Prawdopodobnie najlepsze na świecie forum Suzuki SV 650 / SV 1000 ;)
Autor |
Wiadomość |
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Wymiana silnika
O rany, musiałbym wywalić kartony z szafy i szukać... I teraz zasiałeś ziarno zwątpienia w moim sercu.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
20 sie 2010, o 11:36 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
Ostatnio szukałem w ŚM materiałów o SV i o 650 pisali 2 albo 3 razy - nigdy o poprawce smarowania przy srebrnych cylindrach - za to zawsze wymieniali to jako wadę. Dlatego tak pytałem o szczegół bo myślę, że to plotka. Tak jak z napinaczem - że niby w wersjach od k1 jest super i nie cyka - tylko, że u mnie cyka - fakt, że do filmów z youtube mi daleko więc to może po prostu wina łańcucha który przy 48tyś ma być wymieniony a u mnie jest teraz prawie 40tyś. Szkoda, że nie da się go wymienić od góry
_________________
SV650S K1
|
20 sie 2010, o 12:09 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana silnika
Gdzie znalazłeś informację o takiej wymianie? Mi w ASO powiedzieli przy bodajrze 55 że przez najbliższe 24k (kolejna kontrola zaworów) nie ma co tam zaglądać
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
20 sie 2010, o 12:14 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
No to tez info z forum (ale to chyba starego) o jakimś dużym przeglądzie silnika - nie chce wskazywać palcami ale chyba lasooch pisał, że serwisówka nie podaje ile ten łańcuch ma się wyciągnąć bo trzeba go wymieniać przy określonym przebiegu. - a może fabryka zakłada, że szybciej się panewka zatrze
_________________
SV650S K1
|
20 sie 2010, o 12:23 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Wymiana silnika
Nie, serwisówka w ogóle nie mówi nic o wymianie łańcucha rozrządu, ani o granicznym wyciągnięciu, ani o przebiegu do wymiany. Pamiętam, że ktoś wspominał o wymianie przy 48tys. ale nie byłem to ja
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
20 sie 2010, o 12:28 |
|
|
mirek
SV Rider
Dołączył(a): 2 lip 2010, o 16:10 Posty: 943 Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: mężczyzna
Moto: MT07
|
Re: Wymiana silnika
Zamiast kartkować gazety zadzwoniłem do ASO Suzuki. Miły pan powiedział, że to mity i bajki z poprawionym silnikiem, przed 2003r.
_________________
ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, DR 350S 2014-..., MT-07 2015-..., DR-Z 400SM 2016-...
|
20 sie 2010, o 12:30 |
|
|
sirmariano
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21 Posty: 635
|
Re: Wymiana silnika
Szkoda, że nie zapytałeś o łańcuszek rozrządu google podają jeden temat na ścigaczu gdzie ktoś podaje 42tyś więc chyba trzeba przyjąć, że szybciej padnie panewka.
_________________
SV650S K1
|
20 sie 2010, o 12:45 |
|
|
przemekxn
|
Re: Wymiana silnika
Powiem tak ... w mojej Sv 2004r 52tys przebiegu siadły panewki Mam teraz nowy silnik 2007-08r przebieg 4tys i nadal mam obawy, że coś się zepsuje. Codziennie przysłuchuje się do moto i niekiedy z tego wszystkiego zdaje mi się czasami, że już się zaczyna psuć Aha, 2007r silnik ma po 2 świece na cylindrach. Wtryski są inne hydrauliczne, moduł też jest inny większy i inne wtyczki, rama od środka też inna jest Czy moja Sv nie jest czasem jeszcze na dotarciu?? Bo tak jakby brała olej a w tłumiku czysto nigdzie nie cieknie wszystko suche
|
20 sie 2010, o 12:50 |
|
|
jaco1509
chef master
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:59 Posty: 1008 Lokalizacja: Pruszków
Płeć: mężczyzna
Moto: ntv650
|
Re: Wymiana silnika
4 tys. to już dawno dotarty, ale jak bierze olej to napewno nie ma 4tys. Wymień olej na jakiś gęstszy może będzie mniej ubywało. Żeby ciekło wydechem to nie wiem ile by musiała brać... Napisz ile na tysiąc pobiera.
