Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 09:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Brak ładowania 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 15 kwi 2018, o 12:00
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Brak ładowania
Cześć! Mam taki dziwny problem z moją sv650. Historia zaczęła się miesiąc temu jak chciałem odpalić Moto to słyszałem taki "pstykający" dźwięk przy naciskaniu startera. Myślałem, że to może być przekaźnik rozrusznika natomiast to był akumulator. Kupiłem nowy, pojeździłem miesiąc i nagle w trakcie jazdy Moto totalnie zdechło, 0 oznak życia. Okazało się, że to znowu akumulator który się po prostu zagotował. Wybrzuszyło go z boku, wyleciał cały kwas. Kupiłem kolejny akumulator, pojeździłem 2 dni, stanąłem sobie moto gdzies, zgasiłem i już nie odpalił. Tym razem były jakieś oznaki życia typu kontrolki itd, ale akumulator był całkowicie rozładowany. Sprawdzałem ładowanie i jest chyba ok, bo oscyluje w granicach 12.6-13.
Jakieś pomysły ?
Z góry dzięki wielkie za pomoc!

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


26 sie 2018, o 11:04
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 10 lip 2017, o 11:13
Posty: 213
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2004
Post Re: Brak ładowania
Nie jest ok ładowanie. Najprawdopodobniej padł regulator. Nie będę pisał jak sprawdzić regulator i resztę elementów,bo jest to opisane nie raz na forum i w serwisówce.

Takie ładowanie pewnie masz na wolnych obrotach. Dodaj gazu to zobaczysz ile będzie.


26 sie 2018, o 13:07
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Brak ładowania
W serwisówce jest to wyraźnie zaznaczone: napięcia ładowania sprawdzasz przy 5000 obr/min. To, że akumulator jest 12V to pewne uproszczenie. Inne jest napięcie elektryczne na zaciskach w stanie jałowym (mierzone bez obciążenia), inne pod obciążeniem ale bez ładowania (w przypadku moto: światła, zapłon - killswitch w pozycji RUN ale silnik nie kręci, wtedy każda cewka pobiera 2-3A, a to już spore obciążenie), inne przy obciążeniu i ładowaniu (silnik pracuje, tu powinno być ~13,8-14,4V).

Instalacja nie działa w taki sposób, że podczas ładowania najpierw ładujesz AKU a stamtąd dopiero prąd płynie na odbiorniki, raczej patrz na to jak by to, co doprowadzasz z alternatora przez regulator płynęło do odbiorników, a jeśli nie wyrabia, to "pożycza" z AKU. Jeśli ciągle jeździsz z dużym poborem (światła/dodatkowe halogeny, grzane manetki, ładujesz smatfona, podgrzewasz kanapę), dodatkowo na krótkich odcinkach (częste użycie rozrusznika), nocujesz pod chmurką (dobowe minimum temperatury to statystycznie 4-5 rano) to - upraszczając - AKU jest cały czas "na debecie". Alternator ma skończoną wydajność prądową, w niektórych moto jest "na styk" (krossówki, gdzie liczy się mała masa), w innych (np. taki GS650) jest "z zapasem". SV jest "gdzieś pośrodku", w S'ce (2x żarówka H4, grzane manetki, ładowanie do nawigacji na kierownicy i ładowanie telefonu w zadupku) nigdy mi nie wyssało AKU (nie licząc pierwszej jazdy pozimowej po kupnie, na AKU poprzednika, ale to inna bajka).

Tak, jak napisał artr93: zerknij do serwisówki, tam masz krok po kroku napisane jak sprawdzić układ ładowania (sam alternator, jak i pracę regulatora). Kiedyś w zamierzchłych czasach za odpowiednie ładowanie odpowiadał regulator napięcia i regulator prądu ładowania/ogranicznik prądu wstecznego (vide: "Obsługa instalacji elektrycznej w samochodach i motocyklach" Zdobysław Perzyński WKiŁ 1977). Teraz (prostowniki pełnią rolę zaworów jednokierunkowych, więc prąd wsteczny w uzwojeniach nie popłynie) masz zintegrowany i nierozbieralny, więc tzw. "krótka piłka": działa-nie działa. To, że będzie "trzymał napięcia", nie znaczy, że ograniczył prąd ładowania.

Za Haynessem moc wyjściowa alternatorów w SV:
X, Y, K1 max. ok. 300[W]@5000[obr/min] (czyli przy 12[V] Imax=25[A])
K2 max. ok. 275[W]@5000[obr/min] (czyli przy 12[V] Imax=23[A])
K3+ max ok. 375[W]@5000[obr/min] (czyli przy 12[V] Imax=31[A])

Standardowe AKU do SV to 10Ah, więc upraszczając: ładujesz 10[h] prądem 1[A] albo 2,5[h] prądem 4[A], co już można nazwać szybkim (acz niezalecanym) ładowaniem. Gdyby regulator napięcia/prądu ładowania nie ograniczał prądu ładowania, mógłbyś go (AKU) bez problemu zagotować (z Twojego opisu tak to właśnie wygląda). Oczywiście jest tu uproszczenie, bo cały prąd z alternatora/regulatora nie jest używany do ładowania AKU, a różnica pomiędzy napięciem AKU a napięciem z wyjścia regulatora się zmniejsza wraz z naładowaniem AKU, więc i prąd ładujący AKU też będzie się zmniejszał. Oczywiście, o ile ogranicznik napięcia w regulatorze działa poprawnie i o ile nie jest uszkodzony sam akumulator. Serwisówka, Paaanie... :D

Teoretycznie w takiej sytuacji można zmniejszyć sam prąd ładowania (jako część prądu dostarczanego za pośrednictwem regulatora) przez włączenie dodatkowych odbiorników, tylko, że:
1. skąd masz wiedzieć, że to akurat wtedy się dzieje (awaria regulatora)?
2. nie jesteś GoldWing'iem (grzane siedzisko, radio, nagrzewnica ciepłego powietrza na kolana itp.), skąd masz znaleźć w moto tyle odbiorników energii elektrycznej?...
3. dojechałeś do domu, to naprawiaj a nie szukasz wymówek/obejść :P

Zerknij do serwisówki - skoro załatwiłeś już trzecie AKU, to przekroczyłeś wartość regulatora, a to i tak pikuś, jeżeli następnym razem AKU zrobi "kabum!" i będziesz poparzony kwasem.

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


3 wrz 2018, o 17:38
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 6 lis 2016, o 21:05
Posty: 19
Lokalizacja: UK-NW, PL-Małopol
Płeć: mężczyzna
Moto: svfilis 1000
Post Re: Brak ładowania
mam bardzo podobny problem w moim 1000, gdy odepne swiatla ladowa nie jest kolo 13.4 ale z swiatlami jest 12,6 sprawdzalem regulator bylo by ze jest ok natomiast aleternator daje jakies 50v przy 5krpm.


4 wrz 2018, o 16:21
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Brak ładowania
Serwisówka do litra mówi o co najmniej 75[V] przy 5000[obr/min] na każdej cewce. Pomiar wykonujesz dla prądu przemiennego oczywiście, (V AC, V~ czy jak tam masz w multimetrze to oznaczone). Napięciem stałym (wyprostowanym) będzie za prostownikiem/regulatorem napięcia/prądu ładowania a tętnienia napięcia wygładzi dopiero akumulator. Alternator jest po prostu trójfazową prądnicą prądu przemiennego.
Sprawdź rezystancję samych cewek i rezystancję między cewkami a masą - to rozdział 7, strony 9, 10, 11. Tyle możesz sprawdzić z zewnątrz, bez zrzucania pokrywy alternatora.
Niektóre mierniki lepiej albo gorzej radzą sobie z liczeniem wartości skutecznej (przy przebiegach przemiennych, ale na pewno nie na tyle, żeby przekłamywać o 25[V]). "Generator no-load performance" znaczy w tym przypadku, ze pomiar robisz na odpiętej wtyczce alternatora, czyli, że wszystkie odbiorniki czerpią energię z akumulatora (AKU nie jest w tym czasie ładowane, to chyba oczywiste).

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


4 wrz 2018, o 17:01
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Cześć, pozwolę się podpiać pod temat, bo wydaje mi sie, że mam podobny problem.
Mam taką sytuacje: Suzuki SV 650 n 2001, akumulator dwuletni - EXIDe YT12A-BS (12V, 9,5Ah)
jeźdżę dość krotkie odcinki okolo 10km do pracy i potem 10 km z powrotem. Raz na dwa tygodnie zdarza mi się że moto nie che odpalić ( lampki się swiecą po przekreceniu kluczyka ale nie odpala).
Wtedy muszę doladować akumulator. Do ladowania używam czegoś takego: "Ładowarka automatyczna 12V- 1,5A (EST-507)" - https://www.akumulatory-zelowe.pl/ladow ... -p-32.html. Ładuje zgodnie z instrukcją do momentu aż dioda zmieni kolor na zielony. Może zainwestować w lepszy prostownik?

Byłem w serwisie z akumulatorem i powiedzieli, że był "zakwaszony", ale wzięli go na noc i teraz wygląda ok, trzyma napięcie.

Nastepnie zacząłem mierzyc akumulator:
Dziś na starcie miał 12,46V, po przejechaniu 10 km napiecie na nim spadło do 12,34V

Sprawdzilem ładowanie, przy wyłaczonych światłach jak stał przy obrotach 5k wartośś na klemach wynosiła 14,6V.

Co jeszcze mogę sprawdzić, planowałem jechać w dłuższą trase w najbliższym czasie ale nie chciałbym stanąć gdzieś w polu :(


7 wrz 2018, o 12:06
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 08:25
Posty: 272
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Brak ładowania
Możesz pobór na postoju włączając w obieg akumulatora miernik i zmierzyć pobór. Powinno być jak dobrze pamiętam max 20mA. Ładowanie "nie skacze" bardzo w zależności od obrotów? Jeżeli nie i przy każdych obrotach jest w okolicy 14V to moim zdaniem akumulator pada. Dobry akumulator dobrze naładowany ma ok 13V.


7 wrz 2018, o 13:12
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Dla pewności, właczam maszynke tzn. przekrecam kluczyk (multimetr do aku I gdzies dalej, gdzie najlepiej?) i na wyłaczonych światłach max 20 mA,tak?

Skakanie zaraz sprawdzę wydaje mi się, że bylo ponad 14V ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz.

EDIT: Pomierzyłem napiecie i faktycznei skacze od 12,9 do 14 coś przy 5k obrotach - wcześniej po przejechaniu 10 km bylo bliżej 14,5V.
Czyżby to sugerowało regulator napiecia?


7 wrz 2018, o 13:24
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 08:25
Posty: 272
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Brak ładowania
Pobór na postoju bez kluczyka w obwód na minusie miernik w pozycji mierzenia prądu. Jeżeli skacze bardzo to na 100% regulator napięcia. Akumulator naładuj prostownikiem zostaw na kilka dni i zmierz napięcie na nim powinien mieć koło 13V tzn ze jest ok. Ja wymieniłem regulator na chinczyka 60 zł działał miesiąc i padł. Na gwarancji wymienili mi na nowy założyłem, miesiąc działa i na razie jest ok. Gwarancja rok więc jak znowu padnie to może jeszcze wymienia :) Wszystkie Suzuki mają chyba problem z tymi regulatorami kuzyn ma GSR-a i też padł. Zastanawiam się czy nie zamontować na stałe małego wyświetlacza voltomierza obok zegarów. Będzie można na bieżąco monitorować sytuację z ładowaniem.
Obrazek


10 wrz 2018, o 08:19
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Dzięki za rysunek, bardzo pomocny.
Po wekendzie moto stało od piatku wieczór do dziś rana napiecie utrzymało sie na pozomie 12,34V.
Po pracy sprawdze pobór.

W weekend pod sklepem motocyklowym spotkałem typa, który mial podobny problem ze swoja SVką i polecał wymienić regulator z SV na taki z CBR (wg niego są podobne ale Honda jest lepsza jakościowo, gdzies na forum tez wycztałem, że gs500 tez ma lepszy) ktoś coś wie na ten temat?


Niestety moja ładowarka uznaje, że AKU jest naładowane (chyba musze kupić coś lepszego) tzn. załącza się zabezpieczenie przed przeładowaniem i na akumulatorze podtrzymywana jest stała wartość napięcia.


Ryba81 napisał(a):
Zastanawiam się czy nie zamontować na stałe małego wyświetlacza voltomierza obok zegarów. Będzie można na bieżąco monitorować sytuację z ładowaniem.


Ciekawy pomysł zwłaszcza w SVce.


Ostatnio edytowano 10 wrz 2018, o 14:50 przez kendzi, łącznie edytowano 1 raz



10 wrz 2018, o 11:53
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 08:25
Posty: 272
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Brak ładowania
Albo zamontować coś takiego:
https://esklep24.pl/wodoodporne-motocyk ... f8QAvD_BwE
Gniazdo zapalniczki, 2xusb i wskaźnik napięcia akumulatora.


10 wrz 2018, o 13:16
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Zrobiłem pomiary wg rysunku od Ciebie ale wydaje mi się, że coś jest nie tak.
Multimetr pokazał 1,10 mA


10 wrz 2018, o 21:57
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 08:25
Posty: 272
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 1999
Post Re: Brak ładowania
Im mniej tym lepiej więc jest ok, na postoju motocykl nie rozładowuje Ci akumulatora. Teraz masz kwestie wymiany regulatora i chyba akumulatora. Masz do wyboru uzywka (ok 150zł), nowy Chińczyk (60-100zl) i oryginał (204$=750zł). Ja w tym sezonie zacząłem przygodę z Sv może ktoś inny doradzi co wybrać. Może ktoś przerabiał regulator z innego moto i doradzi?


10 wrz 2018, o 23:27
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Ryba81 napisał(a):
Im mniej tym lepiej więc jest ok, na postoju motocykl nie rozładowuje Ci akumulatora. Teraz masz kwestie wymiany regulatora i chyba akumulatora. Masz do wyboru uzywka (ok 150zł), nowy Chińczyk (60-100zl) i oryginał (204$=750zł). Ja w tym sezonie zacząłem przygodę z Sv może ktoś inny doradzi co wybrać. Może ktoś przerabiał regulator z innego moto i doradzi?


Dzięki za pomoc.

Nie wiem czy ryzykować z używką (nie znam się, zeby po aukcji stwierdzić czy działa poprawnie czy nie) czy chinczyk, na forum opinie różne :/

EDIT:
Przeczesałem temat viewtopic.php?f=24&t=297&start=100
i kupiłem:
https://allegro.pl/regulator-napiecia-a ... 90289.html


11 wrz 2018, o 15:48
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Update po weekendzie.
Zdjąlem bok i pomierzylem alternator i regulator.

Alternator ma 40V, wg. serwisowki ma byc min. 60V.


Ostatnio edytowano 18 wrz 2018, o 11:03 przez kendzi, łącznie edytowano 1 raz



17 wrz 2018, o 14:52
Zobacz profil
motorowerzysta

Dołączył(a): 19 wrz 2016, o 12:46
Posty: 81
Płeć: mężczyzna
Moto: SV1000S 2003
Post Re: Brak ładowania
mib_ns napisał(a):
mam bardzo podobny problem w moim 1000, gdy odepne swiatla ladowa nie jest kolo 13.4 ale z swiatlami jest 12,6 sprawdzalem regulator bylo by ze jest ok natomiast aleternator daje jakies 50v przy 5krpm.


U mnie dokładnie takie same objawy. Znalazłeś jakieś rozwiązanie? Gdzieś na forum czytałem że może być problem z magnesami przy alternatorze. Można zdjąć dekiel i je sprawdzić, nie ma tam oleju :) ?


18 wrz 2018, o 09:02
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
master_be napisał(a):
mib_ns napisał(a):
mam bardzo podobny problem w moim 1000, gdy odepne swiatla ladowa nie jest kolo 13.4 ale z swiatlami jest 12,6 sprawdzalem regulator bylo by ze jest ok natomiast aleternator daje jakies 50v przy 5krpm.


U mnie dokładnie takie same objawy. Znalazłeś jakieś rozwiązanie? Gdzieś na forum czytałem że może być problem z magnesami przy alternatorze. Można zdjąć dekiel i je sprawdzić, nie ma tam oleju :) ?



W 650 według hayesa w pierwszym kroku dobierania się do alternatora jest: "Drain the engine oil", także podejrzewam, że w 1000 też tak jest :)


18 wrz 2018, o 11:03
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 6 lis 2016, o 21:05
Posty: 19
Lokalizacja: UK-NW, PL-Małopol
Płeć: mężczyzna
Moto: svfilis 1000
Post Re: Brak ładowania
kendzi napisał(a):
master_be napisał(a):
mib_ns napisał(a):
mam bardzo podobny problem w moim 1000, gdy odepne swiatla ladowa nie jest kolo 13.4 ale z swiatlami jest 12,6 sprawdzalem regulator bylo by ze jest ok natomiast aleternator daje jakies 50v przy 5krpm.


U mnie dokładnie takie same objawy. Znalazłeś jakieś rozwiązanie? Gdzieś na forum czytałem że może być problem z magnesami przy alternatorze. Można zdjąć dekiel i je sprawdzić, nie ma tam oleju :) ?



W 650 według hayesa w pierwszym kroku dobierania się do alternatora jest: "Drain the engine oil", także podejrzewam, że w 1000 też tak jest :)



Narazie nic nie zrobilem ale w tygodniu zamawiam alternator bo chyba on jest przyczyna.
Olej jest wiec trzeba go spuscic.


25 wrz 2018, o 09:04
Zobacz profil
rowerzysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2018, o 22:51
Posty: 39
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2001
Post Re: Brak ładowania
Aktualizacja co tam u mnie.
W weekend kolo 15 wrzesnia, rozebrałem moto i sprawdziłem regulator i alternator tak jak pisałem wyżej.
Po 10 dniach jazdy, zrobiłem jakieś 260 km ( czyli nie za dużo, dziennie jakieś ~20km i raz 180) napięcie na aku wynosi 12,84V, natomiast regulator daje stabilne 14V.
Nie mam pojecia o co chodzi, jutro daje do majstra może czegoś nie widze, bo samo się raczej nie naprawiło ;)

Alternator z allegro daje 16V (stabilnie) nie jestem pewien czy nie ubije mi to akumulatora/instalacji :/


25 wrz 2018, o 10:46
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 6 lis 2016, o 21:05
Posty: 19
Lokalizacja: UK-NW, PL-Małopol
Płeć: mężczyzna
Moto: svfilis 1000
Post Re: Brak ładowania
mib_ns napisał(a):
kendzi napisał(a):
master_be napisał(a):
mib_ns napisał(a):
mam bardzo podobny problem w moim 1000, gdy odepne swiatla ladowa nie jest kolo 13.4 ale z swiatlami jest 12,6 sprawdzalem regulator bylo by ze jest ok natomiast aleternator daje jakies 50v przy 5krpm.


U mnie dokładnie takie same objawy. Znalazłeś jakieś rozwiązanie? Gdzieś na forum czytałem że może być problem z magnesami przy alternatorze. Można zdjąć dekiel i je sprawdzić, nie ma tam oleju :) ?



W 650 według hayesa w pierwszym kroku dobierania się do alternatora jest: "Drain the engine oil", także podejrzewam, że w 1000 też tak jest :)



Narazie nic nie zrobilem ale w tygodniu zamawiam alternator bo chyba on jest przyczyna.
Olej jest wiec trzeba go spuscic.


Ja juz wiem co sie stalo magnesy polecialy w kulki i 2 sie polamaly teraz szukanie kola lub magnesow


25 wrz 2018, o 14:40
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL