Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 12 sty 2025, o 01:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
wymiana klocków 
Autor Wiadomość
rowerzysta

Dołączył(a): 26 cze 2010, o 08:50
Posty: 21
Płeć: mężczyzna
Post wymiana klocków
Cześć, jak w temacie. Przez przypadek na ściągniętych zaciskach ( przód ) nacisnąłem hamulec i stare klocki się zacisnęły :mur:. Może jakieś podpowiedzi jak się za to zabrać... wymieniałem klocki bardzo dawno temu... i może jakieś mądre rady :]


2 lip 2010, o 22:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59
Posty: 3102
Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
Post Re: wymiana klocków
Moim zdaniem trzeba wziąć słownik i pisać po polsku. To tak na początek.
Jeśli chodzi o klocki, to wbij płaski śrubokręt między nie i rozepchnij. Aha, przed tym wyczyść wystającą część tłoczków.


2 lip 2010, o 22:52
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: wymiana klocków
Lub po prostu wyjmij klocki z zacisków (to powinno być nadal możliwe) i palcami wepchnij tłoczki z powrotem do środka. Tylko tak jak Dono napisał, zacznij od wyczyszczenia tłoczków.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


3 lip 2010, o 09:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:42
Posty: 306
Lokalizacja: ok. Oświęcimia
Płeć: mężczyzna
Moto: XT 600
Post Re: wymiana klocków
A jak nie to wypuść trochę płynu, tylko później nie zapomnij dolać i odpowietrzyć.


3 lip 2010, o 19:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55
Posty: 2755
Post Re: wymiana klocków
barteq napisał(a):
A jak nie to wypuść trochę płynu, tylko później nie zapomnij dolać i odpowietrzyć.


:hmm: Co to mu da bo nie wiem? Chyba po wypuszczeniu płynu tłoczki się same nie schowają :)
Nie wciskaj metalowych część w okładziny tylko wyciągnij klocki. Tak jak napisał lasooch: jak klocki dotykają się to i tak powinno się dać je wyciągnąć, a wtedy będziesz miał więcej miejsca i tłoczki na wierzchu.

_________________
Sv 650N K7 Phantom Gray


4 lip 2010, o 10:39
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: wymiana klocków
Jeżeli Będziesz miał jakieś problemy z klockami, to ja posiadam książkę serwisową Suzuki SV '99-'08, w których jest narysowane jak zaciski rozłożyć na drobne - Możesz pytać o podpowiedzi. Postaram się znaleźć odpowiednie informacje i coś przyskanować może nawet.

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


5 lip 2010, o 17:03
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: wymiana klocków
Można też trochę inaczej.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


5 lip 2010, o 18:11
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2010, o 15:03
Posty: 123
Lokalizacja: Poznań - Grunwald, Rataje
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 1999
Post Re: wymiana klocków
Tydzień temu rozbierałem zaciski z przodu i aby wcisnąć tłoczek z powrotem nie spuszczając płynu hamulcowego włożyłem do tłoczka nasadkę od klucza i ścisnąłem ściskiem stolarskim. Jeżeli będzie to szło bardzo ciężko to rozbieraj wszystko, bo to oznacza, że masz zapieczone tłoczki. Warto to zrobić bo jakość hamowania i pozycja klamki znacznie się polepsza. Tyle z mojej strony. pozdro

_________________
Obrazek
ObrazekObrazek
http://bikepics.com/members/skowroon/99sv650/


5 lip 2010, o 22:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: wymiana klocków
Ja dzisiaj bawiłem się w zmianę przewodów hamulcowych na takie w oplocie stalowym (na razie przód). W zbiorniczku miałem płynny płyn, ze starych przewodów także wylałem płynny płyn, ale jak rozmieniłem zaciski na drobne to okazało się, że za tłoczkami jest galaretka... Jeżeli więc już bawicie się w wymianę klocków, to polecam z całego serca, poświęcić 2-3h na to, żeby rozebrać zaciski i wyczyścić je dokładnie w środku, bo może się okazać, że na galaretce jeździcie, nawet o tym nie wiedząc. Tłoczki można bardzo łatwo wycisnąć przy pomocy pompki do roweru, ale polecam mega ostrożność z tym, bo nawet pompką do roweru, można je wystrzelić na metr - dobrze, że szmatkę wcisnąłem przed tłoczek, bo by mi zęby wybiło :obity: No i oczywiście przy wszelkich zabawach z hamulcami polecam używać smaru miedziowego z tyłu klocków, żeby się nie zapiekały, ale o tym zapewne wszyscy doskonale wiedzą.

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


7 lip 2010, o 02:22
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 26 cze 2010, o 08:50
Posty: 21
Płeć: mężczyzna
Post Re: wymiana klocków
Generalnie miałem największy problem, bo były zapieczone tłoczki... ale już zrobiłem :jupi: rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem co się da i o dziwo po poskładaniu wszystko działa :mrgreen:. Dzięki za podpowiedzi.


7 lip 2010, o 06:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!

_________________
www.zielonapracownia.eu


11 kwi 2012, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: wymiana klocków
Pewnie ładnie się oblepią syfem

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


11 kwi 2012, o 23:13
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Moim zdaniem mniej syfu zbierze spray który przylega i nie jest lepki, niż jakiś smar czytaj glajda.

_________________
www.zielonapracownia.eu


11 kwi 2012, o 23:15
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
wyczyść umyj i posmaruj płynem hamulcowym i poskładaj :P

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


11 kwi 2012, o 23:20
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Jeszcze nie mam klocków, będą jutro i zastanawiam się czy nie podjechać po smar tak jak Pan Bóg przykazał... czy też nie :P

_________________
www.zielonapracownia.eu


11 kwi 2012, o 23:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2010, o 21:18
Posty: 865
Płeć: mężczyzna
Post Re: wymiana klocków
jacaaaa napisał(a):
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!


tłoczków niczym się nie smaruje poza samym płynem hamulcowym, wyczyść (podczas wyjmowania uważaj aby ich nie porysować) posmaruj płynem hamulcowym, poskładaj, zalej nowy płyn, odpowietrz hamulce i gotowe :)


12 kwi 2012, o 19:21
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 19 sie 2011, o 08:13
Posty: 463
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650 k2 2002
Post Re: wymiana klocków
111290PL napisał(a):
jacaaaa napisał(a):
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!


tłoczków niczym się nie smaruje poza samym płynem hamulcowym, wyczyść (podczas wyjmowania uważaj aby ich nie porysować) posmaruj płynem hamulcowym, poskładaj, zalej nowy płyn, odpowietrz hamulce i gotowe :)


człowieku co Ty piszesz za bzdury...
w każdym zestawie naprawczym do zacisków jest pudełeczko z wazeliną techniczną, którą należy nasmarować tłoczek i uszczelki, a po wsadzeniu tłoczków zebrać nadmiar
uszczelka przeciwpyłowa NIE JEST ODPORNA na działanie płynu hamulcowego, a smarując nim tłoczek robisz z niej miękkie g*wno już w pierwszych chwilach jej pracy

PS przy profilaktycznym rozbieraniu zacisku najlepiej podpompować do prawie całkowitego wysunięcia tłoczków, odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik, zdjąć zacisk i obrócić do góry nogami żeby zlać płyn i dopiero wtedy wyjąć palcami tłoczki, żeby uszczelki nie upaciały się w płynie hamulcowym


12 kwi 2012, o 21:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2012, o 13:14
Posty: 1101
Lokalizacja: Rawicz WLKP
Płeć: mężczyzna
Moto: DM620dark
Post Re: wymiana klocków
Jest git majonez, jak wyżej użyłem wazeliny technicznej, jak ktoś woli może dać specjalny smar do tłoczków. Na klocki smar miedziowy, na śruby mocujące zaciski klej do śrub , co by luz nie powstał. Potem odpowietrzanie i jest wszystko w najlepszym porządku.

_________________
www.zielonapracownia.eu


12 kwi 2012, o 22:54
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 30 mar 2011, o 21:42
Posty: 256
Lokalizacja: OPOLSKIE
Płeć: mężczyzna
Moto: Er łan 2002 r
Post Re: wymiana klocków
Slawuch napisał(a):
111290PL napisał(a):
jacaaaa napisał(a):
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!


tłoczków niczym się nie smaruje poza samym płynem hamulcowym, wyczyść (podczas wyjmowania uważaj aby ich nie porysować) posmaruj płynem hamulcowym, poskładaj, zalej nowy płyn, odpowietrz hamulce i gotowe :)


człowieku co Ty piszesz za bzdury...
w każdym zestawie naprawczym do zacisków jest pudełeczko z wazeliną techniczną, którą należy nasmarować tłoczek i uszczelki, a po wsadzeniu tłoczków zebrać nadmiar
uszczelka przeciwpyłowa NIE JEST ODPORNA na działanie płynu hamulcowego, a smarując nim tłoczek robisz z niej miękkie g*wno już w pierwszych chwilach jej pracy

PS przy profilaktycznym rozbieraniu zacisku najlepiej podpompować do prawie całkowitego wysunięcia tłoczków, odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik, zdjąć zacisk i obrócić do góry nogami żeby zlać płyn i dopiero wtedy wyjąć palcami tłoczki, żeby uszczelki nie upaciały się w płynie hamulcowym

Jak dla mnie to ty piszesz bzdury.... ja bym sobie wazeliny nie mieszał z płynem hamulcowym nie po to kupuje porządny płyn żeby mi sie wazelina podniesieniu temperatury płyny hamulcowego z nim zmieszała równie dobrze polej wodą .....pozatym jestem z zawodu mechanikiem i nawet teoretycznie takich bzdur jak tu piszesz nigdy mnie nikt nie uczył a uszczelnienia kurzowego nie masz smarować tylko tłoczek włożyć wytrzeć do czysta i założyć kurzowy..

_________________
....płyń zawsze pod prąd , z prądem płynie tylko gówno ;]


12 kwi 2012, o 23:06
Zobacz profil ICQ WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: wymiana klocków
Bossyy napisał(a):
Slawuch napisał(a):
111290PL napisał(a):
jacaaaa napisał(a):
Co myślicie o siknięciu tłoczków smarem w sprayu ?!


tłoczków niczym się nie smaruje poza samym płynem hamulcowym, wyczyść (podczas wyjmowania uważaj aby ich nie porysować) posmaruj płynem hamulcowym, poskładaj, zalej nowy płyn, odpowietrz hamulce i gotowe :)


człowieku co Ty piszesz za bzdury...
w każdym zestawie naprawczym do zacisków jest pudełeczko z wazeliną techniczną, którą należy nasmarować tłoczek i uszczelki, a po wsadzeniu tłoczków zebrać nadmiar
uszczelka przeciwpyłowa NIE JEST ODPORNA na działanie płynu hamulcowego, a smarując nim tłoczek robisz z niej miękkie g*wno już w pierwszych chwilach jej pracy

PS przy profilaktycznym rozbieraniu zacisku najlepiej podpompować do prawie całkowitego wysunięcia tłoczków, odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik, zdjąć zacisk i obrócić do góry nogami żeby zlać płyn i dopiero wtedy wyjąć palcami tłoczki, żeby uszczelki nie upaciały się w płynie hamulcowym

Jak dla mnie to ty piszesz bzdury.... ja bym sobie wazeliny nie mieszał z płynem hamulcowym nie po to kupuje porządny płyn żeby mi sie wazelina podniesieniu temperatury płyny hamulcowego z nim zmieszała równie dobrze polej wodą .....pozatym jestem z zawodu mechanikiem i nawet teoretycznie takich bzdur jak tu piszesz nigdy mnie nikt nie uczył a uszczelnienia kurzowego nie masz smarować tylko tłoczek włożyć wytrzeć do czysta i założyć kurzowy..


Nie mam pod ręką serwisówki do Svki, ale sprawdziłem serwisówkę do auta i jest wyraźnie napisane ze osłonę przeciwkurzową smarujemy specjalnym smarem dawanym w komplecie z gumkami a nie płynem hamulcowym. Zresztą parę dni temu robiłem taką operację w aucie i tak właśnie montowałem...

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


12 kwi 2012, o 23:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL