Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 28 gru 2024, o 19:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Xenony 
Autor Wiadomość
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 21:56
Posty: 156
Lokalizacja: Opole
Płeć: mężczyzna
Post Re: Xenony
Witam.

Dołączę się do dyskusji. Jeżdżę na światłach ksenonowych już prawie drugi sezon, kupiłem jakiegoś lepszego chińczyka i do tej pory nie miałem absolutnie żadnych problemów. Mój motor to nowsza SV 650 z dwoma lampami H4. Włożyłem tam samochodowy zestaw bi-xenonowy (mechanicznie przesuwana przesłona żarnika za pomocą elektromagnesu) i różnica jest kolosalna, zdecydowanie większa ilość, a jazda w nocy super sprawa. Lampy mam trochę niżej ustawione, żeby nie oślepiały. Żarniki mam barwy 8000K, i moim zdaniem są białe z lekką poświatą niebieskiego (zależy kto patrzy). Dodatkowym atutem xenonów, jest mniejszy pobór mocy zwykła żarówka ma 55W, a ksenon ma 35W (razy 2 żarówki), w wersji S jest dodatkowym atutem. Jestem zadowolonym użytkownikiem i polecam.

_________________
Dwie miłości- Oleńka i SV


24 lip 2010, o 12:22
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18
Posty: 289
Płeć: mężczyzna
Post Re: Xenony
MatPla napisał(a):
Witam.

Dołączę się do dyskusji. Jeżdżę na światłach ksenonowych już prawie drugi sezon, kupiłem jakiegoś lepszego chińczyka i do tej pory nie miałem absolutnie żadnych problemów. Mój motor to nowsza SV 650 z dwoma lampami H4. Włożyłem tam samochodowy zestaw bi-xenonowy (mechanicznie przesuwana przesłona żarnika za pomocą elektromagnesu) i różnica jest kolosalna, zdecydowanie większa ilość, a jazda w nocy super sprawa. Lampy mam trochę niżej ustawione, żeby nie oślepiały. Żarniki mam barwy 8000K, i moim zdaniem są białe z lekką poświatą niebieskiego (zależy kto patrzy). Dodatkowym atutem xenonów, jest mniejszy pobór mocy zwykła żarówka ma 55W, a ksenon ma 35W (razy 2 żarówki), w wersji S jest dodatkowym atutem. Jestem zadowolonym użytkownikiem i polecam.


Masz idealnie taką samą wersję jak ja ;) Też nieco niżej skierowane lampy i bi-xenonik ;) Również polecam ;)

_________________
SV1000S K3
Za motórem panny sznurem :->


24 lip 2010, o 17:14
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: Xenony
Zebrałem trochę informacji na temat dostępnych zestawów xenonowych i prawie podjąłem decyzję, o wsadzeniu tego ustrojstwa do SVki. Prawie, bo to badziewie jest nielegalne w SV.... (homologacja lampy HCR) itd. Swoją drogą mój stalowy oplot też nie ma homologacji.... więc pan policjant :czytaj: + :baseball: = :obity:
Posta kieruję zatem, do wszystkich którzy też chcą zamontować pojedynczy xenon do SVki. No właśnie - pojedynczy. Bowiem wszędzie dostępne są zestawy xenonowe na dwie lampy.

Może ktoś byłby chętny zakupić ze mną zestaw na pół ??

Poniżej przedstawiam propozycje XENONÓW, jakie byłyby chyba najrozsądniejsze ze względów jakościowych. Z opinii jakich mi udzielono w Wilczej, wynika, że te xenony dostępne w necie psują się na potęgę. Co powiecie o tych ??:

ZESTAW XENON PHILIPS 6000k - 460zł/zestaw do 2 lamp
Informacje o produktach PHILIPS, znajdują się w pliku PDF:
ZESTAW XENON PHILIPS 6000k - PDF
Obrazek

Kolejna opcja oparta jest na patencie PHILIPS:
XENON OEM na patencie PHILIPS 4300k, 2 lata gwarancji - 385zł/zestaw do 2 lamp
Obrazek

I ostatnie co znalazłem z tych "lepszych":
XENON firmy NOXON 4300k - 243zł/zestaw do 2 lamp
Obrazek

Jutro postaram się zadzwonić i zorientować czy te zestawy da się rozdzielić na 2 kawałki, czy może mają jakieś części wspólne, które by to uniemożliwiały.
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim łączonym zakupem, to proszę o kontakt.

Ja osobiście uważam, że jak już pakować XENONy do moto, to tylko jakieś lepsze. Niestety xenony np. firmy Hella są mało osiągalne u nas.
P.S. Dodam jeszcze coś o homologacji na sprzedawanych zestawach XENON, bo się chwalą niektórzy sprzedawcy, że mają E-11, E-26, czy jakieś normy ISO...

Z homologacją europejską jest jak niżej:
E1- Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey. Numer homologacji oznacza, w którym kraju ją przyznano, a to jest dla nas informacja skąd teoretycznie pochodzi produkt.

Uzupełniając moją wypowiedź podaję link do artykułu dotyczącego xenonów oraz oficjalne stanowisko policji w sprawie oświetlenia pojazdów:
Artykuł o Xenonach
I co w nim najważniejsze: "Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją."
Tylko który diagnosta wystawi takie zaświadczenie ?? :hahaha:
Oficjalne stanowisko policji w sprawie oświetlenia pojazdów. Zainteresowani, którzy nie wiedzą, czy XENONy są legalne czy nie rozwieją swoje wątpliwości.

Osobiście uważam, że oświetlenie drogi przed motocyklem jest dla mnie bardzo ważne i żeby nie prowokować kontroli drogowych, polecam zakup XENONów w kolorze 4300k. Wtedy nie będą zwracać uwagi panów policjantów.

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


Ostatnio edytowano 29 lip 2010, o 03:42 przez Suzi Mua, łącznie edytowano 2 razy



28 lip 2010, o 20:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Xenony
Jak dla mnie to ta homologacja jest ale z reflektorami w zestawie - a nie do reflektora przeznaczonego do żarówki halogenowej. W aucie lampa do ksenona ma spryskiwacz i samopoziomowanie. Sam myślałem o kupnie lampy z kimś na pół ale te podane zabijają ceną - już wolałbym przetwornice za 5 dych i palnik za 25 - i zmieniać sobie palnik nawet co rok :) Zrobiłem w tym roku 1500km i wątpię czy się tak szybko zrypie :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


29 lip 2010, o 00:34
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: Xenony
sirmariano napisał(a):
Jak dla mnie to ta homologacja jest ale z reflektorami w zestawie - a nie do reflektora przeznaczonego do żarówki halogenowej.


Według polskiego prawa, w pojazdach, nie wolno zmieniać źródła światła na inne - nie homologowane w danym typie reflektora. Mam tu na myśli lampę z SVki, która u mnie ma homologację E13 HCR, czyli jest przeznaczona tylko do żarówek halogenowych. Żeby legalnie wsadzić Xenon, musiałbym mieć lampę z oznaczeniem E13 DCR (D - wyładowcze źródło światła).

Wystarczy, że policeman spojrzy na klosz lampy przeczyta początek E13 H.. i o spryskiwacze czy auto poziomowanie już pytał nie będzie. Od razu poprosi o dowód :czytaj:

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


29 lip 2010, o 03:36
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Xenony
Dlatego też branie ksenonów o barwie 100000000000000000k jest proszeniem się o taką akcje - wystarczy wziąć 4300 które jest białe i mówić, że to żarówka z TESCO :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


29 lip 2010, o 08:33
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Xenony
Wiesz, palnik xenonowy wizualnie różni się od żarówki. O ile w soczewce faktycznie nie widać co siedzi w środku i śmiało można wkładać 4300K, to w nowszej SV z gładkim kloszem już widać jak na dłoni, że wsadzone są xenony.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 lip 2010, o 12:16
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: Xenony
To prawda, że w starszej nie widać, bo klosz jest częściowo ryflowany, ale przede wszystkim posiada soczewkę. Mówię oczywiście o lewym kloszu.
W sumie to przy kontroli żarówki widać nie będzie (o ile wsadzim 4300k a nie 8000k). Jak się jeszcze dobrze schowa przetwornicę, to zapewne nikt się nie przyczepi, ale co z sytuacją, kiedy będziemy mieć małą stłuczkę :mlotek: ?? Wtedy na pewno pan policjant sprawdzi co tam było a firma ubezpieczeniowa powie, że to unieważnia umowę ubezpieczenia :czytaj:, bo pojazd nie nadawał się do jazdy po drogach publicznych...
Można by się długo nad tym rozwodzić, ale sprawa jest prosta:
1) W SVce xenony są nielegalne;
2) W razie kontroli (zakładając 4300k), zapewne nikt się nie skuma;
3) W razie wypadku będziemy mieć przejebane;
4) Do przeglądu, można zmienić na zwykłą żarówkę halogenową i też nikt się nie czepi;
5) Pozostaje dylemat czy wybrać dobrą widoczność (xenon) czy pozostawić legalne źródło światła (halogen) i męczyć się nocami (starsze SV).

