Re: Gniazdo zapalniczki +pytania
Zdjęcie to nie, bo nie mam, ale u siebie wpinałem się gdzieś indziej - zasada działania taka sam jak opisałeś - ja użyłem dodatkowego przekaźnika samochodowego (1-biegunowy). Do zasilania cewki wpiąłem się do tylnego oświetlenia (we wtryskowej załącza się po przekręceniu kluczyka) a do styków AKU (przez bezpiecznik). Na razie osobno mam przekaźnik i modułową (spięte pojedyncze 4) skrzynkę bezpieczników (grzane manetki, ładowanie dla TomTom'a, gniazdo zapalniczki na kierownicy - przez przekaźnik i gniazdo zapalniczki w zadupku - tylko przez bezpiecznik). Idea jest taka, żeby to na kierownicy (dostępne z zewnątrz) miało zasilanie tylko po przekręceniu kluczyka (nie trzeba chyba tłumaczyć, to jedyne sensowne) a to w zadupku tylko przez bezpiecznik (np. do podpinania ładowania na noc w garażu - też chyba nie trzeba tłumaczyć). Wszystkie odbiorniki podpięte przez bezpieczniki (tego
mam nadzieję nie trzeba tłumaczyć). Żeby nie mnożyć typów bezpieczników w moto (oryginalnie oprócz MAIN FUSE wszystkie są w rozmiarze MiniVAL) to i te do odbiorników są w tym rozmiarze. Ogranicza to niestety ilość gotowych puszek bezpiecznikowych (w dodatku jeśli chcemy jeszcze mieć przekaźnik w tej samej obudowie. Z moich poszukiwań najbardziej sensowny wydaje się MTA 0101564 (czeka na zamontowanie - 10x bezpiecznik MiniVAL i 4x przekaźniki w wersji Mini) albo MTA 0101510 (10x bezpiecznik MiniVAL + miejsce na 3x zapas MiniVAL + 1x bezpiecznik MaxiVAL + 1x przekaźnik w wersji "regular size"). Zwróćcie uwagę czy w ofercie jest podstawa (będzie ze stykami do zaciśnięcia na przewodach) czy podstawa, styki, nóżki boczne i pokrywa. Jest to pod zabudowę modułową, więc lepiej się upewnić co wchodzi w skład zestawu, który zamawiacie.
Do dostania na Alle~.
Docelowo gniazdo zapalniczki z zadupka zmienię na złączkę SAE (Google ---> Grafika ---> SAE connector) - mniej miejsca zajmuje i większe możliwości rozbudowy modułowej.
Adres do katalogu MTA:
http://www.mta.it/flex/TemplatesUSR/assets/pdf/1500000115000001Cat_AM.pdfWidzę, że pojawiło się u nich w ofercie coś, czego wcześniej nie mieli: uniwersalne prędkościomierze/obrotomierze z kontrolkami (rezerwy, luzu itd.) Jakaś alternatywa dla KOSO, żeby ominąć produkcję MChR.
Polecam książkę "Wyprawy motocyklowe. Serwis w podróży" Greg'a Baker'a (wydanie polskie Wydawnictwo BukRower 2016), jest tam parę ciekawych pomysłów (co prawda pod turystykę ADV, ale do asfaltowej też się może przydać).