Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 26 gru 2024, o 19:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Obroty, użyteczny zakres. 
Autor Wiadomość
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Obroty, użyteczny zakres.
Z jakiego zakresu obrotów korzystacie?

Pytam, ponieważ znalazłem dzisiaj na YT film na którym gość utrzymuje przez jakiś czas 2000-4000obr/min. :omg: Ja staram się nie schodzić poniżej 4k, poza kilkoma wpadkami nie miałem nigdy mniej niż 3.5k (nie licząc rzecz jasna pierwszego biegu). Jeśli chodzi o górną granicę nie przekraczam 9000, bo nie widzę w tym większego celu. Wyje jak diabli a nic się nie dzieje.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


17 sie 2010, o 19:11
Zobacz profil
chef master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 1008
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
1 i 2 bieg to normalnie do 4000 około, a później miedzy 4000 a 6000. Chyba że szybsze wyprzedzanie albo chce szybciej pojechać po prostu to do 8000-9000. Ogólnie to mało kiedy przekraczam 7000.

_________________
GG:6047566
SV650K2----> CBR 929 Y


17 sie 2010, o 19:19
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22
Posty: 488
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Na 9 tys jest najwyższy moment obrotowy, a powyżej momentu się nie jeździ :) Ja często jeżdżę na 4, ale tez i na 4,5, 5 tys. czasem i 6. Zdarzało się i pyrkać 3,5 tys., ale poniżej 3 tys. jednak nie schodzę. Staram się jeździć oszczędnie, a trzymanie niskich obrotów to jedyne na co wpadłem.

_________________
sv 650 s K5 - blue sucz


17 sie 2010, o 19:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
O ile mnie pamięć nie zawodzi przy 9k mamy największą moc, przy 7k najwięcej momentu obrotowego. Duży wpływ na spalanie mają nie tylko obroty z jakich korzystamy ale i otwarcie przepustnicy, czyli uskuteczniając jazdę o kropelce nie odkręcamy manetki do oporu.

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


17 sie 2010, o 19:33
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 maja 2010, o 21:40
Posty: 266
Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Synkretyczny89 napisał(a):
Na 9 tys jest najwyższy moment obrotowy, a powyżej momentu się nie jeździ:) Ja często jeżdżę na 4, ale tez i na 4,5, 5 tys. czasem i 6. Zdarzało się i pyrkać 3,5 tys., ale poniżej 3 tys. jednak nie schodzę. Staram się jeździć oszczędnie, a trzymanie niskich obrotów to jedyne na co wpadłem.


A mnie się często ostatnio zdarza na czerwone wejść :(

_________________
Motocykl jak narkotyk, wyniszcza powoli lub zabija natychmiast . . .
SUZUKI SV 650 S K7 - zniszczona


17 sie 2010, o 19:42
Zobacz profil
SV Rider

Dołączył(a): 26 lut 2010, o 11:22
Posty: 488
Lokalizacja: Gdańsk
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Tomek napisał(a):
O ile mnie pamięć nie zawodzi przy 9k mamy największą moc, przy 7k najwięcej momentu obrotowego. Duży wpływ na spalanie mają nie tylko obroty z jakich korzystamy ale i otwarcie przepustnicy, czyli uskuteczniając jazdę o kropelce nie odkręcamy manetki do oporu.


Manetka operuję delikatnie - na ogół :boogie: A tak masz rację z tymi obrotami - pomyliłem. O, to tym bardziej nie ma co kręcić powyżej 7 za często. ja najwięcej miałem 8 tys na 2-ce na zakręcie lekkim wyprzedzałem :silent: - taki mnie jeden wkuurwił...

_________________
sv 650 s K5 - blue sucz


17 sie 2010, o 20:10
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2010, o 21:56
Posty: 463
Lokalizacja: KOL :D
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
W moim przypadku tak jak większość :) pomiędzy 4-6 tysięcy. No chyba, że potrzebuje szybko przyspieszyć to do 9 i następny bieg :) V'ka i tak się zbierze i tak :P dla porównania na poprzednim moto (gs 500) musiałem trzymać minimum 7 tysięcy żeby cokolwiek zdziałać :)

_________________
Suzuki SV 1000 SZ - lyter powrócił :D


17 sie 2010, o 22:48
Zobacz profil
Mister Apollo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16
Posty: 5365
Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Zazwyczaj 3.5 do 5, więcej w miarę potrzeby. Czyżby gaźnik był bardziej energiczny xd

_________________
SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza


18 sie 2010, o 09:13
Zobacz profil
Mister Budda
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 12:22
Posty: 2362
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: VTR RIDER :D
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
To chyba muszę coś pokombinować, bo ja koło 7 trzymam.

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


18 sie 2010, o 22:10
Zobacz profil WWW
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Nie przekraczam z reguły przy normalnej jeździe 7 tys obr, ale jak jadę po zatłoczonej ulicy i nie mam szansy czegoś zdziałać - przeciskać się - to jadę sobie spokojnie na 2,5 - 2,8 tys obr.

_________________
SVNERWUS


18 sie 2010, o 22:50
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2010, o 19:24
Posty: 363
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S K5(sprzedany)
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
hmmmmmm ja podobnie jak kolega Tomek staram się nie schodzić poniżej 4 tyś. obrotów. Na trasie przeważnie trzymam w okolicach 7 tyś. A przy wyprzedzaniu zdarza mi się czasem podchodzić pod 11 tyś. Ale to rzadko.

_________________
http://www.littlesparkle.pl

Suzuki SV650S K5
Obrazek


19 sie 2010, o 08:20
Zobacz profil WWW
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 cze 2010, o 08:02
Posty: 355
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Płeć: mężczyzna
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
4,5 do 6-7 tys :)

_________________
Suzuki Sv 650s K3 Devil ;]


19 sie 2010, o 08:41
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
U mnie 2.5-4.5. Powyżej przy wyprzedzaniu albo w grupie, bo to trochę inny styl jazdy.

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


19 sie 2010, o 09:26
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59
Posty: 456
Lokalizacja: SB
Płeć: mężczyzna
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Fajnie sobie pyrkacie na litrach. Nie szarpie Wam łancuchem przy takich niskich obrotach?

_________________
Pozdrawiam! :tomekk:


19 sie 2010, o 10:23
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10
Posty: 943
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
2.5 to u mnie dolna granica. Poniżej cuda się dzieją, chociaż przy bardzo delikatnym operowaniu gazem można się zbliżyć do 2, tyle że to już nie przypomina jazdy. ;)

_________________
Obrazek
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...


19 sie 2010, o 10:32
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Tomek napisał(a):
Fajnie sobie pyrkacie na litrach. Nie szarpie Wam łańcuchem przy takich niskich obrotach?


Poniżej 2,5 szarpie więc raczej staram się nie schodzić poniżej (chociaż można, ale wtedy gaz jest strasznie czuły - nawet ułamki milimetra na manetce - i silnik potrafi kaszlnąć i szarpnąć przy zbyt mocnym dotknięciu gazu, cały motocykl stanie się mniej stabilny i jeśli się nie ma większego doświadczenia można się w głupi sposób wykopertosić :obity: ).

_________________
SVNERWUS


19 sie 2010, o 11:30
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Teoretycznie silnik DL'a powinien być bardziej elastyczny niż SV'ki, a w praktyce staram się nie schodzić poniżej 3,5 tys. Najgorzej jest jak się wrzuci 6 bieg, bo u mnie to już jest nadbieg i poniżej 120km/h w ogóle nie ma co go używać. A żeby w ogóle myśleć o przyspieszaniu na tym biegu, to przydałoby się mieć na początku przyspieszania tak ze 140 ;) Przy 140 na ostatnim biegu jest chyba równo 4 tys. i wtedy już jakoś się rozpędza :P
Przy jeździe po mieście o dziwo używam zazwyczaj wyższych obrotów niż na sv650 i niższych biegów :obity:

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


19 sie 2010, o 13:33
Zobacz profil
erotoman-gawędziarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:34
Posty: 3871
Lokalizacja: Otwock
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000N 2004
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
lasooch napisał(a):
Przy 140 na ostatnim biegu jest chyba równo 4 tys. i wtedy już jakoś się rozpędza :P


Chyba coś za mało, w SV 1000 jest coś koło 4,7 :hmm: Na pewno przy 150km/h jest 5,5 tys....

_________________
SVNERWUS


20 sie 2010, o 14:53
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Racja, coś się przejęzyczyłem. Na ostatnim biegu mam 4tys. przy 120km/h, 5tys. przy 150km/h. Więc przy 140 będzie jakieś 4,7 tak jak piszesz :)

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


20 sie 2010, o 15:22
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2010, o 21:56
Posty: 463
Lokalizacja: KOL :D
Płeć: mężczyzna
Moto: SV 1000 SZ
Post Re: Obroty, użyteczny zakres.
Kurcze to coś duża jest ta różnica w porównaniu do 650tki a przynajmniej ja mam 5 tysięcy przy 100 km/h ale to się jeszcze dzisiaj upewnię, no chyba że ja mam co nie tak :D

_________________
Suzuki SV 1000 SZ - lyter powrócił :D


20 sie 2010, o 16:21
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL