Re: Mocowania boczne czaszy
To żebyś się za dużo nie naszarpał, to takie "tips of the day":
- najpierw przykręć lampę do owiewki. pod górnymi zaczepami poprowadź wiązkę lampy (masz rozrysowane w serwisówce Suzuki okablowanie czaszy).
- na stelażu powinieneś mieć gumy w które wchodzą kołki (zaokrąglone na końcu, na żebrowanej gwiaździście podstawie - jeśli kupisz lampę używaną, jest duża szansa, że któryś będzie urwany), one robią za wibroizolację, lampa jest przykręcana tylko do czaszy, a w stelażu to właściwie wisi na tych kołkach. Do stelaża kołkujesz (plastikowy kołek rozprężny 6mm na najdalej wysuniętym w przód punkcie stelaża - po to jest ten otwór) wypełnienie górne. Oprócz tego kołka w stelażu to wypełnienie trzyma się na jeszcze dwóch kołkach (jak te, które trzymają czaszę). Sprawdź czy masz, żeby się nie okazało, że Ci się coś po złożeniu telepie na wybojach.
- do czaszy przykręcasz szybę, dolne wypełnienie i kierunkowskazy. Jeśli będziesz robił coś później z przodem (dostęp do półek, stacyjki itp.), to odkręcasz tylko te śruby od boczków (mocowania o które pytałeś), 2 śruby na styku wypełnienia górnego i czaszy ( z gniazdem pod imbus 4 mm, okolice tych trójkątnych wypełnień po bokach), lusterka i te 2 śruby z gniazdem pod śrubokręt krzyżakowy (przy linii styku szyby z czaszą, za lusterkami). Odpinasz złączkę świateł/kierunkowskazów i zdejmujesz cały taki komplecik, bez ruszania szyby czy dolnego wypełnienia.
- czaszę trzymają (oprócz tych dwóch skrajnych, krzyżak Ph2) jeszcze 4 (śruby+specjalne gumowo-metalowe gniazda).
- część śrub spinających plastiki nie jest wkręcana bezpośrednio w plastik, tylko w blaszane gniazda mocowane w plastikach na zatrzask. Można je dokupić luzem (gdybyś nie miał), ale pewnie mam jeszcze jakieś po rozbiórce połamanej czaszy, ale na pewno nie cały komplet. To takie gniazda jak te, które trzymają wkręty od "trójkątów" wypełnienia w wypełnieniu górnym. Na rysunku podesłanym przez
acinr_PL to element numer 4. Jeśli nie w ASO, to w większości sklepów z częściami do skuterów.
- pamiętaj w dobrej kolejności założyć czaszę na te górne wąsy od stelaża, na których mocowane są lusterka. Tam też są gumy od wibroizolacji.
- gdyby się okazało, że masz skrzywiony stelaż (to chyba norma po dzwonie), to będzie się to objawiało tym, że na końcach czaszy (za lusterkami) będzie prężyć owiewka względem szyby i wypełnienia górnego.
- licznik mocowany jest w stelażu też z jakimiś gumami tłumiącymi wibracje, nie pomiń ich.
- w czaszy te śruby do mocowań o które pytałeś też są mocowane z gumami izolującymi drgania.
- jeśli ktoś z poprzedników w przeróbce z S na N wymienił też półki, to w N są inaczej rozstawione ograniczniki skrętu zanim dobijesz do nich kierownicą możesz clip-on'ami uderzyć w wypełnienie czaszy (kierownica w S odchyla się mniej niż w N w granicznych położeniach).
Powodzenia w powrocie do oryginału!