_________________ GG:6047566 SV650K2----> CBR 929 Y
|
20 sie 2010, o 16:29 |
|
|
przemekxn
|
Re: Wymiana silnika
A może dlatego, że silnik nie był dawno odpalany i po 500-stet km ubyło z 2 setki, a teraz już zrobiłem 1000 i nic nie wzięło.
|
20 sie 2010, o 18:41 |
|
|
falek56
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sie 2010, o 10:37 Posty: 39
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana silnika
Podłącze się do tematu. Kupiłem sv 650 2002, też podobno panewka zatarta ponieważ poprzedniemu właścicielowi wywaliło jakąś uszczelkę i jechał ok 2km ze zbyt małą ilością oleju - teraz b.ciężko zapala. Jak zapali wali coś w silniku i za moment zgaśnie. Właśnie jestem w trakcie szukania silnika. Jaki silnik najlepiej założyć z roku 99-2002 czy już z serii 2003 czy ten z 2003 będzie pasował bez problemu czy jest dużo przerabiania?
|
21 sie 2010, o 11:06 |
|
|
lasooch
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22 Posty: 7755 Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
|
Re: Jakiego silnika szukać?
Silnik 1999-2002 wsadzisz bez problemu, to oczywiste. Silnik 2003-2006 ma zmieniony układ smarowania, dołożoną chłodnicę oleju. Wystarczy w miejsce wtrysków zainstalować gaźniki i powinno pasować. Pewnie jeszcze osłonka zębatki zdawczej będzie potrzebna ze starego silnika lub nową trzeba będzie nieco przerobić. Nie jestem pewny, czy coś się nie zmieniło przy pokrywach zaworów, odmy chyba są nieco inaczej wyprowadzone, ale nie pamiętam za dobrze. Silników od 2007r. bym unikał, bo było tam już kilka konstrukcyjnych zmian.
_________________ Triumph Tiger 1050 << bikepics
|
21 sie 2010, o 13:22 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Jakiego silnika szukać?
No i w silnikach 2003 korek wlewu oleju w deklu jest bliżej pierwszego cylindra...po tym można odróżnić silniki 2002 i 2003 bo oba są srebrne (może różnią się też odcieniem tego srebrnego, nie pamiętam).
|
21 sie 2010, o 14:29 |
|
|
falek56
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sie 2010, o 10:37 Posty: 39
Płeć: mężczyzna
|
Re: Jakiego silnika szukać?
Czyli muszę dokupić chłodnice oleju? Elektryka będzie pasowała?2002 rok ma silnik srebrny ale dekle ma czarne.
|
21 sie 2010, o 15:22 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Jakiego silnika szukać?
Jak kupisz silnik 2003 i w górę to chłodnica oleju już tam będzie, chyba, że sprzedawca bedzie miał kaprys i będzie sprzedawał silnik bez niej.
|
21 sie 2010, o 18:48 |
|
|
falek56
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sie 2010, o 10:37 Posty: 39
Płeć: mężczyzna
|
Re: Jakiego silnika szukać?
To mogę spokojnie kupić z roku 2003-2005 i będzie pasował bez żadnych przeróbek do 1999-2002, mocowanie w ramie starej i nowej też jest takie same?
|
21 sie 2010, o 19:17 |
|
|
Słoniu
SV Rider
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 17:30 Posty: 5353 Lokalizacja: Legionowo
Płeć: mężczyzna
Moto: H2 / RSV4 Factory
|
Re: Jakiego silnika szukać?
Kupuj, wszystkie otwory są identyczne, wkładasz w rame silnik, podłączasz wszystko i jest looz
|
21 sie 2010, o 22:04 |
|
|
przemekxn
|
Re: Wymiana silnika
A moje pytanie do napinacza rozrządu: czy będzie pasował od wersji 2004r do wersji 99r?
|
22 sie 2010, o 13:49 |
|
|
falek56
rowerzysta
Dołączył(a): 21 sie 2010, o 10:37 Posty: 39
Płeć: mężczyzna
|
Re: Wymiana silnika
|
22 sie 2010, o 21:15 |
|
|
kacperski
Mister Apollo
Dołączył(a): 23 lut 2010, o 07:16 Posty: 5365 Lokalizacja: WGM
Płeć: mężczyzna
Moto: Z1000
|
Re: Wymiana silnika
DL ma inaczej zestrojony silnik, był już temat o tym.
_________________ SV 650S - Błękitny Ogórek -> Z1000 - Ognista pomarańcza
|
22 sie 2010, o 21:29 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|