Re: Problem. Obrotomierz-rezystor
Zerknij w to miejsce, które zaznaczyłeś (czerwona kreska i cyfra 1):
jeśli jest widoczne cięcie (uszkodzenie ścieżki, przerwa), to właśnie od tego miejsca bym zaczął. Jeśli wygląda to na uszkodzenie, to albo masz przerwę w zaznaczonym miejscu, albo masz tam zwarcie jednego z biegunów silnika krokowego do tej ścieżki (cos-). Możesz to sprawdzić za pomocą funkcji sprawdzania ciągłości obwodu (buzzer, lepsza opcja, interesuje Cię "ciągłość-przerwa") albo testu diody (przy zwarciu będzie pokazywać wartość bliską 0mV, przy przerwaniu obwodu pewnie coś w okolicach 1400mV (typowe, ale zależy od multimetru, którym będziesz mierzył), o ile nie zewrzesz jakąś inną gałęzią obwodu, więc sprawdzaj w obu kierunkach). Pomarańczowym kolorem zaznaczyłem gdzie mierzysz (pomiędzy którymi punktami lutowniczymi).
Dla porównania masz tę samą płytkę PCB bez uszkodzenia w tym miejscu (znaleziona w sieci,
https://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=102609):
Zacząłbym od doprowadzenia do porządku ścieżek w tym właśnie miejscu. Jeśli jest zwarcie, to ostrym nożem/cienkim pilnikiem je usuń. Jeśli jest przerwa w ścieżce, to zeskrob po obu stronach przerwanej ścieżki ten zielony lakier, żeby się dostać do miedzi (skalpelem albo rysikiem z włókna szklanego, np. złamanej szczytówki wędki, byle nie z włókna węglowego), pobiel spoiwem (cyną) i wlutuj na płasko kawałek srebrzanki (to taki srebrzony drut miedziany do robienia zworek w płytkach drukowanych). Zamiast kupować całą szpulkę, kup 1 rezystor u utnij mu nóżkę, masz jakieś 3cm srebrzanki. Wiem, okrucieństwo, ale działa
Do bielenia użyj kalafonii albo pasty lutowniczej (na odsłoniętą miedź), ta która jest w drucie (spoiwie) to niewystarczająca ilość. Cyna (spoiwo) ma się ładnie rozpłynąć po miedzi, żadnych odstających kulek ani żadnych takich. Nie nagrzewaj też długo płytki w jednym miejscu, silnik wytrzyma, półprzewodniki niekoniecznie (sorki, że piszę tak łopatologicznie, zakładam, że nie jesteś elektronikiem).
//Edit:
Pomiar 1 i pomiar 2 sprawdzają ciągłość ścieżki, pomiar 3 i pomiar 4 sprawdzają czy nie ma zwarcia między podejrzanymi ścieżkami (te dwa pomiary rób w dwóch kierunkach, znaczy zamień sondy miejscami, czerwoną i czarną, przy pomiar 1 i pomiar 2 to nieistotne).