Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Autor |
Wiadomość |
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
U mnie jest tak, że na świeżo odpalonym i rozgrzanym moto pojawia się kreska poniżej - " _ c00", wystarczy, że lekko ruszę manetką i kreska wskakuje na prawidłowy poziom (środkowy) i już tam zostaje, nawet po powrocie na obroty jałowe. Oczywiście potem przy zwiększaniu wskakuję na górę przy około 2200, co i tak jest już chyba dość dobrze poprawione w stosunku do fabryki. Zastanawia mnie tylko jej dolne położenie zaraz po odpaleniu, może tak być?
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
Ostatnio edytowano 20 kwi 2014, o 21:44 przez silver, łącznie edytowano 1 raz
|
20 kwi 2014, o 21:29 |
|
|
Dziaku
SV Rider
Dołączył(a): 22 gru 2013, o 00:50 Posty: 1975 Lokalizacja: SM
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'99
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
A masz dobrze wyregulowane wolne obroty?
_________________ CBR 125R '07-->SV650S '06-->DR350S '91-->RM125 '95-->SV650S '99
|
20 kwi 2014, o 21:34 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Tak, 1200 na ciepłym.
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
20 kwi 2014, o 21:36 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
| | | | kisiel_krzychu napisał(a): znalezione w necie, przerobione i wywalone to co zbędne wklejam na forum żeby było jasno i przejrzyście i w jednym miejscu
odpalenie dealer mode Sprawdzanie / Regulacja czujnika położenia przepustnicy (TPS) Setting
Potrzebne będą:
cienki przewód
torx rozmiar 25
1. Odkręcić boczne panele pod siodełkiem ...
3) Odkręcić śruby mocujące zbiornik ... Podnieś zbiornik i podeprzeć podporą
4) Uruchom silnik, aż w jego normalnej temperatury pracy (najczęściej około 85-90 stopni )
5) Sprawdzić i wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego ... Powinno być około 1200rpm. z lewej strony motocykla przy ramie w. Kręcenie w prawo zwiększa prędkość obrotową biegu jałowego i lewo - obniża ... . delikatna śruba , róbcie małe obroty śruby
7) zdejmujemy tylne siedzisko
8) lokalizacja dealer conetcor Jeśli spojrzysz na ogon z tyłu, po lewej stronie powinieneś zobaczyć kilka przewodów. Śledź ten kawałek plastiku w dół w kierunku siodła jeźdźca gdzie znajduje się dealer conector - to prostokątny, biały plastik z 6 otworami do złącz i tylko 4 z nich używane. Posiada również czarną gumową osłonę na nim.
9) na wyłączonym zapłonie zmostkować dwa piny w kostce tak jak na zdj
** UWAGA ** nie zwierać z masą i pozostałymi pinami
10) Włącz zapłon. zamiast wyświetlacza temperatury powinna teraz się pokazać krótka linię (jak znak minus), oraz C00 ( brak błędów). Jeśli masz jakieś inne numery widoczne na tym ekranie jest błąd (to dealer diagnostyczny wyświetlacz!)
11) Uruchom silnik i powoli odkręcaj gaz, patrząc na małą linię przed C00 ( w przypadku braku błędów) Przy około 1450rpm powinna ta kreska przejść na pozycję górną. Jeżeli nie jest tak a prawdopodobnie przejdzie przy ok 3 000 obr to znaczy że przy 3000 obr wtrysk paliwa rozpoczyna wstrzykiwanie większej dawki paliwa do silnika, więc gdy jest ustawiony zbyt wysoko motocykl będzie szarpał na niskich obrotach!
12) Wyłącz silnik aby zlokalizować czujnik położenia przepustnicy ( TPS) ... To pod zbiornikiem na lewej stronie motocykla, z tyłu airboxa
13) torxem rozm 25 delikatnie odkręcamy
DOKŁADNIE odkręcić dwie śruby torx na czujniku (te na górze i na dole, a nie po obu stronach!). ** UWAGA ** do dolnej śruby ciężko się dostać , są wykonane z miękkiego metalu więc ostrożnie i odpowiednim torxem
14) Uruchom silnik i obrócić czujnik w lewo (chyba), aby zmniejszyć obroty przy których ma wysyłać sygnał. Trzeba robić bardzo małe ruchy czujnika!
15) Następnie obracając przepustnicę powoli, patrząc na wyświetlacz zobaczymy czy i przy jakim zakresie linia przesuwa się do góry powinno być około 1450rpm.
UWAGA: uzbroić się w cierpliwość bo chwilkę może potrwać zanim zmiany pojawią się na wyświetlaczu
16) jak jest wszystko ok, bardzo powoli dokręcić śruby na czujniku
17) zgaś motocykl, Usuń kabelek ( mostek) z gniazda dealer conector, , sprawdzić wyświetlacz czy wrócił wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej!
18) resztę złożyć do kupy i przetestować czy działa.
KODY BŁĘDÓW
| | | | |
Nie ma ktos przypadkiem zapisanych zdjec z tego posta, badz nie ma innej instrukcji? Zroiony mam luz zaworowy, ustawione przepustnice (przez mechanika), ale na luzie silnik dlawi i obroty faluje z przedziale 900-1500 (czasem potrafi sam z siebie zgasnac). Podczas jazdy problemow nie ma, rozmawialem z poprzednim wlascicielem i mowi, ze mial ten sam problem i pomogla wlasnie regulacja TPS'a. Fajnie by bylo, gdyby ktos pomogl z lokalizacja, badz zdjeciem: - regulacja obrotow na luzie - dealer connector i ktore piny zmostkowac - zdjecie gdzie jest czujnik TPS i ktore sruby trzeba regulowac POratowalby ktos z powyzszym?
|
10 maja 2017, o 08:47 |
|
|
hubi199
SV Rider
Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51 Posty: 2807 Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
|
10 maja 2017, o 10:50 |
|
|
acinr_PL
SV Rider
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 14:28 Posty: 1963 Lokalizacja: Piła / Szczecin
Płeć: mężczyzna
Moto: B*R*A*K
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
tu masz instrukcje po polsku synchro i regulacji tp, stp https://www.sendspace.com/file/8n3vpx
_________________
SV650S k3 bikepics.com
|
10 maja 2017, o 11:09 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
ooo, piekne dzieki panowie.
Myslicie, ze u mnie jest sens regulowac obroty, czy zostawic jak jest, zagrzac go i wtedy sprawdzic (wczesniej obroty byly dobrze, sruba od brotow nie byla ruszana). Pytanie o sens regulacji stad, ze na luzie te obroty faluja, wiec de facto ciezko zgadnac kiedy byloby te 1300. Ewentualnie moze najpierw sprawdzic czy nie podaje od razu za duzej dawki i w razie czego zmniejszyc?
|
10 maja 2017, o 12:20 |
|
|
Shadowblade
rowerzysta
Dołączył(a): 25 maja 2013, o 14:26 Posty: 49 Lokalizacja: Wrocław/Radomsko
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000N K5,all black
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Sprawdź TPS jeśli się poluzował to nie ma sensu regulować obrotów. Ustaw go tak, żeby nie falował i dopiero wyreguluj obroty a potem ustaw TPS wg instrukcji.
|
14 maja 2017, o 12:43 |
|
|
brzydkibrzydal
motocyklista
Dołączył(a): 1 maja 2016, o 15:56 Posty: 269 Lokalizacja: Giebułtów / Tychy
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S k3
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Ustawione, dzieki wielkie. Ustawilem najpierw TPS na odpowiedni poziom (kreska byla u gory od samego dolu), potem zajalem sie ustawieniem na obrotach i koniec koncow kreska wskakuje na wyzszy poziom okolo 2750 obrotow (mniej wiecej w polowie miedzy 2,5 a 3k. Kurde, ale teraz sie przyjemnie slucha tego silnika...
|
15 maja 2017, o 23:09 |
|
|
Ridann
motorowerzysta
Dołączył(a): 4 wrz 2010, o 22:01 Posty: 66
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2006
|
Re: ustawianie TPS i dealer mode, sprawdzanie błędów,
Apka na smartphona "SV650 Information", tam jest jak ustawić TPS.
_________________ Zawodowcy są przewidywalni – strzeż się amatorów.
|
20 maja 2017, o 10:47 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|