Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
Za to Kacper z xenonem w soczewce jest super widoczny w lusterku Nie oślepia, ale też nie sposób nie zauważyć tego białego punktu.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 lip 2010, o 19:51 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Xenony
Właśnie "poprawiłem" pozycyjne, teraz powinno być lux malina - dwa oczka sygnalizujące coś dziwnego w lusterku. Muszę jeszcze ustawić światło mijania bo jest za nisko i gucio dzięki niemu widać PS. Potrzebna mi żarówka H1 (ew coś na zmianę, coś jeszcze pasuje do gniazda h1?) o ładnym białym świetle. Fajnie by było gdyby jeszcze dużo tego światła dawała.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
5 lip 2010, o 20:22 |
|
|
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
|
Re: Xenony
8000k, no i trochę niebiesko jest niestety. Ba, nawet fioletowo. Myślałem żeby to wymienić nawet na 5000k i być może tak właśnie zrobię. 6000k też ładują nieźle niebiesko, bierz 4,3 albo 5...
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
|
5 lip 2010, o 21:00 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Xenony
4,3K jest białe, reszta jest coraz bardziej niebieska i potem fioletowa. Jak zależy ci na dobrej widoczności to nie ma co wychodzić ponad 4,3K ew. 5K PS. Dzięki lasooch, ty to umiesz przycukrować
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
5 lip 2010, o 21:07 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Xenony
To ja tylko dodam, że posiadam SVkę z '02 - wersja na Niemcy, a tam świeci ALBO mijania ALBO drogowe, bo jest różnica w układzie elektrycznym. Problem jednak można banalnie obejść mostkując 2 kabelki na kostce od lewych przełączników. Po prostu trzeba w konia zrobić przełącznik świateł drogowych, tak, żeby nie rozłączał mijania. Co do lampy ryflowanej, to dzięki za info. Z tego co zrozumiałem XENON warto włożyć tylko w lewą lampę a żarówkę 4300k. Podkreślę, że zależy mi na widoczności a nie bajeranckości. No i ostatnia rzecz - lampa może i klejona ale jeżeli wsadzi się ją do wiadereczka z wodą ok 80'C to klej da za wygraną i nic nie pęknie. Widziałem taki motyw przy lampie od Bandita. Może komuś taki patent się przyda na przyszłość.
P.S. do Xenona. Ponoć to bardzo awaryjne jest (tania elektronika). Mnóstwo reklamacji spływa do sklepów w Krakowie i chłopaki w Wilcza Garage, postanowili przestać sprzedawać Xenony dla dobra ogółu. Ktoś ma z was Xenon dłużej niż sezon/dwa??
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
6 lip 2010, o 00:39 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Xenony
Lampy w swoim aucie rozklejałem w piekarniku - w sumie lepsze to było niż woda bo w środku miałem silniczki od regulacji
_________________
SV650S K1
|
6 lip 2010, o 00:59 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Xenony
Suzi Mua, chińskie zestawy psują się na potęgę. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz w internecie podzespoły (swego czasu jak kupowałem nie było możliwości kupienia kompletu, nie wiem jak teraz) Philipsa, wydasz może trzy razy więcej, ale posłuży pięć razy dłużej. 4300k to idealny wybór jeśli zależy Ci na maksymalnej widoczności. Jestem przeciwnikiem wkładania żarnika ksenonowego do zwykłej lampy, tak jak napisał Sirmariano świeci wszędzie tylko nie na drogę. Przy soczewce jak przyłożysz się do ustawienia lampy nie powinno oślepiać.
_________________ Pozdrawiam!
|
6 lip 2010, o 05:24 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
Xenonów nie należy wkładać do lamp, gdzie odbłyśnik jest gładki, a szkło ryflowane, bo niestety raczej będzie oślepiać wszystkich, niezależnie od ustawienia lamp. W przypadku lamp z gładkim szkłem oraz "ryflowanym lustrem" można zastosować xenon, będzie oświetlać drogę, nie będzie oślepiać innych, sprawdzone i przetestowane. A gdy mamy lampy soczewkowe, to jest to najlepsze rozwiązanie pod xenon.
Palnik xenonowy jest tak skonstruowany, że łuk elektryczny znajduje się w tym samym optycznym miejscu reflektora, co włókno zwykłej żarówki. Oznacza to, że palnik świeci w tych samych kierunkach co żarówka, bo lustro jest to samo, a oba źródła światła są umieszczone w tych samych miejscach. Nadal jest wyraźna granica światła i cienia, która wynika z załamań lustra i osłonki źródła światła. Więc jeżeli dobrze wyregulujemy wysokość świecenia, to nie powinniśmy nikogo oślepiać.
Jedynym powodem oślepiania może być brudny reflektor, stąd wymóg stosowania wycieraczek lub spryskiwaczy. Jeżeli będziemy mieć np. muchy na reflektorze, to światło będzie rozpraszane na takich obiektach. No i tu wychodzi zaleta soczewki - soczewka pozwala na przepuszczenie bardziej skupionego strumienia światła przez mniejszą powierzchnię przekroju. Na mniejszej powierzchni poprzecznej zbierze się mniej syfu z ulicy (kurz, błoto, sól) w porównaniu z większa powierzchnią. Więc przy brudnym kloszu lampy, dzięki soczewce mamy mniejsze ograniczenie światła i mniejsze rozproszenie. A mniejsze rozproszenie to mniej oślepiania ludzi z przeciwka.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
6 lip 2010, o 08:25 |
|
|
fibat
SV Rider
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
|
Re: Xenony
Zgodzę się z tym stwierdzeniem. Poza soczewkami, nie widziałem jeszcze takich instalacji ksenonowych (mam na myśli niefabryczne), które by nie oślepiały (niezależnie czy puszka czy moto). Przy jeździe nocnej to wątpliwa przyjemność dostać ksenonem po oczach, bo zanim wzrok wraca do normy, to jest się już 200m dalej. Pomijając legalność tego typu instalacji przy kontrolach drogowych, podzielę się z Wami wiedzą o trzech znanych mi przypadkach, w których firmy ubezpieczeniowe odmówiły wypłaty odszkodowania. Dotyczy to wprawdzie akurat sytuacji samochodowych ale... Mianowicie, gdy drugi uczestnik zdarzenia przytomnie oświadczył iż został oślepiony bardzo mocnym światłem, policjant stwierdził niehomologowaną instalację ksenonową w niehomologowanej do tego typu światła lampie. Wykorzystała to firma ubezpieczeniowa, która na tej podstawie nie chce wypłacić odszkodowania. Jedna z tych spraw jest w toku, jak będę znał szczegóły to opiszę je jak najszybciej.
_________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
|
6 lip 2010, o 09:07 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
A ja owszem, widziałem. Yamaha FZ-6S, gładkie szkło, ryflowane lustro. Osobiście pomagałem koledze ustawić wysokość xenonów tak, by nie oślepiał samochodów. Sprawdzaliśmy to z pomocą mojej hondy, w której kierowca siedzi na prawdę nisko, więc jest oślepiany bardziej niż w przeciętnym samochodzie. Da się bez problemu ustawić reflektory tak, by nikt z przeciwka nie był oślepiany, a sam kierujący miał lepiej oświetloną drogę, niż przy zwykłych żarówkach halogenowych
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
6 lip 2010, o 09:18 |
|
|
fibat
SV Rider
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
|
Re: Xenony
Rozumiem, że sprawdzaliście po ciemaku z różnych odległości 20-200m jadąc z naprzeciwka i z tyłu rzeczonej hondy Zdanie moje na temat ksenonów jest jakby poparte widzianą sytuacją, kiedy to jakiś "debil" wjechał kawałkiem tira (w celu postraszenia) na nasz pas, bo kolega z którym jechałem oślepiał go ksenonem. Nieprzyjemna sytuacja. Jeżeli ktoś pokaże mi widzialną granicę światło cienia z akcesoryjnych ksenonów na zdjęciu, to może zmienię zdanie w tym temacie.
_________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
|
6 lip 2010, o 09:38 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
Dokładnie tak jak piszesz Test był w środku nocy, na jakiejś kompletnie nieoświetlonej drodze pod lasem, więc warunki mieliśmy idealne. Powiem Ci, że ta granica jest dużo bardziej wyraźna niż przy żarówkach halogenowych. To właśnie jest jedyny minus xenonów, bo drogę tuż przed sobą masz zajebiście jasną, a potem jest nagle ostra granica i dalej za nią zupełna ciemność. Zdjęcia gdzieś mam, jak znajdę to wrzucę
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
6 lip 2010, o 09:42 |
|
|
fibat
SV Rider
Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03 Posty: 496 Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
|
Re: Xenony
Jeżeli ktoś podszedł w ten sposób do montażu czytaj rzetelnie, to nie będę na siłę szukał argumentów na "nie" Jak nie oślepia to jest git. Z drugiej strony na naszych cudownych dziurawych drogach, to oślepiają czasami nawet rowery z dynama
_________________ Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta
"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"
|
6 lip 2010, o 09:56 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
Na dziurawych drogach to będą oślepiać również pojazdy z xenonem zamontowanym fabrycznie, bo układ samopoziomowania reaguje na zmienne obciążenie pojazdu, a nie na dziury w drodze itp, niestety...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
6 lip 2010, o 11:30 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Xenony
Goście z tirów są pojebani na punkcie świateł - jak masz długie czy halogeny to od razu walą po długich. Ostatnio 70km jechałem o zmroku na długich (czego raczej nie robię) i nikt mi nie mrugnął poza tirem. Nie wiem co tym debilom przeszkadza, i tak siedzą wysoko i ich nie razi
|
6 lip 2010, o 15:40 |
|
|
fredric
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:57 Posty: 337 Lokalizacja: kozienice/oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: erłan
|
Re: Xenony
I aby było ciekawiej to nie zmienia się tylko po odpaleniu lamp, czyli jak załadujesz ekipę to będzie świecić nisko nawet jak ich wysadzisz. Zonk na całego sprawdzane w audi vw i skodzie. Jakbyś jechał po zmroku na halogenach lub długich to na bank zrobiłbym ci biało w kasku lub aucie i to powiem ci że specjalnie zapaliłbym tuż przed tobą. Nawet nie wiecie jak mnie wkur.... pajace co latają na halogenach,długich lub xenonach z biedronki co świecą wszędzie tylko nie na drogę. Albo matoły na dziennych w nocy porażka.
_________________ była sv1000s k6 fałtegje masters kompsport tjuning BikePics jest erłan 161ZT664 gg.1060988
Ostatnio edytowano 6 lip 2010, o 22:42 przez fredric, łącznie edytowano 1 raz
|
6 lip 2010, o 22:37 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Xenony
Napisałem, że z reguły nie oślepiam innych długimi, ale domyślam się, że masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem. Chodziło mi o to, że nikomu z osobówek widocznie nie przeszkadzały moje światła, skoro nikt nie mrugnął, tylko jakiemuś pajacowi z tira, który to akurat najmniej odczuwa moje światła.
|
6 lip 2010, o 23:08 |
|
|
fredric
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:57 Posty: 337 Lokalizacja: kozienice/oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: erłan
|
Re: Xenony
Dono czytam ze zrozumieniem i dlatego napisałem jakbyś mnie mijał to bym tak a nie inaczej zrobił. I w tym momencie akurat mało by mnie interesowało że z reguły tak nie robisz. Domyślam się że jeździsz sam autem też i nie raz miałeś okazję zostać oślepiony przez moto lecące na długich. Jak ci to wytłumaczyć łopatologicznie, o wiem daj komuś karnąć się twoją sv i sam przejedź się autem to zobaczysz czy z reguły nie oślepiasz. Długie świecą wyżej więc kierowcy tirów trochę inaczej to widzą niż puszki. Poza tym są nadgorliwi ale to temat rzeka.
_________________ była sv1000s k6 fałtegje masters kompsport tjuning BikePics jest erłan 161ZT664 gg.1060988
|
6 lip 2010, o 23:26 |
|
|
Dono
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:59 Posty: 3102 Lokalizacja: Warta, łódzkie
Płeć: mężczyzna
Moto: różne
|
Re: Xenony
Rozumiem, sam nie lubię kiedy ktoś oślepia długimi, halogenami, albo jak jakiś wieśniak jedzie tylko na halogenach bez świateł. Są też tacy, którzy jadąc za tobą walą po długich/halogenach, nie zdając sobie sprawy, że to też oślepia w lusterkach. Opisuję jedną taką sytuację kiedy jechałem na długich - ciemna szybka, pośpiech, wieczór, zmęczenie - wolałem mieć lepszą widoczność. Nikt mi nie mrugnął, więc kontynuowałem jazdę na długich. Chodziło mi tu głównie o tirowców, nawiązując do tego co napisał Fibat.
|
6 lip 2010, o 23:37 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Xenony
Ja w swojej S-ce mam 8000k i normalną przetwornice samochodową. Wszystko mi działa, postojówki, długie itp. Tylko jak mi moto zgaśnie na światłach mijania to mi się wyłączą xenonik, muszę przełącznik ustawić na wyłączony i włączyć jeszcze raz. Przetwornica jest przymocowana do dużej wystającej śruby z lampy, dodatkowo spięta jest trytytkami (na fotce jeszcze nie):
|
14 lip 2010, o 22:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|