Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 13 sty 2025, o 01:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Wymiana silnika 
Autor Wiadomość
motocyklista

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 22:27
Posty: 282
Post Re: Wymiana silnika
Ja trochę nie rozumiem używania zwrotu 'przednia panewka' i 'tylna panewka'. Korbowody są przecież łożyskowane na wspólnym czopie wału (panewka wprasowana jest w korobowód). Zatem panewki 'tylnego i przedniego cylindra' na czopie wału są obok siebie i wydawało by się, że będą się zacierać w podobnych warunkach obie...?

W przypadku par korbowód/sworzeń to fakt - inne warunki pracy i można określić zdecydowanie - przedni/tylny ale mówimy 'w razie niemca' o wymianie korbowodów a nie 'slinika'?. Zatarta panewka (przerwanie filmu olejowego) powoduje gwałtowne zużycie współpracujących powierzchni (w normalnych warunkach się nie stykają) wzrost temperatury i często - zakleszczenie elementów.. Uszkodzona powierznia będzie przerywała już potem film (o ile uda się uruchomić padakę ;)

A zatem - o których panewkach mowa, bo moja 'babcia' jest z rocznika 99 i sami rozumiecie.. ;) Chyba wywołałbym do tablicy lasoocha - z racji obeznania bo mam tu pewne zamieszanie w głowie... ;)

Generalnie - korbowód wyposażony jest w parę panewek - do pary korb/sworzeń oraz korb/wał. No to może uściślijmy, które padają bo się ogólne zamieszanie robi...

_________________
Chi va piano, va lontano...


Ostatnio edytowano 27 sie 2010, o 21:21 przez pcc, łącznie edytowano 3 razy



27 sie 2010, o 21:01
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana silnika
Jako, że ja tez użyłem tego sformułowania to odpisze jak ja to rozumiem - nie widziałem na żywo wału z SV ale napewno przednia/tylna panewka jest używana w odniesieniu do cylindra z którym współpracuje korbowód.

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


27 sie 2010, o 21:07
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 02:22
Posty: 7755
Lokalizacja: WPR
Płeć: mężczyzna
Moto: TT1050
Post Re: Wymiana silnika
W stopie korbowodu, czyli na połączeniu korbowód-czop korbowodowy są półpanewki. W serwisówce od strony 3-58 jest wszystko o ich inspekcji i dobieraniu panewek nadwymiarowych. I to jest pierwsze miejsce które może się zatrzeć. Tak jak PCC napisał - stopy obu korbowodów współpracują z jednym czopem korbowym, więc warunki współpracy dla przedniego i tylnego cylindra, powinny być podobne.
Drugie miejsce, gdzie może się coś zatrzeć, to panewki w których łożyskowany jest wał korbowy - czyli styk czopów wału korbowego z karterami silnika. Tam również są półpanewki, a o ich inspekcji jest napisane od strony 3-62.

_________________
Triumph Tiger 1050 << bikepics


28 sie 2010, o 01:12
Zobacz profil
SV Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2010, o 09:21
Posty: 635
Post Re: Wymiana silnika
To skąd hasło o zacieraniu się panewki przedniego czy tylnego cylindra? Jak z zewnątrz ocenić która się zatarła skoro są obok siebie i jest to niemożliwe do zdiagnozowania bo stuka z tego samego miejsca?

_________________
Obrazek Obrazek

SV650S K1


28 sie 2010, o 01:51
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2010, o 19:45
Posty: 132
Lokalizacja: Warszawa
Post Re: Wymiana silnika
W moim przypadku mowa o stopie korbowodu. Faktycznie na ucho ciężko jest rozpoznać z którego cylindra. Sprawdzane to było od góry śrubokrętem - po lekkim naciśnięciu tłok przeskakuje o 5 mm mimo, że wał jest nieruchomo.

_________________
SV 650 N 2002


28 sie 2010, o 06:56
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, o 20:39
Posty: 232
Lokalizacja: Tarnów/Jasło
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana silnika
Siema jest tutaj ktoś kto montował do gaznikowej SV silnik od wtryska ?? mam kilka pytan odnosnie wymiany :)

_________________
Sv 650 Nka'00


30 lis 2011, o 21:41
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01
Posty: 287
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana silnika
ziomuś ma zółtą sv w avatarze, nicka nie pamietam :P wybacz

_________________
SV1000N K4


30 lis 2011, o 22:02
Zobacz profil
motocyklista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2010, o 19:01
Posty: 287
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: mężczyzna
Post Re: Wymiana silnika
z resztą masz w drugim poscie tego tematu - szukac!!

suzi mua się nazywa Pan ktory przeszczepil wtryska do gaznika

_________________
SV1000N K4


30 lis 2011, o 22:03
Zobacz profil
rowerzysta

Dołączył(a): 9 wrz 2010, o 11:15
Posty: 18
Lokalizacja: Katowice
Płeć: mężczyzna
Moto: SV650N 2002
Post Re: Wymiana silnika
W tym roku moja suzi stała się taką hybrydą :)... jak masz jakieś pytania to pisz na priv.
No chyba, że suzi mua już udzielił ci wszystkich niezbędnych info ! :)

_________________
Bartezz

To może być to ... albo co innego. Musisz pojeździć i sprawdzić. ;)

SV 650N '02/'04


1 gru 2011, o 09:24
Zobacz profil
pieszy

Dołączył(a): 3 lip 2011, o 23:33
Posty: 2
Płeć: mężczyzna
Moto: sv 650
Post Re: Wymiana silnika
witam panowie, przymierzam sie do kupna silnika z rocznika 2005 od sv 650 i przełożyć go do mojej sv z rocznika 2001 bo niestety panewki padły.. I czytałem troche o tym i wiem że z odmami trzeba bedzie kombinować gumy od starego moto do gazników bede musiał przelożyć osłona zebatki też podobno troszeczke nie pasi... Ale to to jest pikuś a moje pytanie dotyczy koła magnetycznego i impulsatorka jak to z tym jest podobno tez trzeba wymienić na te z wersji gaznikowej bo pojawia sie tylko pierwsza iskra i tyle... Chociaż jedni pisza że nie trzeba Jeżeli ktoś robił taka przekładke niech sie wypowie.


22 lut 2013, o 12:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL