Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Regulamin działu
Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj lub przejrzyj dział FAQ, może już padła odpowiedz na Twoje pytanie. Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów, temat ma jasno określać z czym masz problem i w jakim modelu SV.
Autor |
Wiadomość |
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Kilka pytań laika
| | | | ligurup napisał(a): Panowie po kolei, mam nadzieję że uda mi się moto doprowadzić do nowości z waszą pomocą tylko musicie mi wszystko tłumaczyć jak debilowi bo jest to moje pierwsze moto, auta nie mam, a na mechanice się nie znam a chce umieć naprawić wszytko w nim bo wiem, że się da. Na aktualną chwilę wydałem wszystkie swoje oszczędności na to moto na zapięcie, na ubranie i szlak mnie trafia za każdym razem gdy jest dobra pogoda dlatego chcę zrobić narazie tak by działał. 1. jakich wolnych ??, mogę to coś sam regulować i co może się złego stać gdy to zrobię. 2. na tarczach hamulcowych jest trochę rdzy, ale jak narazie hamuje, jeżeli to że mam taki płyn niczemu nie szkodzi np silnikowi, to chciałbym jak najdłużej na tym pojeździć bo jak mówiłem narazie liczy się dla mnie tylko by w końcu wiedzieć co kupiłem. 3. Luz na klamce ok?? może źle to pokazałem ale ona naprawde chodzi chaotycznie można tam włożyć chyba z 5zl + pionowo też nie jest najlepiej, nie wiem co to wysprzęglik jak to rozebrać czym myć i czym nasmarować I. W takim stanie kupiłem, niestety kupowałem gdy było ciemno(i tak by mi nic nie dało gdyby było jasno), koleś je przywiózł z okolic Poznania i do tego jako jedne z nielicznych jest zarejestrowane na A2 za taką cenę także wybrzydzać nie mogę, a i koleś mówił, że pali mu od 6 do 9 a to raczej bardzo dużo z własnych doświadczeń jeszcze nie zdołałem tego sprawdzić II. Nie mam pojęcia co ty do mnie mówisz A. w tym temacie linki wygasły a ja chyba jestem bardzo odporny bo nawet oglądałem krok po kroku jak to się robi i dupa, nie rozumiem jak bardziej można to poluzować. B.Co się stanie jak nie wymienie płynu czy będą jakieś trwałe uszkodzenia czy poprostu bedzie coraz słabiej hamował ?? | | | | |
Regulacja wolnych obrotów, czyli obrotów które ma motocykl jak sobie pyrka na luzie. na rozgrzanym silniku (jak bedzie palić na 2 gary oczywiście ) powinno oscylowac w okół 1300 +/- 100 obrotów na minute Płyn hamulcowy wymień, zaciski rozbierz i wyczyśc, tu nie ma przeciągania, układ hamulcowy to najważniejszy układ w motocyklu. Jak to zrobić (wymienić płyn i wyczyścić zaciski) masz opisane na forum przez lasooch'a jeśli dobrze pamiętam w temacie o przewodach w stalowym oplocie. Ja Ci na pewno nie napisze, że można na tym jeździć, nie chce Cie mieć na sumieniu Regulacja sprzęgła: Jak nie kumasz po ang to na prędce: 1) wkrecasz na maksa regulacje przy klamce 2)sciagasz osłone przedniej zębatki (3 śruby na klucz szesciokątny 8 jak dobrze pamietam) 3)popuszczasz nakrętkne numer 3, wykręcasz srube numer 4 o 3-4 oboroty i powoli ją wkręcasz spowrotem az do końca, spowrotem wykrecasz 1/4 obrotu, (trzyamjac srubokret w 4) zakrecasz nakretke 3 4)popuszczasz nakretki nr 5 (dwie), kręcać 6 regulujesz luz na klamce, masz ustawić ok 1 do 1,5 cm 5)zakrecasz nakretki 5 zakładasz pokrywe Jezeli masz luz pionowy na klamce, to jest ona przykrecona na jednej srubie, a od dołu jest nakretka, skręc to troche mocniej. Aha pod pokrywa zebatki bedzie kontrkeny syf, uzbrój sie w nafte i jakąś szczotke
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
29 mar 2017, o 18:53 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
Cały dzień latania za motocyklem i bawienia się przy nim ale ile doświadczenia się nabyło, generalnie to dzięki wam odpaliła i jeździ. Przez pierwsze parę godzin bawiliśmy się z odkręceniem chłodnicy i wiatraka od chłodnicy, ktoś nawet pisał, że musiał spuszczać wodę... ale jest, świeca wykręcona ( https://1drv.ms/i/s!AqarkLSH_yTuirQDCBQFZb9S_TZ29w) pojechałem, kupiłem dwie oczywiście mojej nie było to kupiłem zamiennik za 70 zł dwie !!!! te NRG ?! wkręciłem i dupa nie odpalał, po dokręceniu owiewek o dziwo odpalił aż się alarmy powłączały a ja zdarłem sobie gardło z radości . Po kilku kilometrach zobaczyłem że ma o wiele wiele większe obroty (chyba się bawiłem tym czymś od wolnych) i jechał mi z 30 km/h na na samym sprzęgle, pokręciłem pokręciłem i jest już gitara. Przy puszczaniu gazu a najbardziej przy redukowaniu biegów zobaczyłem że nie hamuje aż tak silnikiem (słyszałem że sv mają to w nawyku) ale moja musiała mieć coś źle bo po 20 min jazdy nadgarstki mi odpadały. Jest większy problem z włączeniem zapłony/rozrusznika ale to chyba dlatego że poprostu muszę te sprzęgło wyregulować jeszcze bo narazie to dotyka manetki. A i bardzo ciężko wrzucić mi luz jak stoję, czasami 3 min próbuję i nic, muszę wtedy zgasić przekręcić kluczyk i wtedy wchodzi (próbowałem trochę podjechać do przodu i do tył). Nie działają mi wskaźniki na desce rozdzielczej, od km/h i od obrotomierza (kontrolki dałają i całość się podświetla), to może dlatego że źle przykręciłem plastiki bo je tez odkręcałem ale żadnymi kablami się nie bawiłem A teraz kolejne pytania ;] 1. Ten regulator wolnych obrotów- czy coś się stanie jak będę go mocno kręcił, jak często będę go kręcił i czy wogóle mogę tym kręcić. Czy bierze wtedy więcej paliwa jak jest na większych obrotach ??. Jak się tym kręci jak już ma się kręcić ?? 2. Czy to jest normalne że jak silnik jest trochę nagrzany to tak "cyka" https://1drv.ms/v/s!AqarkLSH_yTuirQE6-Pwnp4OO1CW_Q3. Czego może być ta przyczyna niedziałających wskaźników ?? tego że źle złożyłem plastiki ?? Jutro (a raczej dzisiaj) postaram się wyregulować sprzęgło, naprawić wskaźniki, pokazać wam te tarcze i może wymienić tą drugą świece no i oczywiście porobić zdjęcia do następnych pytań ;] PS. Planuje założyć kanał na discord bo przy takich rozmowach trochę już ciężko się połapać i niektóre posty popadają w niepamięć a zawsze to lepiej jest komuś coś powiedzieć niż napisać, pytanie czy będziecie chętni tam mi coś wytłumaczyć ??
|
30 mar 2017, o 04:45 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: Kilka pytań laika
1. regulator wolnych obrotow jak sama nazwa wskazuje sluzy do ustawienia odpowiednich obrotow na "luzie". Jesli mnie pamiec nie myli to powinno byc 1300 (+-100). 2. eeee, raczej nie jest normalne. 3. A wczesniej dzialaly? moze demontujac rozlaczyles jakas kostke montazowa i jej potem nie podlaczyles przy skladaniu?
|
30 mar 2017, o 07:53 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
1. to już wiem ale czy nic się nie stanie jak będę tym mocno i często kręcił 3. tak wcześniej działały a gdizde jest taka kostka ??
|
30 mar 2017, o 13:30 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
update, kolejny dzień przeglądu 1. https://1drv.ms/f/s!AqarkLSH_yTuirQWzV24SrKh1bX9FA przed wczorajszą przejażdżką były trochę rdzawe ale dzisiaj już jest ok. 2. https://1drv.ms/f/s!AqarkLSH_yTuirQXXSTOxDheVsM3Rw Właśnie zauważyłem że silnik dość nierówno pracuje tak jakby ktoś co chwila delikatnie odkręcał manetkę (tylniej świecy jeszcze nie wymieniałem a i świece nazywają się NGK) 3. zauważyłem lekką rdzę na wewnętrznej stronie łańcucha https://1drv.ms/i/s!AqarkLSH_yTuirQKG_RmwnH9T2x9EQ raczej nie jest to nic niepokojącego ?? Pytania: 4. https://1drv.ms/f/s!AqarkLSH_yTuirQZ-TCL3kEIvPksrQ czego pokazuje mi to temperature, silnika ?? oleju ??. Za każdym razem gdy skończe jeździć jest tam max 40 stopni a przecież silniki pracuja coś w okolicach 100 5. https://1drv.ms/f/s!AqarkLSH_yTuirQa7hK5LjanSj8abQ czy też macie taką szparę w owiewkach czy to jest kwestia że nie mam w tym miejscu śruby (ani możliwości wkręcenia jakiejś) 6. https://1drv.ms/i/s!AqarkLSH_yTuirQHKFAT84T0Fedhtw jaki jest sposób na regulowanie przedniego hamulca ?? W instrukcji koleś to robi palcami... mi ciężko idzie kombinerkami a jak już idzie to przeważnie zwiększam te cyferki a by zmniejszyć to muszę się naprawdę natrudzić (doszedłem do 3 dalej już się nie dało) i nie wiem od czego to zależy 7. https://1drv.ms/f/s!AqarkLSH_yTuirQbeTUZj5WAJQ6G7A które z tych odpowiadają za ruszanie się wskazówki regarów, odkręciłem plastiki, poruszałem i to tyle co mogłem zrobić one ani drgną a przecież tylko to właśnie robiłem przed tym jak się zepsuły.
|
30 mar 2017, o 16:13 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: Kilka pytań laika
1. rddzawy nalot sie zdarza po zimie, jak bylo troche wilgoci i tylko stalo to sie zdarza. Jak nie ma sladu teraz to jest ok. 3. Tak prawde powiedziawszy na zdjeciu malo widze (wina komputera i zdychajacego monitora), ale bym wyczyscil caly lancuch nafta i posmarowal dobrym smarem. Wydaje mi sie, ze powinno sie dac jezdzic i taka rdza sie zdarza jak ktos nie dba i nie smaruje lancucha. A tak sie glupio spytam, ogladales z kims ten motocykl przed zakupem?
|
30 mar 2017, o 18:47 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Kilka pytań laika
1. ustawiasz raz na 1300 i zostawiasz w spokoju, im wieksze obroty tym bardziej uchylona przepustnica (dostaje wiecej mieszanki przy zamkniętej manetce gazu > wolniej schodzi z obrotów, wiecej paliwa zużywa) 1. tarcze w miare ok 2. jeszcze raz, gaźniki do regulacji i czyszczenia 3. tak jak kolega wyżej, wyczyścić i nasmarować, ale generalnie książkowo nadaje sie do wymiany 4. temperature oleju, 40 pokazuje zaraz po jeździe ? generalnie troche mało 5. nie miałem gaźnika mnie wypowiem sie 6. normalnie ręką sie powinno dać, pśiknij WD40 ale jakiś podobny środek penetrujący, może pomoże
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
30 mar 2017, o 21:03 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
Niestety nie, miałem z nim podjechać do mechanika ale sprzedawca za późno mi go przywiózł i musiałem się zdać na własne doświadczenie z yt. Kosztował mnie on 5000 więc myślę że bardzo tanio biorąc pod uwagę, że nie miałem zbyt dużego wyboru gdyż mam a2 i inna oferta to był bandit za 5800 z niemiec i od beznadziejnego sprzedawcy.
|
31 mar 2017, o 06:06 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
Panowie nie odpowiedzieliście mi na najważniejsze pytanie https://1drv.ms/f/s!AqarkLSH_yTuirQbeTUZj5WAJQ6G7A które z tych odpowiadają za ruszanie się wskazówki regarów ??. Jedyne co zrobiłem to odkręciłem plastiki, odkręciłem chłodnicę, wiatrak od chłodnicy i wymieniłem świecę ktoś ma jaki pomysł jak naprawić we wskaźniki ??
|
31 mar 2017, o 06:10 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: Kilka pytań laika
heh, dosc specyficzne kupowanie - po ciemku... jeszcze powiedz, ze sie nie przejechales nawet jak byl kupowany?
Jaki jest poziom oleju w silniku?
Co do zegarow to nie mam pojecia, a nie ruszaja sie wskazowki w zadnym z zegarow, czy tylko predkosciomierza? kontrolki od swiatel/luzu/rezerwy dzialaja?
|
31 mar 2017, o 11:48 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
... Przejechałem się. Ale wyboru za dużego nie miałem bo 200 zł już wybuliłem za jego transport z Poznania.
|
31 mar 2017, o 14:12 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
Kolega mi poradził, że to kostka i rzeczywiście była cała rozwalona o dziwo dzisiaj po przejechaniu 10 km samo się naprawiło
|
1 kwi 2017, o 01:51 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
Kolejne pytania 1. Czy dam radę sam wyczyścić i wyregulować gaźniki ?? czy może dać to do mechanika jak tak to ile powinien wynieść tego koszt ?? 2. Czemu motocykl pali mi 16l/100km ?!
|
1 kwi 2017, o 19:27 |
|
|
Baranek
SV Rider
Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:41 Posty: 857 Lokalizacja: Olkusz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S
|
Re: Kilka pytań laika
A skad mamy wiedziec jakie sa twoje zdolnosci manualne??? Jak nigdy tego nie robiles to raczej oddaj do mechanika lub zrob po okiem doawiadczonej osoby. Wiekszosc odpowiedzi znajdziesz na forum wystarczy poszukac 8-) Otworzyles temat o pytaniach laika wiec walisz o wszystko co ci sie uwidzi.
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
|
1 kwi 2017, o 19:56 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Kilka pytań laika
Bo masz źle wyregulowane gaźniki ? Ileż razy mam Ci to pisać. Sądząc po pytaniach jakich zadajesz, raczej nie dasz rady sam. Cała procedura jest opisana w serwisówce(a bez niej nawet nie masz co mysleć o samodzielnych naprawach) oraz na internecie. Wystarczy sie troche wysilić i poszukać, a następnie ocenić czy dasz rade.
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
1 kwi 2017, o 21:38 |
|
|
misiuto
SV Rider
Dołączył(a): 15 sie 2011, o 20:33 Posty: 338 Lokalizacja: Krk NH
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 1999
|
Re: Kilka pytań laika
Albo pali na jeden gar I wtedy może tyle zeżreć. Tu masz demontaż (rozkręcenie): https://www.youtube.com/watch?v=iuxPLfgSC-ATu masz czyszczenie: https://www.youtube.com/watch?v=xEIh-CZ9YcM
_________________
|
2 kwi 2017, o 12:26 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: Kilka pytań laika
Patrzac na pytania, to raczej nie dasz rady samemu. Mechanik mysle, ze wezmie 150-200 zl za regulacje.
|
3 kwi 2017, o 11:30 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: Kilka pytań laika
A przykoazji zrobiłbym regulacje luzu zaworowego bo moto chyba jest dosyć zaniedbnae więc warto by tam spojrzeć
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
3 kwi 2017, o 14:15 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: Kilka pytań laika
Bedac szczerym to by wypadalo tam wiecej posprawdzac i niestety obawiam sie, ze motocykl wyjdzie duzo, duzo drozej niz jakby kupic normalnego blisko i samemu zblokowac...
|
3 kwi 2017, o 16:38 |
|
|
ligurup
rowerzysta
Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19 Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
|
Re: Kilka pytań laika
Dzięki, że mi to uświadomiliście... ehh wszystkie oszczędności, 2 miesiące szukania odpowiedniego modelu i dupa (jakoś się przyzwyczaiłem, że wszystko co kupię musi być zepsute albo nie działać tak jak powinno)... Ale zamiast się użalać lepiej brać się do roboty, jak narazie jeździ...
|
4 kwi 2017, o 14:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|