Dostrajanie gaźników - strojenie na AFR
Cześć
Ostatnio zaniedbałem SV, tylko zmiana filtrów i olejów... Tak nie może być, coś podziałam. Może nony lakier, amor tylny, nieważne...
Ważne, z racji tego, że zajmuje się trochę LPG, to dysponuję sondą AFR, po roku wpadłem na pomysł odmulenia gruza (brawo ja).
Planuję oddławić nieco dolot, do tego dopasować dysze. Dysze zamierzam wiercić i sprawdzać AFR. Na necie jest parę wskazówek, rozmiary dysz itp, gotowe kity do kupienia ale po co przepłacać
W związku z tym, może ktoś przerabiał temat i mnie trochę nakieruje, bym mniej czasu stracił na testach.
Mam pytania, kiedy i jak zwiększać dysze, kiedy zastosuję desnorkel mod ?
Plan:
1. Osiągnięcie AFR na WOT w okolicy 12.8 (obecnie nie wiem ile jest, jeszcze nie mierzyłem)
2. Jazda z małym obciążeniem AFR ok 15
Specyfikacja:
Będzie desnorkel i jest przelot, ale jeżdżę na db killerze.
Strojenie;
Jak tego dokonać, do tak małych modów wystarczy nieco większa dysza główna ?
Muszę się dokształcić co do działania gaźnika, jak to ogarnąć by skład mieszanki zmieniał się w miarę płynnie, wiadomo to nie wtrysk, tu nie ma tabelki tylko fizyka, nie wiem jakie ograniczenia są z tym związane, czy ekonomia i moc pójdą w parze ?
Pytanie, czy ktoś ma publikacje o strojeniu gaźnika zbliżonego budową do naszych ?
Od czego zacząć ? Wpływ na mieszankę, dyszy głównej, od wolnych i przepustnic, iglica ?
Nie planuję nie wiadomo czego, ale fajnie by ugrać parę niutów, bo może jest szansa.