Autor |
Wiadomość |
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Problem z fabrycznym alarmem
Witam, otóż mam problem z fabrycznym alarmem, sam się załącza i nie wiem co jest przyczyną, kontaktron pod siedzeniem już wykluczyłem, czy macie jakieś pomysły, sugestie? Z tego co mi się wydaje powodem jest wilgoć/woda po deszczu ale nie na 100%...
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
3 sie 2010, o 22:32 |
|
|
vinca
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:51 Posty: 738 Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Z tego co wiem, to nie ma SVkach czegoś takiego jak fabryczny alarm. Jak myślisz, że to wilgoć, to może jakieś suszenie? Innych pomysłów niestety nie mam PZDR.
_________________ SV650 N K7
|
3 sie 2010, o 23:17 |
|
|
przemekxn
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
A na jakiej zasadzie masz zamatowany ten alarm? Czujniki ruchu, dźwięku, drgań czy co ??
|
3 sie 2010, o 23:20 |
|
|
vinca
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:51 Posty: 738 Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
A na jakiej zasadzie może działać alarm w motocyklu? PZDR.
_________________ SV650 N K7
|
3 sie 2010, o 23:52 |
|
|
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Nie miałem czasu dokładnie sprawdzić, alarm na pewno jest oryginalny od suzi. Jutro przysiądę i przemierzę te połączenia...
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
4 sie 2010, o 00:48 |
|
|
przemekxn
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
może masz cos przy aku nielaczy zazwyczaj alarmy gdy sie je odlaczy wyja moj tata tak mial w samochodzie nie laczyl do aku i na podrzymaniu zaczynal wyc
|
4 sie 2010, o 01:00 |
|
|
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
To też sprawdzone... Może ktoś ma schemacik tego ustrojstwa?
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
4 sie 2010, o 01:06 |
|
|
flanel81
SV Rider
Dołączył(a): 25 lut 2010, o 22:58 Posty: 1492 Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: mężczyzna
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
A na jakiej podstawie twierdzisz że alarm jest fabryczny? Ja też mam u siebie alarm i też wydawało mi się, że fabryczny. Posiadacze litrów szybko rozwiali moje podejrzenia.
_________________ Były posiadacz SV1000N Obecnie MOTOMORINICorsaro1200 / VFR1200
|
4 sie 2010, o 08:09 |
|
|
pcc
motocyklista
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27 Posty: 282
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
ja p... ~przemekxn, no to może nie jest to stare forum, ale weź się w garść i używaj choćby podstawowej interpunkcji. Tego śmietnika nie da się czytać. ~kapel22, masz jeden czujnik drgań czy więcej? Spróbuj wypiąć czujnik - może być tak, że jest dziad uszkodzony i podaje błędnie informacje do centralki? Ew zdemontuj po kolei wszystkie moduły (elementy) osusz konkretnie, podmontuj i przetestuj. Może gdzieś siedzieć wilgoć w jakimś durnym miejscu (np. wewnątrz czujnika?).
_________________ Chi va piano, va lontano...
|
4 sie 2010, o 11:36 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Po pierwsze primo, to nadal będę podtrzymywał wersję, że nie ma czegoś takiego jak fabryczny alarm suzuki. Owszem, w salonie mogli zamontować alarm do nowego motocykla, ale będzie to alarm jakiejś tam firmy, np. patroline. Więc trzeba by zacząć od sprawdzenia jaki to model. Jak już będziesz wiedział jaki to model, to jest szansa, że w necie znajdziesz instrukcję podłączenia czy inny schemat. Jeżeli alarm ma centralkę z wbudowanym czujnikiem, to chyba pozostaje tylko rozebranie i suszenie, potem ew. można to jakoś zaizolować przy składaniu. Jeżeli masz zewnętrzne czujniki, to odpiąłbym je po kolei i sprawdzał w ten sposób, który powoduje wycie. Mogą być np. czujniki udarowe (reagujące na wstrząs), czujniki położenia (reagujące na zmianę przechyłu motocykla) oraz czujniki ultradźwiękowe (wykrywające ruch w pobliżu motocykla).
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
4 sie 2010, o 11:57 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Całkiem sensownym rozwiązaniem są też czujniki przyspieszenia ziemskiego. Czujnik zapamiętuje swoją pozycję względem Ziemi przy uzbrajaniu. Jeśli nastąpi zmiana położenia (przechylenie motocykla, podniesienie itp) to alarm zaczyna się wydzierać.
_________________
SV650S K6
|
4 sie 2010, o 12:48 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
To chyba lasooch o tym pisał post wyżej... przyspieszenia ziemskiego (dobre, używa się takiej nazwy czy to twoje? ) Wg mnie to jest normalny czujnik ruchu. Jak podniesiesz moto z przechyłu to się włącza
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
4 sie 2010, o 12:53 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
No właśnie nie pisał To o czym pisał łasuch to zazwyczaj czujniki mechaniczne. Nazwa też nie jest moja http://allegro.pl/item1118400977_cyfrow ... epszy.htmltu masz przykład
_________________
SV650S K6
|
4 sie 2010, o 12:56 |
|
|
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Centralka ma na dekielku napis suzuki zrobiony oryginalnie wtryskarka, pod dekielkiem wszystko zalane guma/plastikiem...
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
4 sie 2010, o 13:12 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
No to w takim razie mamy nowość
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
4 sie 2010, o 13:36 |
|
|
SweetNoise
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 12:07 Posty: 707 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: Sprint ST
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Polecał mi kiedyś coś takiego znajomy, który zajmuje się alarmami, cctv itp. Tłumaczył, że działa to w powiązaniu w jakiś sposób z polem magnetycznym ziemi, na podstawie zmian którego wyznacza przyspieszenie, ale o szczegóły mnie nie pytajcie
_________________
SV650S K6
|
4 sie 2010, o 13:45 |
|
|
kapel22
SV Rider
Dołączył(a): 3 sie 2010, o 01:17 Posty: 381 Lokalizacja: Elżbietów
Płeć: mężczyzna
Moto: Ruda SV1000S K3
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Aa i kluczyk mam scyzoryk do tego alarmu... Potem wrzucę fotki a teraz idę sprawdzać ocb...
_________________ Ruda SV1000 S K3
|
4 sie 2010, o 15:50 |
|
|
vinca
SV Rider
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:51 Posty: 738 Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
A jaka jest +/- strefa monitorowana w ten sposób? PZDR.
_________________ SV650 N K7
|
4 sie 2010, o 23:51 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Z tego co się orientowałem, to w alarmach z wyższej półki jest możliwość regulacji. Nie wiem jaka jest maksymalna odległość, to pewnie też zależy od producenta, ale sam kiedyś spowodowałem wycie alarmu z takim czujnikiem (przynajmniej tak mi się zdaje), stojąc ok. 1m od motocykla.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 sie 2010, o 10:41 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Problem z fabrycznym alarmem
Doczytałem się na forum V-stroma, że standardowe alarmy suzuki to Meta System model legos 3 lub 4. Alarmy te mają ciekawą przypadłość - w niektórych miejscach wariują od silnego natężenia pola elektromagnetycznego. W efekcie np. nie można alarmu wyłączyć z pilota Po wyjechaniu w tereny mniej zurbanizowane, problemy ustępują
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
9 sie 2010, o 23:32 |
|
|