Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 08:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Sv 650 Dymi/Kopci 
Autor Wiadomość
pieszy

Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2005
Post Sv 650 Dymi/Kopci
Witam. Mam problem z Sv 650 S 2005. Bierze olej. Na 1000 km dolewka to jakieś 300 ml. Tutaj link do filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=6ZW34VzmVUc
Olej czarny jak w starym dwusuwie jak to powiedział mój mechanik. Zalecił mi wymianę pierścieni oraz uszczelniaczy zaworowych. Ktoś miał podobne objawy do moich ? Może wystarczy wymienić tylko uszczelniacze ? :mur:


21 sie 2020, o 06:49
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 7 lut 2020, o 13:16
Posty: 20
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S 2000
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Filmik jest prywatny, niedostępny.


22 sie 2020, o 10:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Tak, zanim zaczniesz rozbierać silnik.
Jeśli to tylko zapieczone pierścienie, użyj nafty zalewając cylindry lub kup środek specjalny do tego ( np. Xado anty koks) , w moim przypadku druga metoda pomogła przy przebiegu ok 78 kkm. Do teraz mam spokój i nic nie dolewam.
Po tym wszystkim radzę wymienić olej jak będzie poprawa. Nie zaszkodzi na pewno


22 sie 2020, o 10:37
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2005
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Dzięki myślę, że można spróbować płukanki. W aucie kupowałem 3 L ON i mieszałem 50/50 z olejem silnikowym na wolnych obrotach pochodziło około 20 min i potem wszystko zalane nowym olejem. Przez 2 lata tak czystego filtra no i oczywiście oliwy nie widziałem. Żeby sprawdzić aktualny stan oleju naprawdę trzeba było się przyłożyć ;) Myślę, że zrobię płukankę w Sv dodając jednocześnie Nafty Świetlnej. Mianowicie 1.5 L oleju dodam 0.8 On i około 0.3/0.4 nafty świetlnej. Pochodzi na wolnych obrotach około 20 min do pół godziny no i zobaczymy czy to coś pomoże. Na dzień dzisiejszy poszła dłuższa trasa. Przy przlotowej 150 km/h wypiła 8.5 L Pb 95. TPS-y były regulowane, świece zmienione na nowe, filtry nowe, olej nowy,napęd nowy. Jeżdżę z R6 i szczerze powiem, że zawsze tankujemy za tyle samo i zazwyczaj podobne spalanie wychodzi ... O czym może świadczyć wyższe spalanie ?


22 sie 2020, o 23:40
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2005
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Film na youtube można już obejrzeć gdyby było inaczej zmienię na publiczny.


22 sie 2020, o 23:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Co do Twojego sposobu to odważnie, jakoś stronie od dłuższych tego typu praktyk z obawy o smarowanie.
Bardziej chodziło mi o zalanie cylindrów nafta kulka razy
Lub ekspresowo przy użyciu środka usuwajacego nagar.
Choć może twoja metoda również działa.
Sv u mnie też trochę więcej pali już. Dla porównania przy 150 multistrada pali w okolicach 6 -6.5 l
Sprawdź jeszcze synchronizację przepustnic


23 sie 2020, o 21:35
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 9 mar 2020, o 01:33
Posty: 9
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 650S 2005
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Co masz dokładnie na myśli mówiąc żeby zalać cylindry naftą kilka razy ?


23 sie 2020, o 21:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Kedar777 napisał(a):
Co masz dokładnie na myśli mówiąc żeby zalać cylindry naftą kilka razy ?


Wykręcasz świece zapłonowe i np. strzykawką wpuszczasz do cylindra trochę nafty (albo innego specyfiku dedykowanego), żeby przesączając się przez pierścienie tłoka rozpuściła trochę nagaru/zapieczonego na pierścieniach oleju. Potem zlewasz olej z naftą, wymieniasz olej na nowy, sprawdzasz kompresję.
Sprawdź czy masz drożną odmę (odpowietrzanie skrzyni korbowej) - jeśli masz niedrożną, to zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej może powodować wpychanie oleju do komory spalania - to tak zanim zdejmiesz głowicę żeby się dostać do zaworów (chyba, że będziesz wymieniał uszczelniacze bez zdejmowania głowic, metodą sznurkową).

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


24 sie 2020, o 08:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lis 2010, o 17:51
Posty: 2807
Lokalizacja: SJ
Płeć: mężczyzna
Moto: Sv 650N k3/mts1200
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
tego pana słuchaj :)


24 sie 2020, o 23:02
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 20 kwi 2013, o 11:22
Posty: 1573
Lokalizacja: Wrocław<->Głuszyca
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S '2003
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
... ale też nie do końca bezrefleksyjnie, bo ostatnio KrzysPL (pozdrawiam) wyłapał, że piszę nie na temat :D

_________________
"Cholernie chciało mi się śmiać" Kurt Vonnegut jr


25 sie 2020, o 08:49
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 20 lip 2020, o 20:37
Posty: 250
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 00r
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Kedar777 napisał(a):
Olej czarny jak w starym dwusuwie jak to powiedział mój mechanik.

zmień mechanika 2t nie mają nigdzie oleju ,chyba ,że w paliwie ale na czarno to żaden nigdy nie chodził .szybciej stary tdi na padnietychj wtryskach by tak kopcił :kerm:


27 sie 2020, o 16:35
Zobacz profil
motocyklista

Dołączył(a): 20 lip 2020, o 20:37
Posty: 250
Płeć: mężczyzna
Moto: sv650s 00r
Post Re: Sv 650 Dymi/Kopci
Kedar777 napisał(a):
Dzięki myślę, że można spróbować płukanki. W aucie kupowałem 3 L ON i mieszałem 50/50 z olejem silnikowym na wolnych obrotach pochodziło około 20 min i potem wszystko zalane nowym olejem. Przez 2 lata tak czystego filtra no i oczywiście oliwy nie widziałem. Żeby sprawdzić aktualny stan oleju naprawdę trzeba było się przyłożyć ;) Myślę, że zrobię płukankę w Sv dodając jednocześnie Nafty Świetlnej. Mianowicie 1.5 L oleju dodam 0.8 On i około 0.3/0.4 nafty świetlnej. Pochodzi na wolnych obrotach około 20 min do pół godziny no i zobaczymy czy to coś pomoże. Na dzień dzisiejszy poszła dłuższa trasa. Przy przlotowej 150 km/h wypiła 8.5 L Pb 95. TPS-y były regulowane, świece zmienione na nowe, filtry nowe, olej nowy,napęd nowy. Jeżdżę z R6 i szczerze powiem, że zawsze tankujemy za tyle samo i zazwyczaj podobne spalanie wychodzi ... O czym może świadczyć wyższe spalanie ?

płukanka w benzyniaku ja bym tego nie zastostował .lepiej poprostu do oleju dolać litr nafty niech sobie pochodzi na wolnych do wł wentylatora .odczekać i zlać wszystko i nowy olej i tyle .co do spalania u mnie przy katowaniu pali 11 wiec się tym nie przejmuje .mniej agresywna jazda to tak z 6l wiec takim spalaniem bym się nie przejmował


27 sie 2020, o 16:39
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL