motorowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32 Posty: 65 Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Bardziej mi chodzi o to, że przy rozłączaniu lagi zewnętrzna panewka wypycha wewnętrzną, przez co może ulec uszkodzeniu i przy rozłączaniu laga się zacina (panewki na siebie nachodzą klinując i niszcząc teflon na nich) i tu pytanie czy można zapobiec takiemu uszkodzeniu?
|
18 mar 2017, o 17:19 |
|
|
Docislaw
rowerzysta
Dołączył(a): 22 lut 2017, o 23:01 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650 k4
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Hehe o panie, ladnie wygieta Pytanie o klocki po silnik. Nie patrze teraz na Suze ale z tego co pamietam to nalezaloby klocka dac na wydech. Nie odegnie sie tutaj rura? Pacnijcie mnie jesli popadam w paranoje. Taka jest ladna, żółciutka Wysłane z mojego SM-N900V przy użyciu Tapatalka
_________________ ...jechałem szybko, gdyż lubię zapierdalać!
|
18 mar 2017, o 18:57 |
|
|
Docislaw
rowerzysta
Dołączył(a): 22 lut 2017, o 23:01 Posty: 12
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv650 k4
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
W service manualu do k4 pisza, zeby przy rozbieraniu lagow wymieniac od razu uszczelniacze oleju i pylow oraz panewki. Z palca to nie wyssane. Z reszta kilka postow wyzej pytal o to, czy faktycznie jest sens wymieniac caly set jesli nie jest wyraznie zuzyty. Rozumiem, ze sugerowalbys wymienic w przypadku widocznego zajechania tylko? Wysłane z mojego SM-N900V przy użyciu Tapatalka
_________________ ...jechałem szybko, gdyż lubię zapierdalać!
|
18 mar 2017, o 19:02 |
|
|
Sprychu98
motorowerzysta
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 15:32 Posty: 65 Lokalizacja: RJS
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650 S K2
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
W SV nie trzeba dawać klocka pod kolektor wydechowy, ba nawet nie ma takiej możliwości. Ustawiasz moto z tyłu na podstawce, a pod silnik tylko klocki. Całość jest stabilna. Według mnie nie ma sensu zmieniać, jeśli w bdb stanie, chyba że ktoś chce i jest pedantyczny EDIT Teraz popatrzyłem i faktycznie pytałeś o to stronę wcześniejszej.
|
18 mar 2017, o 20:30 |
|
|
KrzysPL
motocyklista
Dołączył(a): 9 lut 2014, o 17:41 Posty: 263 Lokalizacja: UK - Hemel Hempstead
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650s K5
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
Wymieniłem ostatnio olej w lagach I uszczelniacze w małej wtryskowej. Lagi rozebralem I wyczyściłem, uszczelniacze nabilem przez stare, oleju nalalem 94mm. Po jakis 40km zaczęły ciec obie lagi. Wydaje mi się że założyłem uszczelniacze do góry nogami. Jak powinny być założone uszczelniacze? Chyba że macie jakieś inne pomysły? Stare uszczelniacze nie ciekły, ale wymieniłem łożysko główki ramy a moto ma już 70k km to stwierdziłem że wymienię uszczelniacze przy okazji.
|
11 cze 2018, o 09:34 |
|
|
koroviov
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 12:42 Posty: 3213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650 SS
|
Re: Wymiana oleju w lagach, ile oleju - WSZYSTKO KROK PO KR
pokarało Cię za naprawianie dobrego. Możliwości są dwie: uszkodziłeś przy zakładaniu i bardziej prawdopodobna - do góry nogami. W obu przypadkach trzeba to rozebrać ponownie. Jest jeszcze trzecia możliwość. Stuknąłeś gdzieś młotkiem w lagę, uszkodziłeś ją i uszczelniacz nie przylega dobrze. Ale to mało prawdopodobne. Nie jesteś partaczem z tego co czytam.
_________________ Najlepszą metodą tunningu jest obniżenie masy. Masy motocyklisty.
|
11 cze 2018, o 10:44 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|