Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
MatPla
motocyklista
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 21:56 Posty: 156 Lokalizacja: Opole
Płeć: mężczyzna
|
Re: Xenony
Witam. Dołączę się do dyskusji. Jeżdżę na światłach ksenonowych już prawie drugi sezon, kupiłem jakiegoś lepszego chińczyka i do tej pory nie miałem absolutnie żadnych problemów. Mój motor to nowsza SV 650 z dwoma lampami H4. Włożyłem tam samochodowy zestaw bi-xenonowy (mechanicznie przesuwana przesłona żarnika za pomocą elektromagnesu) i różnica jest kolosalna, zdecydowanie większa ilość, a jazda w nocy super sprawa. Lampy mam trochę niżej ustawione, żeby nie oślepiały. Żarniki mam barwy 8000K, i moim zdaniem są białe z lekką poświatą niebieskiego (zależy kto patrzy). Dodatkowym atutem xenonów, jest mniejszy pobór mocy zwykła żarówka ma 55W, a ksenon ma 35W (razy 2 żarówki), w wersji S jest dodatkowym atutem. Jestem zadowolonym użytkownikiem i polecam.
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
|
24 lip 2010, o 12:22 |
|
|
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
|
Re: Xenony
Masz idealnie taką samą wersję jak ja Też nieco niżej skierowane lampy i bi-xenonik Również polecam
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
|
24 lip 2010, o 17:14 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Xenony
Zebrałem trochę informacji na temat dostępnych zestawów xenonowych i prawie podjąłem decyzję, o wsadzeniu tego ustrojstwa do SVki. Prawie, bo to badziewie jest nielegalne w SV.... (homologacja lampy HCR) itd. Swoją drogą mój stalowy oplot też nie ma homologacji.... więc pan policjant + = Posta kieruję zatem, do wszystkich którzy też chcą zamontować pojedynczy xenon do SVki. No właśnie - pojedynczy. Bowiem wszędzie dostępne są zestawy xenonowe na dwie lampy. Może ktoś byłby chętny zakupić ze mną zestaw na pół ?? Poniżej przedstawiam propozycje XENONÓW, jakie byłyby chyba najrozsądniejsze ze względów jakościowych. Z opinii jakich mi udzielono w Wilczej, wynika, że te xenony dostępne w necie psują się na potęgę. Co powiecie o tych ??: ZESTAW XENON PHILIPS 6000k - 460zł/zestaw do 2 lampInformacje o produktach PHILIPS, znajdują się w pliku PDF: ZESTAW XENON PHILIPS 6000k - PDFKolejna opcja oparta jest na patencie PHILIPS: XENON OEM na patencie PHILIPS 4300k, 2 lata gwarancji - 385zł/zestaw do 2 lampI ostatnie co znalazłem z tych "lepszych": XENON firmy NOXON 4300k - 243zł/zestaw do 2 lampJutro postaram się zadzwonić i zorientować czy te zestawy da się rozdzielić na 2 kawałki, czy może mają jakieś części wspólne, które by to uniemożliwiały. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim łączonym zakupem, to proszę o kontakt. Ja osobiście uważam, że jak już pakować XENONy do moto, to tylko jakieś lepsze. Niestety xenony np. firmy Hella są mało osiągalne u nas. P.S. Dodam jeszcze coś o homologacji na sprzedawanych zestawach XENON, bo się chwalą niektórzy sprzedawcy, że mają E-11, E-26, czy jakieś normy ISO... Z homologacją europejską jest jak niżej: E1- Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey. Numer homologacji oznacza, w którym kraju ją przyznano, a to jest dla nas informacja skąd teoretycznie pochodzi produkt. Uzupełniając moją wypowiedź podaję link do artykułu dotyczącego xenonów oraz oficjalne stanowisko policji w sprawie oświetlenia pojazdów: Artykuł o XenonachI co w nim najważniejsze: "Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją." Tylko który diagnosta wystawi takie zaświadczenie ?? Oficjalne stanowisko policji w sprawie oświetlenia pojazdów. Zainteresowani, którzy nie wiedzą, czy XENONy są legalne czy nie rozwieją swoje wątpliwości. Osobiście uważam, że oświetlenie drogi przed motocyklem jest dla mnie bardzo ważne i żeby nie prowokować kontroli drogowych, polecam zakup XENONów w kolorze 4300k. Wtedy nie będą zwracać uwagi panów policjantów.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
Ostatnio edytowano 29 lip 2010, o 03:42 przez Suzi Mua, łącznie edytowano 2 razy
|
28 lip 2010, o 20:23 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Xenony
Jak dla mnie to ta homologacja jest ale z reflektorami w zestawie - a nie do reflektora przeznaczonego do żarówki halogenowej. W aucie lampa do ksenona ma spryskiwacz i samopoziomowanie. Sam myślałem o kupnie lampy z kimś na pół ale te podane zabijają ceną - już wolałbym przetwornice za 5 dych i palnik za 25 - i zmieniać sobie palnik nawet co rok Zrobiłem w tym roku 1500km i wątpię czy się tak szybko zrypie
_________________
SV650S K1
|
29 lip 2010, o 00:34 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Xenony
Według polskiego prawa, w pojazdach, nie wolno zmieniać źródła światła na inne - nie homologowane w danym typie reflektora. Mam tu na myśli lampę z SVki, która u mnie ma homologację E13 HCR, czyli jest przeznaczona tylko do żarówek halogenowych. Żeby legalnie wsadzić Xenon, musiałbym mieć lampę z oznaczeniem E13 DCR (D - wyładowcze źródło światła). Wystarczy, że policeman spojrzy na klosz lampy przeczyta początek E13 H.. i o spryskiwacze czy auto poziomowanie już pytał nie będzie. Od razu poprosi o dowód
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
29 lip 2010, o 03:36 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Xenony
Dlatego też branie ksenonów o barwie 100000000000000000k jest proszeniem się o taką akcje - wystarczy wziąć 4300 które jest białe i mówić, że to żarówka z TESCO
_________________
SV650S K1
|
29 lip 2010, o 08:33 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
Wiesz, palnik xenonowy wizualnie różni się od żarówki. O ile w soczewce faktycznie nie widać co siedzi w środku i śmiało można wkładać 4300K, to w nowszej SV z gładkim kloszem już widać jak na dłoni, że wsadzone są xenony.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 lip 2010, o 12:16 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Xenony
To prawda, że w starszej nie widać, bo klosz jest częściowo ryflowany, ale przede wszystkim posiada soczewkę. Mówię oczywiście o lewym kloszu. W sumie to przy kontroli żarówki widać nie będzie (o ile wsadzim 4300k a nie 8000k). Jak się jeszcze dobrze schowa przetwornicę, to zapewne nikt się nie przyczepi, ale co z sytuacją, kiedy będziemy mieć małą stłuczkę ?? Wtedy na pewno pan policjant sprawdzi co tam było a firma ubezpieczeniowa powie, że to unieważnia umowę ubezpieczenia , bo pojazd nie nadawał się do jazdy po drogach publicznych... Można by się długo nad tym rozwodzić, ale sprawa jest prosta: 1) W SVce xenony są nielegalne; 2) W razie kontroli (zakładając 4300k), zapewne nikt się nie skuma; 3) W razie wypadku będziemy mieć przejebane; 4) Do przeglądu, można zmienić na zwykłą żarówkę halogenową i też nikt się nie czepi; 5) Pozostaje dylemat czy wybrać dobrą widoczność (xenon) czy pozostawić legalne źródło światła (halogen) i męczyć się nocami (starsze SV).
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
29 lip 2010, o 12:36 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Xenony
O ile ktoś faktycznie tam zajrzy (rzeczoznawca). W razie stłuczki (na oświadczenie) bądź przy szeregowym policjancie raczej nie będzie takich historii. Chociaż to trochę chore, producent wypuszcza coś co legalne może i jest, ale cholernie męczące, wręcz niebezpieczne
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 lip 2010, o 12:48 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Xenony
W ten sposób rozumując, to wymiana żarówek pozycyjnych na diody też jest nielegalna, kierunkowskazy diodowe też, nie mówiąc o przelotowym wydechu. A czy ktoś się tym w ogóle przejmuje?
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
29 lip 2010, o 15:11 |
|
|
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
Re: Xenony
Upierdliwi gliniarze i diagności
_________________
Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
29 lip 2010, o 15:15 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Xenony
Tłumik może mieć DB-killer, kierunki homologację, mijania....ups, tutaj pozostaje tylko seria.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 lip 2010, o 15:30 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Xenony
I oczywiście jazda wiecznie zgodnie z przepisami bo przecież będzie współwina
_________________
SV650S K1
|
29 lip 2010, o 15:56 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Xenony
Ale tylko pod blokiem żeby mama widziała no i dopiero po zdaniu prawka
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
29 lip 2010, o 16:23 |
|
|
raptor
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 00:50 Posty: 526 Lokalizacja: śląskie
|
Re: Xenony
Tak, ubezpieczyciele /albo prawnicy ofiar kolizji/, jeżeli dana część miałaby choć minimalny wpływ lub zerowy na przebieg zdarzenia, to taka ..... się uczepii będzie dowodzić Uff ..dołożyłeś chłopcom i dziewczynkom', ale to prawda , dobrze że założyłem xenony zanim wszedłeś na forum Główna przyczyna , dlaczego je zostawię, to "kierowcy szybciej je zauważają" a mi się życie wydłuża
_________________ 650S K6 > DL650 AK8
|
29 lip 2010, o 21:51 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Xenony
_________________
SV650S K1
|
29 lip 2010, o 23:11 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Xenony
Dzisiaj miałem okazje sprawdzić w nocy jak działa ksenon - Świeci tak samo jak "długie" ale nie razi innych kierowców... chyba, bo nikt nie mrygał, nawet tirowcy.
|
29 lip 2010, o 23:47 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Xenony
No to w punktach opiszę jak ma się sprawa z przepisami (według mojej wiedzy): 1) Założenie ledowej żarówki do której kolwiek lampy - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 2) Założenie mocniejszej żarówki niż: ŻARÓWKA R - 2 (45/40W); H- 1 (55W); H - 2 (55W); H – 3 (55W); H - 4 (60/55W); H - 7 (55W) H - B (35W) H - 9 (65W) H - 11 (50W) D - 2 (35W) - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 3) Założenie białego szkiełka kierunku i pomarańczowej żarówki - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 4) Wymiana żarówki H (halogen) na D (xenon) w lampach nie homologowanych na D - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 5) Założenie lusterek z kierunkowskazami (bez homologacji - większość allegro) w miejsce zwykłych - utrata homologacji i na lusterko i na kierunek = moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 6) Zmiana mocowanie tablicy rejestracyjnej na taką nie posiadającą białego oświetlenia tablicy - moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 7) Założenie wydechu akcesoryjnego przekraczającego wartość dB na tabliczce znamionowej - moto nie nadaje się do ruchu drogowego; 8) Założenie stalowego oplotu na hamulcach - utrata homologacji = moto nie nadaje się do ruchu drogowego; Można by w ten sposób wyliczać także inne rzeczy ale to raczej nie ma sensu, a to czy to ktoś sprawdza czy nie to już inna sprawa. Tyczy się to i policji i stacji diagnostycznych i ubezpieczycieli. Np. moje stanowisko w tej sprawie jest niekonsekwentne, bo z jednej strony jak widzę tuningowców, którzy zmieniają porządnie mrugające kierunki na "piździki" z jednym ledem, to jestem za odebraniem im dowodu rejestracyjnego. Z drugiej natomiast strony, szlag mnie trafia, że nie mogę LEGALNIE założyć xenona, dzięki któremu będę widział drogę, czy oplotu dzięki któremu zdążę wyhamować. Dla tego zgadzam się z raptorem i mam oplot a xenona zapewne też wsadzę (4300k), ...żeby dłużej pożyć.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
30 lip 2010, o 16:31 |
|
|
fredric
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:57 Posty: 337 Lokalizacja: kozienice/oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: erłan
|
Re: Xenony
O qrwa sprzedaję moto bo zamkną mnie za przeróbki hehe.
_________________ była sv1000s k6 fałtegje masters kompsport tjuning BikePics jest erłan 161ZT664 gg.1060988
|
1 sie 2010, o 10:18 |
|
|
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
Re: Xenony
Przemyślałem gruntownie temat xenonów i zakładam jak tylko uda mi się zakupić odpowiedni egzemplarz. Mam w d... ich legalność a raczej nielegalność. Wolę widzieć drogę i być widzianym niż się stresować po nocy... Czy ktoś pisze się na spółkę do tego patentu ?? Dzwoniłem do gości i można na dwa moto założyć taki zestaw, bo są 2 przetwornice i 2 żarniki. I nie mówcie, że 200zł na motocykl to drogo, bo za żarówki hiper osram płacicie po 40zł/sztuka, a jak już coś przerabiać to pasowałoby ciut lepiej (2 lata gwarancji): XENON OEM na patencie PHILIPS 4300k, 2 lata gwarancji - 385zł/zestaw do 2 lampJak się nikt chętny nie znajdzie, to najwyżej kupię ten zestaw sam i wystawię połówkę na bazarek.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
1 sie 2010, o 11:51 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|