Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 21:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 130  Następna strona
Oleje 
Autor Wiadomość
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Gdybym mieszkał w okolicach basenu morza śródziemnego to lał był Aggipa. W naszym klimacie pozostanę przy Castrolu i Shellu.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


1 lip 2010, o 08:49
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Przy przebiegu 2000km wymieniłem Castrola Power 1 Racing 4T 10w50 na Shell Advance Ultra 10W40 4T - nie zaobserwowałem żadnej różnicy. Jak nie ma różnicy, to po co przepłacać ;), przy 6k wracam do Castrola.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


1 lip 2010, o 08:55
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: Oleje
W samochodzie przechodziłem już chyba wszystkie "markowe" oliwy z czego połowę rozlewa się w Lotosie :omg: Jak producent pisze "made in eu" to ja mam na taki olej wyj!@#$%. Dotarłem do czegoś takiego jak Midland, od początku do końca robiony w Szwajcarii, tam Subaru daje gwarancję na silnik 300 000km przy stosowaniu tego oleju. Olej przechodzony, nawet zimny jak był zlewany do michy, to mechanior pytał się czy ja wymieniam olej co 5 000km. Agip-a nie miałem ale wszystkie Castrole, Shelle, Mobile, Motule (oprócz tego produkowanego we Francji) to było błoto jak się zlało po przechodzeniu.

Midland nie jest specjalnie drogi (olewają reklamy itp.) i chociaż raz wlejcie sobie do puszki, mi go kiedyś polecił koleżka i przekonałem się jaka potrafi być różnica między olejami.

Niestety Midland nie robi oliwy do motocykli :smutas: ...

...ale robi je Quaker State, który to wyznaczył szwajcarów na swojego europejskiego producenta. (używał ktoś?)

Ps. Zdaję sobie sprawę, że z olejami do motocykli może być zupełnie inaczej, dlatego pytam o Quaker State.

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


1 lip 2010, o 13:02
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
Skoro już wspomniałeś o Subaru i Lotosie...
W kwietniu te firmy podpisały umowę o współpracy. Do silników diesel i benzynowych Subaru zaleca Lotos quazar 5W30.

_________________
SV liter z owiewkom:)


1 lip 2010, o 13:35
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: Oleje
Te umowy marketingowe to wiesz do czego się nadają? Jak dadzą mi taką gwarę jak w Szwajcarii przy Midlandzie, to ok. To tak jak w Fordzie, zalewają półsyntetykiem (nowoczesne wysilone diesle z turbiną) :omg: i przeglądy co 20 000km. Gwarancję to ten silnik przeżyje spokojnie ale potem to będą Cię golić za części i robociznę. Tak już jest, że skończyły się czasy bezawaryjności np. Merca W124, Volvo 700 i 900. Myślisz, że na czym zarabiają ASO, głównie na serwisie, bo na samochodach to tylko importer ma te 20%.

Zresztą to co mnie przekonało do Midlanda, to użycie go we własnym aucie a nie to, że Kuzaj reklamuje np Edge. :]

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


1 lip 2010, o 13:49
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32
Posty: 1462
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
Post Re: Oleje
fibat napisał(a):
Myślisz, że na czym zarabiają ASO, głównie na serwisie, bo na samochodach to tylko importer ma te 20%.

Myślę że o tym nie musisz nikogo przekonywać.

_________________
SV liter z owiewkom:)


1 lip 2010, o 16:24
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 21:16
Posty: 297
Lokalizacja: Poznań/Nowy Tomyśl
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
fibat napisał(a):
W samochodzie przechodziłem już chyba wszystkie "markowe" oliwy z czego połowę rozlewa się w Lotosie :omg: Jak producent pisze "made in eu" to ja mam na taki olej wyj!@#$%. Dotarłem do czegoś takiego jak Midland, od początku do końca robiony w Szwajcarii, tam Subaru daje gwarancję na silnik 300 000km przy stosowaniu tego oleju. Olej przechodzony, nawet zimny jak był zlewany do michy, to mechanior pytał się czy ja wymieniam olej co 5 000km. Agip-a nie miałem ale wszystkie Castrole, Shelle, Mobile, Motule (oprócz tego produkowanego we Francji) to było błoto jak się zlało po przechodzeniu.

Midland nie jest specjalnie drogi (olewają reklamy itp.) i chociaż raz wlejcie sobie do puszki, mi go kiedyś polecił koleżka i przekonałem się jaka potrafi być różnica między olejami.

Niestety Midland nie robi oliwy do motocykli :smutas: ...

...ale robi je Quaker State, który to wyznaczył szwajcarów na swojego europejskiego producenta. (używał ktoś?)

Ps. Zdaję sobie sprawę, że z olejami do motocykli może być zupełnie inaczej, dlatego pytam o Quaker State.

Midland ma przecież oleje do motocykli!! np. http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4 ale ma także inne. Co do samego oleju też się zastanawiałem nad nim kiedyś i do motocykla i do autka. Jednak znalazłem sporo negatywnych opinii że niby teraz rozlewają to w Polsce i jakość się pogorszyła...czy to prawda to nie wiem ale wolałem nie próbować.
A co do zarobków ASO to tak źle na sprzedaży nie mają, nie żyją tylko z serwisu :)

_________________
Komar->WSK125->MZ ETZ 251->Yamaha XJ 600S Diversion->Suzuki GSXF750->Suzuki SV1000S


1 lip 2010, o 17:44
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Castrol przecież też jest rozlewany w Polsce... ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


1 lip 2010, o 19:40
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2010, o 17:03
Posty: 496
Lokalizacja: warszawa/otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N K6 sprzedany
Post Re: Oleje
slayer napisał(a):
Midland ma przecież oleje do motocykli!! np. http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4


Dzięki za oświecenie, nie wiedziałem że do moto robią :wtf:

Domel napisał(a):
Jednak znalazłem sporo negatywnych opini że niby teraz rozlewają to w Polsce i jakość się pogorszyła...czy to prawda to nie wiem ale wolałem nie próbować.


Zalewałem jakieś 2 miechy temu i miałem made in switzerland. Znajdź taki a gwarantuję Ci, że nie pożałujesz wyboru. Zresztą nie chodzi mi tylko o Midlanda a o kraj, w którym się produkuje i rozlewa. Brałem kiedyś Motula z Francji ale ogólnie drogi był. Jak zaczną rozlewać Midlanda w Polsce, to pozostanie tylko kupowanie za zachodnią granicą.

Niestety taka jest smutna prawda, że jesteśmy w koszyku dawnego bloku wschodniego. Za często wyższą cenę dostajemy niższą jakość. Chemia, kosmetyki, nawet wycieczki zagraniczne są tam tańsze, jak trafiasz z np. z Niemcami do hotelu, to mimo że zostawili w biurze podróży mniej euro, to dostają lepsze pokoje... ...i tak karwa we wszystkim. Tam klient inaczej (lepiej) traktowany :dupa:

Co do ASO, to nie pisałem że nie zarabiają na sprzedaży samochodów nic, tylko bardzo niewiele. Importer owszem, goli swoje ok. 20% w średnich klasach ale salony lecą na marżach ok. 5%, z czego i tak oddają część przy zakupie w dodatkowym wyposażeniu itp. Na częściach to już jest taka marża, że głowa boli.

_________________
Przekaż 1% podatku na zakup mojego nowego sprzęta


"nie puszczone bąki unoszą się do głowy, stąd biorą się posrane pomysły"


Ostatnio edytowano 1 lip 2010, o 20:20 przez fibat, łącznie edytowano 2 razy



1 lip 2010, o 20:16
Zobacz profil
przewrotowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43
Posty: 832
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
Post Re: Oleje
Tak sobie czytam i czytam i mnie olśniło, przecież ja mam olej do wymiany :) siadłem szybko w samochód i po oleum a że poprzedni był ok, znowu zakupiłem 10W40 Castola GPS + filterki.

_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx Obrazek
http://motocyklem.eu


10 lip 2010, o 13:35
Zobacz profil WWW
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Oleje
Zalałem 10 w 40 600 kilo nawinięte i nie zjada jakoś :P 10 w 50 pił jak głupi :/ Ktoś to wyjaśni??

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


10 lip 2010, o 20:43
Zobacz profil WWW
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Ja mam za to inny problem - mi oleju nie pali silnik, ale za to mi ucieka przez chyba simmering na zębatce :/

_________________
SVNERWUS


11 lip 2010, o 23:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:26
Posty: 683
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Post Re: Oleje
Razor napisał(a):
Ja mam za to inny problem - mi oleju nie pali silnik, ale za to mi ucieka przez chyba simmering na zębatce :/


To trochę nie w temacie, ale trudno..

W cb500 miałem ten sam problem i trzeba było rozpołowić silnik, żeby wymienić simmering. Kosztowna sprawa :/

_________________
Alembic Essence 5, SV 650S K6 ----> Yamaha FZ1 2006r.


12 lip 2010, o 09:16
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
Miałem podobne podejrzenia co do swojego, w 650 podobno da się to zrobić od strony zębatki. Lasooch dobrze sprawę skwitował, a cieknie ci olej po jeździe?

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 lip 2010, o 11:49
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Oleje
Ja stoi motocykl zimny to nie cieknie, jak się rozgrzeje i postawię go to wycieknie go powiedzmy z pół kieliszka od vodki i przestanie. Tak jakby popuszczał trochę.

_________________
SVNERWUS


12 lip 2010, o 13:49
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Oleje
No to chyba cieknie. Podpytaj się w aso (wiem że to dziwnie brzmi ;) ) czy zrobią to bez rozbiórki silnika.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


12 lip 2010, o 15:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Oleje
Co do zmiany z półsyntetyka na syntetyk...
Nie mam pojęcia czym był zalewany mój v-strom od nowości do przebiegu 5tys. Od 5tys. do 27tys. jeździł tylko i wyłącznie na motulu 5100. Zaraz po zakupie wymieniłem tego motula na castrola power 1 racing. Nie bierze oleju, różnicy w pracy skrzyni biegów nie zauważyłem, jedyne co, to silnik głośniej chodzi i wpadam przez to w jakieś schizy, że rzęzi mi łańcuszek rozrządu ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


25 lip 2010, o 12:47
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 23:59
Posty: 116
Post Re: Oleje
A co powiecie o oleju bell ray kumpel mi proponuje mówi, że dobry co Wy na to?


31 lip 2010, o 18:44
Zobacz profil
Post Re: Oleje
A co myślicie o standardowym TANIM Motulu 10w40? Ja leje go do wszystkich moto i chodzą bardzo dobrze, a wy może mieliście jakieś doświadczenie z tym olejem :D bo zastanawiam się czy opłaca się0 zmieniać na castrol power racing 4t 10w50.


31 lip 2010, o 22:22
Zygzak Rajder
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16
Posty: 755
Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
Post Re: Oleje
Nie znajdziesz w tym temacie odpowiedzi na pytanie co stało się po nalaniu oleju X lub zmiana na olej Y. Oleje silnikowe renomowanych marek mają bardzo zbliżone parametry i zapewniają w miarę wyrównany poziom ochrony. Nie jesteśmy jako posiadacze w stanie stwierdzić na przykładzie jednego motocykla, który mamy przez 2-5 sezonów czy olej X ochronił lepiej silnik od Oleju Y, który przez ten czas lał nasz kolega. Do tego należało by kupić 2 nowe motocykle zalewać je 2 różnymi olejami, jeździć nimi w miarę w podobny sposób, zrobić zbliżona liczne km i po 100.000 km stwierdzić, silnik którego jest w lepszym stanie.
Ja stosuje taki to a taki olej, aby spać spokojnie, że robię dla swojego 2oo wszystko co tylko możliwe, aby zachować go w dobrej kondycji, nie tyle dla siebie, ale dla kolejnych jego posiadaczy.

Każdy olej spełniający normy producenta będzie odpowiedni. Pytania czy olej BelRay, Motul, Castrol, Shel, Mobil, Agip i inne będą dobre są bez sensu, bo odpowiedz jest jedna - TAK będą dobre.

Który jest lepszy ? Tu już należy się zagłębić w specyfikację, określić w jakich warunkach i w jaki sposób będę korzystał z motocykla, ocenić jego stan, na czym jeździł do tej pory, ocenić czy będzie mnie stać lać już cały czas olej za 55 zł / litr zamiast za 25 zł /l i wówczas zdecydować się na konkretna markę i klasę oleju.

_________________
Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5


2 sie 2010, o 11:00
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 130  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL