Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Obroty, użyteczny zakres.
Autor |
Wiadomość |
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Obroty, użyteczny zakres.
Z jakiego zakresu obrotów korzystacie? Pytam, ponieważ znalazłem dzisiaj na YT film na którym gość utrzymuje przez jakiś czas 2000-4000obr/min. Ja staram się nie schodzić poniżej 4k, poza kilkoma wpadkami nie miałem nigdy mniej niż 3.5k (nie licząc rzecz jasna pierwszego biegu). Jeśli chodzi o górną granicę nie przekraczam 9000, bo nie widzę w tym większego celu. Wyje jak diabli a nic się nie dzieje.
_________________ Pozdrawiam!
|
17 sie 2010, o 19:11 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
1 i 2 bieg to normalnie do 4000 około, a później miedzy 4000 a 6000. Chyba że szybsze wyprzedzanie albo chce szybciej pojechać po prostu to do 8000-9000. Ogólnie to mało kiedy przekraczam 7000.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
17 sie 2010, o 19:19 |
|
|
Synkretyczny89
SV Rider
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22 Posty: 488 Lokalizacja: Gdańsk
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Na 9 tys jest najwyższy moment obrotowy, a powyżej momentu się nie jeździ Ja często jeżdżę na 4, ale tez i na 4,5, 5 tys. czasem i 6. Zdarzało się i pyrkać 3,5 tys., ale poniżej 3 tys. jednak nie schodzę. Staram się jeździć oszczędnie, a trzymanie niskich obrotów to jedyne na co wpadłem.
_________________ sv 650 s K5 - blue sucz
|
17 sie 2010, o 19:23 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
O ile mnie pamięć nie zawodzi przy 9k mamy największą moc, przy 7k najwięcej momentu obrotowego. Duży wpływ na spalanie mają nie tylko obroty z jakich korzystamy ale i otwarcie przepustnicy, czyli uskuteczniając jazdę o kropelce nie odkręcamy manetki do oporu.
_________________ Pozdrawiam!
|
17 sie 2010, o 19:33 |
|
|
pmka
motocyklista
Dołączył(a): 11 maja 2010, o 21:40 Posty: 266 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
A mnie się często ostatnio zdarza na czerwone wejść
_________________ Motocykl jak narkotyk, wyniszcza powoli lub zabija natychmiast . . . SUZUKI SV 650 S K7 - zniszczona
|
17 sie 2010, o 19:42 |
|
|
Synkretyczny89
SV Rider
Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22 Posty: 488 Lokalizacja: Gdańsk
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Manetka operuję delikatnie - na ogół A tak masz rację z tymi obrotami - pomyliłem. O, to tym bardziej nie ma co kręcić powyżej 7 za często. ja najwięcej miałem 8 tys na 2-ce na zakręcie lekkim wyprzedzałem - taki mnie jeden wkuurwił...
_________________ sv 650 s K5 - blue sucz
|
17 sie 2010, o 20:10 |
|
|
koki
SV Rider
Dołączył(a): 17 mar 2010, o 21:56 Posty: 463 Lokalizacja: KOL :D
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
W moim przypadku tak jak większość pomiędzy 4-6 tysięcy. No chyba, że potrzebuje szybko przyspieszyć to do 9 i następny bieg V'ka i tak się zbierze i tak dla porównania na poprzednim moto (gs 500) musiałem trzymać minimum 7 tysięcy żeby cokolwiek zdziałać
_________________ Suzuki SV 1000 SZ - lyter powrócił
|
17 sie 2010, o 22:48 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Zazwyczaj 3.5 do 5, więcej w miarę potrzeby. Czyżby gaźnik był bardziej energiczny
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
18 sie 2010, o 09:13 |
|
|
Notturno SV
Mister Budda
Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22 Posty: 2362 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
To chyba muszę coś pokombinować, bo ja koło 7 trzymam.
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
18 sie 2010, o 22:10 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Nie przekraczam z reguły przy normalnej jeździe 7 tys obr, ale jak jadę po zatłoczonej ulicy i nie mam szansy czegoś zdziałać - przeciskać się - to jadę sobie spokojnie na 2,5 - 2,8 tys obr.
_________________ SVNERWUS
|
18 sie 2010, o 22:50 |
|
|
Jedi
SV Rider
Dołączył(a): 6 cze 2010, o 19:24 Posty: 363 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5(sprzedany)
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
hmmmmmm ja podobnie jak kolega Tomek staram się nie schodzić poniżej 4 tyś. obrotów. Na trasie przeważnie trzymam w okolicach 7 tyś. A przy wyprzedzaniu zdarza mi się czasem podchodzić pod 11 tyś. Ale to rzadko.
_________________ http://www.littlesparkle.pl
Suzuki SV650S K5
|
19 sie 2010, o 08:20 |
|
|
groneek
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 08:02 Posty: 355 Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Płeć: mężczyzna
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
4,5 do 6-7 tys
_________________ Suzuki Sv 650s K3 Devil ;]
|
19 sie 2010, o 08:41 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
U mnie 2.5-4.5. Powyżej przy wyprzedzaniu albo w grupie, bo to trochę inny styl jazdy.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
19 sie 2010, o 09:26 |
|
|
Tomek
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 456 Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Fajnie sobie pyrkacie na litrach. Nie szarpie Wam łancuchem przy takich niskich obrotach?
_________________ Pozdrawiam!
|
19 sie 2010, o 10:23 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
2.5 to u mnie dolna granica. Poniżej cuda się dzieją, chociaż przy bardzo delikatnym operowaniu gazem można się zbliżyć do 2, tyle że to już nie przypomina jazdy.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
19 sie 2010, o 10:32 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Poniżej 2,5 szarpie więc raczej staram się nie schodzić poniżej (chociaż można, ale wtedy gaz jest strasznie czuły - nawet ułamki milimetra na manetce - i silnik potrafi kaszlnąć i szarpnąć przy zbyt mocnym dotknięciu gazu, cały motocykl stanie się mniej stabilny i jeśli się nie ma większego doświadczenia można się w głupi sposób wykopertosić ).
_________________ SVNERWUS
|
19 sie 2010, o 11:30 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Teoretycznie silnik DL'a powinien być bardziej elastyczny niż SV'ki, a w praktyce staram się nie schodzić poniżej 3,5 tys. Najgorzej jest jak się wrzuci 6 bieg, bo u mnie to już jest nadbieg i poniżej 120km/h w ogóle nie ma co go używać. A żeby w ogóle myśleć o przyspieszaniu na tym biegu, to przydałoby się mieć na początku przyspieszania tak ze 140 Przy 140 na ostatnim biegu jest chyba równo 4 tys. i wtedy już jakoś się rozpędza Przy jeździe po mieście o dziwo używam zazwyczaj wyższych obrotów niż na sv650 i niższych biegów
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
19 sie 2010, o 13:33 |
|
|
Razor
erotoman-gawędziarz
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34 Posty: 3871 Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Chyba coś za mało, w SV 1000 jest coś koło 4,7 Na pewno przy 150km/h jest 5,5 tys....
_________________ SVNERWUS
|
20 sie 2010, o 14:53 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Racja, coś się przejęzyczyłem. Na ostatnim biegu mam 4tys. przy 120km/h, 5tys. przy 150km/h. Więc przy 140 będzie jakieś 4,7 tak jak piszesz
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 sie 2010, o 15:22 |
|
|
koki
SV Rider
Dołączył(a): 17 mar 2010, o 21:56 Posty: 463 Lokalizacja: KOL :D
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
|
Re: Obroty, użyteczny zakres.
Kurcze to coś duża jest ta różnica w porównaniu do 650tki a przynajmniej ja mam 5 tysięcy przy 100 km/h ale to się jeszcze dzisiaj upewnię, no chyba że ja mam co nie tak
_________________ Suzuki SV 1000 SZ - lyter powrócił
|
20 sie 2010, o 16:21 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|