Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
MatPla
motocyklista
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 21:56 Posty: 156 Lokalizacja: Opole
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Xenony
 |  |  |  | Suzi Mua napisał(a): Zebrałem trochę informacji na temat dostępnych zestawów xenonowych i prawie podjąłem decyzję, o wsadzeniu tego ustrojstwa do SVki. Prawie, bo to badziewie jest nielegalne w SV.... (homologacja lampy HCR) itd. Swoją drogą mój stalowy oplot też nie ma homologacji.... więc pan policjant  +  = Posta kieruję zatem, do wszystkich którzy też chcą zamontować pojedynczy xenon do SVki. No właśnie - pojedynczy. Bowiem wszędzie dostępne są zestawy xenonowe na dwie lampy. Może ktoś byłby chętny zakupić ze mną zestaw na pół ?? Poniżej przedstawiam propozycje XENONÓW, jakie byłyby chyba najrozsądniejsze ze względów jakościowych. Z opinii jakich mi udzielono w Wilczej, wynika, że te xenony dostępne w necie psują się na potęgę. Co powiecie o tych ??: ZESTAW XENON PHILIPS 6000k - 460zł/zestaw do 2 lampInformacje o produktach PHILIPS, znajdują się w pliku PDF: ZESTAW XENON PHILIPS 6000k - PDF Kolejna opcja oparta jest na patencie PHILIPS: XENON OEM na patencie PHILIPS 4300k, 2 lata gwarancji - 385zł/zestaw do 2 lamp I ostatnie co znalazłem z tych "lepszych": XENON firmy NOXON 4300k - 243zł/zestaw do 2 lamp Jutro postaram się zadzwonić i zorientować czy te zestawy da się rozdzielić na 2 kawałki, czy może mają jakieś części wspólne, które by to uniemożliwiały. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany takim łączonym zakupem, to proszę o kontakt. Ja osobiście uważam, że jak już pakować XENONy do moto, to tylko jakieś lepsze. Niestety xenony np. firmy Hella są mało osiągalne u nas. P.S. Dodam jeszcze coś o homologacji na sprzedawanych zestawach XENON, bo się chwalą niektórzy sprzedawcy, że mają E-11, E-26, czy jakieś normy ISO... Z homologacją europejską jest jak niżej: E1- Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey. Numer homologacji oznacza, w którym kraju ją przyznano, a to jest dla nas informacja skąd teoretycznie pochodzi produkt. Uzupełniając moją wypowiedź podaję link do artykułu dotyczącego xenonów oraz oficjalne stanowisko policji w sprawie oświetlenia pojazdów: Artykuł o XenonachI co w nim najważniejsze: "Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją." Tylko który diagnosta wystawi takie zaświadczenie ?? Oficjalne stanowisko policji w sprawie oświetlenia pojazdów. Zainteresowani, którzy nie wiedzą, czy XENONy są legalne czy nie rozwieją swoje wątpliwości. Osobiście uważam, że oświetlenie drogi przed motocyklem jest dla mnie bardzo ważne i żeby nie prowokować kontroli drogowych, polecam zakup XENONów w kolorze 4300k. Wtedy nie będą zwracać uwagi panów policjantów. |  |  |  |  |
Ten pierwszy Philips to jest zwykły lepszy chińczyk, tylko że z oryginalną naklejką. Mam takiego samego i już drugi rok chodzi bez żadnych problemów. Wtedy zestaw bixenonów(zamiennik H4 z przesuwaną przesłoną za pomocą elektromagnesu) kosztował mnie (2 lata temu) 350 zł, a teraz na internecie są tańsze, więc nie widzę powodu do przepłacania. Takie moje skromne zdanie Pozdrawiam Mateusz
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
|
6 sie 2010, o 17:48 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Z tej trójki, jednak najbardziej jestem skłonny zapłacić za drugi zestaw. Małe przetwornice, kolor 4300k i sygnują się marką philipsa. Pierwszy zestaw jest na zwykłych dużych przetwornicach, więc odpada, a ten ostatni jest bardzo kiepsko wykonany (wkręty po chamsku w obudowę wkręcone) i występuje pod wieloma nalepkami a nawet kolorami obudowy. Także wydaję mi się, że zestaw za 385zł na dwie lampy ma cenę całkiem w prządku, zwłaszcza, że dają 2 lata gwarancji a to jednak o czymś świadczy. Jak ktoś chętny, to niech pisze, bo ja zamierzam to zamówić do poniedziałku i będę się martwił połówką później. Druga opcja jest taka, że wsadzę drugi xenon na światło drogowe i zobaczę czy zdaje tam zadanie. Rażeniem ludzi w tym przypadku się przejmował nie będę, bo na światłach drogowych się nie wymija innych pojazdów/rowerzystów/ludzi. Xenony zamówione - jutro mają dotrzeć. Dam znać jakie wrażenia z jakości wykonania/opakowania/detali i jakie po pierwszym uruchomieniu.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
6 sie 2010, o 23:22 |
|
 |
Dani
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:48 Posty: 48 Lokalizacja: 100-lica
|
 Re: Xenony
Wczoraj zamontowałem żarniki wyładowcze  do swojej Sviety. Ciężko słowami opisać efekt. Jest mega-jasno! Cała przyjemność 220zł za 2 sztuki H1 z przetwornicami typu slim. Godzinka roboty. Jedyna ofiara to ta plastikowa przejściówka z lampy drogowej. Musiałem obciąć kostkę i zostawić samą koronkę, która mocuje/przytrzymuje żarnik do lampy. Na wszelki wypadek muszę załatwić drugą sztukę. 
_________________ SV650S K2 Jestem oazą spokoju... pier***onym ku**a, zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora
|
10 sie 2010, o 17:58 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Świeci mega zajebiście...zwłaszcza z tą żółtą lampą w tle... Moje xenony miały dzisiaj dotrzeć ale UPS coś się ociąga i paczka dotrze jutro...mam nadzieję. Jaką temperaturę żarników Masz u siebie ??
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
10 sie 2010, o 19:20 |
|
 |
Dani
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:48 Posty: 48 Lokalizacja: 100-lica
|
 Re: Xenony
5000k i minimalnie niebieskiego za dużo jak dla mnie. Ale za to droga oświetlona jak za dnia. Teraz muszę założyć diodę w5w do postojówki, bo bardzo duża różnica jest w barwie w porównaniu do w5w osram coolblue.
_________________ SV650S K2 Jestem oazą spokoju... pier***onym ku**a, zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora
|
11 sie 2010, o 13:50 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Dzisiaj kurier dostarczył mi xenony z tego linku: XENON OEM na patencie PHILIPS 4300k, 2 lata gwarancji - 385zł/zestaw do 2 lamp. Wrażenia wizualne, co do jakości wykonania są bardzo pozytywne, choć przetwornice są w innych obudowach niż te na zdjęciu. W sumie to na plus, bo mają 3 ucha do przykręcenia wkrętu/śrubki. Wszystkie kable są grube i dobrze zaizolowane. Złączki, są bardzo dobrej jakości i żarniki wyglądają na solidne. Generalnie nie ma się do czego przyczepić. Co do jakości świecenia, to jest rewelacyjna. Przed chwilą przymierzyłem xenon do światła mijania i potem do drogowego i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Światło jest bardzo jasne i bardzo białe (4300k). Na brzegach jest wyraźna żółta poświata. Porównanie koloru xenona do halogenu, jest mniej więcej takie, jak nowej białej kartki do drukarki z kartką, która ma z 10 lat i już porządnie zżółkła. Uważam, że 4300k jest idealnym kolorem xenonu i każda wyższa wartość tylko będzie prowokować policję do kontroli. Z tego co widzę to założę obydwa zestawy: na lampę mijania i drogową. Jak dla mnie rewelacja, choć bez żeźbienia nie da się założyć żarnika do lampy drogowej.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
12 sie 2010, o 00:12 |
|
 |
skwaro
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24 Posty: 2373 Lokalizacja: Warszawa
Płeć: mężczyzna
Moto: CBR600RR PC40
|
 Re: Xenony
Zakładanie xenonu do drogowych nie ma kompletnie sensu, jedynie jak masz bixenon to się sprawdza. Pamiętaj że żarniki xenonowe potrzebują chwilę czasu żeby się rozgrzać żeby zaczęły świecić. Jak przełączysz na drogowe to przez chwilę nim się żarnik rozgrzeje (ok. 2-3s) będziesz jechał jak na pozycjach. W bixenonie tego problemu nie ma bo żarnik pracuje cały czas i tylko przesłona zmieniająca snop światła się przesuwa.
No ale inna sprawa że jak założysz xenon przestaniesz używać drogowych :-)
_________________
 Motocykl w przeciwieństwie do auta w zakręcie pochyla się we właściwą stronę.
|
12 sie 2010, o 07:52 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Właśnie nad tym zapalaniem i rozgrzewaniem, zastanawiam się od wczoraj, bo od razu zauważyłem zjawisko. Wydawało mi się, że xenon zapala się z błyskiem i świeci od razu mocno, a okazało się, że startuje prawe tak samo jak zwykła żarówka i dłużej się rozświetla. Mitem zatem są twierdzenia, że halogen musi się rozgrzać a xenon nie...
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
12 sie 2010, o 13:50 |
|
 |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
 Re: Xenony
I xenon na początku, w trakcie tego rozgrzewania właśnie, pobiera jeszcze sporo większe ilości prądu niż żarówka halogenowa 
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
12 sie 2010, o 14:13 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Jednak podchodząc do tematu od drugiej strony, to na światłach drogowych jadę na drogach wiejskich, leśnych i tym podobnych. W mieście praktycznie używam długich żeby komuś mrugnąć. Tak więc te 10-30 sekund na rozgrzewanie nie wiele mnie kosztuje jeżeli na tych światłach jadę przez las 5-10 minut. Jak coś z przeciwka się pojawia, to gaszę ale zanim żarówka wystygnie to mija kilka minut, więc ponowne włączenie długich już jest bez rozgrzewania od zera. Skoro mam zestaw na dwa światła, to po prostu wybiorę się nocą za miasto i przetestuję jak to będzie działać. Wtedy będę mógł się wypowiedzieć, czy xenon na drogowym ma sens, czy nie ma. Jeżeli tak, to zostawię, jeżeli nie to wystawię na bazarku i tyle.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
12 sie 2010, o 14:41 |
|
 |
Dani
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:48 Posty: 48 Lokalizacja: 100-lica
|
 Re: Xenony
100% racji. Poza tym ja rozprułem ten adapter do H1 od drogowych i xenon tam musi zostać. Sam adapter to koszt 11 dolców.
_________________ SV650S K2 Jestem oazą spokoju... pier***onym ku**a, zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora
|
12 sie 2010, o 19:34 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Szkoda, że adapter zepsułeś, bo teraz kłopot Masz. Ja dzisiaj zrobiłem oględziny tego adaptera i postanowiłem skoczyć na tokarkę/frezarkę i z kawałka aluminium sobie dorobić odpowiedni adapter pod żarnik. W sobotę może się to uda zrealizować i założyć xenon. Trochę pilnikiem pomacham i będzie pasowało. Oryginału nie zepsuję choćby z tego powodu, że jak mi policjanty dowód rejestracyjny zabiorą za xenony, to potem za chu...a nie włożę zwykłej żarówki.
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
12 sie 2010, o 23:49 |
|
 |
fredric
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:57 Posty: 337 Lokalizacja: kozienice/oslo
Płeć: mężczyzna
Moto: erłan
|
 Re: Xenony
I dodajmy że chwilowe i częste zapalanie i gaszenie skraca żywotność palnika i to baardzo.
_________________ była sv1000s k6 fałtegje masters kompsport tjuning BikePics jest erłan 161ZT664 gg.1060988
|
13 sie 2010, o 09:22 |
|
 |
MatPla
motocyklista
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 21:56 Posty: 156 Lokalizacja: Opole
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Xenony
Inną sprawą jest że Xenony się "wypalają", więc jak jeden będzie pracował więcej, a drugi mniej, zmieni się im moc świecenia i barwa, więc po długim okresie użytkowania, jeden będzie jaśniejszy, a drugi ciemniejszy. Największy pobór prądu jest podczas samego startu xenona, ponieważ trzeba wytworzyć napięcie ok 35kV, żeby doprowadzić do przejścia łuku, później to napięcie spada do wartości podtrzymującej łuk i poboru 35W
_________________ Dwie miłości- Oleńka i SV
|
15 sie 2010, o 10:14 |
|
 |
soldyy
motocyklista
Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 20:18 Posty: 289
Płeć: mężczyzna
|
 Re: Xenony
A ja wczoraj mijałem miłego pana milicjanta, który mi kiedyśtam zatrzymał dowód za xenony. Dziękujmy Bogu za pasy zieleni z barierkami, bo jechał z naprzeciwka i był wyraźnie zafascynowany tym, że ciągle nie zmieniłem na zwykłe żaróweczki 
_________________ SV1000S K3 Za motórem panny sznurem
|
15 sie 2010, o 10:47 |
|
 |
Suzi Mua
SV Rider
Dołączył(a): 24 cze 2010, o 01:58 Posty: 683 Lokalizacja: Kraków
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650S'02/'04
|
 Re: Xenony
Powiedz mi jakim cudem udało Ci się wcisnąć żarnik Xenona w oprawkę lampy mijania ?? U mnie to wymagało wyjęcie całej lampy i frezowania ścianki, tak żeby zrobić rowek na drucik ekranowy z żarnika... Takie jakby "/\" musiałem zrobić: _______ - górna ścianka otworu w lampie na żarówkę - przed frezowaniem ___/\___ - górna ścianka otworu w lampie na żarówkę - po frezowaniu Żarówka halogenowa jest mniejsza niż ta od xenona i mieści się w prostokątnym okienku lampy. Xenon nie chciał się bez frezowania ustawić tymi cyckami na oprawce żarnika w otworkach lampy. Okablowanie motocykla i montaż przetwornic to też nie lada gimnastyka - przetwornice upchałem na aluminiowym stelażu pod czachą. Stelaż w postaci odpowiednio wygiętej listwy aluminiowej, można przykręcić na śrubach od liczników, więc jest razem z nimi amortyzowany na gumach. Przetwornice zmieściły się między zegarami a światłem pozycyjnym (nad lampami). Pół dnia myślenia i dzióbania (rozebrany cały przód moto) jak to pomieścić, żeby nie latało i nie obijało się, ale zupełnie nie widać, że coś jest zmotane ze światłami - żadnych kabli na wierzchu i kostek Bezwzględnie trzeba zmienić żarówkę od pozycyjnych na białą diodową bez homologacji. Teraz czekam kiedy mi miśki dowód zabiorą 
_________________ Slow down, Be aware, Take care, Survive
  

!!! SUZUKI SV650 & SV650S '99 to '08 - HAYNES SERVICE & REPAIR MANUAL - Download !!!
|
19 sie 2010, o 21:24 |
|
 |
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
 Re: Xenony
Tak jeszcze co do widoczności xenonów w dzień i ew. oślepiania... Wczoraj koło 19 miałem taką sytuację ciekawą  Wlókł się przede mną samochód na holu, ale nie bardzo miałem jak wyprzedzić, bo z przeciwka był gęsty ruch. Wreszcie zrobiła się luka, biorę się do wyprzedzania, ale z przeciwka zobaczyłem dość szybko jadące BMW na xenonach i miałem nieodparte wrażenie, że się nie zmieszczę. Magia xenonów. W praktyce BMW właśnie się zatrzymywało, ale przez te jego lampy świecące na niebiesko i walące dość mocno po oczach, zgłupiałem i nie byłem w stanie poprawnie ocenić odległości. Inna sprawa, że była tam podwójna ciągła i wyprzedzając, wpieprzyłbym się idealnie w patrol drogówki, który z resztą właśnie to BMW zatrzymał 
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 sie 2010, o 09:07 |
|
 |
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
 Re: Xenony
Dlatego właśnie powinieneś wpłacić jakiś datek na radio maryja bo to był cud.
A mi wczoraj po 21 każde auto mrugało mimo, że jechałem na zwykłych żarówkach na światłach mijania tyle, że z pasażerką - ale na podkręconym o ząbek zawieszeniu (lekka ta moja żona jest) Nie wiem ki chu się wczoraj stał ale nigdy tak nie miałem.
_________________

SV650S K1
|
20 sie 2010, o 13:45 |
|
 |
Dani
rowerzysta
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 10:48 Posty: 48 Lokalizacja: 100-lica
|
 Re: Xenony
U mnie temat ksenonów skończony, nie mam możliwości teraz tego zobaczyć http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,504489.html dopiero co wyszedłem ze szpitala i nie mogę spać. Efekt manewru gościa w dostawczaku to kość udowa zespolona śrubą, złamanie 2 stopnia kompresyjne kręgu L5 i obita stopa. 3 miesiące w gorsecie jevetta, a kiedy noga będzie sprawna - nie wiem.
_________________ SV650S K2 Jestem oazą spokoju... pier***onym ku**a, zajebiście wyluzowanym kwiatem lotosu na tafli jeziora
|
21 sie 2010, o 05:18 |
|
 |
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
 Re: Xenony
Szfak, wracaj do zdrowia chłopaku. Rozumiem że akcja typowa - "se skręcę"?
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
21 sie 2010, o 12:06 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|