Autor |
Wiadomość |
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Wiecie co...? Ten Castrol GPS to już mnie denerwuje bo jak pałuje motocykl to zaraz dolewki robię Wszyscy moi znajomi z okolicy besztają z błotem tego castrola, bo właśnie dolewać go trzeba. Teraz leją tylko Motula 300V.
|
3 sie 2010, o 21:23 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
A czemu porównujesz olej półsyntetyczny do w pełni syntetycznego? To czy potrzebne są dolewki to nie jest tylko zasługa oleju, ale także (a może przede wszystkim?) kondycji silnika... Skoro wciąga Ci olej półsyntetyczny, to syntetyka będzie pewnie wciągać jeszcze więcej.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
3 sie 2010, o 21:45 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
A Kronos gdzieś pisał, że właśnie tak nie jest Zaraz znajdę... Edit: No może jednak nie pisał, ale czy na pewno jest taka zależność? Wydaje mi się, że nie ma reguły, że syntetyk będzie wciągało bardziej
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
3 sie 2010, o 21:53 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Nie chodzi mi o to, że jeden jest półsyntetyk a drugi fullsyntetyk, tylko o parametr 10W40. Koledzy narzekają na Castrola GPS i Power 1 Racing, który zalewali do swoich motocykli (nowsze niż mój i silniki w bardzo dobrej kondycji) i oleju ubywało. Pozalewali motula o mówią, że nie robią dolewek (napewno są dolewki ale spowodowane wymaganiami maszyny np. nowa honda fireblade łyka do 1L oleju na 1000km). A to że mi fullsyntetyk będzie znikał szybciej niż półsyntetyk to się przekonamy jak zmienię olej. Pisałem tez wcześniej że jak mocno odkręcam to olej znika - jak to w V-ce - i chce się tego pozbyć lub maksymalnie zminimalizować przez zastosowanie innego oleju, być może lepszego niż Castrol.
|
4 sie 2010, o 02:13 |
|
|
Kronos
Zygzak Rajder
Dołączył(a): 21 mar 2010, o 21:16 Posty: 755 Lokalizacja: OP
Płeć: mężczyzna
Moto: ZX10R gen 5
|
Re: Oleje
Parametr lepkościowy obu oliw nie ma nic wspólnego z jego zapotrzebowaniem przez silnik. Gdyby to było 5w lub 10w to tak. Te są oba 10w.
_________________ Suzuki SV 650s K5 => SUZUKI GSX1300RK8=> Kawasaki ZZR1400 II GEN=>KAWASAKI ZX10R gen 5
|
4 sie 2010, o 10:39 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
W praktyce tak to zazwyczaj bywa. Leje się syntetyk dopóki nie zaczyna go ubywać. Jak zaczynają się coraz większe dolewki, to można wpakować parę złotych w remont silnika albo zmienić na półsyntetyczny, potem mineralny... A na końcu motordoctor, żeby tylko silnik wyciszyć i na allegro jako igiełkę
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
4 sie 2010, o 13:31 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Dużych dolewek nie robię, będzie jakieś 50ml na 500km może mniej nawet. A może to wina gaźników? Bo czasami strzela w gaźnik no i ciężko mi odpalić moto pierwszy raz w ciągu dnia, a przebieg to 37 tys. Regulacja i czyszczenie się kłania...
Edit: znalazłem przyczynę - mechanik mi mówił, że mi się delikatnie "poci" przy tym drążku co siłownik sprzęgła go popycha - sam to nawet zauważyłem bo trochę syfu się tam zbiera zawsze.
|
4 sie 2010, o 15:45 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Ale żeby z "pocenia się" były potrzebne dolewki, to musiałbyś mieć kałużę pod motocyklem za każdym razem, jak go gdzieś zostawiasz...
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
4 sie 2010, o 16:19 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Oleje
Może to oliwiarka?
_________________
SV650S K1
|
4 sie 2010, o 17:09 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Oleje
Kałuży nie ma, ale ze dwie kropelki bardziej z korka spustowego. OT: W ogóle albo mi się wydaje albo mi moto straciło moc. Na jedynce przyspieszenie bez zmian ale jakoś mam wrażenie, że do większych prędkości dłużej się rozpędza niż zwykle. Albo świeca któraś (chociaż nie strzela z wydechu) albo ten gaźnik.
|
4 sie 2010, o 19:25 |
|
|
silver
SV Rider
Dołączył(a): 22 lip 2010, o 22:42 Posty: 908 Lokalizacja: Września/Poznań -> PWR/PO
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Mam pytanie dotyczące wymiany filtra oleju, co to za 'specjalny' klucz do jego odkręcania, o którym mowa w manualu Suzuki? zwykły plaski czy imbus?
_________________ SV 650S Y --> SV 1000S K4
|
5 sie 2010, o 09:53 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Oleje
_________________
SV650S K1
|
5 sie 2010, o 10:12 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
A najlepiej gruby, 25-30 cm długości śrubokręt, młotek i jazda
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
5 sie 2010, o 10:51 |
|
|
slayer
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 15:32 Posty: 1462 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000S
|
Re: Oleje
Ty barbarzyńco
_________________ SV liter z owiewkom:)
|
5 sie 2010, o 11:08 |
|
|
Fredro
motocyklista
Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 15:36 Posty: 198 Lokalizacja: Lublin
Płeć: kobieta
|
Re: Oleje
To ja dodam, że ta metoda świetnie robi na dłonie (takie są potem aksamitne, tylko ciężko spod paznokci domyć, ale zawsze można pomalować i nie widać ).
_________________ Życie jest za krótkie żeby je marnować
|
5 sie 2010, o 11:47 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Oleje
Pomalować powiadasz..... to tylko krok do:
_________________
SV650S K1
|
5 sie 2010, o 12:26 |
|
|
zvierzak
przewrotowiec
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:43 Posty: 832 Lokalizacja: Świdnik
Płeć: mężczyzna
Moto: 1100xx
|
Re: Oleje
_________________
SV 650S K5 CBR 1100xx http://motocyklem.eu
|
5 sie 2010, o 12:37 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Oleje
Kurde wyjdę na zboczeńca ale wygląda to jak gadżety do sado maso.
_________________
SV650S K1
|
5 sie 2010, o 12:39 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Oleje
Nikt nie mówi, że to są klucze TYLKO do filtra oleju
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
5 sie 2010, o 14:06 |
|
|
Bartosz
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 18:55 Posty: 2755
|
Re: Oleje
Przecież to jest zvierzaka podręczny zestaw... nie pamiętasz już poprzedniego avatara? Jakbym co tydzień, albo nawet codziennie wymieniał filtry w motorach jako mechanik to bym sobie również sprawił taki zestawik jak w tej skrzyni. Przy wymianie raz na rok 100% skuteczności śrubokręta. Kup sobie silver dobry śrubokręt to nie tylko do tego ci się przyda(zveierzak nie ma jeszcze takiej zabawki więc możesz być pierwszy )
_________________ Sv 650N K7 Phantom Gray
|
5 sie 2010, o 14:13 |
|
|