Re: Łożysko popychacza sprzęgła
To, co na fiszce zaznaczone jest na czerwono to jest uszczelniacz, nie łożysko. Dobierzesz się do niego po zdjęciu wysprzęglika i wyjęciu popychacza (wysprzęglika), czyli tego pręta o fi ok. 6mm. Po wyjęciu popychacza spokojnie wyszarpiesz uszczelniacz. Pod uszczelniaczem masz koniec wału pośredniego (czyli tego ze skrzyni biegów, na którym jest kosz sprzęgłowy. Ten wałek jest podparty obustronnie (w karterach) na łożyskach kulkowych (po stronie zębatki zdawczej 17x40x12 czyli łożysko 6203 i po stronie kosza sprzęgłowego 20x52x15 czyli łożysko 6304). Skrzynię biegów dla swojego rocznika masz rozrysowaną tu:
https://www.suzukipartshouse.com/oemparts/a/suz/508c7aa7f8700220a8311a41/transmission-model-k4-k5-k6-k7 Jeżeli któreś z łożysk skrzyni biegów (wraz z cylindrem sterującym wodzikami skrzynia ma tych łożysk 6) wymaga wymiany, to tak, jak mówi mechanik: rozbiórka silnika - w SV skrzynia biegów jest integralną częścią skrzyni korbowej i nie da się do niej dostać bez rozbiórki całego silnika. Musisz wyjąć silnik z ramy, zdjąć obie głowice z cylindrami, zdjąć koło magnesowe, kosz sprzęgłowy, pompę oleju, automat zmiany biegów, i wtedy możesz rozpołowić komorę korbową. Sporo pracy i czasu, kilka specjalistycznych narzędzi jest potrzebnych (część wycinali mi na CNC, część dorabiałem sam za pomocą pilnika, część musiałem kupić albo zastąpić czymś łatwiej dostępnym).
Jeśli rozważasz samodzielną wymianę, to nadgryzłem temat (od strony kosztów/narzędzi) tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=22863. Przerobiłem temat w zeszłym roku.
Sam komplet uszczelek do silnika (ATHENA P400510850043, gdzie kilka o-ringów i tak będziesz musiał dokupić, bo w komplecie nie ma) to ok. 550PLN. Same łożyska są dość tanie, to nie żadna egzotyka (HK2512 (NTN) - 16PLN, 6203 C3 2RS (NSK) x2 - 2x 12PLN, 6305 C3 2RS (NSK) - 21PLN, 6304 C3 2RS (NSK) - 17,90PLN, 16005 (KINEX) - 12PLN) - oczywiście przy 2RS musisz samodzielnie wyjąć uszczelnienie albo oba, do tego dolicz uszczelniacz wałka zmiany biegów (simmering 14x22x5 (zamiast fabrycznie 14x22x6) - 4PLN) i uszczelniacz wałka zdawczego (na którego końcu siedzi zębatka zdawcza) - można KOYO, jak w oryginale a można Corteco (dostaniesz w Intercars, bo używany w Daewoo/Chrysler/Massey Ferguson), rozmiar 36x50x6 - ok. 40PLN.
2,5kPLN jak za rozbiórkę całego silnika wydaje się uczciwa. Przy okazji masz wgląd na stan panewek głównych wału (bo wał wyciągasz i tak) a lepszej okazji do wymiany (o ile potrzebna) mieć nie będziesz - znowu byłaby potrzebna rozbiórka silnika.