Autor |
Wiadomość |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Stuki w tłoku
Cholera wie. Sporo zależy od jakości takiej naprawy, bo jednak nieco inna precyzja jest w japońskim silniku niż w poloniezie. A wielu jest specjalistów, dla których czas się niestety zatrzymał...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 lip 2010, o 12:20 |
|
|
TomK
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:11 Posty: 1192 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Retro 7 125
|
Re: Stuki w tłoku
Jeżeli wał ma nieduże zużycie (ekspalatycje) to wystarczy zrobić szlif, dorobić panewki. Przydało by się też wyważyć wał korbowy choć w SV nie wydaje mi się żeby to było konieczne. Co innego jeśli nam się zatar silnik na wale, uszkodzenia będą wtedy bardzo głębokie. A jak nam się obróci panewka to już całkowicie porażka (uszkodzone łoże panewki). Znam przypadek gdzie naprawa po zatarciu się udała ale oprócz wyważania wału chop był też azotowany.
_________________ SV650S K6 YDV -> WR 450F http://bikepics.com/members/tomkdgun
|
29 lip 2010, o 12:47 |
|
|
przemekxn
|
Re: Stuki w tłoku
Witam, mam 2 silniki: 1 (2004r 54tys przebiegu) mi zaczął stukać na panewce, 2 (2007r 4tys przebiegu) zaś ma pęknięty karter przy cylindrze. Czy może złożyć z 2silnikow 1??
|
29 lip 2010, o 15:12 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Stuki w tłoku
20042007Wszystkie części mają te same numery, Jeśli to tylko wymiana wału, powinno być ok.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 lip 2010, o 15:34 |
|
|
przemekxn
|
Re: Stuki w tłoku
Jest możliwość, że przy wypadku mógł skrzywić się wał??
|
29 lip 2010, o 21:02 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Stuki w tłoku
Nie wiem co to wypatek, ale nie widzę możliwości żeby jakiekolwiek zdarzenie "z zewnątrz" mogło wał uszkodzić.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 lip 2010, o 21:17 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Stuki w tłoku
Chyba, że na tyle mocno przywali się bocznym deklem o asfalt, że dekiel pójdzie w pył, koło magnesowe się skrzywi i przy okazji uszkodzi czop wału korbowego. O ile silnik nie jest mechanicznie uszkodzony z zewnątrz, to wewnętrzne elementy też powinny być całe.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 lip 2010, o 21:23 |
|
|
cyrulik
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 19:32 Posty: 595 Lokalizacja: WPI
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K6
|
Re: Stuki w tłoku
A ja widziałem, u brata wał wylazł bokiem ja go traktor zaatakował na GSX_R
_________________ SV 650S K6 "Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
|
29 lip 2010, o 21:25 |
|
|
przemekxn
|
Re: Stuki w tłoku
Dziś kupiłem silnik 2007r 4tys przebiegu. Okazało się, że jest cały niby miał być pęknięty a był tylko dekiel. Od środy zaczynam składać - zobaczymy co z tym będzie, jak coś mam ramę i wszystkie części elektryki i osprzętu silnika na sprzedaż oraz stary silnik na chodzie, ale coś w nim stuka
|
31 lip 2010, o 21:33 |
|
|
wik1717
rowerzysta
Dołączył(a): 1 lip 2010, o 20:39 Posty: 17 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: mężczyzna
|
Re: Stuki w tłoku
Po długiej walce ze śrubkami i po długim czasie myślenia rozkręciłem silnik no i sprawa ma się tak że panewka poszła. Pojechałem do magików i powiedzieli mi (a poza tym sam widziałem) że jest wytarty wał. Teraz pytanie co dalej. Oni mi powiedzieli, że wału w motocyklu się nie szlifuje bo jest utwardzany chemicznie czy coś takiego. Że najlepiej jak kupie używany wał z korbowodami od razu albo silnik. A widzę, że szanowni koledzy mówią o szlifach więc jak to z tym jest. Ma ktoś może do sprzedania taki wałek do rocznika 99r?
|
4 sie 2010, o 20:50 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Stuki w tłoku
Rozglądałbym się za silnikiem. Chyba że znajdziesz dobry warsztat który da ci gwarancję że wał nie rozsypie się po 1000 km.
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
5 sie 2010, o 11:02 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Stuki w tłoku
Tylko za naprawę dać ze 300-400 zł jak można kupić silnik od nowszego modelu za około 1000 zł i mieć spokój z panewkami i się nie stresować.
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
5 sie 2010, o 13:42 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Stuki w tłoku
Znajdź jeszcze mechanika, który to naprawi za 300-400zł Jak się podliczy koszty niezbędnych części oraz do tego robociznę, to na pewno taniej wyjdzie zakup i przekładka nowego silnika.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 sie 2010, o 14:02 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Stuki w tłoku
Brałem pod uwagę same części, a usługa we własnym zakresie, tak samo jak przekładkę
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
5 sie 2010, o 14:06 |
|
|
przemekxn
|
Re: Stuki w tłoku
Ja się nawet nie bawiłem w rozkręcanie silnika Od razu wiedziałem, że panewki. Znalazłem silnik 2007r 4tys przebiegu, był z moto po wypadku zgięte lagi i wrypane w dekiel górny ten nad rozrządem. Silnik dostałem w ramie wraz ze wszystkim co morze być: elektryka, puszki na bezpieczniki, moduły, wtryski, airbox - komplecik, tylko ściągnięty tylny stelaż i zbiornik Cena 800zł z Gwarancją rozruchową. Niestety cena bez takiego bonusa musiał bym dać za sam goły silnik 1500zl (30tys przebiegu), a ja mam udokumentowane 4tys Ale teraz mam problem ponieważ wtryski 2007rok są inne i maja inne wtyczki i 2dodatkowe i nie wiem co robić
|
6 sie 2010, o 12:56 |
|
|
selisek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:06 Posty: 673 Lokalizacja: Kraków/Kęty
|
Re: Stuki w tłoku
Przełóż wtryski ze starego silnika.
Tak jak robią z gaźnikami. Dół zostaje a góra do przekładki.
_________________ Suzuki SV 650 99' - niebieska
|
6 sie 2010, o 15:16 |
|
|
przemekxn
|
Re: Stuki w tłoku
A jak dam stary wtrysk to muszę dać stary moduł?? Bo on chyba steruje mieszanką. Czy dać stary wtrysk + nowy moduł?
|
6 sie 2010, o 15:46 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Stuki w tłoku
Skoro kupiłeś pół motocykla w częściach, to nie byłoby najłatwiej przełożyć nowy silnik, nowy moduł, nowe wtryski i całą wiązkę nową?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
6 sie 2010, o 15:48 |
|
|
przemekxn
|
Re: Stuki w tłoku
Przekładanie wiązki to kopalnia roboty - trzeba rozebrać moto w mak Wolę nie ryzykować.
|
6 sie 2010, o 17:39 |
|
|
wik1717
rowerzysta
Dołączył(a): 1 lip 2010, o 20:39 Posty: 17 Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: mężczyzna
|
Re: Stuki w tłoku
A wiecie może gdzie dostanę tanio silnik? Bo piszecie cenę do 1000zł a ja od 2 miesięcy poluje na allegro i ebay-u a tańszego niż 1600zl nie widziałem i jeszcze wyglądał podejrzanie bez gwarancji rozruchowej.
|
8 paź 2010, o 13:13 |
|
|