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


29 lip 2010, o 12:36
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Xenony
O ile ktoś faktycznie tam zajrzy (rzeczoznawca). W razie stłuczki (na oświadczenie) bądź przy szeregowym policjancie raczej nie będzie takich historii.
Chociaż to trochę chore, producent wypuszcza coś co legalne może i jest, ale cholernie męczące, wręcz niebezpieczne :/

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


29 lip 2010, o 12:48
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Xenony
W ten sposób rozumując, to wymiana żarówek pozycyjnych na diody też jest nielegalna, kierunkowskazy diodowe też, nie mówiąc o przelotowym wydechu. A czy ktoś się tym w ogóle przejmuje? ;)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


29 lip 2010, o 15:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2373
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
Post Re: Xenony
lasooch napisał(a):
W ten sposób rozumując, to wymiana żarówek pozycyjnych na diody też jest nielegalna, kierunkowskazy diodowe też, nie mówiąc o przelotowym wydechu. A czy ktoś się tym w ogóle przejmuje? ;)


Upierdliwi gliniarze i diagności :/

_________________
Obrazek
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.


29 lip 2010, o 15:15
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Xenony
Tłumik może mieć DB-killer, kierunki homologację, mijania....ups, tutaj pozostaje tylko seria.

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


29 lip 2010, o 15:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Xenony
I oczywiście jazda wiecznie zgodnie z przepisami bo przecież będzie współwina :)

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


29 lip 2010, o 15:56
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Xenony
Ale tylko pod blokiem żeby mama widziała no i dopiero po zdaniu prawka :silent:

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


29 lip 2010, o 16:23
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50
Posty: 526
Lokalizacja: śląskie
Post Re: Xenony
lasooch napisał(a):
W ten sposób rozumując, to wymiana żarówek pozycyjnych na diody też jest nielegalna, kierunkowskazy diodowe też, nie mówiąc o przelotowym wydechu. A czy ktoś się tym w ogóle przejmuje? ;)


Tak, ubezpieczyciele /albo prawnicy ofiar kolizji/, jeżeli dana część miałaby choć minimalny wpływ lub zerowy na przebieg zdarzenia, to taka ..... się uczepii będzie dowodzić

Cytuj:
Można by się długo nad tym rozwodzić, ale sprawa jest prosta:
1) W SVce xenony są nielegalne;
2) W razie kontroli (zakładając 4300k), zapewne nikt się nie skuma;
3) W razie wypadku będziemy mieć przejebane;
4) Do przeglądu, można zmienić na zwykłą żarówkę halogenową i też nikt się nie czepi;
5) Pozostaje dylemat czy wybrać dobrą widoczność (xenon) czy pozostawić legalne źródło światła (halogen) i męczyć się nocami (starsze SV).


Uff ..dołożyłeś chłopcom i dziewczynkom', ale to prawda :taak:, dobrze że założyłem xenony zanim wszedłeś na forum ;)
Główna przyczyna , dlaczego je zostawię, to "kierowcy szybciej je zauważają" a mi się życie wydłuża B)

_________________
650S K6 > DL650 AK8
Obrazek


29 lip 2010, o 21:51
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Xenony
raptor napisał(a):
lasooch napisał(a):
W ten sposób rozumując, to wymiana żarówek pozycyjnych na diody też jest nielegalna, kierunkowskazy diodowe też, nie mówiąc o przelotowym wydechu. A czy ktoś się tym w ogóle przejmuje? ;)


Tak, ubezpieczyciele /albo prawnicy ofiar kolizji/,j eżeli dana część miałaby choć minimalny wpływ lub zerowy na przebieg zdarzenia, to taka ..... się uczepii będzie dowodzić.



http://www.scigacz.pl/Przyczynienie,sie ... 13250.html

Nie taki diabeł straszny jak go malują.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


29 lip 2010, o 23:11
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30
Posty: 5353
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
Post Re: Xenony
Dzisiaj miałem okazje sprawdzić w nocy jak działa ksenon - Świeci tak samo jak "długie" ale nie razi innych kierowców... chyba, bo nikt nie mrygał, nawet tirowcy.


29 lip 2010, o 23:47
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: Xenony
lasooch napisał(a):
W ten sposób rozumując, to wymiana żarówek pozycyjnych na diody też jest nielegalna, kierunkowskazy diodowe też, nie mówiąc o przelotowym wydechu. A czy ktoś się tym w ogóle przejmuje? ;)


No to w punktach opiszę jak ma się sprawa z przepisami (według mojej wiedzy):

1) Założenie ledowej żarówki do której kolwiek lampy - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
2) Założenie mocniejszej żarówki niż: ŻARÓWKA R - 2 (45/40W); H- 1 (55W); H - 2 (55W); H – 3 (55W); H - 4 (60/55W); H - 7 (55W) H - B (35W) H - 9 (65W) H - 11 (50W) D - 2 (35W) - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
3) Założenie białego szkiełka kierunku i pomarańczowej żarówki - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
4) Wymiana żarówki H (halogen) na D (xenon) w lampach nie homologowanych na D - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
5) Założenie lusterek z kierunkowskazami (bez homologacji - większość allegro) w miejsce zwykłych - utrata homologacji i na lusterko i na kierunek = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
6) Zmiana mocowanie tablicy rejestracyjnej na taką nie posiadającą białego oświetlenia tablicy - moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
7) Założenie wydechu akcesoryjnego przekraczającego wartość dB na tabliczce znamionowej - moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
8) Założenie stalowego oplotu na hamulcach - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;

Można by w ten sposób wyliczać także inne rzeczy ale to raczej nie ma sensu, a to czy to ktoś sprawdza czy nie to już inna sprawa. Tyczy się to i policji i stacji diagnostycznych i ubezpieczycieli.
Np. moje stanowisko w tej sprawie jest niekonsekwentne, bo z jednej strony jak widzę tuningowców, którzy zmieniają porządnie mrugające kierunki na "piździki" z jednym ledem, to jestem za odebraniem im dowodu rejestracyjnego. Z drugiej natomiast strony, szlag mnie trafia, że nie mogę LEGALNIE założyć xenona, dzięki któremu będę widział drogę, czy oplotu dzięki któremu zdążę wyhamować. Dla tego zgadzam się z raptorem i mam oplot a xenona zapewne też wsadzę (4300k), ...żeby dłużej pożyć.

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


30 lip 2010, o 16:31
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:57
Posty: 337
Lokalizacja: kozienice/oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: erłan
Post Re: Xenony
Suzi Mua napisał(a):
No to w punktach opiszę jak ma się sprawa z przepisami (według mojej wiedzy):
1) Założenie ledowej żarówki do której kolwiek lampy - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
2) Założenie mocniejszej żarówki niż: ŻARÓWKA R - 2 (45/40W); H- 1 (55W); H - 2 (55W); H – 3 (55W); H - 4 (60/55W); H - 7 (55W) H - B (35W) H - 9 (65W) H - 11 (50W) D - 2 (35W) - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
3) Założenie białego szkiełka kierunku i pomarańczowej żarówki - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
4) Wymiana żarówki H (halogen) na D (xenon) w lampach nie homologowanych na D - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
5) Założenie lusterek z kierunkowskazami (bez homologacji - większość allegro) w miejsce zwykłych - utrata homologacji i na lusterko i na kierunek = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
6) Zmiana mocowanie tablicy rejestracyjnej na taką nie posiadającą białego oświetlenia tablicy - moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
7) Założenie wydechu akcesoryjnego przekraczającego wartość dB na tabliczce znamionowej - moto nie nadaje się do ruchu drogowego;
8) Założenie stalowego oplotu na hamulcach - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego;



O qrwa sprzedaję moto bo zamkną mnie za przeróbki hehe.

_________________
była sv1000s k6 fałtegje masters kompsport tjuning BikePics
jest erłan
161ZT664
gg.1060988


1 sie 2010, o 10:18
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58
Posty: 683
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
Post Re: Xenony
fredric napisał(a):
O qrwa sprzedaję moto bo zamkną mnie za przeróbki hehe.

Przemyślałem gruntownie temat xenonów i zakładam jak tylko uda mi się zakupić odpowiedni egzemplarz. Mam w d... ich legalność a raczej nielegalność. Wolę widzieć drogę i być widzianym niż się stresować po nocy...
Czy ktoś pisze się na spółkę do tego patentu :piwo: ?? Dzwoniłem do gości i można na dwa moto założyć taki zestaw, bo są 2 przetwornice i 2 żarniki. I nie mówcie, że 200zł na motocykl to drogo, bo za żarówki hiper osram płacicie po 40zł/sztuka, a jak już coś przerabiać to pasowałoby ciut lepiej (2 lata gwarancji):

XENON OEM na patencie PHILIPS 4300k, 2 lata gwarancji - 385zł/zestaw do 2 lamp

Jak się nikt chętny nie znajdzie, to najwyżej kupię ten zestaw sam i wystawię połówkę na bazarek.

_________________
Slow down, Be aware, Take care, Survive
ObrazekObrazekObrazek

Obrazek

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!


1 sie 2010, o 11:51
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL