Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 10:37

Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj lub przejrzyj dział FAQ, może już padła odpowiedz na Twoje pytanie.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów, temat ma jasno określać z czym masz problem i w jakim modelu SV.



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Kilka pytań laika 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 20:10
Posty: 815
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Płeć: mężczyzna
Moto: SV'01 Raptor650'09
Post Re: Kilka pytań laika
Nie jeździ. Ledwo zipie z twojego opisu :)

Jeździć będzie jak wszystko ogarniesz i niestety będzie to sporo złotówek nauczki :/


4 kwi 2017, o 17:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50
Posty: 1975
Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
Post Re: Kilka pytań laika
ligurup napisał(a):
jakoś się przyzwyczaiłem, że wszystko co kupię musi być zepsute albo nie działać tak jak powinno

Przepraszam, że to powiem, ale może czas wyciągnać wnioski ? Motocykla sie nie kupuje na odległość.

_________________
CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99


4 kwi 2017, o 22:37
Zobacz profil WWW
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
To nie ma znaczenia czy na odległość, wszstko generalnie co kupię, czy z salonu czy uzywane musi działać nie tak jak powinno :D. A sv (bo taki model na pewno tylko chcę) na A2 w okolicy wrocławia nie ma. Kupić i blokować- nie ma mowy, już wiem że bym robił to 2 lata o ile bym w ogóle zrobił. Jedynie nie wiem czy nie lepiej by było ściągnąć coś takiego https://www.otomoto.pl/oferta/suzuki-sv ... xtor=SEC-8 ale wtedy np. nie miał bym na kask i kurtkę.

tak btw sprzęgło zrobiłem została tylko mi sprawa gaźników (oczywiście jeżeli spalanie 16l to przez gaźniki) i liczników zobacze ile to kosztuje u mechanika.


5 kwi 2017, o 00:30
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
A i pytanie, chcę go umyć porządnie na stacji, te okolice zasyfione przedniej zębatki też, to jaki sposób macie najlepszy ?? woda z pianą > czyściki do smaru/łańcucha > ściera/szczotka do łańcucha > woda > ściera > i nasmarowanie ?? (a i jakie, i gdzie mam smarować ?? http://www.motocykl-online.pl/technika/ ... wac,7902,1 tu piszą że mam sobie kupić 50 róźnych butelek... https://www.youtube.com/watch?v=z_XBKpjgNng tutaj koleś używa też kilku ale głównie jakiś grafitowy, no i czy coś się stanie gdy albo wodą albo złym smarem posmaruje nie tą rzecz co trzeba)


5 kwi 2017, o 01:28
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56
Posty: 269
Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post Re: Kilka pytań laika
Czyszczenie lancucha i okolic zebatki ze smaru to najlepiej nafta (swietlna, nie kosmetyczna - kupisz w kazdy sklepie budowlanym, badz w motoryzacyjnych tez sie trafia) i stara szczoteczka do zebow. :)


5 kwi 2017, o 08:50
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16
Posty: 752
Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
Post Re: Kilka pytań laika
Ja do nafty używam atomizera po jakimś detergencie.
Psikpsik i gotowe, potem pędzel i szmatka:)

_________________
SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516


5 kwi 2017, o 08:59
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56
Posty: 269
Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post Re: Kilka pytań laika
zlyzwierz napisał(a):
Ja do nafty używam atomizera po jakimś detergencie.
Psikpsik i gotowe, potem pędzel i szmatka:)


O kurde, o tym nie pomyslalem, a to rozwiazanie zasluguje na nagrode w postaci conajmniej piwa. :piwo:

A ja glupi namaczalem szczoteczke w nafcie i zmywalem, a tu mozna tak latwo i prosto. :)


5 kwi 2017, o 09:19
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16
Posty: 752
Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
Post Re: Kilka pytań laika
brzydkibrzydal napisał(a):
zlyzwierz napisał(a):
Ja do nafty używam atomizera po jakimś detergencie.
Psikpsik i gotowe, potem pędzel i szmatka:)


O kurde, o tym nie pomyslalem, a to rozwiazanie zasluguje na nagrode w postaci conajmniej piwa. :piwo:

A ja glupi namaczalem szczoteczke w nafcie i zmywalem, a tu mozna tak latwo i prosto. :)


Tak sobie pomyślałem.. może by tak dodać wątek "lifehack" i tam pisać o takich rzeczach. (Np. niekonwencjonalne zastosowania WD40, czy superglue)

https://www.youtube.com/watch?v=FiMtlfHTGRE

_________________
SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516


5 kwi 2017, o 10:36
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
właśnie zobaczyłem, że mi się olej skończył... Niby mam jeszcze 250ml do dolania ale pytanie czy i tak wylać do końca te resztki co zostały i czy muszę wymieńiać filtr ?? (nie wiem kiedy ostatnio był wimieniany olej i filtr


5 kwi 2017, o 14:49
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
brzydkibrzydal napisał(a):
Czyszczenie lancucha i okolic zebatki ze smaru to najlepiej nafta (swietlna, nie kosmetyczna - kupisz w kazdy sklepie budowlanym, badz w motoryzacyjnych tez sie trafia) i stara szczoteczka do zebow. :)


Ja już kupiłem Mannol chain cleaner 7904 i Valvoline Engine Cleaner (choć to wydaje mi się że jedno i to samo :D). Także nafty już nie muszę kupować ?? czy też by wypadało bo słyszałem że dobrze niby działą na gumowe ogniwa a to chyba tylko czyści.


5 kwi 2017, o 14:55
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59
Posty: 269
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Kilka pytań laika
Tak, wylej cały i zalej nowy z filtrem. Tu masz krok, po kroku jak to zrobić. Poradnik z tego co pamiętam lasooha, więc trzymaj się tego, a będzie dobrze ;)

1. Rozgrzać silnik.
2. Podstawić sobie pod motocykl miskę minimum 3 litry pojemności.
3. Odkręcić korek wlewowy, odkręcić korek spustowy, poczekać aż olej ścieknie.
4. Odkręcić filtr, poczekać aż wycieknie resztka oleju.
4. Posmarować świeżym olejem uszczelkę nowego filtra, dokręcić mocno ręką.
5. Zakręcić korek spustowy.
6. Zalać świeżym olejem (ok. 2,4-2,7 ltr, zależy czy z wymianą filtra czy nie, czy jest chłodnica oleju czy nie itp).
7. Zakręcić korek wlewowy.
8. Odpalić motocykl na chwilę, zgasić, odczekać kilka minut żeby olej zleciał na dół.
9. Sprawdzić poziom oleju w okienku - motocykl musi stać w pionie, na kołach.
10. W razie potrzeby dolać olej tak, by poziom był między kreskami MIN i MAX.
11. Stary olej oddać do punktu gdzie utylizują takie płyny


5 kwi 2017, o 14:57
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59
Posty: 269
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Kilka pytań laika
ligurup napisał(a):
brzydkibrzydal napisał(a):
Czyszczenie lancucha i okolic zebatki ze smaru to najlepiej nafta (swietlna, nie kosmetyczna - kupisz w kazdy sklepie budowlanym, badz w motoryzacyjnych tez sie trafia) i stara szczoteczka do zebow. :)


Ja już kupiłem Mannol chain cleaner 7904 i Valvoline Engine Cleaner (choć to wydaje mi się że jedno i to samo :D). Także nafty już nie muszę kupować ?? czy też by wypadało bo słyszałem że dobrze niby działą na gumowe ogniwa a to chyba tylko czyści.


Nafta to po prostu tańszy zamiennik środków do czyszczenia łańcucha. Jak już kupiłeś, to zużyj :mrgreen:


5 kwi 2017, o 14:59
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56
Posty: 269
Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post Re: Kilka pytań laika
Ja bym zmienial. Filtr kosztuje tyle co dobra flaszka, a jak nie wiadomo kiedy byl wymieniony, to moim zdaniem wrecz trzeba wymienic.

Nie do konc rozumiem z wylewaniem resztek. Czy chodzi Ci o to, czy mozesz te 250ml dolac do silnika w chwili obecnej? Jesli to ten sam olej co byl w srodku (badz te same klasy, lepkosci, etc), to mozna dolac.

A jak zobaczyles, ze sie skonczyl? w "okienku"?

Jezeli to ten sam co masz nim zalany moto, to bym go wlal do srodka (ale powoli, kontrolujac poziom oleju) i zobacyzl ile wejdzie - mozesz tez powiedziec ile zezarl oleju na jakim dystansie. Nie pamietam ile wchodzi miedzy min a max, ale bylo to raczej niewiele. :)


5 kwi 2017, o 15:00
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
na yt już jest masę poradników jak wymienić olej ;]. Ja się właśnie pytam czy najzwyczajniej w świecie mogę odkręcić korek i dolać tego samego oleju bo zostało mi 250ml a w silniku już go prawie nie ma, czy może muszę spuścić tamten no i filtr wymienić a wtedy to i bym musiał i tak dokupić pewnie olej bo chyba wchodzi wiecej niż 250 ml. Ile zeżarł to nie zwróciłem uwagi. Tak stawiałem moto w pionie, tak wkładałem i wyciągałem suchą zatyczkę do oleju, tak patrzyłem przez okienko :)


5 kwi 2017, o 15:09
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2016, o 00:59
Posty: 269
Lokalizacja: Białystok
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K3
Post Re: Kilka pytań laika
Skoro mówisz, że nie wiesz kiedy był wymieniany olej z filtrem, to ja bym wymieniał cały i nie bawił się w dolewanie.


5 kwi 2017, o 15:14
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56
Posty: 269
Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post Re: Kilka pytań laika
Najlepiej wymienic calosc - jak spuscisz stary olej to te 250ml co zostalo to moznaby przelac przez silnik do zlewki.


5 kwi 2017, o 15:16
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
ligurup napisał(a):
a i jakie, i gdzie mam smarować ?? http://www.motocykl-online.pl/technika/ ... wac,7902,1 tu piszą że mam sobie kupić 50 róźnych butelek... https://www.youtube.com/watch?v=z_XBKpjgNng tutaj koleś używa też kilku ale głównie jakiś grafitowy, no i czy coś się stanie gdy albo wodą albo złym smarem posmaruje nie tą rzecz co trzeba)

czy może wszystko smarować tą naftą ?? :D. chodzi mi do takich rzeczy jak linka sprzęgła, linka od gazu, wszystkie śruby od regulacji sprzęgła, łożyska i w sumie wszystko co się rusza


5 kwi 2017, o 15:17
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 16 mar 2015, o 23:16
Posty: 752
Lokalizacja: EPJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Yamaha R1 RN19 2008r
Post Re: Kilka pytań laika
ligurup napisał(a):
ligurup napisał(a):
a i jakie, i gdzie mam smarować ?? http://www.motocykl-online.pl/technika/ ... wac,7902,1 tu piszą że mam sobie kupić 50 róźnych butelek... https://www.youtube.com/watch?v=z_XBKpjgNng tutaj koleś używa też kilku ale głównie jakiś grafitowy, no i czy coś się stanie gdy albo wodą albo złym smarem posmaruje nie tą rzecz co trzeba)

czy może wszystko smarować tą naftą ?? :D. chodzi mi do takich rzeczy jak linka sprzęgła, linka od gazu, wszystkie śruby od regulacji sprzęgła, łożyska i w sumie wszystko co się rusza


Nafta jest do czyszczenia/wypłukiwania syfu.
Czyścić / płukać można też benzyną ekstrakcyjną, czy innymi wynalazkami w szpreju, ale nafta jest łagodniejsza i nie paruje tak szybko - dzięki temu można powycierać wszystko porządnie. Nie śmierdzi też tak ostro.

Do smarowania jest smar.

_________________
SV650N K8->SV1000S K6->Yamaha R1 RN19
http://svforum.pl/viewtopic.php?f=9&t=16083&p=261516


5 kwi 2017, o 15:29
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56
Posty: 269
Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
Post Re: Kilka pytań laika
Oj nie nie nie... Nafta sluzy do mycia, nie do smarowania... Do smarowania sa smary, a nie srodki czyszczace.
Woda tez sie nie da smarowac. ;-)

Do łancucha ja uzywam: Motul chain lube 2c+ - moim zdaniem bardzo fajny, dobrze sie aplikuje, dobrze trzyma, nie brudzi i co wazne - jest bialy, wiec dobrze widac, gdzie lancuch juz jest posmarowany, a gdzie sie przeoczylo.


5 kwi 2017, o 15:34
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 20 mar 2017, o 20:19
Posty: 42
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s k1 2000r
Post Re: Kilka pytań laika
kolejne pytanie, czy też musicie, przy starcie, przy pierwszym odpaleniu choć odrobinę dodać gazu żeby odpalił. U mnie bez dodania gazu za pierwszym razem odpala tak ledwo ledwo, co prawda wystarczy odrobinę dodać gazu i jest idealnie ale zastanawiam się czy to normalne.


6 kwi 2017, o 02:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL